Diverse Innmat.. Hva du vil!!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    Powerpoint skrev:
    el_mariachi skrev:
    På tide med noen fler bilder vel.........

Edge NL 10.1
    Er sjefdesigneren en Happy Walley-veteran mont tro?

Hmmmmm...innmaten i denne Edge NL 10.1 lignet da til forveksling på Joachim Fragosos Medusa oppsett av ladelyttene i hans Aura Fidelity forsterkere ???
    Hvem kom opp med denne ideèn først mon tro?
    Nei, det eneste som ligner er bare laddelyttene i sirkel, det elementale og mest viktig ved å ha lyttene i en ring er ikke posisjonen men måtten de er koblet på... joakims sine elektrolytter kunne vært stablet opp hverandre, men allikevel koblet med en spesiell teknikken...at det ble i en sirkel ble bare pga praktisk layout -derifra navnet- på den edge kan man bare se en enkelt rail spening kabel til hver halv del av utgangstransistorene ;)

Ellers har "forløperen" til Medusa finnes i de gamle forsterkere "brødboksene" som ble produsert for 10-15 år siden? Edge her vel ikke finnes som merke så lenge engang? :)

glemte forresten at "medusa" systemet også innfater høyttaler utgangene -joakims sin amp har ikke rellee eller termisk sikring i serie med utgangene -det har edge... ;)

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    larsg skrev:
    Electrocompaniet The 2 Channel Audio Amplifier
    hvilken modell/utgave er dette? har høyttaler utgangene på sidene? morsomt å se den på innsiden da jeg holder på å skifte et "par kabler" på en aw65 som skal brukes midlertidig og jeg som mente at de få interne kablene på aw65 var dårlige greier... :) skifter forresten til solid kåre -bare for å prøve all snakk om kåre ;D

S

schitzo

Gjest
    mwt skrev:
    larsg skrev:
    hvilken modell/utgave er dette? har høyttaler utgangene på sidene? morsomt å se den på innsiden da jeg holder på å skifte et "par kabler" på en aw65 som skal brukes midlertidig og jeg som mente at de få interne kablene på aw65 var dårlige greier... :) skifter forresten til solid kåre -bare for å prøve all snakk om kåre ;D
    Dette er en prototype som etter sigende har litt bedre lyd enn produksjonsmodellen , andre printkort med kortere baner etc. Men den kom for sent , da deler til produksjonene allerede var bestilt.
    Fikk den av han som lagde printkorta da vi ryddet lagret hans.

Spiller ihvertfall nydelig.

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    larsg skrev:
    mwt skrev:
    larsg skrev:
    Dette er en prototype som etter sigende har litt bedre lyd enn produksjonsmodellen , andre printkort med kortere baner etc. Men den kom for sent , da deler til produksjonene allerede var bestilt.
    Fikk den av han som lagde printkorta da vi ryddet lagret hans.

Spiller ihvertfall nydelig.
    derfor ja :) la merke til også noe så uvanlig som komponent plassering iforhold til kjøleribbene :) ikke vanlig produksjon elektronikk i disse moderne tider ;) ja, den spiller nok bra den, men bare så mye tynne, lange og rotete med kabler og nettkablen rund omkring slik det IKKE burde gjøre ;)

skal sette noen bilder av aw65 og aw100 så kan du se at her har de også brukt samme kretse layout til både høyre og venstre side og da sitter kjøleribben på samme side, lettere å se i aw65, men de 2 er helt identiske borsett fra flere utg. transistorer i aw100. -kanskje grunne til at de gikk over til innvendige kjøleribber? borsett fra å isolere varmen fra nærliggende ting ;)

Electrocompaniet AW65

Electrocompaniet AW100

Vedlegg

LydMekk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Antall liker
    2
    Noen andre enn meg som lurer på hvorfor Hegel 20 koster det dobbelte av 10 når vi ser på bildene over? Rimelig lik mengde innmat gitt...

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    mange lekre innmat, men ofte kan man se at de som har fått/tatt den praktiske jobben med å montere, ikke har den rette teknisk innsikt, og derfor er det ofte merkelige løsninger på gode elektronikk kretser :) -skrek og gru: den nydelig Muse model 160: spolen i serie med utgangangen faktisk henger i løse lufta... og forundrer meg ikke om den spolen også spiller hørbar musikk faktisk, særlig der høyt. impedansen er lav :)

Men jeg hold på med en Electrocompaniet som opprinelig tenkte bare å skifte et par kabler, men endte med full "kårefisering" :) skal legge mer bilder i dedikert tema.

EC AW65

EC AW65 MSK-2.5 (med solid kåre 2.5)

Vedlegg

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    mwt skrev:
    mange lekre innmat, men ofte kan man se at de som har fått/tatt den praktiske jobben med å montere, ikke har den rette teknisk innsikt, og derfor er det ofte merkelige løsninger på gode elektronikk kretser :) -skrek og gru: den nydelig Muse model 160: spolen i serie med utgangangen faktisk henger i løse lufta... og forundrer meg ikke om den spolen også spiller hørbar musikk faktisk, særlig der høyt. impedansen er lav :)

Men jeg hold på med en Electrocompaniet som opprinelig tenkte bare å skifte et par kabler, men endte med full "kårefisering" :) skal legge mer bilder i dedikert tema.

EC AW65

EC AW65 MSK-2.5 (med solid kåre 2.5)
    Hei, har ikke lagt merke til den løse spolen/ikke tenkt over det...
    Kanskje jeg burde feste dem, regner med spolene er de "røde" sakene... er nybegynner på slikt så all lærdom og forslag mottas med takk ...

El34 se ampen må nok gås over etterhvert også, har jo loddebolt også nå :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.254
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Her har vi innsiden av en Holton Precision Audio NXV-500 jeg bygde for en kompis.
    Liker veldig godt korta fra Mr Holton ;)

Vedlegg

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    Leikis. skrev:
    Her har vi innsiden av en Holton Precision Audio NXV-500 jeg bygde for en kompis.
    Liker veldig godt korta fra Mr Holton ;)
    nydelig layout :) og så mange små parallel koblede kondensatorer er prikken over ien synes jeg :) MEN det kunne sees ut som om noen av kondensatorene var serie koblet?

milenko: det er nok best å fjerne hele spolen (den som ser ut slapp fjær ja :)) og erstatte den med en bedre og større lednings bit, ved å fjerne den spolen skal teorisk basen bli stramere først og fremst (du fjerne jo noen meter med en tynn og lang ledning i serie med høyttalerne), sjelden er det bruk for den spolen på utgangen som er ment å unngå problemer med selvsving, men om du fjerner den følg litt med i begynnelsen og legg merke til om forsterkeren blir varmere enn før du fjernet spolen.

Ellers fin kretsløsning med separerte kondis bank per kanal -om det hadde vært koblet opp riktig :) jordingen til power supplyen og høyttalerne hentes på kondis banken til høyre side. Mest riktig når det først består av separerte kondensator bank er midtpunktet til trafo skal gå til hver jordings punk på høyre og venstre side og der ifra hentes også jord til høyttalerne hver for seg -om det har så veldig mye å si på lyden er en annen sak, men slik den er nå er rett og slett ikke riktig utført med tanken på grunn til valgt krets løsning.

AC kablene burde vært tvinnet og kortere også med resten av kablene. AC kablene til av/på brytteren rett over print kortet? :( Ja, man kommer lang med en loddebolt og tunga på rett plass, det krever at du er nøye med å koble ting akk like nøyaktig som det er gjørt original dog kortere, tykkere og bedre/riktig plasert :)

L

larkus

Gjest
    Analog Domain Apollo Monoblokk.
    4000W/8?, 8000W/4?. Stabil i 2?

Sitat:
    "
    The Apollo is the most powerful member of the DX9 range. It is housed in our M4 chassis. Rated at 4,000W into 8 ohms and 8,000W into 4 ohms, the Apollo is one of the most powerful amplifiers ever built for home use, designed for precise amplification of audio signals in demanding installations.

The output stage features 100 high-performance audio-grade power transistors with a peak output current capacity of 720 amperes.

The high power output of the Apollo makes it especially suitable for driving the subwoofer/LF channel in a high-performance split system."

Vedlegg

Schumacher

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Dette er det ultimate drømmeforsterker-oppsettet!

Pre-amp med egen strømforsyning Gryphon Pandora

Effekt amp-Ren klasse A 2x175W i 8 ohm,2x350W i 4 ohm,2x700W i 2 ohm.Dual mono med separate AC-input.500 000uf kondisbank.Gryphon Mephisto

Vedlegg

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    2
    Behøver jeg nye briller, eller er det en ICE modul?

Roar

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kabinettet koster vettu.
    Litt morsomt med tanke på at importøren i Norge har sagt at ICEPower forsterkere er dårlige.

RM

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    1.508
    Torget vurderinger
    2
    Cutting EDGE technology.

Roar

mwt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.10.2007
    Antall liker
    14
    Sted
    vestfold
    bjarnetv skrev:
    RM skrev:

Roar

til kun $8918
    er det stk pris? siden dette er mono forsterkere. eller?

men innpakningen er jo self state of the art, men jeg stusser på den texten: "The new G Series amplifiers bring Edge amplification to a whole new price range. The top-of-the-line G8+ includes the laser technology previously available only in the Edge NL Series amplifiers."

Det må helt enkelt være/betty at enkelte detaljer i kabinetten er laser skjært vel? i de andre edge forsterkerne som har blitt vist har jeg ikke sett noe antydning til optokoblere av vanlig type engang. De legger stor vekt på laser teknologi for å justere biasen.

M

Mr-T

Gjest
    Det er en ICE1000ASP ja. Jeg ser de har hengt på en ekstra kondensator på strømforsyninga til utgangstrinnet. Det ser også ut til at det er noe ekstra filter på utgangen. Høyttalerkablene ser ut som de går via "noe", en svart kladd montert på bunnplata.

Stiv pris når man vet hva en ICE1000ASP koster fra B&O.....

bjarnetv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Antall liker
    5.844
    Sted
    oslo
    mwt skrev:
    bjarnetv skrev:
    RM skrev:

Roar

til kun $8918
    er det stk pris? siden dette er mono forsterkere. eller?

men innpakningen er jo self state of the art, men jeg stusser på den texten: "The new G Series amplifiers bring Edge amplification to a whole new price range. The top-of-the-line G8+ includes the laser technology previously available only in the Edge NL Series amplifiers."

Det må helt enkelt være/betty at enkelte detaljer i kabinetten er laser skjært vel? i de andre edge forsterkerne som har blitt vist har jeg ikke sett noe antydning til optokoblere av vanlig type engang. De legger stor vekt på laser teknologi for å justere biasen.
    prisen er for et par

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn