Nå kjører jo ikke F1 på Indianapolis lenger (i følge eierne av IMS ville F1 ha alt for mye betalt for at F1 skulle arrangeres der).Sånn sett synest jeg F1 har to underholdende race, og det ene er når de drar på ut på langstrekka på Indianerpolis bana.
See your point!Relativt begrenset effektuttak med andre ord. Den Illmor motoren ble "slått ihjel" med regelboka for å beskytte steinaldermotorene fra Buick.
10 år tidligere presset man 1500hk fra 1.5 liter store F1 motorer bare for å stoppe galskapen med nye regler.
Mvh
BB
Nei, egentlig ikke. Putt en motor masse krefter i en lett bil og plant gassen i bånn så vil det gå fort nesten uansett. Bygg deretter en bane som tillater at man ikke slipper gassen = ovalbane. Betal masse penger for å komme først over mål med omstendighetene over = action.Det er jo likevel imponerende å rase rundt en oval bane i over 350km/t med "steinalderteknologi"
Typisk racing-personlighet. Det var alltid morsomt å følge med på hva som skjedde. Han og Bourdais var ikke bestevenner akkurat!Den godeste herr Tracy var en smule kontroversiell...
Jeg husker godt 1998 Gold Coast Indy 300 i Australia hvor Zanardi vant sin siste Indy seier. Jeg (og noen medstudenter) var frivillige og vi gutta stod i billettluka mens jentene fikk eye-candy duty på helipad'en. Vi var heldige og jobbet kun morgenskiftene så vi hadde plenty med tid til å henge rundt banen, vi hadde også pit-passes så vi kunne ferdes tilnærmet fritt. Jeg husker med vemod at kompisen min fikk tatt bilde av seg sammen med en meget imøtekommende Greg Moore. Etter at løpet var ferdig fikk vi være med på Team festen, good times.Alex Zanardi - en annen av mine favoritter fortsatte etter sin stjernesmell - MED dobble benproteser! Riktinok i Touring Cars men dog.
Politiet vil ikke tillate at de kjører for fort langsetter Bryggen!Pokker, det er jo bestemt at bybanen i Bergen skal gå over Bryggen. Er det sånn Indy-greie som kommer der? De lager jo jævla mye støy de vognene, og ikke minst farten !!!!
Hadde blitt morro å pendle mellom Åsane og byn med en slik bybane. Hadde komt seg fort frem også!Pokker, det er jo bestemt at bybanen i Bergen skal gå over Bryggen. Er det sånn Indy-greie som kommer der? De lager jo jævla mye støy de vognene, og ikke minst farten !!!!
Jepp, bare to uker igjen nå! Men man bør kanskje lage en egen tråd for 24 Heures du Mans, så slipper vi å blande racingserier alt for mye?Og snart er det Le Mans...