De "ødelegger" for stort sett alle andre merker ogsåHar hatt alle du nevner her. Alle spiller glimrende med gode forsterkere, men har du først hørt Epsilon så vil den "ødelegge" for de andre.Noen som har hørt de minste i IRS serien og kan mene noe om hvem som er å anbefale og eventuelt forskjellene. Tenker da hovedsaklig på Sigma, Omega og Epsilon. Dette er modeller som avogtil dukker opp for salg for en billig penge.
Om noen vet om slike eller eventuelt RS2A/B gjerne med deffekte elementer osv til salgs.
Ja her hjemme låt de fantastisk så lenge jeg hadde dem i 3 år før jeg ble bitt av byttesyken. Den store feilen var at "styringsboksen" (Som heter noe jeg husket for 5 min siden) som var merket feil på inn og utgang. Koblet man feil som anvist kom det et kraftig smell fra bassene som var så kraftig at det tok lang tid å få ut av kroppen. Fantastiske høyttalere, og veldig trist for de som ikke fikk dem til.^Vet du om noen som faktisk har fått til et par Epsilon?
Brukte flere forskjellige forsterkere, men alltid parvis av samme merke. Morsomste var Swiss Physics som låt bra, men de var påmontert kjølevifter jeg ikke likte lyden av. Derfor boret jeg hull i stueveggen slik at forsterkerne kunne stå på soverommet. ;DSpilte bra hos meg også med ML no33 på topp og Krell MCX 750 på bass
Produsenten sier de låter litt lysere, det kan være OK tenker jeg, spennende.Er det noen her som har prøvd noen erstatninger for polydomen i Kappa 9, for eksempel denne https://www.ebay.co.uk/itm/Infinity...765472&hash=item238ee711dc:g:J1gAAOSwAf5ZzWkw og kan si noe om hvordan det låter.
Ja du har ikke akkurat de greieste høyttalerne på markedet å drive. Tungdrevne som fy. Pleide å bruke Nakamichi tror den het pa-7 og Chord spm 1200/1400 får å få de til å funke brukbart, men billig var det ikke. Nesten fristende å be deg tenke på om høyttaler bytte kan være ett alternativ. Er ikke mange av dagens forsterkere som er så glad i lav ohm heller, så litt usikker på hva som kan funke godt. Du kan Kanskje teste for eksempel Primare A32 og Anthem effekttrinn.Har et par kappa 9 i god stand. Forsterkerne sliter dog, Adcom GFA-565. Disse har et kjent problem, lekk kondensator. Reparatør vil ha laget nye kretskort (Kina). Antyder total kostnad på 10-15K. Det betyr vel fort 15K. Da er de sikkert kurert for godt.
Nå er jeg ikke så orientert innen emnet, så vil gjerne ha litt påfyll fra forumet. Alternativet er å skrote de. Hva er passende forsterkere til disse høyttalerne, og hva er prisen? Det har sikkert vært en viss utvikling innen forsterkere også, de siste 25 år.
Takk for svar.
Hans
Hugsar godt den fantastiske lyden då eg testa desse, saman med ML 33 og ML 333. Eg talde veldig på knappane om eg skulle kjøpe desse. Thomas og Eivind køyrde dei heim til meg og rigga dei opp, slik at testen skulle verte optimal. Eit av dei beste oppsett eg nokonsinne har hatt i hus.Spilte bra hos meg også med ML no33 på topp og Krell MCX 750 på bass
Kjenner følelsen. Jeg bare måtte kjøpe infinitymodellen (Rs6b) jeg hadde på 80-tallet på nytt for ca 6 år sidenDrøyt 20 år siden sist. Måtte bare slå til på et pent par på finn.
Da har du gått glipp av noe imo, tror kappa 8 er noe av det beste jeg har hørt i pris klassenHar aldri hørt «gammel» Infinity. Ikke ny heller, når jeg tenker meg om. Hvordan står for eksempel Kappa 6 eller 7 seg i dag sammenlignet med moderne høyttalere?
Har disse i hjemmekinoen enda - bare økt med 4 stk JBL i taket for å få Atmos Siterer mitt 10 år gamle innleggHer var det mange deilige høytalere, jeg har selv et 7.1 sett med Infinity Kappa.
Har
2x Kappa 600
2x Kappa 200
2x Kappa Surround
Kappa Center
Kappa sub
Har hatt dette settet siden 2005 og er meget fornøyd.
Går og lurer på et pent brukt par Kappa 7.2i, ser du. Cirkus 4000 kroner.Da har du gått glipp av noe imo, tror kappa 8 er noe av det beste jeg har hørt i pris klassen
mvh
Er litt tvilende til det, 7,2i er litt nyere og ikke helt i samme gate som den eldre gaten som er veldig vellydende med rett forsterker men mulig jeg tar feilGår og lurer på et pent brukt par Kappa 7.2i, ser du. Cirkus 4000 kroner.
Frister ennå, men det polydome-elementet er jo veldig «utsatt» og vanskelig å få erstattet/fikset. Orker ikke kjøpe problemer.Er litt tvilende til det, 7,2i er litt nyere og ikke helt i samme gate som den eldre gaten som er veldig vellydende med rett forsterker men mulig jeg tar feil
mvh
Det finnes gode erstatninger.Frister ennå, men det polydome-elementet er jo veldig «utsatt» og vanskelig å få erstattet/fikset. Orker ikke kjøpe problemer.
Jeg byttet ut til ''replacement'' for disse polydome elementene. Jeg valgte ut disse mellomtone polydome elementene m. VIfa tekstil. på Kappa 6. Samtidig med kantoppheng. Et par tusenlapper må man regne med. Spiller også godt opp mot JBL L112.Frister ennå, men det polydome-elementet er jo veldig «utsatt» og vanskelig å få erstattet/fikset. Orker ikke kjøpe problemer.
Disse her, da? https://speakerrestore.com.au/product/vifa-3-dome-midrange-d75mx-41-08/Jeg byttet ut til ''replacement'' for disse polydome elementene. Jeg valgte ut disse mellomtone polydome elementene m. VIfa tekstil. på Kappa 6. Samtidig med kantoppheng. Et par tusenlapper må man regne med. Spiller også godt opp mot JBL L112.
Ser de koster litt over tusenlappen per stykk her i Polen.
Leser på nettet at Nudell sluttet i Infinity i 1991, og Kappa II-serien, som jeg ser på, kom først ut i 92-93. Leser også at Kappa II-serien ble bygget slik at de ikke ble like strømkrevende som den foregående serien.Det er viktig at det er fra Arnie Nudell tida. Det var han som var gryderen av Infinity serien. Han startet opp et nytt firma senere. Det var han som utviklet den store reference serien også.
Kappa serien er mindre og større WAF. Det er ikke bare å lure de inn bakveien
De er 8 Ohm, de origimale er 4
Oops ... Det er ikke bra.De er 8 Ohm, de origimale er 4