Hva skjer ?
Hei
På tide med en liten oppdatering. Mye er på G.
"Tegneren" min er i gang med å lage arbeidstegninger til kabinettene til Pre-ampen. Dette er møysommelig arbeide. Samt arbeidstegning til den store berømte volumknappen ! (@Slukster).
Jeg har hatt en del "strul" med å få i gang fjernkontroll til preen. Dette er nå endelig løst. Og hvilken fjernkontroll det blir. Custom made i massiv aluminium, denne blir rå !
Power-supply til preen:
Her blir det trafoer fra Toroidy. 10 x effekt av hva som er normalt for denne pre-ampen. Det blir hele tre trafoer. En trafo for hver kanal (analog del), og en trafo for digital/rele delen:
Disse er fra "Supreme" sortimentet deres, og de har endelig fått laget en monteringsplate til den, slik at ledningene kan føres ut på siden.
Likerettere/glatting:
Her blir det kort fra AllFet Audio, som jeg setter inn kun de komponenter jeg selv ønsker. Det blir to slike dual kort.
Regulering:
Her har jeg gått for "all fet" serieregulatorer. Det blir to slike dual kort.
De blir levert som "kit". Det ene dualkortet blir levert med andre spenningsreferanser, da det skal levere 1x5V og 1x6V.
5V er til rele-delen, 6V er til digitaldelen.
Det eneste jeg ikke har tatt en avgjørelse på, er om jeg skal kjøre på med Hammond Chokes i powersupply til analogdelen. Her venter jeg på svar på hva analogdelen trekker på 24V railen. Dette vet jeg ikke på nåværende tidspunkt.
Mvh.
Johnny