Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nemlig! Jeg tror det var noe de søkte mot. I alle fall hørte jeg det nevnt da den ble forhåndsvist i fjor vår. Og det har de jaggu fått til.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.337
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Jeg kikket på nettsiden til Elektronisk Bureau, sendte en mail, fikk svar i løpet av fem minutter (definitivt ny bransjerekord!)... osv
    Hatten av for Thomas på Elektrisk Bureau!
    Bekrefter nok en gang den erfaringen flere av oss andre også har med Thomas.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er bra! Jeg kan for øvrig bekrefte at jeg fikk sms fra posten i morges. Pakka ligger på Kiwi i Son.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    da kan jeg si jeg heter TT og ta den ut :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Til å begynne med blir det en Micro 505. Så får vi se etterhvert. Om det dukker opp noe interessant, kan det være jeg hiver på en til.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I går var det avslutningsmiddag på hovedstadens beste budsjett-gourmet-restaurant. En epoke er over. Vi spiste lenge og mye, gjorde et anstendig forsøk på å tømme litt av vinkjelleren, mimret og synes det var for jævlig at bejublede Lokk må stenge dørene. Det har vært fem fantastiske år, men nå er det ugjenkallelig slutt.

Kjøkkensjef og deleier Markus Dalseg ser ut til å greie seg uansett. Den gutten har attitude.

IMG_1421.jpg

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Trist at Lokk måtte stenge dørene, men livsverket til kjøkkensjefen er neppe over med det første. Det er vel kanskje nå det skal skapes?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Han har årevis foran seg og god tid til å bygge neste del av livsverket, baluba. Du skal nok få smake hans avsindig gode mat selv om Lokk er lagt ned. Han er en nær venn av huset, og vi har allerede avtalt flere "matverksted"-helger i Hølen. Så det er bare et spørsmål om timing!

Ellers har jeg jo snakket litt om pakken fra Hvaler. Den ankom fredag, og det er bare å innrømme at innholdet er like imponerende som servicen. Platevekt på 700gram og headshell i magnesium. Lytefri finish og veldig gjennomført kvalitet. Og ikke minst svært anstendige priser. Jeg må si jeg har sansen både for Elektronisk Bureau og Tonar!

IMG_1433.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Stemningsbilde fra fredag ettermiddag. Husets førstedame nipper til en utsøkt Chablis før avslutningsmiddagen på Lokk. Det hender rett som det er at jeg føler meg grenseløst heldig. Dette var ett av mange tilfeller.

IMG_1415.jpg

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.736
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser jo rett så staselig ut. Hils fruen!
    Som kaffekjenner, hadde du likt å nippe til denne. Jeg er nok ikke der, men unner meg litt luksus likevel. Omregnet til norske penger, så koster disse dråpene den nette sum av ca 350 NOK (!). Dyrt i et land der en utsøkt middag koster ca 40 NOK.
    20170628_104142.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Gunner. Fruen hilser tilbake!

Jøss, det dert høres kostbart ut for sideveiskaffe! Er det snakk om koppen (i så fall jævlig dyrt!) eller hele bryggedingsen?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.736
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Eh, glemte å legge til at prisene var omregnet med tanke på norske lønninger, altså det den ville ha kostet i Norge. Kaffen koster seff ikke 350 NOK her:eek:. Vi snakker da for bare kaffen.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    hehehe. Jeg tok i grunnen den, kompis. Så reaksjonen min var i forhold til middagsprisen du refererte til.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis jeg hadde funnet en kopp kaffe til 350 spenn, tror jeg jaggu jeg hadde bestilt en. Bare for å ha prøvd.
    Samme her, Dazed. Selv om det er jævlig langt å reise.
    hehehe. Jeg tok i grunnen den, kompis. Så reaksjonen min var i forhold til middagsprisen du refererte til.
    Vel, jeg trodde fram til jeg leste dette at det faktisk dreide seg om 350 nok, ha ha ha. ;)
    "Er bare dum, jeg" som Kjartan Kristiansen sa i et intervju jeg gjorde med The Beste i 1986. :rolleyes:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.736
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kaffe med smak av ingefær (!). Merkelige greier. Ikke helt min smak.
    20170704_102958.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jøss! Det høres litt vel eksotisk ut. Hadde nok ikke vært noen høydare her heller. Selv om jeg liker både kaffe og ingefær.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nå er det en liten og mulig oppgradering på vei som har ligget i kortene en stund. Jeg hater å bytte ut rack/hifibenken, fordi det meste som finnes der ute enten er så avsindig jævlig å se på at det ikke er grenser, evt er det grenseløst dyrt.Den jeg har funker egentlig glimrende, men det er ting som tyder på at den ikke er bygget for denne vekta, for å si det sånn. Så stabiliteten er ikke allverden. Nå fikk jeg tak i en benk som jeg tror kan funke visuellt, samtidig som den var tilgjengelig på finn for noen få hundrelapper. En Alphason Finewoods. Funker den ikke bedre enn den jeg har, ryker den ut igjen.

102002_1_.jpg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ellers er det sommer og ferie, husets arving kommer snart, og i ettermiddag ankommer den mye omtalte vintage-grammofonen, courtesy of hedersmann Børge.
    Været er strålende, lufta er friskere enn på flere dager etter et episk lyn- og tordenvær i går kveld, rosene og peoenene blomstrer, kaffen er nytrukket og livet er godt.

Et lite stemningsbilde:

IMG_1431.jpg

Sist redigert:

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.576
    Sted
    Skien
    Ellers er det sommer og ferie, husets arving kommer snart, og i ettermiddag ankommer den mye omtalte vintage-grammofonen, courtesy of hedersmann Børge.
    Været er strålende, lufta er friskere enn på flere dager etter et episk lyn- og tordenvær i går kveld, rosene og peoenene blomstrer, kaffen er nytrukket og livet er godt.

Et lite stemningsbilde:

Vis vedlegget 447431
    Ser behagelig og hyggelig ut :)
    Kos dere impulse :)

Mvh: Espen L

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det skal jeg love deg at det er, Espen. Du får ta med deg SAL og komme over en dag!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Mye endring på en gang!
    Ny benk ankommer i løpet av formiddagen. WB ACT er flyttet over i "platebiblioteket" i påvente av litt TLC. Micro Seikis litt brutalt utseende klassiker (husets førstedame syntes den så ut som noe en motorsykkelfreak bude ha i anlegget..!) spiller hovedrollen på vinylsiden, og siden Hovland HP 100 har innebygget riaa og cj Premier 16 er uten, blir riaajobben utført av en Electrocompaniet ECP 2 inntil videre.

Og på toppen av det hele har jeg, inspirert av herrene mesut og Vinagunner, låt inn en subwoofer! Det har jeg ikke hatt i hus siden 1998!
    Det blir spennende å høre hva en Velodyne SPL 1000 Ultra kan bidra med..

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.337
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Micro Seikis litt brutalt utseende klassiker (husets førstedame syntes den så ut som noe en motorsykkelfreak bude ha i anlegget..!) spiller hovedrollen på vinylsiden
    Til platespiller å være, så vil jeg anta at MS´n generelt kommer en bit ned på listen mht WAF

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Der er vi helt på linje, ptb. Ikke minst er nok husets frue også det. Om vi skal tro henne er jo dette noe for deg, du som er motorsykkelmann og allting!8)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.337
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Mnja, man kunne jo lett forledes til å anta en slik sammenheng, men så generelt er det nok ikke:) Den kommer nok, rent estetisk, en bit ned på min liste også. I den grad man har et forhold til om det etiske skal tillegges vekt mht Hi-Fi da.

I all sin hovedsak så har jeg nok (estetisk) en forkjærlighet for spillere med de mer tradisjonelle, rektangulære plinth´s

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye som skjer i Hølen for tiden :) Gleder meg spesielt til dine synspunkter rundt integrering og lyd når du nå setter en sub inn i kjeden. Forhåpentligvis drysses det ut noen bilder i kveldingen :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    gjelder bare å dele lavt og bratt og ikke fristes til å dra på

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det var ikke akkurat en overraskelse, Eivind. :) En mann med både Linn LP 12 og klassiske Thorens har i grunnen tydeliggjort det. Og jeg er enig, men gjør et unntak for noen få, utsøkte ting fra Micro, WB, Reed, Nottingham og etpar andre.

DEt er litt som skjer ja, Karmana. Ikke alt er like gjennomtenkt heller kan det virke som. Racket ankom akkurat, og der har jeg nok handlet litt i blinde, for målene som ble oppgitt stemte ikke helt med virkeligheten, så hele greia er egentlig litt for grunn. Det er mulig det går seg til, men sånn som det er nå, blir CD-drevet stående på toppen av preampen. Det ser ikke videre lekkert ut. Ellers er det i grunnen helt i orden estetisk sett. Sidevangene er i lakkert eik, og passer godt til parketten. Hyllene i opalisert glass er nesten lyseblå, ikke ulikt veggen bak anlegget. I det hele tatt ser det mye mer ut som et møbel enn det som sto her før. Smalere er det også. Husets førstedame kommer nok til å like det, men om jeg kan leve med det, må gudene vite. Hvordan det innvirker på lyden vet jeg heller ikke mye om enda, siden anlegget ikke er koblet opp..
    Det kommer nok til å ta litt tid før jeg får testet sub, selv om den er i hus. Arvingen er her noen dager, og da får jo ikke akkurat hifi førsteprioritet. Dessuten er jeg nok ikke satt opp med all kablingen jeg trenger heller.

Sist redigert:

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.912
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    skal subben feedes fra pre-amp eller fra amp utg?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn