|
Høres ut som et skånselsløst avdrag på skjærsilden. Evt et geografisk betinget brekkmiddel. Grøss!pengesluk skrev:Dere burde møtes til Øssfoll-frokost ( c) Sluket. Gårsdagens Nescafe oppvarmet i micro'n, akkompagnert av tre rullings!
Så så guttær, det der er luxus frokosten. Vanligvis varmer vi ikke opp kaffen og prøver å få en røyk ut av sneipene i askebegeret.impulse skrev:Høres ut som et skånselsløst avdrag på skjærsilden. Evt et geografisk betinget brekkmiddel. Grøss!pengesluk skrev:Dere burde møtes til Øssfoll-frokost ( c) Sluket. Gårsdagens Nescafe oppvarmet i micro'n, akkompagnert av tre rullings!
Svigerfaren til en kompis var faktisk så hekta på kaffe at han drakk den kalde skvalpen fra kvelden før mens han ventet på at trakteren skulle bli ferdig med morrakaffen.JanR skrev:Så så guttær, det der er luxus frokosten. Vanligvis varmer vi ikke opp kaffen og prøver å få en røyk ut av sneipene i askebegeret.impulse skrev:Høres ut som et skånselsløst avdrag på skjærsilden. Evt et geografisk betinget brekkmiddel. Grøss!pengesluk skrev:Dere burde møtes til Øssfoll-frokost ( c) Sluket. Gårsdagens Nescafe oppvarmet i micro'n, akkompagnert av tre rullings!
:
/jan
Spennende, hva er inni rullingsene og skal de ev deles med andre?pengesluk skrev:Dere burde møtes til Øssfoll-frokost ( c) Sluket. Gårsdagens Nescafe oppvarmet i micro'n, akkompagnert av tre rullings!
Vanligvis blir vel kaffekoppen brukt som askebeger utover kvelden, så da er det bare å røre litt i koppen med finger'n på morrakvisten, så er alt klart i en enkel combo.JanR skrev:Så så guttær, det der er luxus frokosten. Vanligvis varmer vi ikke opp kaffen og prøver å få en røyk ut av sneipene i askebegeret.
impulse skrev:Fant fram en noe tilårskommen perle i kveld. Thomas Dybdahls "Science", en eklektisk blanding låter som henger sammen som et konseptalbum fra 1971, sterke arr, blendende prestasjoner og rett og slett bare forannet mye fin musikk. Hør bare på northern soul-hymnen "U", og legg særlig merke til David Wallumrøds uforskamment funky Hammond. Det er bare en mann her oppe i røysa som spiller sånn. Skiva er en fest som ikke åper dørene helt eller serverer maten før etter en tre, fire runder, men da kommer det til gangs!
Anbefales! Det er forresten nok en essensiell tittel som PT er på salg på Platekompaniet, har jeg sett...
Det begynner å bli rimelig å kjøpe musikk i dette landet! ;D
En annen side ved disse maskinene er at ikke kapslene er alget slik at man kan resirkulere dem nå.impulse skrev:Dazed, jeg tar poenget ditt. Men det finnes mer velsmakende veier å gå. Jeg synes dette Nespressohysteriet har gått til hue på folk. Selge undermåls maskiner som om det skulle være metaprodukter blir litt på grensen til uanstendig for meg. Men så er jeg også jævlig sær på kaffe,da.
It`s a big world, and it`s a man`s worldimpulse skrev:Powepoint, jeg ser av tråden til Fredd at du er fra Nesodden! Det er deler av slekta mi også, og jeg tilbrakte de aller fleste av mine somre fram til jeg var 17 i et gult sommerhus ikke så langt fra Munkerud og Fagerstrand. det brant ned på nittitallet, men jeg har Nesoden i blodet, kan du si....![]()
Det er jaggu gutten sin detpengesluk skrev:Slukets miljøvennlige kaffe:
1. Egnet type (kortest mulig reiste) kaffebønner innhandles, fortrinnsvis i uåpnet sekk eller i medbrakt gjenbruksbæreredskap hvis en sekk er for mye.
2. Det gjøres opp bål med kvister fra nedfalls-skog, co2-nøytralt må vite.
3. Egnet volum bønner tygges til passe kornstørrelse og spyttes opp i farfars gamle tømmerhoggerkaffekjele
4. Kjelen fylles med vann fra nærmeste bekk/tjern
5. Kjelen plasseres over bålet slik at blandingen gis nødvendig oppkok
6. Den ferdige drikken nytes, fra medbrakt håndskåret rotkopp fra tidligere nedfallstre
7. Kjele og kopp gjøres rent med egnet lokalt vokst gress, lyng etc. for klargjøring til neste koking
8. Den biodynamisk nedbrytbare kaffegruten benyttes til en av flere naturlige gjødslingsprossesser
9. Ditto for "resultatet" av magesjauen som følge av kaffedrikkingen
10.Restvarmen fra bålet brukes til å varme kroppen slik at en kan gå ned et par grader på termostaten når en kommer hjem!
Enklere kan det ikke gjøres.
Edit; Fra Slukets Livsstilserie "Svartkopp & Pottitgull - feststemning for enkle midler"
Hjemme hos godeste Fosse står nå så mye godsaker at slike som oss blir svimle av glede når verten plukker frem den ene godbiten etter den andre blant sitt sorte gull 8)impulse skrev:Du minnet meg akkurat på at det er skremmende lenge siden jeg har vært innom Fosse, Power. Det må jeg definitivt gjøre noe med.
Ellers er jeg enig. Man burde kunne forvente mer av et produkt i 2011. Men ok, det er en "wanna.be"-espressomaskin for folk som ikke vet bedre.
Nesodden er fint det, uansett side. Nærmere båten er jo en klar fordel når hovedstaden frister. Det er forresten mye en gjør for å please qvinden i sitt liv.
Sluket, jeg visste det. Du er egentlig Sverre M. Fjelstad in a brilliant disguise!![]()
Bigfoot Sluket brøler etter kaffe og kristenmanns blod, ulvene fyrer bålet og rømmer opp i trærne ;Dpengesluk skrev:;D ;D Skogens sønn. Ulvene fyrer opp bål for å holde Sluket unna.
OB Wiik kan sikkert stille ???pengesluk skrev:Hehe.. Grev Slukula.. med svingbar kappe, avhengig av vinden ;D ;D godbit for RoDa!
Du er inne på noe der Impulse ;Dimpulse skrev:Det finnes langt fler dårlige avspillinger enn det finnes dårlige innnspillinger. Sånn er det bare. Greitt å ha bak øret neste gang noe låter huggorm hjemme, og man kaster seg over tastaturet for å bruke flammekaster mot alle håpløse lydteknikere rundtomkring. Om hver eneste skive man eier låter hoppetau, er det anlegget det bør jobbes med.