BT
Æresmedlem
- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.873
Hvor har jeg dratt ting? Jeg bare utfylte faktaene Jim dro til torgs.
JA, og jeg kom med en faktaopplysning til, så jeg skjønner ikke helt problemet.Jeg dro ingenting til torgs, jeg kom bare med noen faktaopplysninger ang. saken til Gule som andre kom drassende med til torget.
Ikke uenig i det, men det er nyanse forskjeller her.Målet mer terror er å skremme, ikke å ta liv.Debatt teknikker som dette er ikke bra for debatten og det hjelper jo heller ikke, når i dette tilfellet både mr. Spralis og mr. BT ikke har lest tråden grundig nok. Ifølge media ville Gule IKKE ta liv, til motsetning til enkelte andre. Det må da bety noe?Er redd vår venn Jimmer'n er døv på det øret og det hjelper nok heller ikke å prøve med tegnspråk i dette tilfellet.
Skulle vi dra dette lenger, så er ihvertfall Trump er terrorist. Han skremmer meg!
Hvorfor var det et idiotisk spørsmål, det er jo ganske relevant, hadde ABB blitt stoppet før han fikk gjort noe så hadde han ikke vært terrorist i det venstrevridde hjørnet, for meg så er ABB og Gule begge terrorister og bør betraktes deretter.Visst faen er det underlig. Et idiotisk spørsmål som kom ut fra ingenting, som ikke hadde noen ting å gjøre med det som ble quotet, der var det kun noen fakta ang, Gule og ikke en eneste mening eller ytring om saken. Nå kommer det utrolig mye merkelig fra den kanten så det er ikke noe nytt, kun merkelig og en aning underholdende.
1. Joda, i en filosofisk forstand kan man selvsagt si dette. I den virkelige verden derimot er det et faktum at Breivik har sprengt regjeringskvartalet og drept 77 mennesker og ikke viser et snev av anger, eller antydning til å skifte verdigrunnlag (så vidt som jeg kan se).1.Hvorfor var det et idiotisk spørsmål, det er jo ganske relevant, hadde ABB blitt stoppet før han fikk gjort noe så hadde han ikke vært terrorist i det venstrevridde hjørnet, for meg så er ABB og Gule begge terrorister og bør betraktes deretter.Visst faen er det underlig. Et idiotisk spørsmål som kom ut fra ingenting, som ikke hadde noen ting å gjøre med det som ble quotet, der var det kun noen fakta ang, Gule og ikke en eneste mening eller ytring om saken. Nå kommer det utrolig mye merkelig fra den kanten så det er ikke noe nytt, kun merkelig og en aning underholdende.
2. Litt rart med de venstrevridde som sier at Frieord kan ikke leses fordi enkelte tidligere var i nazimiljøet, men en som drar til et annet land for å gjennomføre terror er fasiten.
Istedenfor å fremme svada og spekulasjoner så har Gule et 20talls vitenskapelige publikasjoner du faglig kan gå etter i sømmene om mannen er så langt ute..Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
Ingen vet hva som hadde skjedd hvis Gule ikke hadde blitt tatt, så jeg synes Gule skal betraktes som en terrorist, jeg føler meg ikke truffet av Gule sine analyser, han skiller seg ikke ut fra andre som vil sin egen befolkning vondt, men det som irriterrer meg er at han får så mye spalteplass i PK media.
Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
Ingen vet hva som hadde skjedd hvis Gule ikke hadde blitt tatt, så jeg synes Gule skal betraktes som en terrorist, jeg føler meg ikke truffet av Gule sine analyser, han skiller seg ikke ut fra andre som vil sin egen befolkning vondt, men det som irriterrer meg er at han får så mye spalteplass i PK media.
-Og hvor har du det ifra at Lars Gule entydig har forandret sit verdigrunnlag, som du nevner over?Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
Hva begrunner du påstanden om at han vil sin egen befolkning vondt med?
Ingenting av det han skriver kan tolkes som at han omfavner og støtter terror (med det forbehold at jeg ikke har lest alt han har skrevet, selvsagt). Det han skriver er heller den rake motsetning.-Og hvor har du det ifra at Lars Gule entydig har forandret sit verdigrunnlag, som du nevner over?Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
mvh
-Og i samme åndedrag fastslår altså du at så ikke er tilfelle med HRS.Ingenting av det han skriver kan tolkes som at han omfavner og støtter terror (med det forbehold at jeg ikke har lest alt han har skrevet, selvsagt). Det han skriver er heller den rake motsetning.-Og hvor har du det ifra at Lars Gule entydig har forandret sit verdigrunnlag, som du nevner over?Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
mvh
Hvor har du dette fra? Aldri påstått noe i nærheten av dette.-Og i samme åndedrag fastslår altså du at så ikke er tilfelle med HRS.Ingenting av det han skriver kan tolkes som at han omfavner og støtter terror (med det forbehold at jeg ikke har lest alt han har skrevet, selvsagt). Det han skriver er heller den rake motsetning.-Og hvor har du det ifra at Lars Gule entydig har forandret sit verdigrunnlag, som du nevner over?
mvh
1) Hvor har du det ifra at de støtter terror? og
2) Hvor tar du det ifra at de støtter eller har støttet Vigrid?
mvh
Da må jeg virkelig spørre deg hva denne passusen din skal bety:Hvor har du dette fra? Aldri påstått noe i nærheten av dette.-Og i samme åndedrag fastslår altså du at så ikke er tilfelle med HRS.Ingenting av det han skriver kan tolkes som at han omfavner og støtter terror (med det forbehold at jeg ikke har lest alt han har skrevet, selvsagt). Det han skriver er heller den rake motsetning.-Og hvor har du det ifra at Lars Gule entydig har forandret sit verdigrunnlag, som du nevner over?
mvh
1) Hvor har du det ifra at de støtter terror? og
2) Hvor tar du det ifra at de støtter eller har støttet Vigrid?
mvh
Jeg slutter aldri å bli overrasket over "analysene" man møter i tråder som dette...
Er det bare et sleipt forsøk på å klistre HRS opp til Vigrid, eller lgger det noe seriøst bak?2. Frieord kan leses, men man bør være oppmerksom på at her kan det være et underliggende idegrunnlag man ikke ønsker å dele. Forskjellen til Gule er jo at det hos frieord ikke er entydig at redaktøren har endret verdigrunnlag. Det er tross alt ikke lenge siden Vigrid ble oppløst (2009?
Jeg kan ikke se at Gule har forandret mening når det gjelder muslimer, han gjorde alt han kunne for å hjelpe muslimene for 40 år siden og han gjør akkurat det samme nå.Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
Så dermed kan du dytte 1,5 milliarder mennesker ned i en sekk merket med potensielle halshuggere. Stigmatisering og demonisering av folkegrupper er ikke noe du synes er problematisk og en smule primitivt?Jeg kan ikke se at Gule har forandret mening når det gjelder muslimer, han gjorde alt han kunne for å hjelpe muslimene for 40 år siden og han gjør akkurat det samme nå.Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
En hver person som jobber for at mennesker med tilknytting til en religion/Ideologi som ønsker oss vantro halshugget skal komme til landet ønsker sitt folk vondt.
Hvis snittet i USA er representativt for 1,5 milliarder muslimer, så betyr det at 750 millioner støtter Sharia lov, som betyr avkapping av ihvertfall lemmer.Så dermed kan du dytte 1,5 milliarder mennesker ned i en sekk merket med potensielle halshuggere. Stigmatisering og demonisering av folkegrupper er ikke noe du synes er problematisk og en smule primitivt?Jeg kan ikke se at Gule har forandret mening når det gjelder muslimer, han gjorde alt han kunne for å hjelpe muslimene for 40 år siden og han gjør akkurat det samme nå.Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
En hver person som jobber for at mennesker med tilknytting til en religion/Ideologi som ønsker oss vantro halshugget skal komme til landet ønsker sitt folk vondt.
Nei, det betyr absolutt ikke det. Sharia er mye mer enn brutale avstraffingsmetoder. De som svarer at de ønsker sharia kan mene andre deler av sharia.Hvis snittet i USA er representativt for 1,5 milliarder muslimer, så betyr det at 750 millioner støtter Sharia lov, som betyr avkapping av ihvertfall lemmer.Så dermed kan du dytte 1,5 milliarder mennesker ned i en sekk merket med potensielle halshuggere. Stigmatisering og demonisering av folkegrupper er ikke noe du synes er problematisk og en smule primitivt?Jeg kan ikke se at Gule har forandret mening når det gjelder muslimer, han gjorde alt han kunne for å hjelpe muslimene for 40 år siden og han gjør akkurat det samme nå.
Sannsynligvis er tallet lavere globalt, men langt fra lavt.
Du så kanskje ikke videoen jeg postet?Nei, det betyr absolutt ikke det. Sharia er mye mer enn brutale avstraffingsmetoder. De som svarer at de ønsker sharia kan mene andre deler av sharia.Hvis snittet i USA er representativt for 1,5 milliarder muslimer, så betyr det at 750 millioner støtter Sharia lov, som betyr avkapping av ihvertfall lemmer.Så dermed kan du dytte 1,5 milliarder mennesker ned i en sekk merket med potensielle halshuggere. Stigmatisering og demonisering av folkegrupper er ikke noe du synes er problematisk og en smule primitivt?Jeg kan ikke se at Gule har forandret mening når det gjelder muslimer, han gjorde alt han kunne for å hjelpe muslimene for 40 år siden og han gjør akkurat det samme nå.
Sannsynligvis er tallet lavere globalt, men langt fra lavt.
Sharia eller sharia lov?Undersøk først hva Sharia egentlig er før dere drar ned rullegardinen.
Sharia omhandler vel hele livet til en muslim? Bønn, faste etc. Dette har de allerede frihet til å praktisere, og går ikke i konflikt med andre lover. Så det er vel neppe den delen av Sharia den undersøkelsen har fokusert på?Undersøk først hva Sharia egentlig er før dere drar ned rullegardinen.
Jeg regner med at det ikke er nødvendig å debattere at en fortsettelse av dagens innvandring/flyktninger politikk vil gjøre at Norge blir en veldig forskjellig land å leve i innen relativt kort tid. Fortsetter innvandringen på dagens nivå - så vil man i Norge få flertall i befolkningen med innvandrerbakgrunn, man vil få et flertall i befolkningen som er muslimer og med mindre ting endrer seg dramatisk - så vil BNP pr innbygger falle dramatisk. Dette vil medføre enorme forandringer for hvordan det er å bo i Norge.Undersøk først hva Sharia egentlig er før dere drar ned rullegardinen.
Nå skrev jeg KAN mene. Og da som et svar på PKGs innlegg om at det BETYR at de støtter bestialske avstraffingsmetoder.Det er litt for enkelt å feie det under teppet og si at "de som sier de vil ha sharia-lover mener sikkert ikke alle sharia-lovene". Nei, mange mener kanskje ikke det, men det er like godt mulig at de mener det. Jeg synes man skal forholde seg til det som blir sagt, og ikke bare si at "de mener det sikkert ikke."
Det er det du velger å legge vekt på? Ikke at 1,5 milliarder mennesker blir stemplet som potensielle halshuggere...Og vi kjører på med hersketeknikker...