Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    D

Desillusjonert

Gjest
    Det er helt fantastisk at det finnes mennesker (også her inne) som enda tror at det er på grunn av kristendom at vi er der vi er i dag. At det er religionenes skyld at vi i Norge lever i stort sett harmoni, har et demokrati og likeverd for alle. Og at vi automatisk kommer til å få beholde dette når vi nå tar inn analfabete mennesker som er vokst opp med prestestyre, en middelaldersk og baksteversk religion/ideologi, uten å sette krav til de som kommer, uten å utfordre deres steinalder holdninger, deres utdaterte religion og kultur. Og de samme tror at det nettopp er på grunn av denne religionen de forholder seg i ro uten å ty til religiøse barbarier. Ikke narr meg til å le...

De ikke klarer å få med seg at det er på TROSS av kristendommen vi har kommet så langt som vi har, at det er fordi vi har kjempet for å holde de religøse unna enkelte områder og det er fordi religionen ikke er implementert i like stor grad i det offentlige i dag. De holder seg i ro fordi vi har regler, en innstilling og en moral som tilsier at religion ikke skal styre våre/deres liv og at lov og rett gjelder over religiøse fantasier, ikke fordi de egentlig vil. Eller....jeg tror mange vil leve i fred og fordraglighet, men de født inn i religion man rett og slett ikke kommer seg ut av uten å miste mye, i verste fall livet.

Dette kommer frem hver gang noe skjer. Da kommer de ut av skyggene og man ser deres sanne jeg. Se bare på hva som skjedde i etter drapene i Paris og i København. I lille København kom altså 500-1000 stykker på begravelsen til den som skjøt og drepte alle inne på møtet. 500-1000 stykker? Ifølge rapporter og bilder var de fleste (alle) menn. Det er altså minst 500 familier, bare i København, som er "smittet" av denne galskapen. Tenk om 500 stykker hadde møtt opp for å støtte ABB under rettsaken? Men de vil sikkert bare si farvel? Det sier selvsagt ikke noe om bakenforliggende tanker? Neida...

Og dette vil enkelte at vi skal implementere inn i vår hverdag igjen? Denne baksteberske og groteske kulturen basert på en middelalder ideologi skal selvsagt bestemme agendaen vår? Noen ganger lurer jeg på om det rød-rosa sløret ligger over øynene på enkelte!

Jeg så et program i går, om drap i familien. Skremmende og trist. Der ble det sagt at Norge og Norden har et lavt antall drap, i motsetning til andre land og at grunnen nok er kvinnenes stilling i samfunnet. Et likeverd vi har kjempet for og på tross av kirke og religion fått innført (om enn ikke ferdig) i vårt samfunn. I sterk kontrast til muslimer (muslimske menn) som tar loven i egne hender (Tyskland, Frankrike, England, USA...) og lager sharia domstoler, der kvinner og barn ikke har de samme rettighetene som menn og landets lover ikke gjelder. Noen steder ærklærer de tilogmed områder for å være sharia-områder der kun deres lov gjelder.

Det er selvsagt ikke det samme som at alle muslimer vil ha det slik. 49% av de vil definitivt ikke ha det slik! Den ene prosenten er vel så hjernevasket at de ikke vet bedre... Resten er menn! For det er selvsagt mennene som vil ha det slik. Uten dette mister de den makten de alltid har hatt og dette kommer ikke til å endre seg om vi ikke kjemper mot dette presset for å innføre religion i det offentlige, at vi hjelper kvinner og barn til å ta den makten de aldri har hatt og at vi utfordrer deres religion til de selv tar et oppgjør med den. Som kristendommen allerede har gjort.

Da kan vi ikke godta dette:
    Kadra og datteren (6) ble truet på livet
    http://www.nettavisen.no/na24/propaganda/kadra-og-datteren-(6)-ble-truet-pa-livet/3423143155.html

Kadra-siktede utvist; Ble formelt utvist fra Norge allerede i 2004.
    http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/04/18/498090.html

Sist redigert:

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Syns du budsjettet skapte temperatur? N� venter flyktningbr�k for regjeringen - nyheter - Dagbladet.no

- Vi må ta alvoret innover oss om at det blir krevende å håndtere flyktningene, og vi må være kreative i løsningene framover. Blant annet må vi få dem ut i arbeid fra dag én, sier Venstre-leder Trine Skei Grande til Dagbladet.
    forventer bevilgninger i milliardklassen for å finansiere både mottak, bosetting og integrering av flyktningene.
    I arbeid fra dag én?
    Hvilke jobber og hvilke boliger snakker de om her? whoco5 (1).gif

Asylsirkuset fortsetter med sjefsgjøglerne Skei Grande og Hareide i spissen, og galskapen ønskes velkommen med stående applaus, rød løper og hornorkester.

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.818
    Sted
    Trondheim
    Ja, analfabeter fra andre land skal i arbeid fra dag en, mens folk som er født og oppvokst her i landet trenger ikke det, tydeligvis. Har vi ikke en arbeidsledighet på ca 3,5% her i landet? Til dels godt utdannede som ikke få jobb.
    Og de høye boligprisene i Norge skyldes jo stort sett at det bygges for få boliger der folk vil bo. Man kan sikkert bosette flyktningene i grisgrendte strøk der det står ledige hus, men da tar det ikke lang tid før man får beskjed om at man behandler flytningene dårlig for de kan jo ikke bo på landet...

D

Desillusjonert

Gjest
    "Men jeg (og flere andre som ikke snakker så høyt) følger debatten med økende undring og frustrasjon. Frustrasjon over venstresidens virkelighetsfornektelse og unnfallenhet. I spørsmål om islam og innvandring har venstresiden rett og slett mistet sin sunne fornuft, sitt moralske kompass, og store deler av sin anstendighet (for å bruke et av dens egne yndlingsord). Snart er det like vanskelig å være opponent i innvandringsdebatten som i klimadebatten. Og mye mer ubehagelig. Du blir utsatt for karakterdrap - og det når du forsvarer verdier du trodde venstresiden var tuftet på."

Passende beskrivelse på minst 1 her inne...

G

Gjestemedlem

Gjest
    Usedvanlig velskrevet artikkel!

http://chronicle.com/article/The-Problem-With-Religious/233593

"
    If religious people (and secular people) disagree on basic aspects of history, science, and ethics, how is it possible to maintain the truth of one’s own position while "tolerating" others? Educators like me can respond in two ways. By far the most common response is to teach that there are multiple religious perspectives, all of which are equally valid and deserving of respect. This not only feels good, it also feels legal. Wouldn’t I violate the Establishment Clause, thinks the terrified public-school teacher, if I implied that some religions are superior to others?
    The result, however, is disastrous. Suddenly we are in the land of bumper-sticker postmodernism, where truths are perspectival and no one can be objectively wrong. Like the unity of all religions, the validity of all religions is a lovely sentiment (Coexist!), but it is dangerous, disrespectful, and untrue. Dangerous, because it means people will be less likely to fight against injustices and falsehoods that are underwritten by religion. Disrespectful, because authentic respect involves caring when others’ beliefs go wrong, not just letting them believe whatever they want. And untrue, because basic logic tells us that "God condones slavery" and "God forbids slavery" cannot be equally valid claims.
    "

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    IS velter seg i splitter nye Toyotaer, men ingen kan svare p� hvordan de har f�tt tak i dem - nyheter - Dagbladet.no

Har amerikanerene grunn til å bekymre seg eller i det hele tatt nevne dette?

Eller er de bare misunnelige for at ingen bruker amerikanske biler...

Tja eller lurer de på om det er de bilene de ga til de snille opprørerne i Syria.
    Jeg kan ikke gå god for informasjonen som kommer frem¨, men det forundrer meg ikke.

I april i år intervjuet den amerikanske Public Radio International, talsmannen for de syriske opprørerne, Oubai Shahbander, som fortalte at USA hadde skaffet opprørsgrupper 48 Toyota-pickuper som den Frie Syriske Arméen (FSA) ønsket seg.

Men mange har gitt opp de USA-støttede gruppene og tatt med seg materiell og kompetanse til IS, hvilket kan forklare hvorfor terrorgruppen rår over en stor mengde med Toyota Hilux-biler i dag.

Toyota har ikke levert noen biler til Syria siden 2012.
    https://www.frieord.no/utenriks/cia-leverte-toyota-biler-til-syriske-rebeller/

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    Denne tråden handler om "islamister" og da ser vi for oss rabiate tullinger i sorte klær som bærer på en AK47. Vel ikke alle av dem ser nødvendigvis slik ut.

Og for å unngå krav om offentlig steining for "rasisme" eler "muslimhets" skal jeg selvsagt ta med den obligatoriske "disclaimer" som går slik:
    "Ikke alle muslimer er islamister, de fleste muslimer er hyggelige folk som deg og meg!"
    Da var det sagt!

Spaserende nedover Karl Johans gate i går formiddag kvakk jeg til da jeg hørte en kvinnestemme bak meg som sa: "Alle nordmenn må dø!" Noen sa noe jeg ikke fikk med meg og kvinnen fortsatte: "De norske, de tar ikke Allah til seg, de tror ikke på Allah, de må dø alle sammen!"

Selvsagt ble jeg "litt" nysgjerrig på hva dette var for et vesen så jeg snudde med og så en godt voksen dame med arabisk utseende. Solid trinn tante i flagrende gevanter joggesko på beina og selvsagt et svart sjal på hodet slik at kun øyne nese og munn var synlig. Ved siden av henne gikk en annen dame, ganske ung, lang, slank, i bukse, også joggesko, jakke og overaskende nok med sjal som dekket håret. Mye mørkere i huden enn den første, antakelig nord afrikansk. Naboer med kun norsk som felles språk??

Nå vet jeg selvsagt intet om settingen hun sa dette i, om hun selv ønsket å ta livet av oss eller om hun trodde Allah ville ta livet av alle "vantro" nordmenn eller om hun bare håpet at Allah ville gjøre det. Jeg må også si at hun utseendemessig ikke passet inn i det mentale bildet jeg har av "Den Islamistiske Terroristen". Og samlet sett opplevde jeg det hele som mye mer surrealistisk enn som at det på noen måte var truende. Lurer bare litt om hun ville ha sagt dette rett fram til sine norske naboer, om hun har noen?

Men det var en pussig opplevelse å møte denne "muslimske Knut Arild Hareide kloningen av hunnkjønn". Ja jeg tiltror dere intelligens nok til å forstå sammenligningen med Hareide!

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Denne tråden handler om "islamister" og da ser vi for oss rabiate tullinger i sorte klær som bærer på en AK47. Vel ikke alle av dem ser nødvendigvis slik ut.

Og for å unngå krav om offentlig steining for "rasisme" eler "muslimhets" skal jeg selvsagt ta med den obligatoriske "disclaimer" som går slik:
    "Ikke alle muslimer er islamister, de fleste muslimer er hyggelige folk som deg og meg!"
    Da var det sagt!

Spaserende nedover Karl Johans gate i går formiddag kvakk jeg til da jeg hørte en kvinnestemme bak meg som sa: "Alle nordmenn må dø!" Noen sa noe jeg ikke fikk med meg og kvinnen fortsatte: "De norske, de tar ikke Allah til seg, de tror ikke på Allah, de må dø alle sammen!"

Selvsagt ble jeg "litt" nysgjerrig på hva dette var for et vesen så jeg snudde med og så en godt voksen dame med arabisk utseende. Solid trinn tante i flagrende gevanter joggesko på beina og selvsagt et svart sjal på hodet slik at kun øyne nese og munn var synlig. Ved siden av henne gikk en annen dame, ganske ung, lang, slank, i bukse, også joggesko, jakke og overaskende nok med sjal som dekket håret. Mye mørkere i huden enn den første, antakelig nord afrikansk. Naboer med kun norsk som felles språk??

Nå vet jeg selvsagt intet om settingen hun sa dette i, om hun selv ønsket å ta livet av oss eller om hun trodde Allah ville ta livet av alle "vantro" nordmenn eller om hun bare håpet at Allah ville gjøre det. Jeg må også si at hun utseendemessig ikke passet inn i det mentale bildet jeg har av "Den Islamistiske Terroristen". Og samlet sett opplevde jeg det hele som mye mer surrealistisk enn som at det på noen måte var truende. Lurer bare litt om hun ville ha sagt dette rett fram til sine norske naboer, om hun har noen?

Men det var en pussig opplevelse å møte denne "muslimske Knut Arild Hareide kloningen av hunnkjønn". Ja jeg tiltror dere intelligens nok til å forstå sammenligningen med Hareide!
    https://en.wikipedia.org/wiki/Taqiya

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0

"Fysj for en slem politimann! Hadde det vært for 75 år siden ville han nok ha vært GESTAPO!!! Tenk at han kan si slikt!! :p "

Da har jeg sagt det for dere langt der ute på venstresiden!

Og ja, jeg tror at han har helt rett! Men her i landet er det selvsagt ikke lov til å si slikt høyt uten med stor fare for å bli stemplet som rasist!

D

Desillusjonert

Gjest
    Islamforsker: - Hege Storhaug må tåle å bli kritisert

"Gule er en av dem som tidligere har vært kritisk til HRS og Hege Storhaug. Han mener Storhaug må tåle å bli kritisert.
    - Når jeg har vært kritisk til Hege Storhaug for manglende islamkunnskaper, så henger det sammen med uttalelser hun har kommet med om islam og sharialover, som etter min mening viser at hun har manglende kunnskap om islam - et tema hun stadig uttaler seg om, sier han.
    Han vektlegger at dette er hans fagfelt, og at han har en viss kompetanse.
    - Det betyr ikke at andre ikke kan skaffe seg solide kunnskaper, men Hege Storhaugs kunnskaper synes å bestå i å generalisere ut i fra enkeltsaker og personlige erfaringer, såkalt anekdotisk kunnskap som kan være relevant som supplerende kunnskap, men det blir et uholdbart grunnlag for å si noe generelt om et område, sier Gule til Nettavisen.
    Hege Storhaug er informasjonsleder i Human Rights Service, og slår tilbake mot kritikken som nå kommer fra flere hold.

Harald Fjelddalen Mediehuset Nettavisen

[h=3]- En risikabel øvelse[/h]Han mener det er dette Fossen også får fram i sin kritikk.
    - Her bruker man tallmateriale slik det passer inn i et rammeverk som allerede er gitt av disse enkelthistoriene. I stedet for å la statistikk være det empiriske grunnlaget, så blir det omvendt. Man bruker statistikk til å bekrefte enkeltepisoder, og det kan være en veldig risikabel øvelse, sier han.

Gule sier samtidig at dette ikke er en uvanlig måte å forstå statistikk på i en tenketank som har en politiske agenda.

- Så Storhaug må tåle å bli kritisert for dette?
    - Ja, men det er det større problem at det ikke har skjedd før, at det er først nå at noen begynner å se litt alvorlig og med kritiske øyne på deres rapporter og publikasjoner. Det betyr heller ikke at dette er det eneste eksempelet, sier Gule."

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    [h=1]Mellom hat og metode[/h][h=5]Av Rita Karlsen[/h] Urbanisten Erling Fossen har avlagt en av HRS’ rapporter et besøk. Og hva finner han? Jo, et makkverk. ”Denne ”rapporten” påviser ingen kausale sammenhenger mellom konsentrasjon av etniske minoriteter og en uønsket utvikling, og duger knapt som opptenningspapir. Til det er den for tilgriset av oppgulp,” fastslår Fossen. Da kan jeg bare ønske Fossen velkommen til min banehalvdel. Vitenskapelige metoder er del av min profesjon. Kom, kom!

Rita Karlsen | Rights.no – Human Rights Service

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Islamforsker: - Hege Storhaug må tåle å bli kritisert

"Gule er en av dem som tidligere har vært kritisk til HRS og Hege Storhaug. Han mener Storhaug må tåle å bli kritisert.
    - Når jeg har vært kritisk til Hege Storhaug for manglende islamkunnskaper, så henger det sammen med uttalelser hun har kommet med om islam og sharialover, som etter min mening viser at hun har manglende kunnskap om islam - et tema hun stadig uttaler seg om, sier han.
    Han vektlegger at dette er hans fagfelt, og at han har en viss kompetanse.
    - Det betyr ikke at andre ikke kan skaffe seg solide kunnskaper, men Hege Storhaugs kunnskaper synes å bestå i å generalisere ut i fra enkeltsaker og personlige erfaringer, såkalt anekdotisk kunnskap som kan være relevant som supplerende kunnskap, men det blir et uholdbart grunnlag for å si noe generelt om et område, sier Gule til Nettavisen.
    Hege Storhaug er informasjonsleder i Human Rights Service, og slår tilbake mot kritikken som nå kommer fra flere hold.

Harald Fjelddalen Mediehuset Nettavisen

- En risikabel øvelse

Han mener det er dette Fossen også får fram i sin kritikk.
    - Her bruker man tallmateriale slik det passer inn i et rammeverk som allerede er gitt av disse enkelthistoriene. I stedet for å la statistikk være det empiriske grunnlaget, så blir det omvendt. Man bruker statistikk til å bekrefte enkeltepisoder, og det kan være en veldig risikabel øvelse, sier han.

Gule sier samtidig at dette ikke er en uvanlig måte å forstå statistikk på i en tenketank som har en politiske agenda.

- Så Storhaug må tåle å bli kritisert for dette?
    - Ja, men det er det større problem at det ikke har skjedd før, at det er først nå at noen begynner å se litt alvorlig og med kritiske øyne på deres rapporter og publikasjoner. Det betyr heller ikke at dette er det eneste eksempelet, sier Gule."
    Men rapporten det er snakk om har altså ikke Gule lest...

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1
    Du vet jo at Gule ikke trenger å lese noe som kommer fra disse det er by default dritt i hans verden.....

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Litt artig at Gule av alle anklager andre for å ha en politisk agenda....

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Vi kommer til å få litt av hvert å bryne oss på framover.
    En bok alle politikere (og alle andre) burde lese.

nettavisenblogg -

Vi møter læreren som konstaterer at det ikke er mulig å være jøde på hennes skole. Det yngre ekteparet som lurer på hvorfor muslimer alltid stiller krav, om halalmat, bønnerom og atskilte gymtimer. Den 80-årige damen som opplever at unge gutter roper "jævla hore" etter henne og at somaliske damer i oppgangen sier at de ikke har respekt for sånne som henne, en gammel dame som bor alene uten mann.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    Litt underlig dette.
    Breivik er skydd og foraktet av pressekorpset. Ingen ville finne på å spørre om hans mening.
    Gule er inne i varmen i det samme pressekorpset. Hans meninger blir tillagt vekt.
    Begge ville det samme, en vellykket, en mislykket.

Sier det meste om pressestanden.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Hvis du med dette sidestiller disse to så sier det nok en aning mer om deg enn pressekorpset.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    Hvis du med dette sidestiller disse to så sier det nok en aning mer om deg enn pressekorpset.
    Nå prøvde jeg å forklare hvorfor jeg mener de to er (ganske) like.
    Hvis du mener de to er (svært) ulike, foreslår jeg at du forklarer hvorfor, i stedet for bare å kaste ut en nedlatende kommentar.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Nå prøvde jeg å forklare hvorfor jeg mener de to er (ganske) like.
    Hvis du mener de to er (svært) ulike, foreslår jeg at du forklarer hvorfor, i stedet for bare å kaste ut en nedlatende kommentar.
    Ikke nedlatende i det hele tatt, jeg sa HVIS du med dette sidestiller dem....det er det bare du som vet. Lurer jo også på hvilken av disse to handlingene som du mener var vellykka? Kun nysgjerrig.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    782
    Hvis du ser på handlingene, så ville begge ta livet av/skade så mange som mulig, så ja, i sin syke tankegang er de like.
    I den verden Breivik/Gule lever i, måles graden av vellykkethet i antall lik.
    Breivik er terroristen som lyktes, vellykket.
    Gule er terroristen som mislyktes, mislykket.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Ok.

Man kan jo legge til, i den grad det betyr noe, at Gule ble frifunnet for forsøk på gjennomføring av terror og kun dømt for ha sprengstoff i ryggsekken.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Du klarer å stille de utroligste spørsmål. Den skal du ha.

D

Desillusjonert

Gjest
    Hvis du ser på handlingene, så ville begge ta livet av/skade så mange som mulig, så ja, i sin syke tankegang er de like.
    I den verden Breivik/Gule lever i, måles graden av vellykkethet i antall lik.
    Breivik er terroristen som lyktes, vellykket.
    Gule er terroristen som mislyktes, mislykket.
    Nåja, det er vesensforskjeller her, som gjør at disse to ikke kan sammenlignes:
    "Gule har forklart at DFLP foreslo tre ulike mål for ham: Bombeangrepet skulle enten skje i en fotgjengerundergang i Tel Aviv, i President Hotell i Jerusalem eller utenfor et leilighetskompleks med gassbeholdere på utsiden i et «borgerlig nabolag». Han avviste disse målene da han var skeptisk til det som kunne anses som en ren terrorhandling. «Mistenkte hadde gjort det kjent for sine oppdragsgivere at han ikke ønsket å ta menneskeliv. Hensikten med eksplosjonen var å markere 10-årsdagen for krigen i 1967, styrke palestinernes kampvilje og moral,» sa han senere til norsk politi. Han fikk imidlertid ikke til noen diskusjon med DFLP om en mer symbolsk aksjon.

Gule ville uansett selv måtte velge målet for operasjonen ved en eventuell ankomst til Israel, og da det ikke var mulig med noen direkte reise fra Libanon til Israel, skulle Gule reise hjem til Norge hvor han også skulle anskaffe et nytt pass, før han reiste videre til Israel etter noen uker. Han fikk en flybillett til Europa og 1.300 US dollar fra DFLP, til dekning av øvrige reiseutgifter."

Så sammenligningen er også mislykket.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    Du klarer å stille de utroligste spørsmål. Den skal du ha.

Spørsmålet var da slett ikke underlig, .... for oss som ikke gjør forskjell på terrorister hva enten de er røde, brune, gule eller blå! I min ( og en del andres også ) verden er det slik at den som tyr til vold for å fremme ett politisk synspunkt er en terrorist helt uavhengig av hva han ønsker å oppnå!

Jeg er fullstendig klar over at det finnes ( ganske mange ) som kun skiller mellom dem man er "enig med" og dem man er "uenig med" når det kommer til terrordefinisjonen. Og dem om det!

Jeg ser også på intensjonen hva enten det var vellykket eller ei! Ønsker man å drepe eller skade folk/eiendom som del i en politisk agenda er man en terrorist i min bok! Det står deg selvsagt helt fritt å være uenig med meg der. Det skulle for øvrig bare mangle i et demokrati!

Slik jeg ser det er Gule en terrorist, Brevik er en terrorist, Somby er en terrorist, Kyvik er en terrorist, unggutten ( hvorfor det er "umulig" å finne navnet hans i dag kan man selvsagt undres over?? ) som sto bak bomben mot Oslo S er en terrorist, de i Blitz miljøet som løp rundt i Oslos gater og ropte "drep jødene" er terrorister! Slik jeg ser det! Det er intet i Norges lover som forbyr deg å kun se på de du måtte være uenig med som terrorister mens du ser på de andre som "helter", men der er vi i så fall veldig og helt prinsipielt uenige!

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Visst faen er det underlig. Et idiotisk spørsmål som kom ut fra ingenting, som ikke hadde noen ting å gjøre med det som ble quotet, der var det kun noen fakta ang, Gule og ikke en eneste mening eller ytring om saken. Nå kommer det utrolig mye merkelig fra den kanten så det er ikke noe nytt, kun merkelig og en aning underholdende.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Ok.

Man kan jo legge til, i den grad det betyr noe, at Gule ble frifunnet for forsøk på gjennomføring av terror og kun dømt for ha sprengstoff i ryggsekken.
    Men det er liten tvil om at han planla en bomeaksjon i Israel. Han sa jo det selv.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    Ok.

Men det er liten tvil om at han planla en bomeaksjon i Israel. Han sa jo det selv.
    Er redd vår venn Jimmer'n er døv på det øret og det hjelper nok heller ikke å prøve med tegnspråk i dette tilfellet.:p

D

Desillusjonert

Gjest
    Ok.

Er redd vår venn Jimmer'n er døv på det øret og det hjelper nok heller ikke å prøve med tegnspråk i dette tilfellet.:p
    Debatt teknikker som dette er ikke bra for debatten og det hjelper jo heller ikke, når i dette tilfellet både mr. Spralis og mr. BT ikke har lest tråden grundig nok. Ifølge media ville Gule IKKE ta liv, til motsetning til enkelte andre. Det må da bety noe?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Ok.

Debatt teknikker som dette er ikke bra for debatten og det hjelper jo heller ikke, når i dette tilfellet både mr. Spralis og mr. BT ikke har lest tråden grundig nok. Ifølge media ville Gule IKKE ta liv, til motsetning til enkelte andre. Det må da bety noe?
    Målet mer terror er å skremme, ikke å ta liv.

D

Desillusjonert

Gjest
    Målet mer terror er å skremme, ikke å ta liv.
    Ikke uenig i det, men det er nyanse forskjeller her.
    Skulle vi dra dette lenger, så er ihvertfall Trump er terrorist. Han skremmer meg!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn