De spiller ned til 35 hz.eiv skrev:Spennende høyttalere Hvor dypt spiller disse tror du? Bruker du sub i tillegg ?
Hva er kassen bygget i?
Nei, her er topp limt først. Deretter front og bakplate. Til slutt sider. Ser det lett på topplaten da den er "innrammet" nå.hel skrev:Har du gjæra bjørkefineren?
Tja, hvorfor ikke?eiv skrev:Ok takker for svar. Hvordan tror du dette ville blitt med heltre kasse av bjørk f.eks?
BLH, Back loaded horn.eiv skrev:Ser så altfor få produsenter som bruker heltre eller aluminium.. Mdf'en spiser jo energi.. Bjørk er vel regnet som den best egnede tresorten hvis man skal bruke tre.
Lurer på hva en møbelsnekker skulle hatt for noe slikt..
Hva er høyttaler prinsippet bak disse? Er det refleks eller transmisjon?
Jeg spør kanskje dumt nå.. men hva betyr hornladet ?
Liten korrigering. Jeg trodde at MAE set1 var noe mer effektfull. Har nå skjønt dener på 5.5watt.Haavard skrev:hel skrev:Utrolig finish. Er de like flotte i virkeligheten som på bildet?
Lurte på følgende:
1. Er bassen den samme som du har bestilt til meg fra Ungarn? Er det den du kaller Monacor?
2. Diskanten er etter det jeg har forstått Focal TC120? Mener det er disse vi har bestilt fra USA og de skal vel være i posten snart
3. Kort fortalt hva er bakgrunnen for disse elementvalgene og hva er likhetene/forskjellene fra de originale H6 elementene?
4. Har du tunet delefilteret forskjellig fra gang til gang / variant til variant eller er det kun kvaliteten på komponentene du har variert med?
5. Har du noen idee om hvor mye power disse trenger og hvordan de reagerer på forskjellig type forsterkere?
H.E.
Power. Mer enn nok med 2x18 watt her, SET watt.
MAE burde drive denne. Ville bli overrakset om den ike greide det.
Håvard
Jeg kan bruke First Watt F4 som en Power Buffer etter MAE SET 1 om nødvendig. Det vil ikke blir problemer med hverken kraft eller bass da. Det eneste jeg er usikker på er om jeg må kortslutte med en liten motstand over høyttalerkabelen fra MAE SET1 som skal inn i F4 sin rca inngang? Men det finner jeg vel ut av. Kanskje noen av dere gutta vet råd?Haavard skrev:Liten korrigering. Jeg trodde at MAE set1 var noe mer effektfull. Har nå skjønt dener på 5.5watt.
Greier sikkert å få H6 til å spille, men jeg er usikker på hva som skjer om en drar på litt. Med andre ord er jeg noe usikker på hvor god match den er.
Håvard
Konstruktørenen av MAE set.Haavard skrev:Dette kan jeg ingenting om.
Håvard
Kan ikke du Andreas forklare hva en slik Firstwatt sak gjør?Andreas skrev:Konstruktørenen av MAE set.Haavard skrev:Dette kan jeg ingenting om.
Håvard
Vulkan meg her og barnefingre meg der. Høytalerelementer møter mange utfordriger ;D.
Musical Fidelity og Burson har tilsvarende produkter, og sakset fra skrytesiden:Haavard skrev:Kan ikke du Andreas forklare hva en slik Firstwatt sak gjør?
Dette er noe gresk for meg.
http://www.bursonaudio.com/burson_pp160.htmThe Tube Amp Booster
The team at Burson Audio wanted solid state and tubes to work together for the greatness of music. We utilised the transparency nature of the PP-160 to create a tube booster function that simply increases the driving power of any SE-Class A amp put in front of it.
Takk, enkelt og greit forklart.Andreas skrev:Jepp. Enkelt forklart en effektforsterker som er designet for å ta utgangsstrømmen/signalet fra en "effektforsterker", typisk lav-effekts rørforsterker, som inngangssignal. Man tar med seg lydsignaturen fra rørforsterkeren og så skaper man større effekt og lavere utgangsimpedans.
Slike bivirkninger står i manualen med veldig små bokstaver ;D.impulse skrev:i tillegg til at man legger til den andre forsterkerens signatur, selvfølgelig. Hva skal man med en SET med crossoverforvrengning??
Jeron med de lilla.65finger skrev:Hvor mange glade eiere av the clones finnes der ute?
Når det er sagt så er MAE SETn min ikke ferdigbygget og den kommer med andre trafoer etc. Ca 2x10 watt og et helt annet bånndrag 8)impulse skrev:Legger man like mye penger i powersupplyet på SET-forsterkeren som en sånn add-on -transistoramp koster, får man ENDA bedre kvalitet på bassen. So why bother? ;-)
Jeg elsker dynamikk og hater tynn pistrete lyd med skrikete diskant. Klipsch RB75 er jeg svært fornøyd med. Tror du at vi er på linje da sånn smaksmessig når det gjelder klang?Haavard skrev:Har hatt en kompis på besøk i dag, av det kritiske slaget. Når han sier det ikke låter ikke så værst, ja så er det rimelig bra. Anders er noe for seg sjøl. Men mannen med gullørene syntes det nå låt fint, det vil si at diskanten ikke stakk av. Så da demper vi ikke mer i første omgang.
Håvard
Jeg har nettopp hørt på et sett med Klipsch som er ganske like dine, noen stativ saker. Dette spilte på et Abrahamsen oppsett med aktive basser nedover. Dette ble delt særs vellykket med en Behringer sak. Klipsch spilte hele registeret, og subbene puffet litt ekstra nedover. Likte det jeg hørt, dynamisk og livlig.hel skrev:Jeg elsker dynamikk og hater tynn pistrete lyd med skrikete diskant. Klipsch RB75 er jeg svært fornøyd med. Tror du at vi er på linje da sånn smaksmessig når det gjelder klang?Haavard skrev:Har hatt en kompis på besøk i dag, av det kritiske slaget. Når han sier det ikke låter ikke så værst, ja så er det rimelig bra. Anders er noe for seg sjøl. Men mannen med gullørene syntes det nå låt fint, det vil si at diskanten ikke stakk av. Så da demper vi ikke mer i første omgang.
Håvard
Nå er den, bassknørveren, gått ytteligere 3 timer.65finger skrev:Var en tur sammen med H.R og lyttet til Kong Hs nyværpede H6cloner i dag. hadde med Bassknørvecd og godt humør. 50 minutter med bassknørveren. Meget effektivt
Jeg er sikker på at det blir Meget bra. Minst på høyde med vifaklonene når de har fått bank noen dager tilHaavard skrev:Nå er den, bassknørveren, gått ytteligere 3 timer.65finger skrev:Var en tur sammen med H.R og lyttet til Kong Hs nyværpede H6cloner i dag. hadde med Bassknørvecd og godt humør. 50 minutter med bassknørveren. Meget effektivt
Zappa plys Zappa, spor 12, begynner å få litt størrelse i front her.
Calexico koret på spor 1 er litt lenger fremme, iallefall på linje med trommene.
Kommer seg.
Takker for konstruktiv kritikk 65finger og H.R. Jeg er jo selv lyttet meg døv på disse klonene.
MOnacor elementet opptrer litt annerledes enn Vifa elementet, men det er på vei.
Håvard