Det stemmer det.Hei.
Kjøpte et par brukte h6 kloner nylig, kikket på tegningene av klonene nå og så at de jeg har er noe over 20 cm høyere enn tegningene her inne viser, er det noen som vet noe om dette her?
Svend Atle
Send en pm om du vil ha mer info.Hei, takk for svar, da vet jeg hvorfor de er større, synes de fungerer veldig bra hos meg hvertfall, enten det er en h6 klon eller noe annet.
Svend Atle
Undertegnede er den heldige som har stukket av med Haavards siste par med Impulse H6kloner - og er utrolig glad for det! De spiller bare helt utrolig bra med min AN OTO SE (EL84) og passe grei cd-spiller. En litt skurrete diskant må skiftes ut, men det er garantisak hos MHP i Paris, og de har vist seg utrolig kundevennlige!
Det er satt inn ny voicecoil. Begge så fine ut.spolegapet ser fint ut
inspiser voicecoilen etter bøss eller feil. ved bøss, blås med munnen eller ta bort med q tips
løft forsiiiiiktig opp
senk den ned 120 grader dreid en av retningene
test
hvis det fortsatt skurrer prøv ytterligere 120 grader
hvis det fortsatt skurrer brett en tynn tape som en trekant med lim ut alle veier og før den rundt inni spolegapet for å hente opp evt bøss
gjenta prosessen med å løfte ned
test med frekvenstoner, evt en tonegenerator, da hører du skurr hvis det er der
Nei. Tror faktisk ikke det. Fordi loddepunktene må tas hensyn tilMener ikke vri
Men snu når den er ute, det er vel tre alternative plasseringer iom tre styrepinner
Da har jeg sjekket litt med en frekvensgenerator, og skurret på diskanten starter ved 500 Hz og følger oppover. Veldig tydelig med sinustone og helt tydelig kun i venstre kanal!spolegapet ser fint ut
inspiser voicecoilen etter bøss eller feil. ved bøss, blås med munnen eller ta bort med q tips
løft forsiiiiiktig opp
senk den ned 120 grader dreid en av retningene
test
hvis det fortsatt skurrer prøv ytterligere 120 grader
hvis det fortsatt skurrer brett en tynn tape som en trekant med lim ut alle veier og før den rundt inni spolegapet for å hente opp evt bøss
gjenta prosessen med å løfte ned
test med frekvenstoner, evt en tonegenerator, da hører du skurr hvis det er der
Jeg kan bekrefte dette. Ble bygget sommeren 2011 om jeg ikke tar feil, men stod mest i boden hos meg pga. mange andre prosjekter.Lurer på om disse er bygd på Lillehammer