1. Muslim betyr i det store og hele bare mennesker som er født i et land der Islam dominerer, eller tilhører et befolkningssegment i andre land med røtter i slike.
2. Det aller aller fleste av dem har aldri fått lov til å velge.
3. Islam er obligatorisk for dem, og straffen for å motarbeide dette er for den store flertall av verdens muslimer har, brutal eller dødelig.
4. Blant alle disse menneskene finner man også mange som bekjenner seg til Islam, men hvor mange av disse som gjør det av egen fri vilje er jo et åpent spørsmål. I tillegg finner man noen får som har meldt seg inn i Islam frivillig, eller blitt tvunget til å konvertere fra andre varianter.
5. Det er i alle fall fullstendig uten for all fornuft å snakke om 1,5 mrd mennesker som en gruppe som bekjenner seg til Islam. De blir telt og puttet i bås samme hva de selv vil.
6. Islam er først og fremst et system laget som et styringsvektøy. Det er et komplett system for å styr og kontrollere folk, samfunn og menneskers liv. Den religiøse biten er der først og fremst for å legitimere systemet og skremme og lure folk til å underkaste seg sine herskere.
7. I Islam er kvinner menns eiendom, og ikke frie mennesker. Hvis du levde i et system der et annet menneske hadde kontroll over deg, der du måtte ha spesiell tillatelse for de minste ting. Som å reise ut av landet, hvem du får lov til å snakke med, hva du skal spise, hva du må ikle deg og en hel mengde daglige ritualer, der det er freitt frem å avstraffe deg for ulydigheter, og du ikke har noen mulighet til å slippe unna dette uten å ta livet av deg. Hva er det egentlig da som skiller dette livet fra en slaves?
8. Hvis ikke det hadde vært så strenge straffer for å forlate Islam for alle disse menneskene ville denne religionen/politiske systemet aldri overlevd middelalderen.
9. Så når jeg setter "muslimer" i hermetegn er det for å illustrere hvor feil det er å se på alle disse menneskene som noe annet enn en demografisk gruppe. Det er mange av dem som bedriver aktiv gudedyrking, men de aller fleste av dem ville aldri gjort det om de ikke ble tvunget, presset eller truet til det.
10. Det er derfor ubegripelig trist at vestlige frie mennesker legger seg så på kne for dette primitive undertrykkende og menneskefiendtlige systemet.
11. Islam må ikke få lov til å eie alle disse menneskene, og herse med dem som det systemet foreskriver. La oss heller i det minste sørge for at de menneskene som kommer fra islamske land til vestlig siviliserte samfunn skal få slippe unna det systemet de har reist fra.
12. Det kan hende at mange av dem vil protestere og føle seg urettferdig behandlet om vi slutter med denne nesegruse beundringen og logringen for Islam og de islamske lovene. Men fremtidige generasjoner vil takke oss!
13. La oss arbeide for at flest mulig av verdens "muslimer" derfor får anledning til å bli ex-muslimer.
14. Og slutt for all del med dette idiotiske "alle muslimer" som dyttes inn som en meningsløs stråmann i annenhver setning.
1. Det blir litt for enkelt. Konverterer jeg til islam i morgen er jeg muslim og det uavhengig av fødested og familiebakgrunn. Jeg tror også det er få som vil kalle for eksempel kristne minoriteter i muslimske land for muslimer selv om disse er født der. Poenget og det avgjørende er den personlige bekjennelsen til islam. MEN det er selvsagt slik at vi kaller innbyggerne i Saudi-Arabia for muslimer, men det er mer av praktiske grunner fordi det jo vil være vanskelig å kunne spørre alle innbyggerne om deres religiøse overbevisning.
2. Hvordan noe kom i stand er ikke nødvendigvis avgjørende for sannhetsgehalten. Hvis jeg ble tvunget til å mene at 2+2=4 så betyr det jo ikke at jeg ikke mener at det er sant.
3. At det er obligatorisk er heller ikke et argument for at muslimer ikke bekjenner seg til islam.
4. Ja, vi har vel dårlig grunnlag for å hevde at innbyggerne i de fleste muslimske land ikke bekjenner seg til islam. Et unntak er vel Iran som har en relativt stor sekulær befolkning.
5. Har du grunnlag for å hevde det motsatte?
6. At islam i mange sammenhenger blir brukt til et styringsverktøy er selvsagt riktig, men dette faktum kan ikke brukes som et argument for å redusere islam til kun å være dette. At et bilhjul blir brukt til leketøy betyr jo ikke at det ikke kan brukes som bilhjul.
7. Her er det forskjeller mellom muslimer som lever i vesten og muslimer som lever i muslimske stater. Men du mener at det er de som fronter kvinneundertrykkingen som er de sanne muslimene? Men det er jo også litt rart at man da kan velge kvinnelige statsledere i muslimske land, som Benazir Bhutto i Pakistan f.eks. Det er noe som skurrer her...
8. Det vet du ingenting om.
9. Det har du absolutt ikke grunnlag for å hevde. Men da burde du jo være for masseinnvandring fra muslimske land slik at de kunne få mulighet til å komme seg unna et undertrykkende teokrati?
10. Hvem er det som gjør det egentlig?
11. Her virker det som om du lurer deg inn i et paradoks. Hvis det var slik at de ikke ville praktisert islam hvis de ikke ble truet til det, så burde det jo resultere i massekonversjon i vestlige land, men det skjer jo ikke.
12. Hva innebærer denne "logringen"? Mener du at folk ikke skal få bekjenne seg til og utøve den religionen de selv ønsker?
13. Du skal på tvangsomvendigs-tokt?
14. Skulle ønske jeg slapp å arrestere deg på dette flere ganger, ja.