Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.916
    Jeg er enig, Trond. Men har stadig dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør noe med det. Men orker ikke å bli høvla ned, til stadighet. Litt kjettersk å fremme et slikt forslag på dette forum - men hvorfor oppretter ikke fidelity et forum, der fokus er på gleden over å høre godt utstyr, ikke heksejakt og dårlig stemning. Jeg mener egentlig et forum nokså likt dette, men kanskje med mer fokus på high-end (kanskje?). FidelityForum :)

Tror det kunne hatt livets rett. Og sikkert mye lettere enn å stable på bena et printmagasin noen ganger i året:)

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.913
    Torget vurderinger
    3
    Pause fra galehhuset kan nok være på sin plass :) Men ikke for lenge da. Blir så kjedelig for oss som er igjen :)
    Denne tråden er tross alt med på å skape harmoni :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg er enig, Trond. Men har stadig dårlig samvittighet for at jeg ikke gjør noe med det. Men orker ikke å bli høvla ned, til stadighet. Litt kjettersk å fremme et slikt forslag på dette forum - men hvorfor oppretter ikke fidelity et forum, der fokus er på gleden over å høre godt utstyr, ikke heksejakt og dårlig stemning. Jeg mener egentlig et forum nokså likt dette, men kanskje med mer fokus på high-end (kanskje?). FidelityForum :)

Tror det kunne hatt livets rett. Og sikkert mye lettere enn å stable på bena et printmagasin noen ganger i året:)

Jeg ser den, Kim. I en ideell verden hadde det vært stas å opprette et slikt forum. Og du kan vedde på at hadde vi luftet tanken på det for bransjen, hadde vi nok fått unisone hurrarop, forsikringer om at behovet så til de grader er til stede, at både et slikt forum, papirmagasinet Fidelity og ikke minst de involvertes entusiasme er helt nødvendig for å opprettholde hifi som hobby her til lands. Folk hadde sikkert kappes om å dunke oss kameratslig på skulderen og forsikre oss om at "dette er saker! Vi er med!" og så videre.

Så drar vi kanskje i gang, da. Bruker enda mer av fritiden vi strengt tatt har for lite av, og alarmerende mye av arbeidstiden, på sånt som ikke genererer penger utover en hyggelig pris når vi en gang måtte ha råd til å oppgradere. Til våre barns, kjæresters og venners tiltagende fortvilelse. Vi har jo ikke tid til å være med på så mye akkurat nå, for vi har et hifiprosjekt å sjøsette som bransjen tror på!!
    De som kjenner oss og lever med oss har sett det før. Alt for manger ganger. Ikke minst har de sett det uhyre slunkne utkomme man har av slike hifirelaterte dagdrømmer. Halvannen femogsøtti i timen er definitivt maks.

Så kommer lanseringen.
    Grillmaten, rekesmørbrødene og hvitvinen vi har innkjøpt for anledningen og forer bransjerepresentantene med smaker godt, det er ikke det. Forsikringene om at dette er er noe alle er med på målbæres enda, men man bruker kanskje litt mer innestemme. Det aner oss at entusiasmen for eksempelvis å støtte dette med annonser ikke er så stor likevel. Mest fordi annonsørene har hørt at nå er det bare Facebook som gjelder. Face når jo alle, liksom. Og selge til alle vil man jo. Dessuten har de ikke tro på markedsføring, egentlig. Men det de har tro på, er å få omtalt sine platespillere, kabler, pickups, streamere og hva det skal være. Opplaget vårt er åpenbart for lite når vi leter etter annonsører, men mer enn stort nok når de presumptive annonsørene har et produkt de vil ha testet og omtalt. Er det ikke rart? For markedet tror jo på oss med så mye fartstid, må vite. Og vi må jo forstå at om vi ikke omtaler minst fire produkter fra en stor leverandør uten på noe tidspunkt å nevne ordet "annonsering", så er det jo kobling!!

Jeg skulle ønske jeg kunne si at dette var satt på spissen. Det er det dessverre ikke.

Jeg skulle mer enn gjerne tatt deg på ordet og dratt igang et forum dedikert til forbrødring, lytteopplevelser, musikk, high-end og hifikultur, min venn.
    Men jeg har ikke råd til all denne gratisjobbingen, desverre.
    Det er visst bare rosabloggere, interiørinteresserte vestkantfruer og folk med skuffen full av hippe veganoppskrifter som tjerner noe særlig på å ytre seg på nett om dagen. Så en mahognygrevling (det er sånn jeg har hørt hårfargen min omtalt i det siste..) fra en landsby på landet som insisterer på at et møblert hjem må ha et musikkanlegg har ikke bred nok apell, er jeg redd.

Nå har vi akkurat sjøsatt et nytt nummer av det gjenstridige prosjektet "Fidelity på papir". Forlaget burde vært døpt "Sisyfos Press" først som sist.
    Det har vært litt ekstra oppoverbakke denne gangen. Knut ble ganske alvorlig syk. Han er bedre nå, men det sier seg jo selv at det tærer ekstra på kreftene hans, og blir enda mer av en nærmest umulig oppgave å få dette til å fly.
    Men nå er det altså produsert. Og vi har opplevd akkurat det samme som så uendelig mange ganger før. Behovet er der, det tviler jeg ikke på. Det er tidvis morsomt å jobbe med også. Men det betinger at vi i motsetning til absolutt alle andre jeg kjenner, bransjen inkludert, jobber så å si gratis.
    Desverre.
    Etter å ha brukt halvannen uke på å forsøke å hale i land annonser, er jeg personlig helt tom. Så var HFS sitt om dagen vanlige , humørløse selv, kabelgnålet er fremdeles det eneste som drar oppmerksomhet, de rådende stemmene her inne synes i tiltagende grad å være dem som mener det egentlig ikke er forskjell på noen ting, og mange av de gode trådene og medforumistene synes å ha gått i dvale. Sånn sett var det hyggelig å få noen hilsner fra de som henger i tråden min.
    Men likevel, det kjennes som om det er nok for en stund nå.
    Det har vært morro, og det blir det kanskje igjen. Hvem vet.
    Men nå skal jeg bare holde kontakten med dem jeg kjenner, spille plater og senke skulderene for en stund. Det kommer en ny platespiller i hus om halvannen ukes tid. Det er noe å glede seg til.

Sist redigert:

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.275
    Torget vurderinger
    10
    Hva er det egentlig ved sentralen som er så nedslående og forskjellig fra det vi kjenner de siste åra? Stort sett samme folka og samme tema. Er lei fra tid til annen, jeg også, men så tar interessen seg opp igjen. Eneste virkelige utrivelige er en del personer her inne som virker å ha stort behov for å sette andre i et dårlig lys og gjerne kaster seg inn i diskusjoner for å fortelle hvor skapet skal stå, ofte uten full kjennskap til alle sakens sider.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er mulig det ikke er så mye som jeg opplever at det er, K.H. Men så synes jeg ikke sentralen har vært så jævlig stas de siste årene heller. Og nå har jeg fått nok for en stund. Så enkelt er det bare.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Pause anbefales og er ikke ensbetydende med passivitet
    Hilser fra Fjellbacka
    Takker så mye, Leif. Tror det er på tide nå, ja. Før jeg har sjelen full av nupper.
    Litt av en svenskekyst-ferie dere har hatt!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.214
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ta en pust i bakken du Trond, men håper inderlig at det ikke blir permanent. Vi holder uansett kontakten, og jeg forventer en invitasjon når Bergmannen er i hus:)
    Sees kanskje i Horten, selvom det i år ikke blir tur-retur Son for min del. Konsert i Oslo både fredag og søndag den helgen, så da blir det lørdagstur til Horten fra Oslo.
    Ser forøvrig frem til et nytt nummer av Fidelity.

fotografen

Medlem
    Ble medlem
    23.06.2008
    Antall liker
    188
    Stor forståelse for frustrasjonene. Heldigvis gjør gode opplevelser noe med humøret, og kjenner jeg deg rett blir nok ønsket om å formidle erfaringer med mye nytt utstyr for stort etterhvert. I alle fall er tråden din noe av få ting som er verdt å følge her på Sentralen. Håper gledene dine i sofakroken gjør deg godt. Ellers er platematte kjøpt. Hvil ut med god samvittighet! Vi ses.
    fotografen

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Lite spennende som skjer her for tiden ja, skjønner deg godt. Men det går hardt ut over statistikken "tråder som er verdt og lese", håper på en bedre høst og snakkes i Horten :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg kommer til Horten, Aleks. Vi sees helt sikkert der.

Det er mulig du har rett i at jeg ikke kommer til å greie å holde meg unna, Helge. Vi sees i alle fall til uka!

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hold ut. :) Det er jo bare å holde seg til de hyggelige trådene. Mitt Anlegg, Vinylavdelingen, etc, og ligge unna det man VET vil irritere seg. (Jeg burde være flinkere til det selv, men er dessverre utstyrt med svært løs innleggsavtrekker.) ;)

Dessuten er det for galt hvis man skal la det faktum at andre mener noe annet enn seg selv, og dermed ikke anser ens valg som fornuftige, gjøre at man ikke vil delta i noe bra. Håper det ikke er saken.

Men, er man lei, så er man lei, og da kan en pause være bare bra. Spill plater i noen dager, og når entusiasmen bobler over, skal du se at lysten kommer tilbake til å hoppe inn i en hyggetråd igjen. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir nok en pause, på et punkt vender lysten til å blande seg igjen. Men pauser, selv lange, har jeg hatt godt av. Det skjer tross alt mye på noen dager også, det merker jeg etter Arendaluka og fravær fra hjemmet. Plutselig har alt mulig skjedd, den fagre i Hølen har til og med vært inn og ut av sykehuset. Gi henne en klem og ønsker om snarlig helbred. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den fagre er frisk hun, baluba. Heldigvis. Men Knut derimot, har vært alvorlig syk i fire uker. Han ble operert for annen gang på halvannen uke i dag morges. Det virker som om det har gått tålelig bra.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Den fagre er frisk hun, baluba. Heldigvis. Men Knut derimot, har vært alvorlig syk i fire uker. Han ble operert for annen gang på halvannen uke i dag morges. Det virker som om det har gått tålelig bra.
    HUFF :p
    God bedring ønskes Knut fra Powerpoint.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.470
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tycker varje sommar att det hela (HFS/intressen) går i dvala, så kommer hösten och mörkret och kvällarna och allt tar sig upp igen. Både HFS, intressanta trådar och hobbyn. Det märks att HFS fortfarande präglas av sommarmodus. Hoppas du håller ut eller i alla fall får glädjen med det sociala på sentralen tillbaka om inte allt för länge impulse!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dazed, det handler først og fremst om at jeg ikke synes det er så morsomt og givende her lenger. Det handler ikke om å hode seg unna tjafset. Det har jeg forsøkt en stund. Det har bare blitt så polarisert, så mange som er høvla i altfor rett vinkel og så lite toleranse. Mulig det hjelper med en pause. Vi får se.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takker, Power. Det skal jeg overbringe når jeg prater med ham i morgen.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dazed, det handler først og fremst om at jeg ikke synes det er så morsomt og givende her lenger. Det handler ikke om å hode seg unna tjafset. Det har jeg forsøkt en stund. Mulig det hjelper med en pause. Vi får se.
    Skjønte det, og det er jo en grei sak, det. Hvis man klarer å unngå å miste kontakten med de man vil ha kontakt med, og har flere arenaer for å diskutere og dyrke interessen hvis det er interessant, så burde jo det være helt flott med en pause.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det var godt å lese at det står helt fint til med den fagre, men du kan hilse henne fra meg for det. Gjerne med en varm klem. Og selv om jeg ikke kjenner redaktøren personlig så får du overrekke en hilsen med ønske om raskt helbred isteden, han har jo også bidratt til min hifiunderholdning i mange år. :)

Dazed, det handler først og fremst om at jeg ikke synes det er så morsomt og givende her lenger. Det handler ikke om å hode seg unna tjafset. Det har jeg forsøkt en stund. Det har bare blitt så polarisert, så mange som er høvla i altfor rett vinkel og så lite toleranse. Mulig det hjelper med en pause. Vi får se.
    Jeg tror og håper det blir en pause. Det du beskriver minner meg om mine følelser før jeg tok den lengste pausen min, men etter å ha kommet tilbake så fant jeg ut at det er såpass mange gode folk her inne at jeg ikke sliter noe særlig med å overse de som forsurer miljøet. Det er tross alt mest gode folk her, og da mener jeg ikke bare blant oss som driver med teknologiske anakronismer som rør, horn, vinyl og tape. Også blant de måletro er sympatiske holdninger mest utbredt, selv om noen av dem har merkelig ureflekterte holdninger til sin måletro. For meg vil alltid ørene trumfe alt annet.

Det som er mer slitsomt er de som blir butt hurt fordi de definerer seg som en del av en gruppe, og som tar det personlig når denne gruppens meninger kritiseres. De som ikke klarer å skille mellom person og ball. Jeg har blitt fortalt at jeg må akseptere å bli personlig kritisert fordi jeg kritiserer hele gruppers holdninger uten å nevne noen navn. Det er visstnok like ille å ta ballen som å ta mannen. :rolleyes:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Husets frue har fått både klem og hilsen fra deg, baluba. Hun takket så mye.

Jeg håper jo tåka letter litt etter noen i overkant intense Fidelity-uker hvor det meste på sett og vis har handlet om hifi, men det står ikke til å nekte at med unntak av noen fantastiske mennesker og utrolig fine anleggstråder, er hfs traurige greier om dagen. Like sprudlende som ukegammal selters, og med takhøyde som et hamsterbur.

Vel, nok om det.

Her er uansett forsiden på det vi har slitt med de siste ukene.

Det skulle selvfølgelig vært et sommernummer, men det var før Knut fikk hjertetrøbbel av den skremmende sorten.

66-forside-web_orig.jpg

Sist redigert:

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    888
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Ser virkelig fram til at dette daler ned i postkassen!Befriende fri for kabel og tonekontroll debatter vil jeg tro...? :) Riktig god dag til deg og fruen ønskes fra denne siden av fjorden

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Kjære Impulse. Forfatteren av en ganske utmerket, men ubetydelig tråd synes ikke at vokteren av Hølen skal trekke seg tilbake. Rettvinklet arbeid og tro på at nærhet til musikken gjennom god hifi- kilde, via kabler og forsterkning via nye kabler og til slutt ut gjennom membranene, er oppnåelig. Befriende fritt for fjellnissenes edb-fi. Intet nytt under solen og livet lever. Hold ut.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.005
    Takker, Power. Det skal jeg overbringe når jeg prater med ham i morgen.
    Takk Impulse!
    Det mer enn ante meg at Knuts store hjerte for hobbien og alle vi audiofile snålingene var hva som lå i alvorlig sykdom.
    Ingen av oss blir noe yngre, så vi får ta vare på hverandre og våre nære som best vi kan.
    Spesielt på dager hvor man står opp med feil bein, er tom for kaffe, tørt brød og lite pålegg :p
    Da må man skylde seg selv. Det er å håpe at Knut holder ut litt til.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I dag er det nok en merkedag på et vis. Selv om kunstverket fra Sheffield, aka Wilson Benesch ACT One, forlot huset i landsbyen for noen uker siden, er det først i dag den er ferdig oppmontert og står å spiller hos sin nye eier i Østfolds fineste by. Med pickup fra Lyra var det nærmest en åpenbaring å høre den igjen. For en fantastisk platespiller det er.
    Den har kommet til et hjem hvor den blir satt pris på, så mye er sikkert. Dens nye eier så rystet ut tidligere i dag.

Og apropos rystet, det ankom nok en subwoofer fra Velodyne forleden. De to skal tilpasses resten av oppsettet og rommet,(denne hadde både fjernkontroll og målemikrofon) men det virker ekstremt lovende allerede.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehe. Takk skal du ha, skrangle. Jeg har valgt å la den sterkt bebudede forumpausen heller bli enslags vurderingsperiode, kan man vel si. Er vel ikke fullt så drittlei nå, og utkastelsen av ANM forleden fikk opp blodtrykket litt. Så angående pause er juryen fremdeles på gangen. Den kommer, men jeg er ikke bombesikker på når.

duc999

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Antall liker
    5.304
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Ingen av dere som opptrer i denne tråden må hverken vurdere/eller får lov å ta noen pause. Hvor skal jeg da finne en levende trå, der det er fred og ro. Her er jo saklig informasjon og mange med mange års kunnskap. Noe som kommer godt med hvis en skal spare seg for noen lange omveier for å oppnå gode resultater med sitt oppsett.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, duc! Det var hyggelig å høre. Vi får se hvordan det blir med tilstedeværelsen.

Det er mulig du har rett, Leif.:rolleyes: I så fall er jeg i godt selskap. Og det er jo noe av poenget.

Jeg skal følge rådet ditt, blues. Det virker som en farbar vei.

Godt å ha unnagjort et blad til. Det har en tendens til å ta knekken på entusiasmen for en stund, men å vente på ny platespiller er jo med på å holde trøkket oppe..

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når jobb blander seg med det man er glad i som hobby så kan det ha den negative effekten at når det står på som verst så går entusiasmen litt i kjelleren. Men det kommer seg igjen, og jeg tror ikke hifijournalistikk er like drepende for hobbyen som det å jobbe i studio er. Men når det er deadlinetider så er nok selve hifiinteressen på et lavpunkt også for den gruppen.

Når det gjelder ANM så er det heldigvis rettet opp igjen. Vi har hatt litt rare avgjørelser og slikt som har blitt foretatt, men vi får bruke vår empati til å skjønne hvorfor slikt kan oppstå. Folk som sliter litt med både privatliv og jobb kan oppføre seg irrasjonelt, så jeg tror at forgive and forget er riktig holdning til det krøllet. Hvordan menige medlemmer behandler hverandre derimot er litt merkelig innimellom, og det er en av årsakene til at jeg har min egen tråd å trekke meg tilbake til.

Selv får jeg følgende slengt etter meg til stadighet: At jeg bruker min bakgrunn fra studio som hersketeknikk. Noe merkeligere skal man lete lenge for å lese, for er det virkelig av verdi at jeg undertrykker det faktumet og framstiller meg selv som noob? Nettopp min bakgrunn fra det å lage musikk, som mange her inne har hørt og noen til og med liker, er vel det som gjør meg verdifull for forumet, i den grad jeg kan kalles verdifull. Forleden ble det spurt hvorfor studiofolk gjerne liker produkter som ikke måler helt perfekt, og jeg gav et svar på hvorfor det er tilfellet. Det latterlige angrepet jeg ble utsatt for av en aktør er en ting, det var pinlig for vedkommende. Men i etterkant fikk jeg beskjed fra et par om at jeg bør forvente slikt når jeg bruker en så fæl hersketeknikk som å belyse min egen kompetanse, ikke for de meningen jeg faktisk uttrykker.

Jeg har også fått meldinger som tyder på at folk ikke skjønner forskjellen på å ta ballen og å ta mannen. Folk mener at det er like ille å omtale en gruppering uten å nevne et navn som det er å gå til direkte angrep på en navngitt person. Da har man ikke skjønt begrepet om å ta ballen istedenfor mannen. Å omtale en gruppes meninger er ikke personangrep, det er en kritikk av utbredte meninger som hele grupperinger står for. Slikt er ikke personangrep, det er faktisk nesten definisjonen på å ta ballen og ikke mannen å kun ytre seg om meningene til en gruppe. Ut fra det har jeg fått beskjed om at jeg må takle personangrep på meg fordi jeg er kritisk til en utbredt holdning blant hififreaks som ikke har bakgrunn fra studio.

Slik jeg tolker noen av reaksjonene på mine oppgjør med personangrep i det siste så fortjener spesielt jeg personangrep og må bare akseptere og leve med det. Hvorfor? Fordi jeg er kritisk til utbredte oppfatninger og fordi jeg i det hele tatt er så frekk å legge vekt på at jeg vet hvordan studiofolk kjenner siden jeg er en av dem. Jeg er altså erklært fritt vilt på grunn av at jeg ønsker å bidra med det lille jeg kan her inne, å fortelle hvordan ting foregår i studio og hva som foregår oppi hodet til de som sitter der. Skulle du derimot være en vellykket DIY-er så er det helt på sin plass å fortelle om det man vet uten at det blir besvart med personangrep. Jeg kan bare tolke det dithen at for mange er musikken som spilles et nødvendig onde for at vi kan drive med hifi, så de som lager den musikken er uinteressante som ressurspersoner i miljøet.

Hvor utbredt dette er vet jeg ikke. De fleste reaksjonene jeg har fått er i det åpne forumet, og der har jeg opplevd støtte fra de som gjerne er mer opptatt av selve musikken enn av teknikken. Men det har også vært offentlige reaksjoner der jeg beskyldes for hersketeknikker hver gang jeg avslører hvem jeg er og hva som er min kompetanse. Og jeg har mottatt personlige meldinger om at jeg må tåle å bli angrepet personlig fordi jeg er kritisk til det endel mener her inne. Måten de identifiserer seg med meningene sine gjør at de opplever det som personangrep når det meningsettet de selv bekjenner seg til, uavhengig om de selv er nevnt i det hele tatt. Og de som følger med vet at jeg aldri angriper en person for dens meninger, jeg angriper utelukkende meningene til grupperinger og ikke privatpersoner. De få gangene jeg selv har gjort det personlig er når det blir tilsvar til et personangrep på meg, gjerne der meningene mine vris ut av kontekst og ikke leses riktig.

Heldigvis har jeg som deg min egen tråd der det er fred for fordragelighet. Etter at jeg opprettet min egen tråd har ikke behovet for pause meldt seg. Håper du også føler at det å kommunisere med oss gjennom tråden din er en grei løsning på det med behovet for pauser.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.875
    Sted
    Bartistan
    ....hvilket igjen leder til følgende spørsmål fra en ikkenettverker med svært få hakk i PM-skjeftet:
    Hvor mye dritt går via PM?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er en ganske avsindig historie du forteller, baluba. Det er jævlig trist at det skal være så lav takhøyde her, og at enkelte er så innesnødde at det du beskriver ikke bare passerer, men ikke er tilstrekkelig opprørende til at det blir slått ned på..
    Uansett, både bidragene dine, bakgrunnen din og at du er akkurat den du er blir heldigvis satt stor pris på av dem som kan sies å bruke hue til litt mer enn å ha håret på her inne.

Skrangle, jeg kan bare snakke for meg selv. Det har ikke vært mye, og det plager meg ikke at noen er så veike at de tar dritten på PM og ikke ute i lyset. Det sier vel mest om dem..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Her i huset har det vært DSP-kveld, om enn i liten skala. Jeg har brukt en målemic og sweeptoner for å justere de to Velodyne-sub´ene til rommet.
    Nå låter det dypere, friere, mer dynamisk og med bedre detaljering, substans og rominformasjon enn før. Ikke minst er det mulig å justere trøkket og tyngden nedover på hver enkelt inspilling. Det er ikke akkurat en ulempe!
    Ellers er to basskasser en helt annen idrettsgren enn kun en. Det låter hurtigere og dypere, og det er virkelig et knepp eller to opp på rom, akustikk og plassering. Det er ganske påfallende hvordan hele lydbildet virker mer gjennomsiktig, detaljert og lettpustet når bassen sitter.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn