Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Du har rett i det, awe..selv om det er litt høye skuldre også. Skulle jo liksom hatt dem i hus nå! Jeg har vel lov til å være litt utålmodig etter lang tid uten lyd i stova..
    Ingen av disse rørene var noe jeg hadde liggende, bortsett fra 300b-settet. Du har jo litt rett i at det er «mitt» rør. Det har alltid vært favoritt-trioderøret her i huset. Det kan, som du vet, låte helt grenseløst fantastisk, men det betinger strømforsyning og utgangstrafoer av virkelig klasse. Det er det heldigvis på Meishu. Og på dine Heart.

Joda, jeg gleder meg til jeg sitter der en kveld, alt stemmer og gåsehuden er som eggkartong.
    Jeg tror til og med jeg vet hva jeg kommer til å spille. En gammel favorittskive. Haydns strykekvartetter med Quator Mosaiques på Naive..
    Rett oppi din gate også, tror jeg.

Veldig hyggelig at du finner mening i det jeg legger ut, det gleder meg virkelig. Som det gjør at du kommer innom her. Da er det liksom mening i å frekventere hfs igjen.

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: awe

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    524
    Torget vurderinger
    23
    Hadde selv Meishu Phono i noen år.

Vedrørende rør til denne:

300b har du god erfaring med selv.

PQ sin mening om 5687 i 2005: https://www.audioasylum.com/messages/tubes/165047/re-5687-substitute-recommendations

Selv synes jeg Meishu spilte deilig, men at det er en litt sedat forsterker. For å få den litt fyrrigere, likte jeg godt:
    Bendix 5852 i stedet for 6x5. PQ selv svarte meg at det er i grenseland for hva kretsen tåler og at det var på eget ansvar. Jeg fant dog flere på www som gjorde det med hell og kjøpte derfor noen selv også.
    RCA 5692 red base i stedet for 6SN7
    5687 hadde jeg nærmest selvfølgelig gamle Tungsol, men de Philips Holland E182cc rørene PQ anbefalte funket også fjell.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med ny amp. :cool:
    Jeg har diverse 5687 liggende.;)

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Gratulerer med fantastisk flott amp! Blir dette reserve ampen har du bra utstyr fra før;)

Mvh
    Andreas

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Takker, blues og Cardas. Joda, det skal ikke stå på kvaliteten på det som har stått her de siste årene heller. Selv om det er tidlig å trekke noen konklusjoner på grunn av slitne rør i Meishu, er det nok forskjeller i måten å levendegjøre musikken på her. Vi får se hva som må ta plass på innbytterbenken etterhvert. Først nye rørsett, så en solid lytteøkt eller fem.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Gratulerer med ny amp. :cool:
    Jeg har diverse 5687 liggende.;)
    Tusen takk skal du ha,Birger.
    Den kan komme til å gjøre jobben.
    Fint at du har litt 5687-erfaring, og skal du kvitte deg med noen av dem, tar jeg gjerne kontakt både for kjøp og erfaringer!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Her sitter jeg og hører Christel Alsos synge en julesang via den nyss ankomne reserveampen. Jeg husker hva som fascinerte meg med Meishu for tjue år siden, og jeg hører det samme i dag.

Sikkert ikke helt friskt, det der. Å huske hva jeg likte med en forsterker jeg eide da datteren min var ett år gammel, men ikke hva jeg spiste til frokost i forigårs..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Jeg er glad i havregrøt, Fredrik. Men det var det ikke. Så mye husker jeg faktisk.

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    879
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Godt at reserveampen gir deg litt etterlengtet lyd i anlegget , håper du får nye rør på plass uten for mye plunder?

Jeg kommer gjerne på en lytt og litt kaffe en dag :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det gjør den virkelig!
    Rør ordner seg. Dialog er opprettet med folk som sørger for at det snart ligger noen i kassa utenfor her.
    Du er hjertelig velkommen på kaffe og prøvelytt, selvfølgelig! Du skulle jo fått en kopp på lørdag også..

bevisfrond

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Antall liker
    524
    Torget vurderinger
    23
    Burde det ikke legges ut bilder av innmat? Artig å se hvilke valg som er gjort.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det burde det nok etterhvert, men jeg venter til de nye rørene er på plass..

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.180
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Long time no see. Hyggelig å følge med. Om jeg ikke skriver så følger jeg med. Lykke til med ampen. Kan neppe gå feil. Evig glad for at jeg ikke solgte mine Heart..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hei, Hasvard! Hyggelig! Long time, no see, ja. Du får ta deg en tur innom når du er på disse kanter. Tror nok det blir veldig bra når rørsettet er i mål. Så får vi se om framtiden betyr integrert Meishu eller SET monoblokker og preamp fra cj.
    Uansett, 300b blir det. Forstår godt at du er glad for å ha Heart i hus fremdeles, ja. Forsto aldri helt hva du tenkte på da den var på bruktbørsen...

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.146
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Gratulerer med ny amp! Ikke noen hvilken som helst amp heller.
    Tipper du får mange herlige stunder fremover. Pur glede og ren magi! :)

Spissoy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Antall liker
    4.972
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    Kan virkelig bekrefte at den AN ampen er god! Hørte fra første stund, selv med slitne rør at det var noe spesielt!
    Han jeg kjøpte høyttalerne mine av brukte en integrert kondo Overture, og den trimmede Meishu'en din minnet mye om den, og det til en brøkdel av prisen! :)

Hadde fort havnet her om den hadde hatt noe mer effekt + fjernkontroll :)

Gratulerer så mye!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hjertelig takk, Jan Olav! Ta en tur innom når den er oppe og går med nye rør! Det er slett ikke hvilken som helst amp, nei...

Tusen takk, spissoy! Jeg burde vel være takknemlig for at du hørte den med veldig slitne rør, ellers hadde den vel blitt stående på din kant, tenker jeg. Veldig spent på de første timene med utsøkte NOS-rør og Psvane WE replica 300b på utgangen, kan du si. Rapport kommer!
    At den avslørte et slektskap med Kondo Overture er jeg ikke egentlig så overrasket over, når du nevner det..
    Er du på disse kanter, er du velkommen innom på en lytt.

Du kan så si, musicus! Det er noe eget med virkelig gåsehudfremkallende utstyr...
    Nye rør er på plass i løpet av uka, så neste gang du er på jobb, stikk innom!
    Tror jeg kan ha et annet komponent her også som kan funke i det nye oppsettet ditt...

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Da er den virkelige godlyden fra Meishu ikke langt unna. Sporing er motatt, og postens alltid like forekomne og problemløsende kundeservice(Obs! Ironivarsel!) mener det er en «teoretisk mulighet for» at pakka ligger på mitt lokale postutleveringssted i morgen ettermiddag..

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er den virkelige godlyden fra Meishu ikke langt unna. Sporing er motatt, og postens alltid like forekomne og problemløsende kundeservice(Obs! Ironivarsel!) mener deg er en «teoretisk mulighet for» at pakka ligger på mitt lokale postutleveringssted i morgen ettermiddag..
    Den derre ventinga rett før helg er utrolig spennende. Og samtidig frustrerende.. Krysser fingrene for deg.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.755
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Du får håpe det ikke blir forsinkelser. Pakker man mottar etter 15 nov, skal jo som kjent ikke åpnes før 24 desember;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Du har helt rett, Retep! Takk, forresten. Jeg trenger nok alle de kryssede fingrene jeg kan få. Det er tross alt posten vi har med å gjøre her.

Vi håper det beste, Fredrik. Men jeg holder ikke pusten!

Så det er ikke bare et ondsinnet rykte at det forholder seg sånn, ptb?
    Dæven! Da håper jeg den rekker hit i tide!

• Liker
    Reaksjoner: ptb

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Rolf! Slett ikke gæli, nei. Og mye bedre skal deg bli!

Sist redigert:

Dyret

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2012
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Byen med kråke
    Torget vurderinger
    1
    Neimen se her! villdyret har atter våknet fra dvalen. Virkelig kul "liten" sak du har stående nå altså!
    Kos deg!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Når dvalen begynner å nærme seg et år, er det på tide å komme seg ut av hiet!
    Veldig kul sak, ja. Ikke helt vanlig i de tusen hjem heller, for å si det sånn.
    Vi får ringes når rør er på stell her, så får du komme bortom å høre litt. Du bor jo rett borti nabolaget!

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Posten, ass...
    Det hadde jo vært jævlig stas med nye rør i helgen, men neida..
    Etter at jeg kunne lese av sporingsinformasjonen at pakken var ferdig sortert i går, og på vei til mitt postkontor, kan jeg nå lese at pakken befinner seg på et nytt sorteringsanlegg på Kråkerøy på Hvaler....
    Det er betraktelig raskere å få levert rør dra Asia enn fra andre sida av fjorden. Imponerende!!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.521
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kjip følelse inn i helgen :(
    Men mandag blir en god start på uken i alle fall :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Joda. Det kjipe er at i dag hadde jeg masse lyttetid og huset for meg selv. Til uka har jeg ingen av delene, så neste mulighet for masse lytting er om en forbanna uke.
    De siste fem gangene jeg har brukt posten har det blitt surr og skader. En gang pulveriserte de fire Telefunken-rør til 4000,-. De pengene krangler jeg med dem om enda, over et år etterpå. De virker rett og slett ikke.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.208
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Irriterande som pokker impulse.

En kollega av mig fick fel på en pulsklocka häromdagen (remmen gick i stycker). På tisdag eftermiddag sände hon mail till producenten i USA, som bad om bilder på felet och ett par andra upplysningar. På torsdag kväll stod en man på dörren hennes med en packe med ny rem. Posten är inte i närheten för å säga det milt.

God helg trots frustration och grattis med ny amp!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Utrolig irriterende. Posten slår til atter en gang. Det virker som om de er på god vei til å resignere i markedet.
    Postutlevering 3 dager i uka, og ingen postleveranser eller transport på lørdager. I tillegg til leveringsrot, mangel på respekt for det de frakter, og lang leveringstid. Gjør at jeg de gangene det er praktisk mulig, velger alternative fraktemetoder.
    Forsendelser fra fjerne østen bruker ofte kortere tid enn pakker sendt fra østlandet.

Ekstra irriterende er at man legger opp til litt «egentid» og at det blir spolert. Jeg føler med deg!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.677
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    dere må bare ha en "contingency plan"/planlegge bedre.....
    dette med Posten er jo ikke akkurat nyheter
    det gikk en mnd fra min tapepakke kom til Gardermoen, før Posten fikk den registrert i systemet...de påstod hardnakket at den ikke hadde forlatt avsenderlandet, helt til jeg fikk skriftlig uomtvistelig dokumentasjon på at det motsatte faktisk var tilfellet
    da var den plutselig på Meny i Drøbak, før kundeservice rakk å svare på etterlysningen......

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.829
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Dessverre tyder mye på at Posten bare blir verre og verre, at skjødesløs eller til og med vandaløs behandling ikke kan overraske. Likevel går det oftere bra enn dårlig, men nesten alltid tregt. Ja, tregt. Jeg får pakker hver eneste uke fordi jeg bestiller mye musikk fra utlandet. Slik har det vært en del år nå, og leveringstiden har økt med flere dager i snitt. Riktignok er tyskere kjappere enn briter, men igjen peker flasketuten mest mot Posten. Den vinner ikke bare én, men to gullmedaljer: tregest og dyrest.

Felles skjebne, felles trøst. Jeg prøver med vekslende hell å snu utålmodighet til søt forventning. Du har all grunn til sistnevnte tilstand: Ferske rør er som regel en revitalisering av hele lydopplevelsen. Ingenting gir lydmessig mer for kronene enn nye, spreke rør, synes jeg.

Nå hører jeg på denne:

griller haydn.jpg

Den fyker rett inn på topp 10 av alt jeg hørt av, fra og for strykekvartetter. Mens jeg skriver dette, bestiller jeg et sett til, og når det kommer i posten (haha), tar jeg kontakt og ber om audiens. Da tenker jeg de nye rørene gløder lystig allerede.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Hjertelig takk, Cross.
    Den historien sier noe om servicegrad som posten aldri kommer til å nå..
    Joda, det er en fin helg, og den nye ampen er et unikum. Så selv om rørene er forsinket, er jo ampen i hus. Det er jo det viktigste.
    God helg til deg også!

Takker, BangBang! Jeg måtte avreagere med å lage en diger Tagine med mye krydder, urter, kjøtt og rotgrønnsaker og skylle det ned med rødvin.
    Dessuten var jeg innom en av bransjens gentlemen i dag, Jørgen hos DaCapo Hifi i Moss. Der fikk jeg lånt noen kabler som fikk opp subwooferne i riggen, så selv om rørene er litt på tur, låter det jo skapelig likevel. Men som du sier, Posten kan man overhode ikke stole på lenger.

Uansett plan eller timing skal jo/må jo ting sendes, Leif. Så uansett contingency plan er det lett å gå på en forsinkelse. Noen må jo involveres i pakkeforflytningen likevel.

Awe, du er hjertelig velkommen uansett, det skal bli en fornøyelse. Det er jo altfor lenge siden sist. Årevis, faktisk!
    Den Haydn-plata må åpenbart bestilles!
    Det blir snart litt Haydn her også, faktisk. Haydn og Andsnes.

Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Uansett forsinkede rør og annet tjafs, jeg koste meg med Bach, Jarrett, Bowie, Parker og Zeppelin i ettermiddag. Deilig!
    Godfølelsen og motivasjonen er tilbake. Heldigvis.
    Det har tatt sin tid!

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.910
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Uansett forsinkede rør og annet tjafs, jeg koste meg med Bach, Jarrett, Bowie, Parker og Zeppelin i ettermiddag. Deilig!
    Godfølelsen og motivasjonen er tilbake. Heldigvis.
    Det har tatt sin tid!
    Snadder laget i Tagine og en god vin hørtes fabelaktig ut :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn