Slett ikke lett, det der..Personlig har jeg veldig tro på en Funk, etter å ha lest panegyriske omtaler både her og der. Ikke det at en og annen anmelder det nesten bikker for behøver å være en garanti for noe som helst, men det er noe med hvilke egenskaper som trekkes fram. PRAT, joda..men også fundament og klangfarger, kan det virke som. Dynamikk, ro, bassfundament og musikalitet, eller dette at lytteren gripes av musikken og ikke tenker HiFi er det som trekkes fram i HiFi+ - testen jeg var inne på tidligere. I min bok høres det rimelig lovende ut. Nok til at den ville vært på toppen av min liste. Dessuten skal den jo plasseres i noe så designmessig bevisst som en Montana-hylle, og da er det kanskje ikke noe minus at den ser ut som om den er tegnet av Philippe Starck heller..Ellers vet jeg at Opera-spilleren er veldig bra til prisen, og at den også kan oppgraderes ad infinitum senere. A close second. Kuzma er flott, låter veldig bra og vil nok gi mange år med "sonic bliss", men har du problemer med ettpunktsoppheng, gråner nok parykken fortere enn du ønsker... ;-)
Vet jo ikke helt om du kan bruke disse høyst subjektive vurderingene til noe, men du kan jo prøve..