Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.867
    Fikk litt fot i går ifb med underlag. Satte BM-cones også under Lumin U1 streameren. U1 er bygget solid som en mursteinsdass. Chassis er laget av et solid stykke aluminium, og det har aldri falt meg inn at den skulle være følsom for underlagsekperimentering. Men, det var den gitt. Ikke voldsomt stor forskjell, men definitivt hørbar.

Litt friskere i toppen og et litt mer naturlig perspektiv.

Moro, dette :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Visst er det moro, Kim. Det er mange små variabler med i bildet når greia er å få riggen til virkelig å sitte. Jeg hadde en ganske sammenlignbar opplevelse med demping under et strømfilter/regenerator en gang. Ingen digre forskjeller, men likevel ikke til å overse. Og hvorfor i himmelens navn skulle vi ikke bruke denne dempingen da?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.707
    Torget vurderinger
    2
    Visst er det moro, Kim. Det er mange små variabler med i bildet når greia er å få riggen til virkelig å sitte. Jeg hadde en ganske sammenlignbar opplevelse med demping under et strømfilter/regenerator en gang. Ingen digre forskjeller, men likevel ikke til å overse. Og hvorfor i himmelens navn skulle vi ikke bruke denne dempingen da?
    Sånn erfaringsmessig mht. Audio Note produkter, har du også en del å hente på å bytte ut potmeter mot en AN Step attenuator. Som alt AN-utstyr er det tøft priset, men allikevel, et tydelig snepp mot presisjon og kontroll, og akkurat det er aldri feil på Meishu. Ja, det samme gjelder for øvrig balansekontrollen, man kan vurdere å jumpe den...

Mvh
    Håkon Rognlien

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det er tenkt å være neste steg på oppgraderingen, Håkon. Men det brenner liksom ikke på dass når det kommer til videre oppjusteringer akkurat nå. Etter at rørene ble byttet, spiller det avsindig bra, rett og slett.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Helt i orden det, Leif. Når sa du inkvisisjonen stikker innom på en kaffe?

• Liker
    Reaksjoner: LMC

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Så langveisfarne er det vel ingen vits å sende bud etter. Selv om det snart er jul..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Det var da som faen!

Etter en relativt grundig omtalt runde med rørforsendelser som tar ekstra lang tid fram eller destrueres av posten, var lykkefølelsen ganske påtagelig i helga. Alt spilte alldeles fantastisk, den nye ampen leverer så det virkelig holder,og førjulsfryden var til å ta å føle på.

Legg merke til at jeg skrev «var».

På fredag begynte nemlig mitt eksepsjonellt vellydende CEC-drivverk å hikke. Den insisterte på at selv nye skiver var hakkete, og Dylans «Time out of mind» ville den ikke spille i det hele tatt. Ikke at det er noen diger katastrofe, for den har jeg på vinyl også. Men vakuumpumpa til Bergmannen trengte en liten justering, så den er ute av huset akkurat nå.
    Så jeg tok en telefon til den alltid like hyggelige Terje hos Audioaktøren, og fikk vite at dette handler om en baggis med motoren. Del må bestilles, riktignok. Slikt tar jo tid. Er deg ikke typisk!
    Fem minutter senere ringer Hallvard fra samme firma og kan fortelle at han skal levere noe rett borti gata her, og gjerne kan ta med drevet mitt til Horten i samme slengen.
    Jeg svarer at det ikke er nødvendig, siden drevet faktisk virker, det bare krangler litt. Og det kan heller stå her og være litt kresent til delene ankommer enn å stå uvirksomt i Horten. Etter å ha vært uten amp en stund er jo ikke det så rart..
    Og det var jo faktisk riktig at drevet virket. Men etter å ha snakket med Hallvar i etpar minutter, gikk jeg for å sette på en skive. Det var mindre enn en halv time siden siste lytt, og nå var «no disc» det eneste jeg fikk opp i displayet, uansett hva jeg gjorde og hva jeg forsøkte å spille..

Status akkurat nå er at det ikke er en eneste kilde som er i orden i huset.

En venn av meg pleier å si at det å ha et kostbart anlegg er plagsomt likt det å drive med veteranbiler. Fortrinnsvis italienske eller britiske. Det er ofte noe som krangler. Vanligvis har jeg avvist den holdningen, men i dag tror jeg jaggu han er inne på noe...

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.636
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Siden det er jul og krise i impulsehuset så kan du låne Spiller av meg så lenge,jeg har flere CD spillere :)
    Skal jo til deg i morgen kl 11 så da kan jeg ta det med:)

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.606
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Nå var jeg tett på å klikke "liker" på innlegget - men det ville jo vært helt feil.

Det er da pokker hvor mye strul du skal ha med komponentene dine da. Godt over snittet uheldig vil jeg si.
    Håper du fikk tak i Halvard igjen før det var for sent. De er jo serviceminded nok til å hoste opp noen du sikkert kan låne så lenge - i påvente av...

Edit: Ser at Evo´n var ute før meg, med et raust og, ikke minst, raskt, alternativ:)

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.339
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Huff:(.
    Selv finner jeg ikke ro når noe krangler:mad:. Må få det fikset asap. Håper det ordner seg raskt for deg.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.091
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En pekkanes liten streamer inn i APL så blir det så umåtelig mye lettere å være tålmodig :)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.582
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    har fri onsdag tom tirsdag neste uke, så skal bare settle noen avtaler så kontakter jeg deg...
    står en Studer A727 i Drøbak som sikkert kan lånes
    det er noe med de proffe studio/kringkastingsproduktene.......en ro og kontroll....

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Dæven, LMC..det må jeg si..det var ytterst generøst. Klart det hadde vært stas å høre en Studer i riggen. Og Ove, du var jo så rask og kontant at det må jeg jo bare bøye meg i støvet for! Takker!

Karmana, greia er at jeg jaggu har kjøpt meg en streamer også, men produsenten har inntil videre kun laget bruksanvisning på det velkjente verdensspråket nederlandsk, og den danske importøren synes ikke å være påtagelig interessert i å svare på mail eller telefon, så den står her i påvente av oppgradering og montering..

Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.867
    Det er bare å plugge inn streameren, sjef. Installer ipeng, og du er i gang! :)

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    14.086
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tydligen något som går om dagen! Mitt drev (Stello CDT100) fick identiska symptom bara för ett par dagar sedan och det slutade med samma resultat. «No disc». Det var som tusan. Irriterande som sjutton även om jag har andra fungerande källor. Vet någon vem som reparerar Stello/April Music förresten?

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.606
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har noe tilsvarende symptomer på den ene 508'n min også. Enkelte ganger og på enkelte CD'r viser den No Disc, men legger jeg i en annen CD så starter den opp og spiller lytefritt. Kan da også etterpå legge i den CD den ikke ville spille først - og da fungerer den:confused:
    Nå har den oppført seg sånn i lengre tid, men "noe" er nok på gang:(

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.165
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Her meldes det om feilfri avspilling fra Esoteric X03SE SACD 8)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.735
    Sted
    Bartistan
    Tydligen något som går om dagen! Mitt drev (Stello CDT100) fick identiska symptom bara för ett par dagar sedan och det slutade med samma resultat. «No disc». Det var som tusan. Irriterande som sjutton även om jag har andra fungerande källor. Vet någon vem som reparerar Stello/April Music förresten?
    Andervik Audio, vil jeg tro?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Nå ser de kommende dagene noe lysere ut. Etter tips fra tidligere importør Endpoint Audio, skrudde jeg opp boksen og tok en grundig støvtørk, siden spilleren hadde stått uvirksom en lang stund fram til jeg fyrte opp riggen for noen uker siden, og sånt samler som kjent støv. Kunne det være så ukomplisert? En grundig runde over drivremmer, i alle kriker og kroker, i CD-kammeret, og selvfølgelig etpar runder med rens av laselinsa. Det siste gjorde jeg i går også, uten at det førte til noen forbedring. Men nå var det plutselig en annen historie! Nå har jeg spilt igjennom fire-fem plater drevet sleit med tidligere i dag, inkludert det nevnte Dylan-eposet fra nittisju som det ikke gikk an å spille i det hele tatt.. Alt virker jaggu prikkfritt, og førjulsfryden er tilbake! ;)
    Nå feires det med en skvett Ardbeg og Jan Johanssons udødelige «Jazz på svenska».
    Kanskje en prosess som kunne funke hos deg også, Cross?
    Skål!

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.636
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Godt det ordnet seg,Trond :)
    Ha en feiende flott feiring i morgen ;)

O

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Takk skal du ha, Ove!
    Det er litt mer sjelefred å spore nå, ja.
    Jeg får nupper på sjelen av ting som går i filler, og særlig hifi...

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.636
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er jeg helt enig i,derfor jeg kjøpte ny CD Rigg. Mye bra brukt der ute men vet aldrig hvilket liv det har levd :)

O

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt det ordner seg. Satser på at det vedvarer.

Mitt hundgamle Micromega Duo CD 3.1 surrer og går ennå. Alltid påslått, alltid parat. Micromega (og noen andre) gikk så å si dukken pga en batch med elendige drivverk fra Philips, CDM9. Ser ut til at det jeg har slapp unna. Men har følelsen av at jeg spiller CD på lånt tid her, ja :rolleyes:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.606
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Etter tips fra tidligere importør Endpoint Audio, skrudde jeg opp boksen.....
    Så bra:)
    Kanskje jeg burde ta samme runden, men... er det noen som vet hvordan man jekker lokket av en Meridian 500-serie?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    @impulse, nå når jeg muligens blir anleggsløs, og etter å ha hørt mye bra om oppsettet ditt. Så lurer jeg på da vettu. Tar du imot besøk?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.480
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Etter tips fra tidligere importør Endpoint Audio, skrudde jeg opp boksen.....
    Så bra:)
    Kanskje jeg burde ta samme runden, men... er det noen som vet hvordan man jekker lokket av en Meridian 500-serie?
    1. Fjerne plastdekselet (3 skruer) topp/bak.
    2. Lokk og sidevegger i ett stykke (Mener å huske at det er tre skruer synlig når du får fjernet plastdekselet. Vipp opp i bakkant og dra bakover)

• Liker
    Reaksjoner: ptb
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn