commodus
Hi-Fi interessert
- Ble medlem
- 21.02.2011
- Antall liker
- 18
Og sette pris i en salgsannonse bør være obligatorisk! er noe forbanna tull og sette "ta kontakt for pris".... da blar jeg bare videre å ignorerer den annonsen!
Når jeg er edru vet jeg i hvert fall hva jeg har råd til.Viss du er edru så vet du også hva ting er verdt
Hva betyr "Vurderes solgt" ? Det høres nesten ut som man er usikker på om man skal selge. Merkelig uttrykk.selvfølgelig skal det være lov å skrive "ta kontakt", "bud ønskes", "vurderes solgt" eller hva man måttte finne passende.
enhver må få utforme annonsen som han vil.
så får potensielle kjøpere bare navigere etter sitt eget verdensbilde.
selv hopper jeg glatt over alle annonser hvor pris(antydning) ikke er oppgitt, selv om det er en komponent jeg har siklet på lenge.
Det betyr sannsynligvis ofte: Selges hvis det finnes en kjøper som er villig til å betale en tilstrekkelig høy pris til at selger finner det interessant. Selger forteller samtidig at han ikke er nødt til å selge og har god tid. Man kan m.a.o. også se det som et antiprutesignal, og at det neppe hjelper å vente eller vifte med pengesedler for hurtig avgjørelse.[...]
Hva betyr "Vurderes solgt" ? Det høres nesten ut som man er usikker på om man skal selge. Merkelig uttrykk.
Pris er da et marginalt problem. Tar man kontakt, finner man da saktens ut av om prisen er akseptabel eller ikke. Man MÅ jo ikke kjøpe. Jeg har i hvert fått mang en hyggelig overraskelse ved å ta kontakt.
De annonsene som jeg konsekvent hopper over, er de med relativt nytt utstyr som averteres med "kvittering: nei". Utstyr som kan hende bare er noen måneder gammelt - uten kvittering. Tyvegods? Eller en skikkelig rotekopp som ikke har orden på papirene sine, tenker nå jeg - og da har han vel ikke orden på noe annet heller....
Godt forslag Er lei pratemakere som stjeler min og andres tid. SMS over tlf er derimot greit."Ikke ta kontakt" stemmer jeg for, så unngår man kanskje alt det unødvendige pjattet på telefon med alle de som egentlig bare er ute etter å prate og høste erfaringer, ikke kjøpe.
Det var kun mulig å sette en pris i starten (mai 2012 -->), men det var veldig mange som satte kr. 0, og vi la derfor til muligheten "Ta kontakt" for å slippe alle 0-tallene.Det kunne vel lett ordnes med at salgsannonser ikke hadde annet valg enn å sette pris ? Kjøper må jo ta kontakt uansett !
Kanskje greit å ikke være altfor aktiv på torget om dette er tilnærmingen."Ikke ta kontakt" stemmer jeg for, så unngår man kanskje alt det unødvendige pjattet på telefon med alle de som egentlig bare er ute etter å prate og høste erfaringer, ikke kjøpe. Dersom jeg skriver at produktet er strøkent, pris, alder og at jeg har kvittering og originalembalasje så er det ikke mer å tilføre dersom man uansett har bestemt seg for dette produktet. Avtale om pris og sending/henting kan løses asynkront iog effektivt på epost, kort og konsist.
Dette understreker forsåvidt poenget mitt. Det er trist hvis annonsens utforming er avgjørende for hvorvidt man vil svare på den. Er dette et prinsipielt standpunkt som man ikke fraviker, uansett hvor interessant salgsobjektet måtte være? I så fall synes jeg det blir litt feil prioritering.Poenget er at selgere som skriver kr 0 eller "ta kontakt" mister potensielle kjøpere.
Så enkelt er det, et vennlig råd i beste mening
Min første tanke når jeg begynte å kikke på torget var at folk som satte "ta kontakt" var de som overpriset og ikke ville at alle skulle se det. Jeg har jo siden lært at det ikke nødvendigvis er tilfelle, men det var førsteinntrykket.Poenget er at selgere som skriver kr 0 eller "ta kontakt" mister potensielle kjøpere.
Så enkelt er det, et vennlig råd i beste mening