Impulsive (?) oppgraderinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Horny

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    1.513
    Torget vurderinger
    5
    Ja, det er den eneste jeg har på vinyl - resten cd. Hennes tre første inkludert denne er favorittene :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er en veldig bra skive det også, Cash. Den kunne jeg tenkt meg sjøl, selv om jeg har den på CD. ;D Hun gjør en hudløs og ufattelig vakker Beatles-cover her, som er verdt hele skiva alene. Det her er en av hennes beste utgivelser.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.287
    mesut skrev:
    Powerpoint skrev:
    PEACE gutta 8)

peace?
    men.... det har jo aldri vært noen krig. ;D

pssst! munchen frister voldsomt.... kræsjer kanskje med cannes, jeg skal sjekke.
    Minner om at messa går av stabelen 3-6 mai 2012.
    Jeg er boket inn på fly med Lufhansen, og hotellrom nær det lokale vanningshullet er sikret i år også.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jeg skal se hva jeg få til, Power. Det frister virkelig! ;D

I dag har jeg gjort et nytt dypdykk i vinylbunkene og gjenfunnet de gamle innspillingene til en av mine gamle heltinner. Kate Bush. Det låter minst like spennende, gripende og fascinerende å høre de gamle skivene nå som det gjorde da hun debuterte. Det morsomme var at datteren min på fjorten kom småsjokkert ut i stua da jeg spilte "The kick inside". "Jøss! Liker DU den låta??" Hun har visst flere Bush-låter på spillelistene sine, viser det seg.

Det kjennes godt å vite at avkommet har smaken og prioriteringene i orden.

Vedlegg

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det hender jo jeg befatter meg med ordene vi bruker i denne hobbyen, og i dag har jeg lyst til å lansere et nytt. En hifientusiast med transistorforsterker som tar til fornuften og beslutter seg for å prøve en rørforsterker, som jeg vet at medforumist Dog gjør i disse dager, for eksempel, er en prøverørsvoksen.
    Ikke sant? :)

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    32.197
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Måtte naturligtvis lytte igenom Pirates plata med Rickie den har stått uspillt alltfor lenge :-[ for en plate! og vilket fantastiskt bra lyd den har. B-siden som begynner med titel sporet, er en ren nytelse fra begynnelsen til slutt.
    Dynamitt dynamikk som du uttrykte i ett annet sammenhang her :D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Helt enig, Cash. det er en fantastisk plate. Jeg får aller mest fot av "Woody and Dutch on the slow train to Peking". Det swinger så avsindig at jeg aldri har greidd å sitte eller stå stille til den låta. Samtidig låter den ganske seigt om ikke oppløsningen henger på greip.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.247
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Den Girl at her volcano skiva, er ikke det en 10" da. Den er da større enn en single.
    Jeg hadde den en gang

Håvard

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Haavard skrev:
    Den Girl at her volcano skiva, er ikke det en 10" da. Den er da større enn en single.
    Jeg hadde den en gang

Håvard
    Visst pokker er den det, Håvard. I stand corrected! ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    Det hender jo jeg befatter meg med ordene vi bruker i denne hobbyen, og i dag har jeg lyst til å lansere et nytt. En hifientusiast med transistorforsterker som tar til fornuften og beslutter seg for å prøve en rørforsterker, som jeg vet at medforumist Dog gjør i disse dager, for eksempel, er en prøverørsvoksen.
    Ikke sant? :)
    Noen gode forslag om en går motsatt vei ? :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.287
    impulse skrev:
    Haavard skrev:
    Jeg hadde den en gang

Håvard
    Skjerpings Impulse ;)
    Forøvrig har jeg skiva selv på orginal vinyl 8) (samt Pirates og Balm in Gilead (CD)).

Emiliana Torrini - Love in the Time of Science kan være verdt å sjekke ut.
    En liten perle fra 1999 som ufortjent har gått i glemmeboken (som så mange andre).
    Kan hende hun slår an, selv om hun ikke er like visepreget som Joni og Rickie Lee.
    Men spesiell er hun (hvilken quinde er ikke det?).

Nå skal jeg gå en lang tur med min mor som trenger en hånd å holde i etter at hun ble alene i fjor på slik en jævelig måte.
    God søndag med aeropress kaffe ønskes Impulse fra en døvhørt raddis på odden ;)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    impulse skrev:
    Tja... Døv? ;)
    Hehe, trodde rør-evenukk også kunne egnet seg... Kjøpt meg en resverve amp som er trans, men er klassa A.. Kjekt å ha osv... ;D

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    cash 63 skrev:
    Måtte naturligtvis lytte igenom Pirates plata med Rickie den har stått uspillt alltfor lenge :-[ for en plate! og vilket fantastiskt bra lyd den har. B-siden som begynner med titel sporet, er en ren nytelse fra begynnelsen til slutt.
    Heisan til dere Rickie Lee Jones kjennere... :)
    Er det noen av dere som har hørt SACD utgaven av "Pirates" og som slikleis har noen formening om lydkvaliteten på denne. Event hva sier dere om lydkvalitet på de to utgavene i "vanleg" (redbook) cd. en produsert i 1988 ( kr 69,-) og den andre i 2002..(kr 79,-) SACD'en selges på CDON til den nette sum av kr 439,- - samme som LP'en..

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    32.197
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    56fwb skrev:
    cash 63 skrev:
    Heisan til dere Rickie Lee Jones kjennere... :)
    Er det noen av dere som har hørt SACD utgaven av "Pirates" og som slikleis har noen formening om lydkvaliteten på denne. Event hva sier dere om lydkvalitet på de to utgavene i "vanleg" (redbook) cd. en produsert i 1988 ( kr 69,-) og den andre i 2002..(kr 79,-) SACD'en selges på CDON til den nette sum av kr 439,- - samme som LP'en..
    De var dyra på sacd/vinyl utgaven! ser att http://www.amazon.co.uk/ finnes den fra 17.95£ Mener Big Dipper tok 290kr før vinylen.
    Her er ett annet alt http://store.acousticsounds.com/ind...chtext=rickie+lee+jones&search.x=0&search.y=0

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Hei, Fredd! Enig med Cash her, det var litt av en pris! Du kan jo høre om Big Dipper tilfeldigvis har SACD-utgaven liggende, ellers finnes den vel også i Original Master Recording-utgave. Jeg vikke kjøpt den på vinyl, men da må du jo investere i platespiller først. :)
    SACD har jeg aldri hatt noe særlig forhold til, selv om jeg hørte hvor bra Dylan låt i SACD-tapning da jeg hadde APL-spiller i hus...

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Powerpoint skrev:
    impulse skrev:
    Haavard skrev:
    Jeg hadde den en gang

Håvard
    Skjerpings Impulse ;)
    Forøvrig har jeg skiva selv på orginal vinyl 8) (samt Pirates og Balm in Gilead (CD)).

Emiliana Torrini - Love in the Time of Science kan være verdt å sjekke ut.
    En liten perle fra 1999 som ufortjent har gått i glemmeboken (som så mange andre).
    Kan hende hun slår an, selv om hun ikke er like visepreget som Joni og Rickie Lee.
    Men spesiell er hun (hvilken quinde er ikke det?).

Nå skal jeg gå en lang tur med min mor som trenger en hånd å holde i etter at hun ble alene i fjor på slik en jævelig måte.
    God søndag med aeropress kaffe ønskes Impulse fra en døvhørt raddis på odden ;)
    Hei, Power! Du er en mann som tar godt vare på ditt aldrende opphav, ser jeg. Pluss i margen for det! Nå er det jo litt sent å ønske deg god søndag, men takk skal du i alle fall ha, min var fin, den. En god mandag til deg, i det minste! Mandager lugger jo ofte litt mer, så det kan jo være at det trengs. ;)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    impulse skrev:
    Hei, Fredd! Enig med Cash her, det var litt av en pris! Du kan jo høre om Big Dipper tilfeldigvis har SACD-utgaven liggende, ellers finnes den vel også i Original Master Recording-utgave. Jeg ville kjøpt den på vinyl, men da må du jo investere i platespiller først. :)SACD har jeg aldri hatt noe særlig forhold til, selv om jeg hørte hvor bra Dylan låt i SACD-tapning da jeg hadde APL-spiller i hus...
    :) :) :) hmm... Trur det kjem drivande ein Lenco snart.... så får me sjå kva den yter - etterkvart.. ;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det er på tide, Fredd! Du er jo vinylmann, for svingende! Du har bare ikke oppdaget det helt enda.... :)
    Ellers kommer det en omtale av en voldsomt god spiller til en overraskende anstendig pris i neste nummer av dette bladet jeg skriver for... ;)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I morgen er det torsdag og snart helg, og da skal forøvrig den leeeenge etterlengtede W-B ACT- platespilleren min justeres opp på nytt, få ny olje i lageret, Koetsu Urushi-pickup og settes opp på hedersplassen igjen, sånn omtrent 330 dager etter at den sto der sist. Service på strømforsyninger er pokker ikke noe for folk med dårlige nerver!

DA tror jeg at jeg skal feire med en liten maltwhisky eller to... ;)

56fwb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.05.2007
    Antall liker
    137
    Sted
    Volda
    Kos deg Trond - med malt og ikke minst nyservad vinylsnurrer.. Tenker den fortener å feires med minst tre smaksprøver malt av bedre kvalitet... ;D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.287
    impulse skrev:
    Hei, Power! Du er en mann som tar godt vare på ditt aldrende opphav, ser jeg. Pluss i margen for det! Nå er det jo litt sent å ønske deg god søndag, men takk skal du i alle fall ha, min var fin, den. En god mandag til deg, i det minste! Mandager lugger jo ofte litt mer, så det kan jo være at det trengs. ;)
    Jo takk Impulse, man prøver så godt man kan.
    Og vist lugger mandager. Jeg er vist smått drit lei etter fjorårets innspurt før jul med en hælvetes masse mas, og ansvar for millioner.
    Lyst på ferie jeg, men skit au nå er`e endelig helg.

Kanskje frøken Youn Sun Nah - Same Girl (ACT records 2010) kan glede oss?
    Å JADA.... 8)
    Forøvrig "groover" spor 4 på Beth Hart/Joe Bonamassas skive Don`t Explain noe inn i h.......... ;)

Husk å kose deg med maltwhisky og WB med Koetsu Urushi.
    Må pokker ta meg få liv i vinylsnurreren.
    Kiseki Purpleheart Sapphires gjengivelse av musikk i de sorte riller smaker heller ikke vondt.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jadda impulse, de siste par ukene har jeg spilt gammelt elton som om det ikke fantes noen morradag. 8)
    gode greier.

forresten litt morsomt at jeg "oppdaget" elton john omtrent samtidig som lillejenta mi på syv år.
    hun har nemlig sett animasjonsfilmen gnomeo og juliet, og der bruker de noen gamle elton-hits som gjennomgangstema, bl.a. your song og crocodile rock.

så kun kom og satte seg på fanget mitt heromdagen og nynna i vei da vi spilte elton.

hvem sier jeg ikke lengre holder tritt med kidsa når det gjeler å finne ny musikk, eh? ;D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.287
    mesut skrev:
    jadda impulse, de siste par ukene har jeg spilt gammelt elton som om det ikke fantes noen morradag. 8)
    gode greier.

forresten litt morsomt at jeg "oppdaget" elton john omtrent samtidig som lillejenta mi på syv år.
    hun har nemlig sett animasjonsfilmen gnomeo og juliet, og der bruker de noen gamle elton-hits som gjennomgangstema, bl.a. your song og crocodile rock.

så kun kom og satte seg på fanget mitt heromdagen og nynna i vei da vi spilte elton.

hvem sier jeg ikke lengre holder tritt med kidsa når det gjeler å finne ny musikk, eh? ;D
    Colombiegg den der mesut mhp felles interesse hos far og datter.
    Plei den godt.
    Plutselig er de 14, full av sminke, sms språk, og vi er teitere enn et muggent stykke brø med brunost (før dem kommer krypende tilbake i 20 åra hehehe...).

Test hønna i dag med Biosphere - Patashnik spor 3 Decryption ;)
    God helg (minnes din vietnamesiske svinesteik variant fra februar 2011 med velbehag, for ikke å snakke om gjestfriheten :))
    Take care

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fantastisk historie, Le! du er helt på linje med kidsa i familien, i det minste. Sånn er det å oppdage en fyr som gamle Elton lovlig seint! Men du skal ha for at du omsider har fått med deg at klassisk Elton, dvs til og med 1978, er saker.

Power, forstår jeg deg dithen at du er i besittelse av en Koetsu på en spiller som ikke er satt opp?
    Skamme seg!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Marerittet er over. Platespilleren min er hjemme etter nesten et år i ustand. Og den virker perfekt!!

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    impulse skrev:
    Lækkert Koetsu-bilde, Jan! Takker!
    Bare hyggelig, spiller hinsides godt den der :)
    Misunnelig, neida

Er en Koetsu Rosewood Signature Platinum i en WT rigg.

/jan

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Den klassiske. ;D Lavt serienummer,til og med. ;D
    Takker, forresten. Ikke bare er den fantastisk god, den passer ubegripelig godt i armen også. ;D

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.681
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    impulse skrev:
    Den klassiske. ;D Lavt serienummer,til og med. ;D
    Takker, forresten. Ikke bare er den fantastisk god, den passer ubegripelig godt i armen også. ;D
    Wow.

Artig at den passer i armen. Hadde nesten trodd at den armen ville vært i letteste laget.

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.778
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    impulse skrev:
    Fantastisk historie, Le! du er helt på linje med kidsa i familien, i det minste. Sånn er det å oppdage en fyr som gamle Elton lovlig seint! Men du skal ha for at du omsider har fått med deg at klassisk Elton, dvs til og med 1978, er saker.

ja, du vet, da jeg vokste opp var elton puddingmusikk med sacrifice, nikita, i'm still standing og den slags vrøvl.
    så jeg brydde meg aldri om å grave meg bakover, selv om jeg overhørte gamle hits og skjønte at han må ha vært bra tidligere.

men etter skribleriene dine begynte jeg å grave i brick og honky, glimrende skiver.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gledelig å høre. ;) Det er fett som pokker, alt sammen. Prøv å finne 17.11.70, en steintøff liveskive med mye av det aller tidligste materialet. Før elefantsyken tok ham.

I oppveksten din var han en pompøs gymsokk som snorta alt annet enn Blenda og skrev grenseløst kjipe låter. "Nikita" er det definitive lavmålet. Det er faen ikke til å begripe at samme mann har skrevet "Your Song", "Rocket man" og "Goodbye yellow brick road"....

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.848
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ååååhh, det var godt å se at WB'n er oppe og går igjen, vakreste armen i hele væla og... 8)
    Er ikke dét grunn til å feire litt, er ingen grunner gode nok.

Skjønner Le godt også, hadde vi ikke fått med oss Elton fra starten, spørs det nok hvor interessert vi
    hadde vært.... :-\

Vennlig hilsen

Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn