Hvilke Kina produkter ?Nei heldigvis kan vel ikke kabinettene ta fyr , men i tre tilfeller har kina produkter tatt fyr eller brent opp innvendig og sluttet å virke hos meg
Ja, jeg har gardert meg Fikk et VELDIG godt tilbud fra All Fet Audio på hans BP-255 All-FET Super Shunt Regulator. Dessuten fikk jeg et GRATIS pcb til BP-507 Dual Power Supply. Fikk også denne gang lov til å få de som KIT, da han vanligvis kun selger ferdige testede kort. Har vel noe med reklameverdien, skulle en tro. Meget hyggelig og seriøs mann å handle med . Han har fulgt opp på e-mail hele tiden.Sikker på du har gardert deg , og så jeg sier keep up the good working .
Skrudde sammen kabinettet til Power-supply i dag. Her er et utkast til layout. Det eneste som ikke er vist på dette bildet er et lite rele-kort, som skal starte Poweret. Dette blir betjent fra Power on/off bryteren på pre-amp kabinettet. Bare et utkast foreløpig.En ting jeg er jævli spent på er det kabinettet ditt, det ser faktisk lite ut ! Så her ser jeg fram til en "muck up", dvs sett alle kort løst inn i kabinettet uten montasje, layout ?
Det kan jo bli interessant med chokes, det er såvidt jeg ser nermest laget for clc filtrering på de kondensatorkortene, jumpere erstatter spolene.Hei
......det skulle bli plass til evt. chokes også.En ting jeg er jævli spent på er det kabinettet ditt, det ser faktisk lite ut ! Så her ser jeg fram til en "muck up", dvs sett alle kort løst inn i kabinettet uten montasje, layout ?
Hehe, "vacum tube" teksten blir vel erstattet med "All Fet".
Helt riktig observert @HeadManDet kan jo bli interessant med chokes, det er såvidt jeg ser nermest laget for clc filtrering på de kondensatorkortene, jumpere erstatter spolene.
Ja, ikke sant ? Begynner å "gå seg til" dette nå. Er litt usikker hvilke Hammond choke jeg burde gå for, så jeg har sendt en forespørsel til All Fet Audio.Nais !
Da har jeg fått et greit svar fra All Fet Audio. Tror nok chokes blir lagt "litt på is", da dette ikke er helt problemfritt å innstallere. :så jeg har sendt en forespørsel til All Fet Audio.
Så dette er noe jeg evt. vil se på/regne på ved en senere anledning. Ingen vits i å lage seg problemer før man er ferdig.All Fet Audio skriver: I don't think it's a good idea to use a choked ps with a shunt reg . You will need chokes with current rating high enough for the Iccs. And since there's voltage drop over the chokes resistance, you will need to increase the traffo's secondaries voltage to compensate the drop. The problem is complicated with the fact that when current passes thru the choke, it heats up and the resistance gets higher. This is ambient temp dependent. It depends where you live and how good your chassis ventilates. I have a customer who had this problem with the choked supply with series reg (bought from Erno) in his phono pre. He decided to give up the choked supply and use the shunt reg instead. Shunt reg is an improvement over choked pas + series reg.
Så da har jeg fått litt mer "kjøtt på beinet" , ang. implementering av chokes. Dette er noe jeg vil vurdere ved en senere anledning.All Fet Audio skriver: I should have added that you would get much lower dc for L-C filtering(~0.9Vac)as oppose to normal C filter. So you will have to change the traffo if you want to go with L-C ps.
Erno specified 1-5mH inductance for 200mA so this should number should work for your case as well.
Best regards
Prakit
0.9 for LC.... Du snakket jo om CLC hvilket bringer faktoren opp....Hei
Da har jeg fått en kommentar fra All Fet Audio:
Så da har jeg fått litt mer "kjøtt på beinet" , ang. implementering av chokes. Dette er noe jeg vil vurdere ved en senere anledning.All Fet Audio skriver: I should have added that you would get much lower dc for L-C filtering(~0.9Vac)as oppose to normal C filter. So you will have to change the traffo if you want to go with L-C ps.
Erno specified 1-5mH inductance for 200mA so this should number should work for your case as well.
Best regards
Prakit
I morgen tar jeg turen til en god venn, som skal lage proffe arbeidstegninger for boring og fresing av kabinettene. Min gode nabo, som er verktøymaker , har tatt på seg jobben med det mekaniske.
Her til noe som overhodet ikke har noe som helst med lydresultatet å gjøre, kun designmessig. Knappene som fulgte med kabinettet (som forøvrig er beregnet til en rør-konstruksjon) synes jeg ser noe "retro" eller 50" talls-aktig ut. Dette er jo en moderne FET Pre-amp, og jeg vurderer å bytte ut de tre betjeningsknappene.Sitert fra meg selv:Jeg er litt opptatt av det "estetiske" ved DIY, vil gjerne at det skal se minst mulig DIY ut.
Fikk tilbake front og bakplater i dag fra min nabo - verktøymakeren. Alle hull ble helt perfekte !Ellers er verktøymakeren godt i gang med kabinettet, kanskje ferdig i morgen ?