Ine bygger High End Amplifiers

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    "Petimeter" ? Det er meg det

    Deg om det. Jeg får like fine bein fra Chlas Olsson. Jeg regner med til en brøkdel av prisen på det du må ut med. Men så var det med "så lik orginalen" som mulig.

    Eivind Stillingen
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.142
    Antall liker
    5.053
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Apropos slike føtter:
    Jeg har sett litt for ofte at slike føtter setter igjen et merke som er umulig å fjerne.
    Om det er gummi som inneholder syre eller noe annet vet jeg ikke.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan ble det med den trafoen du bestilte fra Toroidy? Virker det som bra greier? Vurderer å bestille derfra.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    "Petimeter" ? Det er meg det

    Deg om det. Jeg får like fine bein fra Chlas Olsson. Jeg regner med til en brøkdel av prisen på det du må ut med. Men så var det med "så lik orginalen" som mulig.

    Eivind Stillingen
    GARANTERT billigere hos Claser´n, har sjekket. Men de hadde ikke den dimensjonen jeg var ute etter. Noen kroner fra eller til, i et såpass dyrt prosjekt som dette spiller egentlig liten rolle nå. De virkelig DYRE komponentene er handlet inn. Når kabinettene alene koster 7500,- pr. stk., hva blir så noen stakkars $ i forhold ? Tror jeg overlever......;) . Ellers tror jeg vi to har vidt forskjellige måter å tilnærme oss et DIY forsterker bygg på ? Tror du ikke ??

    Apropos slike føtter:
    Jeg har sett litt for ofte at slike føtter setter igjen et merke som er umulig å fjerne.
    Om det er gummi som inneholder syre eller noe annet vet jeg ikke.
    Vi får se, det får tiden vise. Spiller ingen rolle heller, da de kommer til å stå på sokler.

    Mye positivitet å spore i disse to kommentarene, but who cares....not me ! ;)

    Hvordan ble det med den trafoen du bestilte fra Toroidy? Virker det som bra greier? Vurderer å bestille derfra.
    Hei@SRM :)

    Ligger her den, skal monteres om ikke så altfor lenge. Ser grei ut, men kanskje litt liten i vekt jfr. med Noratel sine. Dette har vært diskutert her: http://www.hifisentralen.no/forumet.../70733-drossels-diy-tra-d-15.html#post2027749
    Forskjellig kjerne-materiale har vært diskutert, tror ingen har fasiten ennå. Jeg får komme med en tilbakemelding, når jeg har satt den i drift.

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Ser at det er ikke så veldig stor forskjell på vekt fra feks 1000VA og opp til 2000VA på Toroidy sine. Fikk pristilbud og spec fra Noratel, og deres 1000VA trafo er større enn Toroidy sin 2000VA.

    Siden jeg har begrenset plass er egentlig ikke en fysisk større trafo noe pluss for meg, og siden prisen på Noratel er ca dobbelt av Toroidy frister det å gå for den rimligste. Samtidig ønsker jeg ikke å risikere å ende opp med noe som ikke holder mål, derfor forsøker jeg å sjekke litt rundt.

    Ser at Toroidy får veldig gode tilbakemeldinger på diyaudio.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Ser at Toroidy får veldig gode tilbakemeldinger på diyaudio.
    Har også lest dette......... @vitali som har bygget disse Pass klonene, har også brukt de i sine, se her: http://www.hifisentralen.no/forumet...ygger-high-end-amplifiers-31.html#post1945278 Han har ikke nevnt noe negativt om dem.Prismessig er Noratel desidert dyrest, det kan ikke stikkes under en stol.
    Men noe godt svar kan jeg ikke gi deg, før min 3000VA Toroidy er testet i Borbely forsterkeren. Mine Pass kloner får en Noratel 1500VA trafo hver.

    Mvh.
    Johnny
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.389
    Antall liker
    3.481
    Hei :)

    Mistenker at en del av de utgangs-fets til denne forsterkeren som jeg kjøpte fra Kina, er : FAKE !
    Tok kontakt med Peter Noerbaek hos PBN-Audio, for å høre om han hadde noen å selge. Svar:

    Hello Johnny

    Im afraid I don’t have any more, only a few left for spares.


    You could consider using the Exicon devices form England they are excellent I use them now in place of the Toshiba parts, they are slightly softer sounding just like the old Hitachi K1058/J162
    you can run these without source resistors just like the Toshibas and the Hitachi.







    The pinout is like the old Hitachi
    Så til mitt spørsmål: Er det ikke disse transistorene Mr. Holton bruker i sine forsterkere ? Selger han evt. matchede par ? Her burde vel @Leikis og @ Drossel kunne svare ?

    https://www.profusionplc.com/pro/gex/product_master?ipartno=ECX10N20

    https://www.profusionplc.com/pro/gex/product_master?ipartno=ECX10P20

    Mvh.
    Johnny

    Aner det desværre ikke. Kjøper bare færdige moduler. Men rigtigt det er dem han bruker. De udmærker sig med lav kapacitativ belastning af fortrinnet som bl.a medfører større båndbredde.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.389
    Antall liker
    3.481
    Ser at det er ikke så veldig stor forskjell på vekt fra feks 1000VA og opp til 2000VA på Toroidy sine. Fikk pristilbud og spec fra Noratel, og deres 1000VA trafo er større enn Toroidy sin 2000VA.

    Siden jeg har begrenset plass er egentlig ikke en fysisk større trafo noe pluss for meg, og siden prisen på Noratel er ca dobbelt av Toroidy frister det å gå for den rimligste. Samtidig ønsker jeg ikke å risikere å ende opp med noe som ikke holder mål, derfor forsøker jeg å sjekke litt rundt.

    Ser at Toroidy får veldig gode tilbakemeldinger på diyaudio.
    Har du et link til tråden?
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Nei, beklager.

    Har lest så vanvittig mange sider opp og ned de siste dagene, så noen link har jeg ikke. Det har stort sett vært i prosjekttråder som Toroidy har vært nevnt.

    Hva er din erfaring?
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.389
    Antall liker
    3.481
    Ingen erfaring da jeg bare har kjøpt en gang og de er ikke taget i brug endnu. Varer sikkert ikke længe. Er i gang med at kjøpe tilsvarende trafoer fra Niels Larsen som har været indkøbt til hans NLE 1000 forstærkere. Så jeg får 4 stk NXV 1200 med henholdsvis NLE transformator og Toroidy. Ligger et stykke ude i fremtiden. NLE vejer 60 % mere en Toroidy.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det er vel fordi kjernen de er viklet på er mye større? Noratel sin 1000VA blir for stor for meg hvis jeg skal ha to, men de tilbydde seg å vikle på en mindre kjerne. Fortsatt 1000VA som de sa, men den vil bli varmere. Hvis man allerede har overdimmensjonert ganske bra så har det vel ikke så mye å bety.

    Lurer på å gå for en 2000VA med 4x36V i stedet for to stk 1000VA 2x36V. Vil det ha mye å bety?

    Ble litt OT i tråden din nå Ine, beklager det.
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.389
    Antall liker
    3.481
    Det er vel fordi kjernen de er viklet på er mye større? Noratel sin 1000VA blir for stor for meg hvis jeg skal ha to, men de tilbydde seg å vikle på en mindre kjerne. Fortsatt 1000VA som de sa, men den vil bli varmere. Hvis man allerede har overdimmensjonert ganske bra så har det vel ikke så mye å bety.

    Lurer på å gå for en 2000VA med 4x36V i stedet for to stk 1000VA 2x36V. Vil det ha mye å bety?

    Ble litt OT i tråden din nå Ine, beklager det.
    Mindre chance for fasefejl :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Du mener i forhold til nettspenninga?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Mere kopierings-nirvana.... Bære-håndtak

    Hei :)

    Her er det store muligheter for at jeg å legger hodet mitt på "hoggestabben",...... igjen ;)
    Handelbars: Altså håndtak som skal monteres på bakplaten av Pass-klonene. Disse må til, for at man i det hele tatt skal klare å flytte på disse monstrene.
    Her kunne jeg sikkert (igjen) funnet noe som kunnet brukes hos Claser´n, men som ikke ligner i det hele tatt.
    Har ett sett liggende her, som ble bestilt på bukta i fjor, disse skal monteres på Borbely forsterkeren. Tok de fram, og sammenlignet med de som Pass Labs bruker på sine forsterkere. Utrolig like, bortsett fra at de er sorte, og ikke sølvfarget.
    Bestilte to sett til fra samme leverandør på bukta. Lakkerer de i sølv, og er dermed er de i boks. Så får dere bare le,.....I dont care......;)

    001.JPG


    N.B : Høytaler-terminalene blir forresten også like, skal bestille disse fra HiFi- collektivet. Mundorf, M-Connect Terminal, TPCU870C Classic Copper post (large):

    Skjermbilde.JPG



    Plasseringen blir noe annerledes enn på første bilde. Blir slik:

    Skjermbilde 2.JPG


    Så nå kan dere bare begynne å latterlig-gjøre mine valg........de er heldigvis bare mine......:cool:

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.348
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Tror dette blir bra jeg - nesten så jeg ville latt de være svarte dog... Håper bare du ikke får Pass's advokat på døra ;)

    Når jeg først er innpå så jeg at du hadde tenkt å feste transistorene med Al stenger og ikke skrue gjennom det normale festet. Er du sikker på at dette er lurt ?

    For det første stiller det store karv til å posisjonere hullene på riktig sted da det små muligheter for justering slik du kan gjøre på en transistor med bøyelige ben. For det andre er jeg usikker på toleransene på metalbasen til transistorene. Hvis tykkelsen variere 1 tidels mm eller 2 vil du få dårlig kontakt.

    Ellers blir du velkommen i Pass klubben !
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Når jeg først er innpå så jeg at du hadde tenkt å feste transistorene med Al stenger og ikke skrue gjennom det normale festet. Er du sikker på at dette er lurt ?

    For det første stiller det store karv til å posisjonere hullene på riktig sted da det små muligheter for justering slik du kan gjøre på en transistor med bøyelige ben. For det andre er jeg usikker på toleransene på metalbasen til transistorene. Hvis tykkelsen variere 1 tidels mm eller 2 vil du få dårlig kontakt.
    Tror ikke dette blir et "problem". Det blir boret et hull mellom hver eneste transistor. Altså, blir det ganske tett mellom hver 4mm skrue. Tror denne løsningen vil gi et bredere og jevnere trykk på hver transistor, sammenlignet med en skrue og rund stoppskive over hver transistor. Dessuten unngår jeg magnetiske materialer over /gjennom transistorene. (Ja jeg vet det finnes u-magnetiske skruer/skiver).
    Når Boulder kan, så kan vel jeg ?

    Boulder.JPG


    Her er det langt mellom skruene.........

    Mvh.
    Johnny
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.348
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei :)

    Når jeg først er innpå så jeg at du hadde tenkt å feste transistorene med Al stenger og ikke skrue gjennom det normale festet. Er du sikker på at dette er lurt ?

    For det første stiller det store karv til å posisjonere hullene på riktig sted da det små muligheter for justering slik du kan gjøre på en transistor med bøyelige ben. For det andre er jeg usikker på toleransene på metalbasen til transistorene. Hvis tykkelsen variere 1 tidels mm eller 2 vil du få dårlig kontakt.
    Tror ikke dette blir et "problem". Det blir boret et hull mellom hver eneste transistor. Altså, blir det ganske tett mellom hver 4mm skrue. Tror denne løsningen vil gi et bredere og jevnere trykk på hver transistor, sammenlignet med en skrue og rund stoppskive over hver transistor. Dessuten unngår jeg magnetiske materialer over /gjennom transistorene. (Ja jeg vet det finnes u-magnetiske skruer/skiver).
    Når Boulder kan, så kan vel jeg ?



    Her er det langt mellom skruene.........

    Mvh.
    Johnny
    Joda, klart det går spesielt hvis du har skikkelig utstyr som søylebormaskin med skikkelig bord med microskrue og digital måling av posisjon. Med linjal, tusj og kjølner blir det et hælvete....
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Tror du gjør det vanskeligere, enn det egentlig er ? Har søylebormaskin m/lasermarkør og bord. Markerer hvor hullene skal bores på alu-listen. (Rissenål og skyvelære). Fester så alu-listen til kjøleprofilen med tvinger. Borer så gjennom både list og profil. Hullene vil da matche perfekt.
    Jeg har troen, og godt er det ;).

    Mvh.
    Johnny
     

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Metoden du beskriver kan du trygt gå i gang med. Det blir nøyaktig. Har praktisert denne "metoden" de gangene jeg benytter aluskinne for å feste utgangstransistorer/FETer.

    Eivind Stillingen
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.348
    Antall liker
    1.209
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei :)

    Tror du gjør det vanskeligere, enn det egentlig er ? Har søylebormaskin m/lasermarkør og bord. Markerer hvor hullene skal bores på alu-listen. (Rissenål og skyvelære). Fester så alu-listen til kjøleprofilen med tvinger. Borer så gjennom både list og profil. Hullene vil da matche perfekt.
    Jeg har troen, og godt er det ;).

    Mvh.
    Johnny
    Har det med det - å gjøre ting vanskeligere mener jeg. Klart, har du muligheter for å bore gjennom begge så stiller saken seg mye annerledes ;)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Høytaler- terminaler og 12V trigg inngang.

    Hei :)

    etter tips fra en god "meningsfelle", så ble jeg gjort obs. på disse terminalene fra Vampire Wire (US). http://www.vampirewire.com/ Det er disse som Pass Labs benytter.
    4 sett av disse ble bestilt:

    Høtaler-terminaler.JPG


    Til 12V trigg inngang, ble to av disse bestilt (også Vampire Wire) :

    12V trigg.JPG


    Og så var man 200,- USD fattigere. Begynner å skjønne nå , hvorfor disse slutt-trinnene koster hva de koster.........
    No big deal egentlig, da jeg begynner å se "enden" på alle bestillinger. De aller tyngste er allerede tatt, thank God ;).

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Mer Borbely Audio Millennium, 2x75W Kl.A

    Hei,

    Da var det ene utgangskortet ferdig loddet, bortsett fra 6 stk. 0,22uF Polypropylen kondensatorer. Disse må bestilles. Dette er et enkelt-sidig kort, og jeg har loddet komponenter på begge sider av kortet. Noe uvanlig, men det er nå en gang slik kortet er konstruert.

    001.JPG


    Her har jeg tatt med (noe av) kondensatorbanken som vil bli montert direkte på kjøleribben, sammen med utgangskortet, som vist på bildet.
    Slik ser kortet ut på "komponentsiden" :

    006.JPG


    Her ser du alle gatemotstander og en haug med strappinger. Begynner på den andre kanalen i morgen :).

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Fine kort. Ser ut som det er solide baner på de. Hvor stor trafo og kondensatorbank blir det i denne?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Hei :)

    Trafo er en Toroidy 3000VA. Kondensatorbank blir 4 X 47.000uF, 63V (Kendeil) + 20 x 10.000uF, 63V (Rubycon) + 12 x 2200uF ,63V (Nichicon) + 4 x 10.000uF, 63V (Nichicon).
    Skulle vel bli 454.400uF totalt, eller 227.200uF pr. kanal.

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Går nok ikke tom med det første da. Hvordan skal du løse oppstarten av den store trafoen og en så stor kondensatorbank?
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Går nok ikke tom med det første da. Hvordan skal du løse oppstarten av den store trafoen og en så stor kondensatorbank?
    Softstart med fast motstand, istedenfor NTC. Det handler om riktig verdi på motstand, samt riktig tids-innstilling. Her må man bare måle , og eksperimentere seg fram.....

    Blir en mod. av denne, som jeg har liggende:

    002.jpg


    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hvis du ikke kommer i mål har jeg blitt oppmerksom på en løsning hvor man deler opp kondensatorbanken i feks to og bruker et tidsrele til innkobling av andre del. Enkelt, men ganske smart.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Hei :)
    skjønner hva du mener, men tror jeg skal klare å lage en softstart som blir "heavy" nok 8).

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Ang. Erno Borbely

    Hei @gwrskien :).

    Denne artikkelen er ikke litt på siden i det hele tatt ! :). Krets-skjema til forsterkeren jeg bygger er jo vist i artikkelen. Har hatt denne artikkelen siden den ble publisert i 2009, men det skader jo ikke at andre får litt innsyn i den mannens liv og konstruksjoner. "The king of fets", blir han ofte kalt ! Har kjent Erno siden 1984, da jeg bygde min første "Borbely".
    Han jobbet i NRK på 60-tallet, og snakker derfor bra Norsk, ved siden av hans morsmål - Ungarsk, samt flytende Engelsk og Tysk. Han er regget her på HiFi sentralen, og følger med.........

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.134
    Antall liker
    8.144
    Torget vurderinger
    12
    Han er også utdannet ved NTH i Trondheim (nå NTNU)
     

    Drossel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    10.389
    Antall liker
    3.481
    Spurgte ham til råds om en gammel konstruktion for et par år siden. Noget jeg havde købt af Cobra. Købte 2 stk preprint af Cobra og de spiller nu fantastisk. Den ene hos en af DCA fyrene. Grundkonstruktionen havde mangler.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Design av nye utgangskort til Pass Labs XA160.5 cloner.

    Hei :)
    Mange "baller" i lufta akkurat nå. Gjenstår kun EN ting nå......få avklart hvor mange 2K2 motstander som skal sitte i parallell på kortene, for å koble utgangen mot jord ? Her trår Sentralens medlemmer til for å hjelpe. Takk til dere ! :). Design av de nye kortene blir gjort av et medlem her på HiFi sentralen.
    Hadde en avtale med vår sjefsdesigner på jobben, men det viser seg nå at han er sykemeldt på ubestemt tid. :(

    Jeg må ærlig innrømme, at dette er et vanskelig prosjekt, da underlaget er minimalt. MEN, jeg gir meg ikke,.... ikke f@en !
    Byggingen av Borbely Millennium går som normalt videre, dvs. sakte, men sikkert....;)

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Kom over et beskrivende bilde....

    Hei,

    Da var det ene utgangskortet ferdig loddet, bortsett fra 6 stk. 0,22uF Polypropylen kondensatorer. Disse må bestilles. Dette er et enkelt-sidig kort, og jeg har loddet komponenter på begge sider av kortet. Noe uvanlig, men det er nå en gang slik kortet er konstruert.

    Vis vedlegget 332586

    Her har jeg tatt med (noe av) kondensatorbanken som vil bli montert direkte på kjøleribben, sammen med utgangskortet, som vist på bildet.
    Slik ser kortet ut på "komponentsiden" :

    Vis vedlegget 332587

    Her ser du alle gatemotstander og en haug med strappinger. Begynner på den andre kanalen i morgen :).

    Mvh.
    Johnny
    Hei :)

    Da kom jeg over et flott bilde fra produksjonen hos PBN Audio. Det er mange likheter her til Borbely Millennium, da flere av konstruksjonene deres er basert på Erno Borbely sine grunn-konstruksjoner. Her har jeg et bilde av hvordan de fester sine utgangstransistorer. Det er slik jeg kommer til å feste mine også. Samme prinsipp vil bli bruk i Pass Labs clonene.

    DSC_0131.jpg


    Ellers går tiden med til konstruksjon av nye utgangskort til Pass Labs clonene. Her er det en del info som må samles for å få dette til.

    Mvh.
    Johnny
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    De siste innkjøp til Pass Labs

    Hei :)

    Det kommer stadig inn deler....

    VampireWire høyttaler-terminaler. Vampirewire 12V DC trigg terminaler. CMC RCA phono gold plated kontakter, Switcraft goldplated XLR kontakter, Carling Technoligies 220V AC/ 20A nettbrytere. Driverkortene har fått Mundorf 10uF MKP inngangskondensatorer. Apparat-føtter.

    001.JPG


    Ikke spør meg om hva dette koster :(. Men, Pass Labs har nok en fordelaktig pris fra leverandørene,
    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.547
    Antall liker
    106.659
    Torget vurderinger
    23
    Fine terminaler.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.499
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hei :)

    Det kommer stadig inn deler....

    VampireWire høyttaler-terminaler. Vampirewire 12V DC trigg terminaler. CMC RCA phono gold plated kontakter, Switcraft goldplated XLR kontakter, Carling Technoligies 220V AC/ 20A nettbrytere. Driverkortene har fått Mundorf 10uF MKP inngangskondensatorer. Apparat-føtter.

    Vis vedlegget 334320

    Ikke spør meg om hva dette koster :(. Det eneste jeg kan si, er at jeg skjønner hvorfor originalene koster hva de koster......

    Mvh.
    Johnny
    De originale koster hva de koster pga at produsenten, importøren og forhandleren skal tjene penger. De betaler neppe veldig mye for enkeltdeler. :)
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    4.740
    Sted
    Halden
    Hei :)
    Er fullstendig klar over dette. Men, som en DIY`r må man betale alle disse "mellom-leddene" :(. Produsenten (Pass Labs) har nok en god avtale med leverandørene, da antall av enkeltkomponenter er stort. Prisen de betaler blir dermed deretter......Det er vel slik de tjener penger.

    Mvh.
    Johnny
     
    Sist redigert:

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.465
    Antall liker
    2.122
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Det tikker stadig inn deler ser jeg, morro å følge med på dette prosjektet. Feinsmecker prosjekt :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn