Det kan være, men jeg har i hvert fall smakt på faenskapen.Dette har du ikke noe greie på SRM![]()
Kjenner du lukta av pinekjøtt er det ikke noe behov for å smake eller. Smaker dessverre nøyaktig som det lukter!HeiDette har du ikke noe greie på SRM![]()
,
og ikke jeg heller. Har aldri smakt det, og ikke frister det heller. For meg ser det ut som en fattigmannskost. Sitte å sutte ut noen margrester i noen bein av en dau sau ? Vel, nå får jeg vel hele Vestlandsfanden etter meg?
Vel, vel vi har ulike tradisjoner, avhengig av hvilken del av landet man har vokst opp i. Går mest i gris her på Østlandet, skinkestek, ribbe og medisterkaker med masse brun saus
. Men, jeg lover å prøve pinnekjøtt en vakker dag !
Mvh.
Johnny
Da drar vi til Tyskland og tar en øl. Det er jo også noe danskene ikke kan...
Nei, Carlsberg kan dere bare beholde.nemlig ja...
I nordmænd er bare misundelige over I ikke fik Carlsberg med da I snød os for Olien i Nordsøen...
HeiJaja! Jeg har en flaske til vi kan åpne!
Skål folkens!
I teknikens navn!
![]()
HeiJaja! Jeg har en flaske til vi kan åpne!
Skål folkens!
I teknikens navn!
![]()
Pass deg nå !Synes denne tråden : http://www.hifisentralen.no/forumet...5-ok-open-baffle-horn-kasse-brennevin-67.html skroter min tråd med GOD margin ! Hvor ble det av all teknikken ? Er jo bare en haug med heavy metal videoer ?
![]()
Mvh.
Johnny
Dette er ik fra Danmark men fra Antlantis.De skjønner det ikke selv heller
Hi Johnny,
One question
You said you Toroidy a transformer of 3000VA.
You tried to put him in charge?
I have used in the new project 2500 VA transformers from Toroidy.
At a bias of 3.6 A had a very strong mechanical noise.
I tried DC filter, snuber, CRCCC, CLCC, NTC60 - no good result.
I tried last resort - I opened external winding and we put both in resin. To my 90% of noise disappeared.
It became quiet after I added in series with the primary winding 2xNTC60 (10R+10R).
Every time I listen ... I'm amazed how this amplifier may sound good
Much better than the first version (with transformer 1500 VA)
Thank you
![]()
I think you have misunderstood. The 3000VA transformer is not for the Pass, is it for the Borbely Millennium poweramp, which I am also building.Hi Johnny,
One question
You said you Toroidy a transformer of 3000VA.
You tried to put him in charge?
I have used in the new project 2500 VA transformers from Toroidy.
At a bias of 3.6 A had a very strong mechanical noise.
I tried DC filter, snuber, CRCCC, CLCC, NTC60 - no good result.
I tried last resort - I opened external winding and we put both in resin. To my 90% of noise disappeared.
It became quiet after I added in series with the primary winding 2xNTC60 (10R+10R).
Every time I listen ... I'm amazed how this amplifier may sound good
Much better than the first version (with transformer 1500 VA)
Thank you![]()