HeiAha - de €600 var altså to kabinetter... stussa litt på den kvittoen din, ja...
Johan-Kr
Ha,ha....måtte google det ordet ! Delinkvent: forbryter.Aha! En medsammensvoren delinkvent!!?
HeiJeg hadde ikke tenkte å kommentere mer, da kommentarene mine tydeligvis bare blir tolket feil i dag. Dette blir litt offtopic, men jeg håper det blir litt mer forståelig nå
Jeg prøvde egentlig bare å si på en fleipete måte at man måtte huske å ta med ALLE timene og kostnadene som er lagt inn i dette designet, hvis dette skulle vært solgt kommersielt. (Noe den ikke vil bli pr dags dato!)
Av og til virker det som folk ikke forstår hvor mye tid og penger som brukes for å få et produkt fra ide til ferdig "leveringsklart" produkt.
Johnny har lagt inn en enorme egeninnsats - timer med grubling, planlegging, kretskorttegning, innkjøp av komponenter samt hjelp av arbeidskolleger og gode venner. Mye av dette er relativ greit å verdisette. MEN så kommer min litt fleipete opprinnelige, kommentar om å ta med timene vi forumbrukere har benyttet på å lese, kommentere og diskutere faglig og ikke-faglig i denne tråden. Noen av disse har vært med på å "forme" Johnny og produktet til det har blitt i dag. Dette er i mine øyne med på å øke den kommersielle utsalgsprisen
Det er en grunn til at et eksklusivt kommersielt produkt koster mye penger. En kommersiell aktør har ikke gleden av å ha et helt dedikert forum med "glade amatører" til å drive frem et spesielt "one-off" produkt, han må betale for alle timene med design og engineering-arbeidet. Han har ikke gleden av å ta "design review" med et stort antall dedikerte forumkritikere, slik som vi har gleden av på et så engasjert forum som Hifisentralen. Det er det fine med amatør design som tilslutt kan overgå et dyrt kommersielt produkt for en brøkdel av prisen.
OKS81, det er nå ønskelig om du kan lese igjennom og lage et Hifisentralen forumvennlig sammendrag!
*Litt misunnelig på forforsterkeren og kunnskapen som ligger bak*
He,he....jeg håper at disse timene dere bruker på å lese tråden min, er til fornøyelse og kanskje inspirasjon ? Det er i alle fall intensjonen . At det leses og diskuteres gir meg inspirasjon på å drive på videre.MEN så kommer min litt fleipete opprinnelige, kommentar om å ta med timene vi forumbrukere har benyttet på å lese, kommentere og diskutere faglig og ikke-faglig i denne tråden
Heimk1 mener det godt.
Han mener nok bare verdien av egeninnsatsen din er vanskelig å sette en pris på i kroner og øre.
Men at verdien er høy er sikkert!
He,he, da har jeg fortsatt ikke forstått innlegget til mk1classic, men jeg lar det være med det .
Noget annet :
Fikk litt tid til innlodding av betjeningsknappene og IR-diode i dag. Og det ble mildt sagt perfekt . Lengden jeg hadde målt ut på tactile-switchene var spot on. Trengte ikke å montere noen fjærer, knappene virker akkurat slik du kjenner de på et ferdig produkt . Gir et solid "klikk" når de trykkes inn, og spretter lett tilbake når de slippes. Herlig !
IR-dioden ble limt fast med hurtigherdende to-komponentlim i sitt hull, og ledninger dratt fram til controller-kortet. On/Off led er også limt inn, men ikke tilkoblet ennå. Prøvetilkoblet. Jeg fant ut at jeg trengte en motstand i serie for å få riktig styrke på lyset, her havnet jeg på 12K. Blir ikke sjenerende synes jeg.
Noen bilder:
Vis vedlegget 411105
Vis vedlegget 411110
Vis vedlegget 411106
Kjempefornøyd !
Mvh.
Johnny
Det kalles vel "hobby" og da er det bare bra at det tar tidJeg hadde ikke tenkte å kommentere mer, da kommentarene mine tydeligvis bare blir tolket feil i dag. Dette blir litt offtopic, men jeg håper det blir litt mer forståelig nå
Jeg prøvde egentlig bare å si på en fleipete måte at man måtte huske å ta med ALLE timene og kostnadene som er lagt inn i dette designet, hvis dette skulle vært solgt kommersielt. (Noe den ikke vil bli pr dags dato!)
Av og til virker det som folk ikke forstår hvor mye tid og penger som brukes for å få et produkt fra ide til ferdig "leveringsklart" produkt.
Johnny har lagt inn en enorme egeninnsats - timer med grubling, planlegging, kretskorttegning, innkjøp av komponenter samt hjelp av arbeidskolleger og gode venner. Mye av dette er relativ greit å verdisette. MEN så kommer min litt fleipete opprinnelige, kommentar om å ta med timene vi forumbrukere har benyttet på å lese, kommentere og diskutere faglig og ikke-faglig i denne tråden. Noen av disse har vært med på å "forme" Johnny og produktet til det har blitt i dag. Dette er i mine øyne med på å øke den kommersielle utsalgsprisen
Det er en grunn til at et eksklusivt kommersielt produkt koster mye penger. En kommersiell aktør har ikke gleden av å ha et helt dedikert forum med "glade amatører" til å drive frem et spesielt "one-off" produkt, han må betale for alle timene med design og engineering-arbeidet. Han har ikke gleden av å ta "design review" med et stort antall dedikerte forumkritikere, slik som vi har gleden av på et så engasjert forum som Hifisentralen. Det er det fine med amatør design som tilslutt kan overgå et dyrt kommersielt produkt for en brøkdel av prisen.
OKS81, det er nå ønskelig om du kan lese igjennom og lage et Hifisentralen forumvennlig sammendrag!
*Litt misunnelig på forforsterkeren og kunnskapen som ligger bak*
HeiFlotte greier! - Et tips: klarer ikke å se hvor tjukk den bakplata di er - sjekk at MIL-pluggen bunner i sokkelen. Har brent meg på at chassispluggen måtte flyttes på utsida for å få kabelpluggen helt i......
Tusen takk ! Må ta litt av gangen, da jeg ikke alltid har så mye tid til rådighet. Dessuten kan jeg innimellom gå ganske lei. Jeg jobber med elektronikk til daglig, og i dag har jeg f.eks progget og funksjons-testet ca. 65 kretskort. Kan nesten få "utslett" av sliktDyret
Ikke så mye du liksom! Arbeidet du legger ned her er virkelig imponerende, og det er bedre å ta det pø om pø, enn å gjøre noen dumme feil pga hastverk.
OK, håper det blir bra men naboen har GET og han er ikke fornøyd med stabilteten. Har selv Altibox er er veldig fornøyd, men skal vel passe meg for å klage på GET siden du har jobbet der.....
HeiLekkert
Har du sett på kodingen mtp å ha timer på display on/off for å spare på levetiden til oled`ene?
Da har jeg fått tid til å se begge.Hei
Utrolig interessant foredrag av "Papa"
Mvh.
Johnny
HeiFint, men får du kjøling nok. Synes ikke det var allveden med lufteribber i bunnen. Luft inn er lik luft ut som kjent.
Selvfølgelig , der er en pre og ingen effekt du bygger. Ble lurt av 3 trafoer og en stor kondisbank....HeiFint, men får du kjøling nok. Synes ikke det var allveden med lufteribber i bunnen. Luft inn er lik luft ut som kjent.
Tenk deg om ? Hvor mye trekker pre-ampen ? Som nevnt tidligere i tråden, så trekker den hele 45 mA !
Selv med en kommende mm/mc pre-amp tilkoblet, vil den ikke engang bli lunken. Strømtrekk vil da bli liggende på max 200mA.
Mvh.
Johnny