Tipper jeg riktig om den havner oppe på magnetplattformen???Takk for tipset, Dazed!
Javisst har vi vært innom dette før, Evo. Og du har rett når det kommer til enkelte spillere. Særlig de som både er remdrevet og har fjærende oppheng. Denne har ingen av delene, så da stiller det seg litt anderledes.
Meh...Dette har vi vært igjenom eneste som har mening er en strammer
At det ser kult ut er jeg enig i envær for bruke det som passer en bestMeh...Dette har vi vært igjenom eneste som har mening er en strammer
En vekt/strammer hjelper bare mot kast den ene veien, og ikke alltid det heller. ...Og en sånn Michell-ish ting med en liten spacer under som man brekker plata nedover er dritskummelt! De stakkars platene!
Det du glemmer er at en platevekt ser dritkult ut!
Det er ikke så mye muskelkraft som skal til for å rette ut ei tynn vinyl-lefse. Som et alternativ til å bruke en clamp på 400g så skal du presse med omtrent - ja, akkurat 400g .Det byr meg imot å bruke den minste mengde muskelkraft på tallerkenen, noe som er nødvendig når man skal presse ned og stramme til
Men hvis kraften overføres til spindel/tallerken vha. en lett clamp som er gjenget eller klemt fast på spindelen, legger man ikke den vekten på lageret/chassiset i det hele tatt. Slike klemmer nok med mer enn 400g, som oftest.Det er ikke så mye muskelkraft som skal til for å rette ut ei tynn vinyl-lefse. Som et alternativ til å bruke en clamp på 400g så skal du presse med omtrent - ja, akkurat 400gDet byr meg imot å bruke den minste mengde muskelkraft på tallerkenen, noe som er nødvendig når man skal presse ned og stramme til
Min drøm første halvdel av åttitallet var en RX 1500. Er det egentlig fortsatt, men den modellen dukker aldri opp til betalbare priser.Tusen takk for det, baluba! Det er nok ingen fare for at den danker ut hovedriggen, nei!
Ulike prinsipper på ulike type strammere. Med de gjengede (som fordrer gjenget spindel) så skrur man jo til med et visst moment - og presset er nok adskillig over 400g. Med de som låser/klemmer rundt spindelen der den "slippes" så tror jeg mitt resonnement stemmer.Men hvis kraften overføres til spindel/tallerken vha. en lett clamp som er gjenget eller klemt fast på spindelen, legger man ikke den vekten på lageret/chassiset i det hele tatt. Slike klemmer nok med mer enn 400g, som oftest.
Det kan fort vise seg at den havner der, ja. Plasseringsfølsom som den er.Tipper jeg riktig om den havner oppe på magnetplattformen???Takk for tipset, Dazed!
Javisst har vi vært innom dette før, Evo. Og du har rett når det kommer til enkelte spillere. Særlig de som både er remdrevet og har fjærende oppheng. Denne har ingen av delene, så da stiller det seg litt anderledes.
O
Vel, Wilson Benesch leverer jo strammer til Circle 25. Ikke helt tilfeldig.Det byr meg imot å bruke den minste mengde muskelkraft på tallerkenen, noe som er nødvendig når man skal presse ned og stramme til - især når drivverket står på tre høye cones. Men meget mulig det kunne ha forbedret lyden ytterligere.
Det har faktisk hendt en eneste gang så lenge jeg har frekventert dette forumet. Den gikk til en svært heldig sjel her inne. Jeg var etter sigende ett eneste minutt for sen. Jeg skal gjøre deg den tjenesten å ikke fortelle hva den gikk for. Det var nesten ingenting.Min drøm første halvdel av åttitallet var en RX 1500. Er det egentlig fortsatt, men den modellen dukker aldri opp til betalbare priser.Tusen takk for det, baluba! Det er nok ingen fare for at den danker ut hovedriggen, nei!
Nydelige spillere!
Takk, jeg misliker sterkt å gråte blod. :'(Det har faktisk hendt en eneste gang så lenge jeg har frekventert dette forumet. Den gikk til en svært heldig sjel her inne. Jeg var etter sigende ett eneste minutt for sen. Jeg skal gjøre deg den tjenesten å ikke fortelle hva den gikk for. Det var nesten ingenting.Min drøm første halvdel av åttitallet var en RX 1500. Er det egentlig fortsatt, men den modellen dukker aldri opp til betalbare priser.Tusen takk for det, baluba! Det er nok ingen fare for at den danker ut hovedriggen, nei!
Nå hadde du flaks, Jørgen. Jeg har straks jeg får min i hus!Nydelige spillere!
Gi beskjed om du kommer over ett AX-2 G armbord (for sme)? Jeg har ett AX-1 til overs
Edit: plassering er midlertidig
Har intet imot clamps som skrus ned på spindelen. Tvert imot, men det er jo ikke sånn gjenger på spindelen til min Circle, i motsetning som C25.Vel, Wilson Benesch leverer jo strammer til Circle 25. Ikke helt tilfeldig.Det byr meg imot å bruke den minste mengde muskelkraft på tallerkenen, noe som er nødvendig når man skal presse ned og stramme til - især når drivverket står på tre høye cones. Men meget mulig det kunne ha forbedret lyden ytterligere.
Må vel ha gjenger skal jeg slippe på presse?Det kan du få laget, kompis. Dessuten trenger du vel ikke gjenger heller, med mindre du skal ha orginal WB C 25 -clamp.
Klassisk Michell brukte jeg fra jeg kjøpte meg Michell Focus One i 1983 til jeg solgte Thorens TD 147 Jubilee i 1995. Fungerer helt fint, så jeg velger nok det samme til min nåværende Funk også. Noe som jeg sliter med å skrive, nå må jeg få fingeren ut mht den snurren. Men jeg har ikke villet forstyrre min konsulent, han har hatt nok styr i det siste til at han ikke har hatt tid til egen hifi engang.Neida. Kjøp en klassisk Michell. Da trenger du ikke gjenger. Den omslutter spindelen og strammer til når du skrur.
Ikke helt ukjent problemstilling. Grattis iaff.Nå har jeg ikke plass til flere platespillere. Eller mer hifi i det hele tatt...
Da kommer det bilder også daTakker, Ove! Det ser ut som om den kan hentes i morgen, så da er den snart spilleklar!
GrattisDet gjør det garantert!