K
Kaare G. Opsahl
Gjest
har ikke til hensikt å være hemlighetsfull men sitter på jobben og har litt mye møter etc.
haavard har skrevet det noen innlegg tilbake cononance 400 pp eller noe sånt ;DGago skrev:tar jo ikke mer enn 5 sekunder å skrive navnet på en forsterker, finger. ;D
Har man et snev av leseferdighet, så kan men heller ikke tolke det i den retning heller. ;D65finger skrev:Jeg vil presisere at disse innleggene ikke er ment som noe kritikk av 300b forsterkere det er mere ment som noen betraktninger av hvor god denne klaase A forsterkeren er brukt med H6 kloner
Det er vel denne vi snakker om?Gago skrev:selges den i butikk også?
ok, det visste jeg ikke.
Haavard skrev:Det er vel denne vi snakker om?Gago skrev:selges den i butikk også?
ok, det visste jeg ikke.
http://www.maxwelldrammen.no/musical_innovation_MI10.html
Håvard
Fine de der! Kjøpt deg hornhøyttalere?hel skrev:Jeg har en sånn en: http://www.maxwelldrammen.no/musical_innovation_mosfet.html
Liker klangen. Den passer bra til sånne som oss som liker musikalske forsterkere som spiller bra på horn
Jeg vet, bare kødda.hel skrev:Klipsch er horn i diskanten. Impulse H6 er horn i bassen. ;D
Venter på et forslag på 2.ordens filter i diskant for å rette ut noen fasefeil på grunn av mangel på baffelstep kompensasjon. Det funker veldig bra i dag og, men dette er et forsøk på å gjøre det bedre. Samme filterkonfigurasjon som i orignalen, i den sitter det også 2. ordensfilter i diskanten.FallenA skrev:Nå begynner det søren meg å nærme seg
Noe nytt om "fintuningen"?
Dette er ikke gjort i klonene.FallenA skrev:Spennende!
Og dette er ikke gjort på de andre klonene?
Er det Monacor konfigurasjonene som virker inn?
Helt greit at du ikke liker den ;D . H6, både i original og klone utgave er en høyst subjektiv høyttaler. Kjenner mange som ikke liker den. Akkurat på samme måte som at jeg ikke er like begristret for en del bassrefleks konstruksjoner og andre prinsipper.Kabeldragern skrev:Jeg forstår ikke denne lovprisingen av denne H6. Jeg hadde originalutgaven for "noen" år siden. Visst var den kvikk og åpen - men den hadde en MEGET generende etterklangstid i mellomtonen, forårsaket av stående bølger/for lite demping i hornet.
Jeg solgte og gikk over til Lowther, som var et bedre valg i mine ører...
Jo, jeg husker at jeg gjorde noe av det samme; dempet de i stykker! Da var resonansene borte, men da var også høyttalerens åpenhet og spenstighet borte.Haavard skrev:Helt greit at du ikke liker den ;D . H6, både i original og klone utgave er en høyst subjektiv høyttaler. Kjenner mange som ikke liker den. Akkurat på samme måte som at jeg ikke er like begristret for en del bassrefleks konstruksjoner og andre prinsipper.Kabeldragern skrev:Jeg forstår ikke denne lovprisingen av denne H6. Jeg hadde originalutgaven for "noen" år siden. Visst var den kvikk og åpen - men den hadde en MEGET generende etterklangstid i mellomtonen, forårsaket av stående bølger/for lite demping i hornet.
Jeg solgte og gikk over til Lowther, som var et bedre valg i mine ører...
Jeg er ikke sikker på om jeg kjøper forklaringen din på hvorfor den ikke virker.
H6 er laget slik at hornåpningen er like stor som membranarealet. Det sikerer ganske fri bevegelse av luft i kassen og den oppfører seg nesten som en open baffel. Jeg hører ikke helt det samme som deg, men han som hadde mine tidligere hadde dempet de i stykker for at de ikke skulle oppføre seg slik som du beskriver, mellomtoneproblemer. I hans tilfelle var rommet et problem, langt opp mot bakvegg og et generelllt lite rom har jeg fått beskrevet.
Håvard
Pris for deler er ca 6000 kroner, det inkuderer mdf og alt annet. Bare elementer stikker av med 3k ++.svendatle skrev:Hei.
ok,skal lete litt etter den oversikten,er disse høyttalerne en god match til stoet kit?noen som vet? hva er pris for delene som er nødvendige til dette bygget?
Svend Atle
tar et parHaavard skrev:GODE NYHETER
10 par Vifa C17WH09-08 har dukket opp i Danmark.
Noen som er interessert? 4 par tar jeg sjøl.
Håvard
impulse Laly. nyere mere påkostet versjon av H6hel skrev:Jeg så en høyttaler som ligner H6 som er i salg. Har glemt hva de het. Noen som vet hvem jeg mener?
Samme konstruktørhel skrev:Nå fant jeg det. Måtte lete etter et nr av hi-finews. Aspara HL-6. Konstruksjonen virker ganske lik
Ikke helt samme prinsipp tro jeg.hel skrev:Nå fant jeg det. Måtte lete etter et nr av hi-finews. Aspara HL-6. Konstruksjonen virker ganske lik