Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sentralen er overtatt av kverulanter med midfianlegg og blikkører. Like før jeg kaster inn årene.
    Ditto her.
    Kjenner at det ikke er så mye spennende lengre. Uten å ha sjekket i "loggen" så har nok mine besøk her på HFS minket med minst 80% daglig, i forholdt til på mitt verste.
    Bla. for mye kverulering og diskusjoner der de fleste absolutt vil ha siste ord. Hvor er tiden da en hadde et åpent sinn og bare kastet seg på, i "uvitende lek"?
    Jeg trives best inne på Klassisk-asylet. Der har jeg til dags dato ikke opplevd at noen har skrevet slik som foreks. dette; "Nei, den innspillingen der synes jeg suger big time!! Bare hemma primater som kan orke å høre på noe slikt"
    Nei, vi deler våre opplevelser og kommer med anbefalinger på hva vi selv liker og deler av et stort mangfold. Slikt synes jeg resten av HFS også skal være. Utopi - ja, men alle kan prøve så godt en kan.
    Altså under mottoet; "Bli en nyter av klassisk musikk og nyt hvert sekund - del med mennesker som bryr seg" ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Leken og entusiasmen har dårlige kår om dagen, Emotikon. Desverre. Takk for at du minnet meg på Klassisk-asylet! Det har gått litt i glemmeboken hos meg midt i all frustrasjonen. Det høres ut som et sted å bruke tiden godt! ;D

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jeg trives best inne på Klassisk-asylet. Der har jeg til dags dato ikke opplevd at noen har skrevet slik som foreks. dette; "Nei, den innspillingen der synes jeg suger big time!! Bare hemma primater som kan orke å høre på noe slikt"
    Er det egentlig det noen andre steder, da? ???

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tar oppfordringen fra siste taler og speller litt mer musikk etter middagen.

Debussy. Blir aldri gæærn`t.

8

8x12_TOM

Gjest
    Sentralen er overtatt av kverulanter med midfianlegg og blikkører. Like før jeg kaster inn årene.
    Kan det bare være at det er mye som ikke stemmer med ditt verdenbilde. Kverulant-tråder er lette å unngå
    Ellers synes jeg hifisentralen har mange gode sider. Og utover høsten, når diy folket mottar pallevis med elementer blir det nok en oppsving her - i hvert fall for noen:)

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Grelv og undertegnede er allerede i gang med å måle TAD4003 i ulike horn :cool:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er få som spiller som henne, Leif. Dessuten låter jo skivene hennes råkjempekanonbra også. Som du vet. 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nydelig musikkopplevelse på vei til butikken i kveld. En ufattelig følsom og romantisk tolkning av Mendelssohns fiolinkonsert, åpenbart live, og med kanonlyd, på P2 mens jeg la turen til Nordre Havn i Son i trollsk skumringslys. Det er ikke akkurat noe High-end-anlegg i Saab´en, selv om det er snakk om det dyreste man kunne få den gangen. Harman/Kardon og JBL. Men i kveld holdt det i massevis!
    Desverre hørte jeg ikke hvem solisten eller orkesteret var. Tror jeg må inn på NRKs spillelister å sjekke, for dette var seriøst bra!

Alina Abrigimova og Bergenfilharmonikerne/ Andrew Litton. Live fra Royal Albert Hall, no less !

Sist redigert:

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Hørte siste del av "Vårofferet" fra samme konsert. Kjempeapplaus fra salen.

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Mendelssohns fiolinkonsert er en riktig hjertevarmer.

NRK sendte et opptak med Bergen FO fra selveste Royal Albert Hall, en Proms-konsert 27. august i år, med Litton og en viss Ibragimova som solist. Fikk den ikke med meg, dessverre. Hørte den med Bell/ASMF i fjor. En minneverdig varm høstkveld i London by. Sentimental? Neida, ikke i det hele tatt.

Min favorittinnspilling er med Perlman/Previn/LSO/EMI fra 70-tallet. Lyden får øynene til å trille i et rør og vinyl-hue. Forsterkere låter likt my ass.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har alltid slitt litt med Vårofferet, Atle. men jeg måtte høre den på nettradio da jeg kom hjem. La oss si det sånn at jeg forstår kjempeapplausen!
    Søk den opp på NRKs nettsider, Awe! Den ligger der, og har nok sødme i seg til å forgylle en sen septemberkveld! Jeg har Joshua Bells versjon på Sony, rattet av en alltid like genial Arne Akselberg (Bell vil ikke ha andre enn Akselberg, og insisterer på at han må leies inn), og den har fått overlegent mest spilletid. Men jeg har akkurat fått tak i Perlman/Previn, den skal spilles til helgen!

At folk kan påstå at forsterkere låter likt er bare til å bli trist av. Noe sier meg at du er minst like opprørt over denne "Alt-låter-likt"-bevegelsen av blindtestende opplevelseshemmede sjeler, awe. "My ass" er liksom ikke et uttrykk jeg ser for meg at du bruker ukentlig. 8)

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Det hender en må gå fra konseptene for å kvitte seg forstyrrende elementer. Føler meg allerede mye bedre, men vi får la det bli en one-off. Beruselsen over å være ekstremt vill og vågal gikk over etter et par sekunder.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.002
    Torget vurderinger
    16
    Tar oppfordringen fra siste taler og speller litt mer musikk etter middagen.

Debussy. Blir aldri gæærn`t.
    Korrekt, aldri gæærn't. Her er en versjon med min favoritt fiolinist.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.933
    Kan det bare være at det er mye som ikke stemmer med ditt verdenbilde. Kverulant-tråder er lette å unngå
    Ellers synes jeg hifisentralen har mange gode sider. Og utover høsten, når diy folket mottar pallevis med elementer blir det nok en oppsving her - i hvert fall for noen:)
    Du er nok inne på noe der, Tom :) Men, jeg mener å ha registrert en endring i tonefall i mange tråder. Jeg selv, og ganske mange jeg snakker med her, gidder ikke lenger legge ut innlegg om nyanskaffelser og oppjusteringer av anlegget. Før ble slike innlegg møtt med gratulasjoner og delt entusiasme. Nå kan du banne på at det ikke går lang tid før det dukker opp innlegg av typen "det der kan umulig låte bra fordi..." eller " du kan få mye bedre lyd enn det der til en tiendedel av prisen". Slik det ser ut nå, har det skjedd en polarisering her inne. Ser du på de trådene det er noe liv i,er det vennetråder og mitt anlegg - eller de evinnelige kabelkrangletrådene, der begge sider bruker copy-paste på tidligere argumenter. LMC spår bedring til høsten. Vi får håpe han har rett.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    At folk kan påstå at forsterkere låter likt er bare til å bli trist av. Noe sier meg at du er minst like opprørt over denne "Alt-låter-likt"-bevegelsen av blindtestende opplevelseshemmede sjeler, awe.
    Kan vi ikke heller bare akseptere at det finnes mange tilnærmelser til Hifi-hobbyen?

At man skal være nødt til å ty til nedsnakking i "private" tråder fordi man er misfornøyd med tone og tema i andre tråder er i seg selv litt trist, det også.

Det er fremdeles plenty med hyggetråder, og en håndterbart lav mengde med krangletråder dersom man er flink til å ikke oppsøke det man lar seg provosere av.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det som er trist, Dazed, er at det har blitt sånn. Før var HFS fullt av netopp tilnærmelser til hobbyen og aksept for dem, en vilje til å hjelpe, en genuin følelse av etslags brorskap og en felles fryd over musikk, utstyr, opplevelser og hver enkelts reise på veien mot den virkelig gode lyden. Fellesskap, rett og slett. Nå er det en polarisering mot måling, blindtesting og det at forskjellene egentlig ikke er til å spore, og at de som måtte mene noe annet, bedriver selvbedrag, evt at de er i lomma på noen og dermed farer med løgn og bedrag for å mele alle sine egne kaker. Jeg er veldig enig med Swifty her. Det har skjedd noe med takhøyde, tone og holdninger. Ta en titt i tråden om kritisk HiFi-presse, for eksempel. Når folk må migrere til egen tråd for i det hele tatt å få noe ut av HFS, sier det mer enn nok.
    At det er en "tilnærmelse til hobbyen" at den i sin helhet er basert på løgn, svindel og selvbedrag, og at forskjellene som er hele grunnlaget for den, egentlig ikke eksisterer, er forøvrig så absurd og destruktivt at det ikke er til å fatte.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Der er vi på linje, Leif. Kanskje jeg burde trene litt på å holde avstand til galskapen her inne....

litt av en tape du har på vei! Da tar jeg turen over på en lytt! ;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    du skulle hørt FR dirigere VPO i 1960 Dvorak slaviske danser og Bartok Ungarske danser på mastertape i går kveld!
    tenkte meg en tur til Hølen en dag.....er du operativ og hjemme i helgen?
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det tror jeg på! Helgen er litt småhektisk med utendørskino på kunstcafeen fredag (The last waltz) og konfirmasjon søndag, men ring , for all del! Veldig hyggelig om du stikker innom. Kaffen skal være klar, den!
    Operativ lørdag, ja. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er tydelig at det er mer fart her inne enn jeg trodde! 2200 besøkende siden forrige lørdag formiddag tyder i alle fall å at det er noe som gjør at folk kikker immom, og det er jo fint, midt i alt sammen.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    At folk kan påstå at forsterkere låter likt er bare til å bli trist av. Noe sier meg at du er minst like opprørt over denne "Alt-låter-likt"-bevegelsen av blindtestende opplevelseshemmede sjeler, awe.
    Kan vi ikke heller bare akseptere at det finnes mange tilnærmelser til Hifi-hobbyen?

At man skal være nødt til å ty til nedsnakking i "private" tråder fordi man er misfornøyd med tone og tema i andre tråder er i seg selv litt trist, det også.

Det er fremdeles plenty med hyggetråder, og en håndterbart lav mengde med krangletråder dersom man er flink til å ikke oppsøke det man lar seg provosere av.
    Er litt uenig med deg Dazed. På forumet ellers blir en kritisk røst sett på som noe konstruktivt, nødvendig og noe man må finne seg i. Selv om den ofte ikke treffer målskiven (det er ikke så farlig for de aller fleste vet ikke om den treffer eller ikke). Dessuten må man ikke ta seg selv eller hobbyen så høytidelig at man ikke tåler et stikk i ny og ne.

I denne tråden er man da er kritisk til denne "trenden" og blåser ut litt sammen med andre like barn. Hvorfor er det feil og trist å kritisere den andre veien?
    Synes det er fint å få vite litt hva andre synes så man kan forsøke å bidra til at "gror i sprekkene".

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Det er tydelig at det er mer fart her inne enn jeg trodde! 2200 besøkende siden forrige lørdag formiddag tyder i alle fall å at det er noe som gjør at folk kikker immom, og det er jo fint, midt i alt sammen.
    En av favorittrådene mine:).

mvh

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg hadde et lite hjertesukk for etpar uker siden, mht hvor vanskelig det var å få kjøpt klassisk musikk i fysisk format nå om dagen. Etter en bomtur til byens klassiske plateforretning, telefoner til Naxos og litt styr, fikk jeg bestilt dem fra netopp Naxos Direct. De holder til i Son, som er ca 7 minutter herfra med bil. Jeg bestillte 12 august, og har fremdeles ikke motatt noe spm helst. Konklusjonen pr i dag er at posten har rotet vekk pakken. Når jeg ringer postens kundeservice, får jeg opplyst at det eneste som gir garantert levering, er sporbar pakke, men at "posten faktisk greier å få levert store megder av posten folk sender", ordrett jfr kundeservicemennesket jeg snakket med.Det skulle jo pokker ta meg bare mangle ! Jeg er ikke særlig imponert. Sjefen hos Naxos bor rett borti her, og han skulle se om han ikke hadde de to platene liggende på kontoret. Det er jo utmerket service, men likevel, når posten ikke greier å levere (dette er tredje gang i løpet av 2015 jeg opplever akkurat det..) er det jo et sterkt argument for å begynne med nedlasting...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hahahahahaha ! Vel er Hølen litt "hemmelig," men det får da være grenser. Håper jeg!8)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det som er trist, Dazed, er at det har blitt sånn. Før var HFS fullt av netopp tilnærmelser til hobbyen og aksept for dem, en vilje til å hjelpe, en genuin følelse av etslags brorskap og en felles fryd over musikk, utstyr, opplevelser og hver enkelts reise på veien mot den virkelig gode lyden. Fellesskap, rett og slett. Nå er det en polarisering mot måling, blindtesting og det at forskjellene egentlig ikke er til å spore, og at de som måtte mene noe annet, bedriver selvbedrag, evt at de er i lomma på noen og dermed farer med løgn og bedrag for å mele alle sine egne kaker. Jeg er veldig enig med Swifty her. Det har skjedd noe med takhøyde, tone og holdninger. Ta en titt i tråden om kritisk HiFi-presse, for eksempel. Når folk må migrere til egen tråd for i det hele tatt å få noe ut av HFS, sier det mer enn nok.
    At det er en "tilnærmelse til hobbyen" at den i sin helhet er basert på løgn, svindel og selvbedrag, og at forskjellene som er hele grunnlaget for den, egentlig ikke eksisterer, er forøvrig så absurd og destruktivt at det ikke er til å fatte.

Jeg forsto at det er det du mente, men det var ikke poenget mitt.

Jeg er enig i at det er mye krangling og kverulering, men det at mange nå søker å få bevist og målt det de hører, betyr ikke at det ikke kan være et fellesskap av folk som ønsker best mulig lyd her inne.

Det er vel ingen, eller i alle fall hvis så, et bittelite mindretall, som sier at hele hobbyen er basert på løgn, svindel og selvbedrag. Det du vel sikter til er all skitten som har blitt kastet frem og tilbake i Maxwell-trådene, og de er så lite morsomme å lese at jeg ikke gidder det mer. jeg, som deg, er her fordi det er hyggelig og morsomt. Likevel er det vel bra at løgn og bedrageri er uønsket i hobbyen?

Uansett var det ikke det jeg ønsket diskutere, og den diskusjonen er det jo ingen vits i å fortsette her "hos deg". Poenget mitt var at jeg, og du, ønsker at sentralen skal være et hyggelig sted, og den blir ikke hyggeligere av at man begynner å rakke ned på de med meninger man ikke liker i sine egne anleggstråder. "No offense", men bare en observasjon. "Mitt anlegg og bildetråder" blir mye koseligere uten slikt, og det er jeg sikker på at du er enig i.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er litt uenig med deg Dazed. På forumet ellers blir en kritisk røst sett på som noe konstruktivt, nødvendig og noe man må finne seg i. Selv om den ofte ikke treffer målskiven (det er ikke så farlig for de aller fleste vet ikke om den treffer eller ikke). Dessuten må man ikke ta seg selv eller hobbyen så høytidelig at man ikke tåler et stikk i ny og ne.

I denne tråden er man da er kritisk til denne "trenden" og blåser ut litt sammen med andre like barn. Hvorfor er det feil og trist å kritisere den andre veien?
    Synes det er fint å få vite litt hva andre synes så man kan forsøke å bidra til at "gror i sprekkene".
    Det er selvsagt et poeng, at argumenter må kunne gis og aksepteres begge veier. Jeg har ikke ment at det er "feil og trist å kritisere andre veien", men har litt problemer med enkelte av de negative/latterliggjørende vendingene og måten "de andre" blir fremstilt på innimellom. Uansett er det vel en uting at det negative blir dratt med inn i de positive trådene også?

-"Alt-låter-likt"-bevegelsen av blindtestende opplevelseshemmede sjeler

-"Det-er-ikke-forskjell-på-elektronikk"-hylekoret

-dokumentasjonsautistiske

...etc.

Og for å nyansere litt er vel "alle forsterkere låter likt"-argumentet egentlig at "alle effektforsterkere som forsterker signalet med en gitt faktor innenfor sitt lineære område, vil lyde identisk". Altså en idéell forsterker som ikke tilfører noen egenlyd, klipping eller (annen) forvrengning. Da blir det vel litt mer nyansert, hvis man tenker på hva det innebærer?

...Men nå er det sagt, og det er unødvendig å diskutere dette videre i en hyggelig anleggstråd. Jeg fikk bare lyst til å si fra om at jeg synes den ble mindre hyggelig av det jeg påpekte. Det er Impulses tråd, og jeg har ingenting med det, men i alle fall...

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dazed, det rinner meg i hu at vi har snakket om dette temaet tidligere. Vel og bra det, i og for seg. Jeg skal innrømme at jeg velger å ventilere ut en ikke ubetydelig grad av frustrasjon her inne. Jeg er så grenseløst drittlei kveruleringen at jeg egentlig har fått mer enn nok av hele sentralen. Så kan det jo være at denne skuffelsen gjør at jeg er noe skarpere i kanten. Men det har jeg likevel ikke problemer med å stå for. La meg underbygge litt;

Jeg har ikke problemer med at folk ønsker å få verifisert det de hører eller ikke hører med målinger, om de tror at det alltid er sammenheng mellom dette. Det jeg sliter med, er at det er en større og større kontingent her inne som i fullt alvor mener at deres erfaringer tilsier at det ikke er forskjeller , eller i det minste ikke er forskjeller store nok til å bry seg om. Dernest er det en holdning som går i retning av at siden disse brukerne ikke opplever forskjeller, kan det jo umulig være forskjeller for andre heller. Dermed tar alle som hevder noe annet feil, er lurt, naive eller ute i et eller annet ærend som ikke er av det gode. Dette forsøkes ofte verifisert med en tittel, en grad eller en påstand fra wikipedia. DET er en relativt arrogant holdning, for å si det forsiktig. Jeg ser for eksempel mange av disse underbygge evt anbefalinger med at i følge dem er en gitt kabel, dac, forsterker eller annen kilde god nok. God nok?? Til hva da? For hvem? Og hvorfor? En slik holdning er ikke akkurat produktiv, og tyder på at denne gruppen mener å forfekte en målbar og dermed ikke angripelig sannhet. Deres opplevelser eller mangel på sådanne skal altså danne grunnlag for hva det er akseptabelt å mene, kjøpe eller hevde.

Det er videre ikke Maxwell-tråden jeg reagerer på, per se. Den forbigår jeg i stillhet. Selvfølgelig skal bevisst lureri og svindel slåes ned på. Jeg er ingen stor fan av gapestokk-mentaliteten som rådet, men det var altså ikke der jeg fant det jeg reagerer på. Ta en kikk i tråden om en kritisk presse, så ser du. Der hevdes det glatt at de som skriver om hifi er notoriske fantaster, løgnere og i lomma på bransjen. Altså fullstendig uten integritet. Igjen dukker det opp påstander om forskjeller som ikke er der, som må være et resultat av innbildning og en gjennomgående skral virkelighetskontakt hos de som måtte påstå noe annet.

Det er pokker ikke rart det står dårlig til med en bransje som vår, om utgangspunktet er at den baserer seg på bløff og innbildte forskjeller. Det påstås endog fra "bransjehold" at man like godt kan bruke en hjemmekinoforsterker , siden det ikke er forskjeller likevel. Jeg tror alle med mer enn et kvarters erfaringsgrunnlag som aktive lyttere rister på hodet over en slik påstand. Den underbygges forøvrig ikke med de forutsetningene du ramser opp. Imidlertid påstås det at siden denne høyttalerkonstruktøren opplever det sånn, kan det ikke være hold i lydkarakterene og forskjellene som presse og lettlurte entusiaster melder om.

Misforstå meg rett; folk må få påstå hva fanden de finner for godt. Hører de ikke forskjeller, så er de ikke der heller. Ikke der og da, og ikke for akkurat dem. Men å gjøre disse høyst subjektive ikke-erfaringene til noe som skal pådyttes andre, er hårreisende arrogant, selvhøytidelig og ikke så rent lite kvalmende. Ta ansvar for egen hørsel, egne opplevelser og konsekvensen av disse. Hører man ikke forskjell, er det helt fair. Bevares. Men det betyr ikke at forskjellene ikke er der for andre. Så enkelt er det.

Sånn! Nå er det sagt, og jeg begraver den bikkja.

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    på meg virker det som om du er i ferd med å grave deg ned i en grop/HØLEN :D uten utganger og dermed psyke ut deg selv
    drit i de trådene
    det er få eller ingen (av de vi nærer respekt for, hvis mening teller for oss!)som tar det seriøst uansett!
    waist of time imo
    denne tråden heter tross alt Impulsive oppgraderinger ikke langdryge nedgravinger
    mvh
    Leif

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fair enough. :)

La oss gå videre til noe annet. ;)

Har du kommet noe lenger i streaming-funderingene, f.eks?

Det vil selvsagt være en helt adekvat løsning å begynne med en Mac Mini i nærheten av racket, koblet med mini-toslink til toslink-kabel til din eksisterende (?) DAC, og ha filene på USB-disk inntil videre, eller teste Wimp/Tidal Hifi, og styre dette fra sofaen med iPad.

Hvis du har lyst til å få demonstrert min beskjedne streamingløsning og ta en tur litt sydover i ditt nye hjemfylke, er du selvsagt velkommen til det også. Selv kjører meg med en enkel ReadyNAS Duo og en Squeezebox Touch til Abrahamsen Dac-en min. Da kan du få se litt på hvordan slikt virker, hvis du vil. ...Men når man har hifi-besøk, så spiller man selvsagt mest vinyl. ;)

Ellers har du vel snart fått på plass anlegget i det nye huset? Har ikke sett noen bilder av oppsettet i nytt rom, eller er det bare meg som ikke har fulgt med?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg har sagt det jeg skal si, og driter i de trådene, Leif. Har definitivt satt spaden på plass, og har ikke tenkt å grave mer. 8)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Dazed! ;) Det gjør jeg mer enn gjerne. Jeg har kommet såpass langt at jeg har avtalt å låne/kjøpe en Mac mini som en kamerat har stående, og skal begynne å laste inn skiver. Forsiktig begynnelse, rett og slett. På avspillerfronten har jeg fremdeles litt research å gjøre. Anlegget står her, men uten mine egne høyttalere, som ikke er fraktet ut enda. De kommer i morgen ettermiddag, sammen med et lass med skiver og min bestefars gamle skrivebord. Jeg har hatt såpass mye annet å styre med at det ikke har vært noe savn, og dessuten har jeg spilt på lånte ting i det siste. Men fra helgen står alt mitt her omsider. Heldigvis!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.915
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    nå som hd space ikke koster stort ville jeg rippet i WAV, så kan du heller reformatere/komprimere på et senere stadie
    tenkt over dette?
    evt program for jobben?
    mvh
    Leif

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn