Inn i Montana! og pickup

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

kbwh

Gjest
    Hehe, lett satinert glass og spot ja. Hva er det der for noe?, ville gjester spørre. En P25 uten ramme (Gud forby  ;D) skulle derimot fått tett dør, men fremdeles spot. Det skjer de artigste ting med skumringssynet når man passerer 40...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ach so!

Glassdør, ja. Jeg trodde du ville ha tett dør, men nå forstår jeg din skepsis litt bedre...

;D

K

kbwh

Gjest
    Tilbudet jeg har fått (min sak) på WB FullCircle tilsier graut og kartongvin i lange tider. Dersom dere skulle slumpe til å lese om et pussig målrettet brekk utført av en pen mann i tredveårene (jeg holder meg godt!) skal dere vite at det går til et godt formål.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det blir fort sånn når "Mye vil ha mer....." syndromet kommer snikende inn bak fra høyre ;-)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Kartongvin KAN faktisk passere, Valentino, men grøt....?
    Full Cirvle er en så fantastisk god platespiller at den faktisk rettferdiggjør tildels vanvittige kulinariske innsparinger. ;-) Enkle pastaretter burde vel holde, de passer dessuten ofte til kartongvin...
    Inkluderte tilbudet en pickup? Hørte vi en WB PLY ??

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    NESTEN......fristet til å selge min nyervervede, og komme deg i forkjøpet, men det spørs om min bedre halvdel er like intressert i å spise grøt resten av året som jeg er ;D
    Steike for en flott spiller!

K

kbwh

Gjest
    Graut ja. Man skal lide for vellyden. Tilbudet inkluderer Ply H, som ikke skal være verdens teiteste.

Kom til å tenke på en vandrehistorie jeg har hørt der en student blir innlagt for skjørbuk. Hadde bare spist pasta. Legen mente at det var å spare for mye fordi én dråpe ketchup per måltid ville hindret sykdom.

O

om.s

Gjest
    Graut ja. Man skal lide for vellyden. Tilbudet inkluderer Ply H, som ikke skal være verdens teiteste.

Kom til å tenke på en vandrehistorie jeg har hørt der en student blir innlagt for skjørbuk. Hadde bare spist pasta. Legen mente at det var å spare for mye fordi én dråpe ketchup per måltid ville hindret sykdom.

Kan man lese dette slik at du har tatt en beslutning? :D ....

mvh

K

kbwh

Gjest
    Jeg har, som antydet i en annen tråd, besluttet å spare...

Foreløpig skal du ha tusen takk for tipset, om.s. Man skal strebe, ikke sant?

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Ojsann...PLY H er så definitivt ikke verdens teiteste, nei....;-)

K

kbwh

Gjest
    Den Plyen lages selvfølgelig på pickupfabrikken i Sveits den også.
    I edruelighetens navn: Full Circle er utenfor budsjett.
    De alternativene jeg ser som mest aktuelle akkurat nå er Pro-Ject 9.1 og Opera Conconance 6.0.

Pro-Jecten trenger pickup. Armen (9cc) fikser visstnok ordentlige pickuper fra andre leverandører enn Grado. Hvilken?

Operaen kan jeg få i pakke med RB300 og Benz Ace H. Hva med en RB700 i stedet? Verd det?

Den mørke hesten er nå Funk Firm Funk V. Det blir spennende å se hva Maxwell kommer opp med som pakkeløsning på den. Det kan synes som at Origin Live vet hva de driver med.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hei der!

Har endelig begynt å bli fortrolig med Operaen min, og Mørch armen, og må si det overgår enhver forventning.
    ;-)
    Dersom du får en god pris på Operaen så ville jeg vurdert det ganske seriøst.
    Alternativet er å se hva du må ut med uten armen, og kjøpt deg en fra bruktmarkedet for å komme ned i pris dersom det er avgjørende.
    Jeg mener å ha sett en Mørch UP4 arm med det letteste armrøret på finn.no.
    Du må vurdere dette evt. hvis pakkeprisen inkluderer en god PU, er ikke RB300 noen dårlig arm. Langt der i fra, men jeg har fulgt med på bruktmarkedet en stund nå og det ligger mye lekkert der ute, også av armer ;-)

Av platespillere kunne jeg ikke ungå å legge merke til en skikkelig godbit. Nemlig Oracle Delphi med Dynavector 505 arm.
    Mulig det er litt prutemonn på den også ;-)
    (bare for å gjøre det litt ekstra vanskelig for deg;-))

http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb2/YaBB.cgi?board=vinyl;action=display;num=1163581928

Ellers er du velkommen til Egersund for en demo nårtid som helst!!

K

kbwh

Gjest
    Orakelet i Delphi må nok besages er jeg redd...
    Kommer gjerne for demo i Okka By!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Nyyydelig! Og en verdig kandidat på listen din. Forresten, Valentino, Den avataren din...er det en ung Michelangeli vi ser der?

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Lekre saker ;D
    Hva i allverden er prisen på noe slikt?

K

kbwh

Gjest
    Du er skarp impulse! Det som er litt kult er at vi ikke er ulike på ungdomsbilder heller...

Topic
    En slik Eurora med en Silver og en forsiktig Grado (les Gold) sånn til å begynne med kunne vel funke? Evt. med en strukturoppgradert og slotted RB250 og en Sonata? Mmmm?

Moddet RB250:

Silver:

Verket koster like i underkant av £1000, Funk Vector-land altså.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Skikkelig flotte saker.
    Absolutt inenting å si på prisen heller!
    Inkluderer det en grei arm?

K

kbwh

Gjest
    Arm i tillegg. Da kan man begynne med en streit RB250 og siden modde den opp til kvalitetsklasse SME V og tilsvarende ifølge reklamen. Jeg har ikke finregnet på sluttsummen for en slik hotrodarm, men skal jeg tippe 5kkr siden Silverarmen havner på ca. 6kkr?

K

kbwh

Gjest
    Den er oppgitt til 41x41cm, Fosse.

Joda, Silverarmen til OL er notert. Det eneste jeg stusser litt over der er geometrien. Azimuth vil vel forandre ved hver omdreining seg om platen ikke er paddeflat. Er det så lurt da?
    Edit:
    Forklarer: På alle andre tonearmer jeg kjenner er lageret vinkelrett på nålearmen, mens på Silverarmen er det vinkelrett på armrøret.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Husk nå på å legge inn en liten sikkerhetsmargin Valentino. Armen svinger ut bak lageret. Det hadde jo vært kjipt med en spiller som kan stå passivt i skapet, men ikke brukes....

K

kbwh

Gjest
    Jepp Zomby! Det hadde vært dust.
    Man trenger ikke så mye, bare nok. OffT: Jeg er vant med 40cm i 50km/t på landeveien.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.675
    Sted
    Hølen
    Så du er ganske lik Michelangeli, Valentino..:) Det var sånn "in all fairness" ikke vanskelig å se at det har ham. Jeg har merket meg at du deler en annen av hans interesser jfr.en annen tråd, du synes nemlig å ha litt kjenskap til myteomspunne biler fra Modena... Men ok, tilbake til tråden; OL Silver er en utrolig god arm, jeg har hørt den gjøre en fantastisk jobb med Denon 103c på en Garrard 301. Det var en lytteopplevelse å ta med seg. Vi prøvde en hypermodifisert, slotted 250 i samme slengen, og den lå jammen ikke langt etter, men måtte se seg slått på luft mellom instrumentene og bassrespons, forst og fremst. Det er virkelig ingen tvil om at Origin vet hva de driver med. Det blir sikkert ikke lette avveininger å ta, dette, men jøss, mann..du vurderer et kresent utvalg,og hvem sier sånt er lett? :)

K

kbwh

Gjest
    Jeg har ikke slåssbart og tilbakestrøket hår, så ikke bruk portetter av mannen som referanse impulse!

Men den silverarmen har en besynderlig geometri. Any takers?

K

kbwh

Gjest
    Jeg samler info, og ble litt i stuss da jeg så at Pro-Ject er veldig spesifikke på hvor motoren skal stå på en 9.1.
    Noen vil kanskje synes dette lille infosøket er lesverdig:

Jeg til Pro-Ject
    I am concidering an RPM 9.1, but have space limitations (a 444mm wide cabinet).
    Is it possible to place the motor unit on the front right instead of the back left without any sonic degradation?

Pro-Ject til meg, samme dag
    Dear Kjetil,
    Your e-mail has been forwarded to our distributor in your area for further reply.

Best regards
    Günter RATHAMMER
    Pro-Ject Audio Systems

Jeg til Pro-Ject, 3 dager senere (er jeg fryktelig utålmodig?)
    No furter response thus far. To be honest I do not expect much help from Ljudtema.

Kind regards

Ljudtema til meg, 30 min senere
    Hej vi får enormt mycket E-mail vi måste tyvärr prioritera .
    Fråga ? Varför vänder du dig inte till en butik som säljer project med dina frågor , vi utbildar butiker så att de ska kunna svara på frågor som denna. Och om de inte kunde hjälpa dig så hade vi hjälpt butiken då kan de detta och kan hjälpa nästa kund, vår uppgift är inte att serva privat personer. Vi servar först och främst butiker. Om du köpt en volvo i Norge och får problem inte ringer du fabriken i Göteborg för att få hjälp du ringer eller
    tar kontakt med affären du köpt Volvon av.
    Till ditt problem. Du kan ställa motorn runt hela skivspelaren så länge drivremmen inte tar i någonstans , tallriken är ju rund . Hoppas detta
    hjälper dig denna gång.

Du verden tenkte jeg da.

Jeg svarte:
    Det var hyggelig at du fant plass til å svare på spørsmålet mitt også.

P

Parelius

Gjest
    så får du se til å begynne å tenke på skikkelige spillere ... Kvalitet lønner seg! ;)

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dette virker ikke mye seriøst!
    Se deg om etter et bedre alternativ ;-)
    (Mange er nevnt!)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg til Pro-Ject, 3 dager senere (er jeg fryktelig utålmodig?)
    No furter response thus far. To be honest I do not expect much help from Ljudtema.

Kind regards

Ljudtema til meg, 30 min senere
    Hej vi får enormt mycket E-mail vi måste tyvärr prioritera .
    Fråga ? Varför vänder du dig inte till en butik som säljer project med dina frågor , vi utbildar butiker  så att de ska kunna svara på frågor som denna. Och om de inte kunde hjälpa dig så hade vi hjälpt butiken då kan de detta och kan hjälpa nästa kund, vår uppgift är inte  att serva privat personer. Vi servar först och främst butiker. Om du köpt en volvo i Norge och får problem inte ringer du fabriken i Göteborg för att få hjälp du ringer eller
    tar kontakt med affären du köpt Volvon av.
    Till ditt problem. Du kan ställa motorn runt hela skivspelaren så länge drivremmen inte tar i någonstans , tallriken är ju rund . Hoppas detta
    hjälper dig denna gång.
    Man kan vel gå ut i fra at Ljudtema fikk kjeft av Pro-Ject i 20 minutter, og deretter brukte ti på å finne igjen din mail og svare på den.

Sånn reagerer folk når de har fått kjeft.

Trist, men leit. Og likevel litt underholdende...  :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    En annen ting med flytting av frittstående motor:

Oppgraderingen av LP12 (fra Funk) som er omtalt i siste Stereophile innebærer bl.a. å flytte motoren slik at remmen trekker parallellt med armens lengderetning. Tanken bak dette er at systemet er mindre følsomt for vibrasjoner i denne retningen. Dermed kunne det være en ide å sette motoren foran og til venstre (sett forfra) uansett plasshensyn. Det kan til og med innebære en forbedring av spillerens ytelse.

B

bamsemann

Gjest
    Jeg har en lite brukt Grado prestige gold, hvis du er innteresert Valentino..

bamsemann.. :)

K

kbwh

Gjest
    Hadde litt aktivitet her, men den ble hakket bort gitt.

Hifi-Stasjonen har Transrotor Cellino 25/40 med OEM RB250 og trist pickup til 13500. Pen kandidat uten pickup og med Michell eller OL kontravekt som oppgradering.

Tonearmen på bildet er en moddet RB250 (i det minste sølvgrå), og ikke i prisen slik jeg forstår det.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    26.733
    Torget vurderinger
    24
    Den ser jo vakker ut den Valentino. Har du hørt på den?

K

kbwh

Gjest
    Har ikke hørt på den, Fosse. Den finnes også med metalltallerken til litt flere penger (ca. 1500 kroner ekstra), og da får den en annen, mer direkte klang, sies det.

P

Parelius

Gjest
    Den som hadde hatt plass til en Kuzma Stabi. Den går ikke oppå Montanakabinettet en gang.
    Kanskje bør du tenke på å sette spilleren en annen plass enn inni Montanaskapet. Selv skal jeg ha spilleren på en vegghylle rett over Montanaskapet (som jeg skal kjøpe). (Den Stabien så ikke dum ut...)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn