Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Nei, det blir nok for luksuriøst! Hører hjemme på "desken" hos meglersvina..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    pengesluk skrev:
    Dere burde møtes til Øssfoll-frokost ( c) Sluket. Gårsdagens Nescafe oppvarmet i micro'n, akkompagnert av tre rullings!
    Høres ut som et skånselsløst avdrag på skjærsilden. Evt et geografisk betinget brekkmiddel. Grøss!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    pengesluk skrev:
    Dere burde møtes til Øssfoll-frokost ( c) Sluket. Gårsdagens Nescafe oppvarmet i micro'n, akkompagnert av tre rullings!
    Høres ut som et skånselsløst avdrag på skjærsilden. Evt et geografisk betinget brekkmiddel. Grøss!
    Så så guttær, det der er luxus frokosten. Vanligvis varmer vi ikke opp kaffen og prøver å få en røyk ut av sneipene i askebegeret.

::)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    impulse skrev:
    pengesluk skrev:
    Så så guttær, det der er luxus frokosten. Vanligvis varmer vi ikke opp kaffen og prøver å få en røyk ut av sneipene i askebegeret.

::)

/jan
    Svigerfaren til en kompis var faktisk så hekta på kaffe at han drakk den kalde skvalpen fra kvelden før mens han ventet på at trakteren skulle bli ferdig med morrakaffen. ;) Samme mann fortalte legen at han vel drakk en 17-18 kopper om dagen "fordi han ikke turte å fortelle hvor mange det egentlig var". ;D

Impulse: Forslag til god, enkel og rask morrakaffe-løsning mottas med takk. Aeropress er godt, men også for mye logistikk.

RBN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Antall liker
    1.598
    pengesluk skrev:
    Spennende, hva er inni rullingsene og skal de ev deles med andre?

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.291
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Vanligvis blir vel kaffekoppen brukt som askebeger utover kvelden, så da er det bare å røre litt i koppen med finger'n på morrakvisten, så er alt klart i en enkel combo.

De som er litt finslige fisker ut de større papirbitene. ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    232
    Torget vurderinger
    4
    Kunne ikke vært mer enig. Var på konserten ifbm. plata på Nøtterø kulturhus, andre gang jeg opplevde han live. Fantastisk samspilte, og rasende dyktige hele gjengen. Dybdahl er perfekt på denne årstiden. Gule løv får meg til å sette på trilogien hans.

impulse skrev:
    Fant fram en noe tilårskommen perle i kveld. Thomas Dybdahls "Science", en eklektisk blanding låter som henger sammen som et konseptalbum fra 1971, sterke arr, blendende prestasjoner og rett og slett bare forannet mye fin musikk. Hør bare på northern soul-hymnen "U", og legg særlig merke til David Wallumrøds uforskamment funky Hammond. Det er bare en mann her oppe i røysa som spiller sånn. Skiva er en fest som ikke åper dørene helt eller serverer maten før etter en tre, fire runder, men da kommer det til gangs!
    Anbefales! Det er forresten nok en essensiell tittel som PT er på salg på Platekompaniet, har jeg sett... ;)

Det begynner å bli rimelig å kjøpe musikk i dette landet! ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nye høyttalere, RBN? Spennende. Fornøyd? Noe du vil si noe om, eller?

Rolf og dere andre, fy f..n for noen frokostvaner! ;D Spørs om ikke god kaffe er rimelig bortkasta på de innrøkte rullingsganene der... ;)

Powepoint, jeg ser av tråden til Fredd at du er fra Nesodden! Det er deler av slekta mi også, og jeg tilbrakte de aller fleste av mine somre fram til jeg var 17 i et gult sommerhus ikke så langt fra Munkerud og Fagerstrand. det brant ned på nittitallet, men jeg har Nesoden i blodet, kan du si.... ;)

Du har uklanderlig smak, MaKi. Det har jeg alltid visst. ;D

Dazed, for meg er rask morrakaffe Ethiopisk Yirgacheffe og presskanne. Ikke superraskt, men fort nok for meg. Eller en runde i Gaggia´n. Rens og vask kan jo vente til senere på dagen.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.260
    impulse skrev:
    Dazed, jeg tar poenget ditt. Men det finnes mer velsmakende veier å gå. Jeg synes dette Nespressohysteriet har gått til hue på folk. Selge undermåls maskiner som om det skulle være metaprodukter blir litt på grensen til uanstendig for meg. Men så er jeg også jævlig sær på kaffe,da.
    En annen side ved disse maskinene er at ikke kapslene er alget slik at man kan resirkulere dem nå.
    Atter snakker vi plast og aluminium i en ugrei combo mhp innsamling.
    Ennå mer søppel, avrenning og drit å holde styr på.
    Mange bekker små.....dog er kaffe godt, men går da for presskanne i det daglige eller Fosses tryllekunster når man en sjelden gang har fått plassert sin brede røv på de kanter 8)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.260
    impulse skrev:
    Powepoint, jeg ser av tråden til Fredd at du er fra Nesodden! Det er deler av slekta mi også, og jeg tilbrakte de aller fleste av mine somre fram til jeg var 17 i et gult sommerhus ikke så langt fra Munkerud og Fagerstrand. det brant ned på nittitallet, men jeg har Nesoden i blodet, kan du si.... ;)
    It`s a big world, and it`s a man`s world ;)
    Ser man det du. Jeg emigrerte ut i hit pga "quinden i mitt liv" for 5 år siden.
    Jeg flyktet fra Årvoll etter mer eller mindre 18 år i Oslo hvor jeg de 6 første årene flyttet 10X.
    Jeg har jeg ikke angret et sekund på at jeg flyttet ut hit, selv om Quinden dessverre forsvant ut av såga mi.
    Lillesøster og gubben har bodd her ute i 11 år nå, så man er ikke helt alene i "verden" ;)
    Selv bor jeg på Bunnefjordsiden. Hører svakt suset fra Oslo, bekken som klukker og bølgeskvulp fra fjorden når jeg er ute og snapper litt luft før leggetid.
    Jeg tenker ofte på hvor fredlig det er å komme ut hit fra byen.
    Skuldrene senker seg automatisk, og en egen ro og stillhet oppstår.
    Men så har man foreldre som alltid har etterstrebet å bo tett på skog og mark med en innsjø eller 3 like i nærheten.
    Og det skal de ha stor takk for at de gjorde.
    Slikt gjør noe med ens eget verdi grunnlag, og valg.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Slukets miljøvennlige kaffe:

1. Egnet type (kortest mulig reiste) kaffebønner innhandles, fortrinnsvis i uåpnet sekk eller i medbrakt gjenbruksbæreredskap hvis en sekk er for mye.
    2. Det gjøres opp bål med kvister fra nedfalls-skog, co2-nøytralt må vite.
    3. Egnet volum bønner tygges til passe kornstørrelse og spyttes opp i farfars gamle tømmerhoggerkaffekjele
    4. Kjelen fylles med vann fra nærmeste bekk/tjern
    5. Kjelen plasseres over bålet slik at blandingen gis nødvendig oppkok
    6. Den ferdige drikken nytes, fra medbrakt håndskåret rotkopp fra tidligere nedfallstre
    7. Kjele og kopp gjøres rent med egnet lokalt vokst gress, lyng etc. for klargjøring til neste koking
    8. Den biodynamisk nedbrytbare kaffegruten benyttes til en av flere naturlige gjødslingsprossesser
    9. Ditto for "resultatet" av magesjauen som følge av kaffedrikkingen
    10.Restvarmen fra bålet brukes til å varme kroppen slik at en kan gå ned et par grader på termostaten når en kommer hjem!

Enklere kan det ikke gjøres.

Edit; Fra Slukets Livsstilserie "Svartkopp & Pottitgull - feststemning for enkle midler"

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Du minnet meg akkurat på at det er skremmende lenge siden jeg har vært innom Fosse, Power. Det må jeg definitivt gjøre noe med.
    Ellers er jeg enig. Man burde kunne forvente mer av et produkt i 2011. Men ok, det er en "wanna.be"-espressomaskin for folk som ikke vet bedre.

Nesodden er fint det, uansett side. Nærmere båten er jo en klar fordel når hovedstaden frister. Det er forresten mye en gjør for å please qvinden i sitt liv. :)

Sluket, jeg visste det. Du er egentlig Sverre M. Fjelstad in a brilliant disguise! ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    ;D ;D Skogens sønn. Ulvene fyrer opp bål for å holde Sluket unna.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det tenkte jeg nok. De sover helt sikkerrt oppi trærne også. ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    BTW, du kom jo aldri en tur innom..?? Frister ikke "skogskaffen"??

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jo, ærru gæær´n! Selvfølgelig! Det ble bare litt vel mye av andre begivenheter som tok fokus. Men nå er det høst, og jeg er "back among the living", så er det mulig å få en recheck?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Må vi kunne få til. Har skjedd et par endringer her også 8) 8) PM følger.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.260
    pengesluk skrev:
    Slukets miljøvennlige kaffe:

1. Egnet type (kortest mulig reiste) kaffebønner innhandles, fortrinnsvis i uåpnet sekk eller i medbrakt gjenbruksbæreredskap hvis en sekk er for mye.
    2. Det gjøres opp bål med kvister fra nedfalls-skog, co2-nøytralt må vite.
    3. Egnet volum bønner tygges til passe kornstørrelse og spyttes opp i farfars gamle tømmerhoggerkaffekjele
    4. Kjelen fylles med vann fra nærmeste bekk/tjern
    5. Kjelen plasseres over bålet slik at blandingen gis nødvendig oppkok
    6. Den ferdige drikken nytes, fra medbrakt håndskåret rotkopp fra tidligere nedfallstre
    7. Kjele og kopp gjøres rent med egnet lokalt vokst gress, lyng etc. for klargjøring til neste koking
    8. Den biodynamisk nedbrytbare kaffegruten benyttes til en av flere naturlige gjødslingsprossesser
    9. Ditto for "resultatet" av magesjauen som følge av kaffedrikkingen
    10.Restvarmen fra bålet brukes til å varme kroppen slik at en kan gå ned et par grader på termostaten når en kommer hjem!

Enklere kan det ikke gjøres.

Edit; Fra Slukets Livsstilserie "Svartkopp & Pottitgull - feststemning for enkle midler"
    Det er jaggu gutten sin det ;)
    Da kan slik en miljønisse som meg slappe av mhp Herr Slukets miljøbevisthet 8)
    På hvilket forlag er Slukets Livsstil serie gitt ut? ;D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.260
    impulse skrev:
    Du minnet meg akkurat på at det er skremmende lenge siden jeg har vært innom Fosse, Power. Det må jeg definitivt gjøre noe med.
    Ellers er jeg enig. Man burde kunne forvente mer av et produkt i 2011. Men ok, det er en "wanna.be"-espressomaskin for folk som ikke vet bedre.

Nesodden er fint det, uansett side. Nærmere båten er jo en klar fordel når hovedstaden frister. Det er forresten mye en gjør for å please qvinden i sitt liv. :)

Sluket, jeg visste det. Du er egentlig Sverre M. Fjelstad in a brilliant disguise! ;)
    Hjemme hos godeste Fosse står nå så mye godsaker at slike som oss blir svimle av glede når verten plukker frem den ene godbiten etter den andre blant sitt sorte gull 8)

Sukk, ja man går jo på med friskt mot ovenfor dama(ene) og ender i grøfta med spasmer og bakoversveis rett som det er.
    Og når man en stakket stund får snappet etter pusten lurer man på hva pokker det var som traff en i hurtigtogsfart.

Nesodden er fint, og siste båten hjem med 3 i promille går greit. Det er jo bare sette seg på baken øverst i bakken og renne hjem hehehe....

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.260
    pengesluk skrev:
    ;D ;D Skogens sønn. Ulvene fyrer opp bål for å holde Sluket unna.
    Bigfoot Sluket brøler etter kaffe og kristenmanns blod, ulvene fyrer bålet og rømmer opp i trærne ;D
    Blir fort rikholdig med næringsstoffer til jordsmonnet av slikt.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er snart bare å lime noen imponerende hjørnetenner på mannen, kle ham i svart, sende med et filmcrew, og vips! har vi en "Lars Monsen møter Dracula"-aktig serie på en herværende TV-kanal..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.563
    Torget vurderinger
    24
    Hehe.. Grev Slukula.. med svingbar kappe, avhengig av vinden ;D ;D godbit for RoDa!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Count Lammershoek....with a taste for sweet dessert blood ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hehehe. "Svingbar kappe, avhengig av vinden.." Veldig bra! Kanskje det hadde vært en ide å sette sånt i produksjon? Ser for meg at det er nok av politikere som har bruk for sånne..

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.242
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    pengesluk skrev:
    Hehe.. Grev Slukula.. med svingbar kappe, avhengig av vinden ;D ;D godbit for RoDa!
    OB Wiik kan sikkert stille ???
    mvh
    Leif

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er godt å ha fått tilbake gnisten! Nå står det en ny signalkilde i lyttestua, brakt hit fordi jeg skal si noe klokt om den på trykk. Eksotisk, langreist og kostbar. Det er spennende å ha utstyr i hus som flytter grenser for hva jeg hører hjemme hos meg selv, og denne parkerer mine egne greier så det holder. Ikke på alle parametere, men så grundig på de fleste at det ikke egentlig er noen konkurranse. Synd den er så dyr!
    Det morsomste er at den nok engang beviser noe jeg har hevdet både her og der, nemlig at ettersom kvaliteten på avspillingsutstyret økes, vil opptak som låter ganske håpløst på det meste av avspillingsutstyr, åpne seg opp, fremstå som fargerike, klare og mangesidige. At presumptivt håpløse opptak innehar kvaliteter som evner å tydeliggjøre hvor bra virkelig bra utstyr er. Det er utrolig hva man får til med oppløsning, gitt!

Det er forresten ingen vits i å spørre hva det dreier seg om. Det kommer på trykk om ikke så lenge likevel. ;) Jeg kan si så mye at den ikke er analog. :)

Det finnes langt fler dårlige avspillinger enn det finnes dårlige innnspillinger. Sånn er det bare. Greitt å ha bak øret neste gang noe låter huggorm hjemme, og man kaster seg over tastaturet for å bruke flammekaster mot alle håpløse lydteknikere rundtomkring. Om hver eneste skive man eier låter hoppetau, er det anlegget det bør jobbes med.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.260
    impulse skrev:
    Det finnes langt fler dårlige avspillinger enn det finnes dårlige innnspillinger. Sånn er det bare. Greitt å ha bak øret neste gang noe låter huggorm hjemme, og man kaster seg over tastaturet for å bruke flammekaster mot alle håpløse lydteknikere rundtomkring. Om hver eneste skive man eier låter hoppetau, er det anlegget det bør jobbes med.
    Du er inne på noe der Impulse ;D
    I heimen snurrer de digitale ølbrikkene for tiden i en Audionet ART G2.
    Det ble en etterlengtet match med i mine ører Leif Ernstsens knakende gode DP saker 8)
    Man koser seg for øyeblikket med klokkeren gjengivelse av Michel Petruccianis piano fra skiva Live in Tokyo.

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.083
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Det første leddet i signalkilden er MYE viktigere en folk flest er klar over.

Har selv fått erfare dette til gangs. Umulig å gjenskape det som går tapt i starten. Dårlige innspillinger er ikke dårlige lenger, alt blir så mye bedre når kilden evner å drepe mesteparten av jitter i starten.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det du mister i første runde i det løpet her, kan du bare aldri ta inn igjen. Så enkelt er det. Og uansett hvor fornøyd man er med oppsettet sitt, kan det alltid bli bedre. Noen ganger er beveger vi oss sidelengs når noe nytt settes inn i anlegget, andre ganger er det snakk om et betydelig skritt framover. Som hos meg akkurat nå. Jeg hadde nær sagt desverre. ;)

Søndagen har vært av det slaget hvor det ikke finnes en eneste plan, så kaffe og en laaaang spilleliste har gjort den til en søndag det swinger av.

Peter Gabriel, Mahler, Jimmy Rosenberg. Keith Jarrett, Sinatra, Tord Gustavsen, David Sylvian, Eno, Dylan og Pearl Jam. Litt av en gjeng. ;D For ikke å glemme gamle Tom. "Romeo is bleeding" har aldri hørtes bedre ut her i huset!

Edit; Jo, Tom Waits´"Romeo is bleeding" har spilt bedre her. Men ikke fra en digital kilde. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ikke i det hele tatt. Jeg har vokst fra bokstavleker for lenge siden. ;)

Har forresten stor sans for et av de opplistede hjelpemidlene dine, HEL. "Ripasso og godt humør". Regner ikke med at du kombinerer så overvettes mye med loddebolt og fres......

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    Er veldig nysgjerrig når en vinylelsker blir så entusiastisk for en cd eller dac :eek:

Lytter akkurat til Van M, Poetic Champion Compose på vinyl som jeg kjøpte i en brukt butikk i London. Van på brukt vinyl er bedre enn Van på CD :) (har nok litt med mastering og gjøre men dog)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    Ripasso er direkte farlig i kombinasjon med fres. Når det gjelder bruk av loddebolt så må jeg innrømme at lørdag ettermiddag/kveld ofte er umulig uten ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ser den. Men jeg kan si såpass at det fremdeles er et stykke igjen til en WB ACT ONE med påmontert Benz LP. Det skulle forsåvidt bare mangle. ;) Men det er digitallyd av et heftig format. Så mye er sikkert.

Nå kommenterte jeg det forrige innlegget ditt, HEL. Men jeg forstår det siste også! ;D

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.633
    Torget vurderinger
    10
    Nå ble jeg lettet. Var engstelig for at du hadde kapitulert. ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ingen fare. Det er det bare de halvdøve ølbrikkeentusiastene som driver med. Du vet jo om mitt gamle mantra; "Digital is for people that can´t handle reality". ;D

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Det høyrest ut som ein bra søndag Trond,spør du meg.

Og der bekrefta du det atter ein gong angående bla signalkilde og plater med antatt simpel kvalitet.

Og heldig er du som har hørning opt,og western 300b,det fortjener ein god 300b forst etter det eg har skjønt:)
    Eg håper å få gjort noko med begge deler ein vakker dag.

Har nettop snurret plate med Free,digger musikken og ikkje minst vokalen til Paul.
    Må snart få handlet inn meir fra Free/Bad company, helst på vinyl.

Mvh.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jøsses, Samlanes. Du har god smak! Free er et helvetes bra band. Ikke så mange som har peil på det heller. Merkelig nok.

Søndagen var strålende. Ikke en eneste plan bortsett fra en tur med et av de hyggeligste menneskene jeg vet om. Så kaffe og brioche på byens beste bakeri, hjem til musikk, sjølmekka italiensk pizza, et glass Vino Nobile og masse musikk. Det kaller jeg hviledag!
    Skulle egentlig vært en tur i Bergen, men den måtte utsettes.

Og komboen WE/Hørning kan anbefales, ja! Men det vet du jo. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn