Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Burde du ikke forære ham en hårføner/varmepistol, slik at han har mulighet for og bli tørr bak ørene ?? :rolleyes:🤭
    Han har sikkert hørt det før, men han trenger kjettinger.
    Men nå må vi være snille med ham, hjorter er ålrighte dyr.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Begynner å bli litt mye internkrangling her.
    Hva med å ta for oss irritasjoner som betyr noe.
    Fx Hvorfor tviholder Freia på kokosbiten i Twist?
    Ingen liker den, og den er alltid igjen til slutt
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Begynner å bli litt mye internkrangling her.
    Hva med å ta for oss irritasjoner som betyr noe.
    Fx Hvorfor tviholder Freia på kokosbiten i Twist?
    Ingen liker den, og den er alltid igjen til slutt
    Enig. Men jeg føler jo at jeg må forsvare meg når sånne snørrunger egler opp hele tiden. :cool:
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Begynner å bli litt mye internkrangling her.
    Hva med å ta for oss irritasjoner som betyr noe.
    Fx Hvorfor tviholder Freia på kokosbiten i Twist?
    Ingen liker den, og den er alltid igjen til slutt
    Det irriterer meg mer at det fremdeles er folk som i det store og hele spiser twist.... minst 20 år siden at det i det hele tatt var spisandes..
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    intet er så irriterende som kjøledisker hvor en blir kald på fingra for å få tak i maten.
    Å, er det Dem som er synder´n - som flatklemmer alle pakkene i kjøledisken og stikker lanken inni for å... -Ta Dem i sammen @Dr Dong aka Kolonial.no
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Begynner å bli litt mye internkrangling her.
    Hva med å ta for oss irritasjoner som betyr noe.
    Fx Hvorfor tviholder Freia på kokosbiten i Twist?
    Ingen liker den, og den er alltid igjen til slutt
    Den kommentaren irriterer meg noe grønnjævlig - kokosbiten er jo den beste i hele posen!!!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Godt å se at tråden er tilbake på tema igjen.

    Kan forresten nevne bæreposer med flasker stående oppi. Når man prøver å sette dem fra seg på gulvet så velter de jo alltid.

    Og folk som ikke blinker ut av rundkjøringer.

    Og dårlige veier!!! Fy faen!
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.521
    Antall liker
    887
    Torget vurderinger
    1
    Godt å se at tråden er tilbake på tema igjen.

    Kan forresten nevne bæreposer med flasker stående oppi. Når man prøver å sette dem fra seg på gulvet så velter de jo alltid.

    Og folk som ikke blinker ut av rundkjøringer.

    Og dårlige veier!!! Fy faen!
    Folk som ikkje blinker er det av og til litt vanskeleg å veta om ein skal vera irritert. Det er som kjent kun 2 grunner til ikkje å blinka; anten er ein ondsinna rasshol som ikkje bryr seg eller det er mentalt forstyrra undermålarar som ikkje forstår betre.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Meny selger fransk baguette (pariserloff på godt norsk) Et sant HELVETE å få med seg hjem uten at de brekker... Sanseløst irriterende!!! Samme kan sies om brødskjæremaskinen og hvordan den kliner sammen nystekte brød til halve størrelsen.... :mad: :mad: :mad:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Nesten like irriterende er de som blinker samtidig som de begynner å svinge ut av rundkjøringen, eller ut av veien. Ett eller annet har kortsluttet i hodene deres, de tror tydeligvis den lille hendelen ved rattet aktiviserer servostyringen.

    Bæreposer, de som håndtaket revner på midtveis mellom bilen og butikken.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Folk som ikke forstår alvoret i pandemien vi har over oss. Mer dagsaktuell irritasjon er vanskelig å finne - særlig for undertegnede som bor i Covidistan (Groruddalen) Hrmf!!!
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Akkurat dette med å blinke ut av rundkjøring dreier seg vel først og fremst om at det er kronglete å vri rattet mot venstre og samtidig skulle skyve blinklyshendelen oppover. 2 motsatte bevegelser. Vanskeligå gjøre uten å slippe rattet med den ene hånden, og det bør man vel strengt tatt ikke i en krapp sving?
    Og at man begynner å blinke når man begynner å kjøre ut av rundkjøringen har jo med det samme å gjøre - man har begynt å vri rattet møt høyre og å skyve blinklyshendelen oppover er da en del av den samme bevegelsen.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    - eller hva med disse tynne plastposene til frukt og grønt? Som ikke er til å åpne med mindre du sleiker på fingrene og gnir... Ikke lett i dag når en entrer butikken iført blyhansker og gassmaske. Samme helvete med kildesorteringsposene - der tillates dog å ta av nevnte hansker/maske dersom dette er i heimen....
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.935
    Antall liker
    11.342
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    HVis man føler seg forbigått i verden, og at arbeidet man gjør er lite verdsatt, - da kan man tenke på at et par steder der nede i Tyskland står det et par mann og monterer blinklys på Audier og BMW'er...
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Like irriterende, nesten, er gamlinger i Yaris eller Auris som blinker vekselvis fire blink i hver retning fra 100 meter før de kjører inn i rundkjøringen til de er 150 ute av rundkjøringen.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Folk som maser om at man må slippe rattet med en hånd når man kjører i en skarp venstresving :D
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Akkurat dette med å blinke ut av rundkjøring dreier seg vel først og fremst om at det er kronglete å vri rattet mot venstre og samtidig skulle skyve blinklyshendelen oppover. 2 motsatte bevegelser. Vanskeligå gjøre uten å slippe rattet med den ene hånden, og det bør man vel strengt tatt ikke i en krapp sving?
    Og at man begynner å blinke når man begynner å kjøre ut av rundkjøringen har jo med det samme å gjøre - man har begynt å vri rattet møt høyre og å skyve blinklyshendelen oppover er da en del av den samme bevegelsen.
    Man må vel ikke gripe hendelen som om det skulle være håndtaket på en spade? I såfall, fryktelig irriterende.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Nei, men man må vri rattet mot venstre med høyre hånd og vippe hendelen opp mot høyre med venstre hånd. Når man vipper hendelen opp med venstre hånd må man nødvendigvis slippe rattet med den hånden, for rattet beveger seg mot venstre og din hånd skal bevege seg mot høyre. I store rundkjøringer er det ikke noe problem, men hvis rundkjøringen har en liten radius, som mange har, er det ikke så lett. Så da lar mange det være. Forståelig nok. 2 motsatte bevegelser. Høyre hånd skal vri mot venstre, venstre hånd skal vri mot høyre. Da kan ikke begge hendene holde i rattet.

    Det som virkelig irriterer meg i rundkjøringer er de som kommer fram til en rundkjøring og ser at det er en annen bil som også er på vei mot rundkjøringen (og gjerne er lenger unna enn de selv er) og så stopper for å vente på at den andre skal komme inn i rundkjøringen. De har tydeligvis ikke fått med seg at man har vikeplikt for de som er i rundkjøringen, ikke for de som nærmer seg den.
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Rundkjøringer irriterer voldsomt på enkelte plasser
    På andre steder er mangelen på rundkjøring formidabelt irriterende
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.521
    Antall liker
    887
    Torget vurderinger
    1
    Nei, men man må vri rattet mot venstre med høyre hånd og vippe hendelen opp mot høyre med venstre hånd. Når man vipper hendelen opp med venstre hånd må man nødvendigvis slippe rattet med den hånden, for rattet beveger seg mot venstre og din hånd skal bevege seg mot høyre. I store rundkjøringer er det ikke noe problem, men hvis rundkjøringen har en liten radius, som mange har, er det ikke så lett. Så da lar mange det være. Forståelig nok. 2 motsatte bevegelser. Høyre hånd skal vri mot venstre, venstre hånd skal vri mot høyre. Da kan ikke begge hendene holde i rattet.

    Det som virkelig irriterer meg i rundkjøringer er de som kommer fram til en rundkjøring og ser at det er en annen bil som også er på vei mot rundkjøringen (og gjerne er lenger unna enn de selv er) og så stopper for å vente på at den andre skal komme inn i rundkjøringen. De har tydeligvis ikke fått med seg at man har vikeplikt for de som er i rundkjøringen, ikke for de som nærmer seg den.
    Er dette eit problem burde ein kanskje ikkje hatt sertifikat....
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Å slippe rattet med en hånd når du kjører i en skarp sving er ikke noe man lærer på en kjøreskole! Der lærer man vel det motsatte? I hvert fall da jeg kjørte opp, men det er jo en stund siden.

    Man får det selvfølgelig til da farten ikke er så stor, men det kan forklare hvorfor en del ikke blinker seg ut av en rundkjøring.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Man kan da slå på blinklyset uten å slippe rattet?
    Jeg trodde lenge man kunne lære seg å gire uten å se på girspaken, men mamma har, etter å ha hatt lappen i nesten 60 år fortsatt utfordringer her.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    De har i mesteparten av sitt liv sverget til Frankrike - Peugeout i ymse varianter. Eneste rimelige forklaring jeg kan finne er lokal forhandler. Nå er det en av de minste, 100-ett-eller-annet eller 200-ett-eller-annet hun kjører rundt i. Husker ikke helt. Pappa har en Partner, men han behersker manuell giring.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Man kan da slå på blinklyset uten å slippe rattet?
    Du kommer inn i en rundkjøring og skal til venstre. Du holder i rattet med begge hender (som du skal) og vrir rattet ganske mye til venstre (fordi rundkjøringen er ganske krapp - har liten radius). Vis meg hvordan du da kan nå blinklyshendelen med venstre hånd uten å slippe rattet? Du holder selvfølgelig rattet i "kvart på 3-stilling" (10-på-2 skal du ikke bruke lenger på grunn av air-bag). Det betyr at venstre hånd er i posisjon kl. 6. Blinklyshendelen er i posisjon 10. Hvordan når du blinklyshendelen uten å slippe rattet? Du kan selvfølgelig la venstre hånd gli opp langs rattet, men da holder du ikke i rattet med venstre hånd.

    Dette gjelder selvfølgelig rundkjøringer med liten radius der du må ha ganske stort rattutslag. Når du så retter ut rattet for å svinge ut av rundkjøringen vrir du selvfølgelig venstre hånd forbi blinklyshedelen, og da er det jo greit å bruke den, men noen klagde jo nettopp på at man blinker for sent når man skal ut av rundkjøringen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Du kommer inn i en rundkjøring og skal til venstre. Du holder i rattet med begge hender (som du skal) og vrir rattet ganske mye til venstre (fordi rundkjøringen er ganske krapp - har liten radius). Vis meg hvordan du da kan nå blinklyshendelen med venstre hånd uten å slippe rattet? Du holder selvfølgelig rattet i "kvart på 3-stilling" (10-på-2 skal du ikke bruke lenger på grunn av air-bag). Det betyr at venstre hånd er i posisjon kl. 6. Blinklyshendelen er i posisjon 10. Hvordan når du blinklyshendelen uten å slippe rattet? Du kan selvfølgelig la venstre hånd gli opp langs rattet, men da holder du ikke i rattet med venstre hånd.

    Dette gjelder selvfølgelig rundkjøringer med liten radius der du må ha ganske stort rattutslag. Når du så retter ut rattet for å svinge ut av rundkjøringen vrir du selvfølgelig venstre hånd forbi blinklyshedelen, og da er det jo greit å bruke den, men noen klagde jo nettopp på at man blinker for sent når man skal ut av rundkjøringen.
    Jeg irriterer meg over folk som konstruerer problemer fremfor å løse dem.

    :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Det kan du si. Jeg blinker alltid ut av rundkjøringer (og jeg kjører BMW :) ). I de aller fleste rundkjøringer er ikke det noe problem, men noen ganger er det rett og slett ikke praktisk. Jeg kjører en del ganger i en rundkjøring som er så trang at det siste du bør bruke tiden på er å blinke deg ut av den.

    Det jeg vil ha fram er at problemstillingen faktisk er litt mer komplisert (som det ofte er) enn det mange vil ha det til.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Problematisering har aldri vært en vinner på Internett. Alt er enkelt.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.521
    Antall liker
    887
    Torget vurderinger
    1
    Du kommer inn i en rundkjøring og skal til venstre. Du holder i rattet med begge hender (som du skal) og vrir rattet ganske mye til venstre (fordi rundkjøringen er ganske krapp - har liten radius). Vis meg hvordan du da kan nå blinklyshendelen med venstre hånd uten å slippe rattet? Du holder selvfølgelig rattet i "kvart på 3-stilling" (10-på-2 skal du ikke bruke lenger på grunn av air-bag). Det betyr at venstre hånd er i posisjon kl. 6. Blinklyshendelen er i posisjon 10. Hvordan når du blinklyshendelen uten å slippe rattet? Du kan selvfølgelig la venstre hånd gli opp langs rattet, men da holder du ikke i rattet med venstre hånd.

    Dette gjelder selvfølgelig rundkjøringer med liten radius der du må ha ganske stort rattutslag. Når du så retter ut rattet for å svinge ut av rundkjøringen vrir du selvfølgelig venstre hånd forbi blinklyshedelen, og da er det jo greit å bruke den, men noen klagde jo nettopp på at man blinker for sent når man skal ut av rundkjøringen.
    Her får eg ei kjensle av at ein ynskjer at ting skal vera vanskeleg.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    Du kommer inn i en rundkjøring og skal til venstre. Du holder i rattet med begge hender (som du skal) og vrir rattet ganske mye til venstre (fordi rundkjøringen er ganske krapp - har liten radius). Vis meg hvordan du da kan nå blinklyshendelen med venstre hånd uten å slippe rattet? Du holder selvfølgelig rattet i "kvart på 3-stilling" (10-på-2 skal du ikke bruke lenger på grunn av air-bag). Det betyr at venstre hånd er i posisjon kl. 6. Blinklyshendelen er i posisjon 10. Hvordan når du blinklyshendelen uten å slippe rattet? Du kan selvfølgelig la venstre hånd gli opp langs rattet, men da holder du ikke i rattet med venstre hånd.
    Uffda. Godt ikke svingen er krappere, da hadde venstrehånden snart vært på posisjon kl. 22. Eller senere.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Du kommer inn i en rundkjøring og skal til venstre. Du holder i rattet med begge hender (som du skal) og vrir rattet ganske mye til venstre (fordi rundkjøringen er ganske krapp - har liten radius). Vis meg hvordan du da kan nå blinklyshendelen med venstre hånd uten å slippe rattet? Du holder selvfølgelig rattet i "kvart på 3-stilling" (10-på-2 skal du ikke bruke lenger på grunn av air-bag). Det betyr at venstre hånd er i posisjon kl. 6. Blinklyshendelen er i posisjon 10. Hvordan når du blinklyshendelen uten å slippe rattet? Du kan selvfølgelig la venstre hånd gli opp langs rattet, men da holder du ikke i rattet med venstre hånd.

    Dette gjelder selvfølgelig rundkjøringer med liten radius der du må ha ganske stort rattutslag. Når du så retter ut rattet for å svinge ut av rundkjøringen vrir du selvfølgelig venstre hånd forbi blinklyshedelen, og da er det jo greit å bruke den, men noen klagde jo nettopp på at man blinker for sent når man skal ut av rundkjøringen.
    å treffe akkurat med blinken er nesten en liten kunst. ikke for tidlig, sa tror de at du skal ut der du ikke skal, ikke for sent, for da tror folk at du er en irriterende idiot som forteller andre hva du har tenkt å gjøre etter at du har gjort det.

    det er nesten irriterende vanskelig å treffe blinken med blinklyset…
     
    • Haha
    Reaksjoner: 2xJ

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    For ikke å snakke om de som svinger, og halveis gjennom svingen slår på blinklyset.
    Stort sett der i svingen jeg bruker å slå av
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.336
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes dette er en rimelig grei forklaring på hvorfor man noen ganger ikke bruker blinklyset ut av en rundkjøring. Det har ikke med at man er dum. Heller ikke at man er lat eller ikke kan reglene (selv om det nok er tilfelle noen ganger). Eller hva slags bil man kjører (selv om noen nok tror at siden man har en dyr bil kan man gjøre som man vil).
    De som bare kjører på store veier der rundkjøringene er romslige og rattutslaget er lite har nok problemer med å forstå det ;)

    Jeg synes det er et større problem med de som skifter kjørefelt midt i en rundkjøring. F.eks der det er 2 felt i rundkjøringen og man legger seg i det til venstre og skjærer rett over det høyre feltet når man skal ut. Er det bare et felt på den veien man skal ut på skal man velge høyre felt i rundkjøringen. Det venstre feltet er for de som skal til venstre. De har ikke skjønt at det gjelder de samme reglene for feltskifte i en rundkjøring som på vanlig vei - man jar vikeplikt for den bilen som ligger i det feltet man skal skifte til. Det gjelder jo også hvis det er 2 felt i den veien man kjører ut på. Ligger man i venstre felt i rundkjøringen skal man ligge i venstre felt ut av rundkjøringen også.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Utrolig irriterende med sånne blinklysføljetonger
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn