Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Hvor har jeg dratt ting? Jeg bare utfylte faktaene Jim dro til torgs.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Jeg dro ingenting til torgs, jeg kom bare med noen faktaopplysninger ang. saken til Gule som andre kom drassende med til torget.

Sist redigert:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Jeg dro ingenting til torgs, jeg kom bare med noen faktaopplysninger ang. saken til Gule som andre kom drassende med til torget.
    JA, og jeg kom med en faktaopplysning til, så jeg skjønner ikke helt problemet.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Det er ingen problemer (utenom for de som leser ting som ikke er skrevet), kun presiseringer.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.095
    Torget vurderinger
    0
    Er redd vår venn Jimmer'n er døv på det øret og det hjelper nok heller ikke å prøve med tegnspråk i dette tilfellet.:p
    Debatt teknikker som dette er ikke bra for debatten og det hjelper jo heller ikke, når i dette tilfellet både mr. Spralis og mr. BT ikke har lest tråden grundig nok. Ifølge media ville Gule IKKE ta liv, til motsetning til enkelte andre. Det må da bety noe?
    Målet mer terror er å skremme, ikke å ta liv.
    Ikke uenig i det, men det er nyanse forskjeller her.
    Skulle vi dra dette lenger, så er ihvertfall Trump er terrorist. Han skremmer meg!

Så langt er det vel ingen av kandidatene som ikke skremmer meg i større eller mindre grad! Dessverre!

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Visst faen er det underlig. Et idiotisk spørsmål som kom ut fra ingenting, som ikke hadde noen ting å gjøre med det som ble quotet, der var det kun noen fakta ang, Gule og ikke en eneste mening eller ytring om saken. Nå kommer det utrolig mye merkelig fra den kanten så det er ikke noe nytt, kun merkelig og en aning underholdende.
    Hvorfor var det et idiotisk spørsmål, det er jo ganske relevant, hadde ABB blitt stoppet før han fikk gjort noe så hadde han ikke vært terrorist i det venstrevridde hjørnet, for meg så er ABB og Gule begge terrorister og bør betraktes deretter.

Litt rart med de venstrevridde som sier at Frieord kan ikke leses fordi enkelte tidligere var i nazimiljøet, men en som drar til et annet land for å gjennomføre terror er fasiten.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Visst faen er det underlig. Et idiotisk spørsmål som kom ut fra ingenting, som ikke hadde noen ting å gjøre med det som ble quotet, der var det kun noen fakta ang, Gule og ikke en eneste mening eller ytring om saken. Nå kommer det utrolig mye merkelig fra den kanten så det er ikke noe nytt, kun merkelig og en aning underholdende.
    1.Hvorfor var det et idiotisk spørsmål, det er jo ganske relevant, hadde ABB blitt stoppet før han fikk gjort noe så hadde han ikke vært terrorist i det venstrevridde hjørnet, for meg så er ABB og Gule begge terrorister og bør betraktes deretter.

2. Litt rart med de venstrevridde som sier at Frieord kan ikke leses fordi enkelte tidligere var i nazimiljøet, men en som drar til et annet land for å gjennomføre terror er fasiten.
    1. Joda, i en filosofisk forstand kan man selvsagt si dette. I den virkelige verden derimot er det et faktum at Breivik har sprengt regjeringskvartalet og drept 77 mennesker og ikke viser et snev av anger, eller antydning til å skifte verdigrunnlag (så vidt som jeg kan se).

Gule har aldri sprengt eller drept, og ingenting av det han skriver kan tolkes som noe i nærheten av slike holdninger. Gule forfekter akkurat det motsatte. Men det er selvsagt behagelig for de som føler seg truffet av Gules analyser å feie argumentene under teppet ved å henvise til terrorsaken mot ham.

2. Frieord kan leses, men man bør være oppmerksom på at her kan det være et underliggende idegrunnlag man ikke ønsker å dele. Forskjellen til Gule er jo at det hos frieord ikke er entydig at redaktøren har endret verdigrunnlag. Det er tross alt ikke lenge siden Vigrid ble oppløst (2009?). Tar man inn slike profiler burde det presiseres at verdigrunnlaget er et annet. På hjemmesiden står det at man er opptatt av å skrive om de alternative sakene (media er jo styrt av politisk korrekthet. Gjesp...) og man finner de sedvanlige artiklene om slemme afrikanere. Så kanskje de har byttet ut jødene med muslimer og afrikanere? Like fjollete selvsagt.

Ganske betenkelig hvor mange som tilsynelatende føler seg helt hjemme under en paraply med islamkritikk, innvandrerkritikk osv.

PS! Dette har ingenting med venstrevriddhet å gjøre. Den ordinære høyresiden er heller ikke så glade i Breivik og nynazister.

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
    Ingen vet hva som hadde skjedd hvis Gule ikke hadde blitt tatt, så jeg synes Gule skal betraktes som en terrorist, jeg føler meg ikke truffet av Gule sine analyser, han skiller seg ikke ut fra andre som vil sin egen befolkning vondt, men det som irriterrer meg er at han får så mye spalteplass i PK media.

C

cruiser

Gjest
    Fremmet ikke Gule muslimene sin sak da han ble tatt med sprengstoff , noe han gjør i dag også.
    Ingen vet hva som hadde skjedd hvis Gule ikke hadde blitt tatt, så jeg synes Gule skal betraktes som en terrorist, jeg føler meg ikke truffet av Gule sine analyser, han skiller seg ikke ut fra andre som vil sin egen befolkning vondt, men det som irriterrer meg er at han får så mye spalteplass i PK media.
    Istedenfor å fremme svada og spekulasjoner så har Gule et 20talls vitenskapelige publikasjoner du faglig kan gå etter i sømmene om mannen er så langt ute..

Sist redigert av en moderator:

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.

Hva begrunner du påstanden om at han vil sin egen befolkning vondt med?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.693
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det handlet vel om Israel-Palestina konflikten, og det skjedde for snart 40 år siden.

-Og hvor har du det ifra at Lars Gule entydig har forandret sit verdigrunnlag, som du nevner over?

mvh

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

-Og hvor har du det ifra at Lars Gule entydig har forandret sit verdigrunnlag, som du nevner over?

mvh
    Ingenting av det han skriver kan tolkes som at han omfavner og støtter terror (med det forbehold at jeg ikke har lest alt han har skrevet, selvsagt). Det han skriver er heller den rake motsetning.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.693
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Ingenting av det han skriver kan tolkes som at han omfavner og støtter terror (med det forbehold at jeg ikke har lest alt han har skrevet, selvsagt). Det han skriver er heller den rake motsetning.
    -Og i samme åndedrag fastslår altså du at så ikke er tilfelle med HRS.
    1) Hvor har du det ifra at de støtter terror? og
    2) Hvor tar du det ifra at de støtter eller har støttet Vigrid?

mvh

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

mvh

mvh
    Hvor har du dette fra? Aldri påstått noe i nærheten av dette.

Jeg slutter aldri å bli overrasket over "analysene" man møter i tråder som dette...

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.693
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

mvh

mvh
    Hvor har du dette fra? Aldri påstått noe i nærheten av dette.

Jeg slutter aldri å bli overrasket over "analysene" man møter i tråder som dette...
    Da må jeg virkelig spørre deg hva denne passusen din skal bety:

2. Frieord kan leses, men man bør være oppmerksom på at her kan det være et underliggende idegrunnlag man ikke ønsker å dele. Forskjellen til Gule er jo at det hos frieord ikke er entydig at redaktøren har endret verdigrunnlag. Det er tross alt ikke lenge siden Vigrid ble oppløst (2009?
    Er det bare et sleipt forsøk på å klistre HRS opp til Vigrid, eller lgger det noe seriøst bak?

mvh

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    [h=1]Comments on Syrian Refugees with English subtitles[/h]

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.113
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Muslimsk syrisk-libanesisk flyktning i Europa advarer mot islamsk invasjon av Europa:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Spør unge norske personlig kristne om de er mest lojal til Jesus eller Erna...

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
    Det spørs hva det dreier seg om, de snur med vinnen alt ettersom, litt slik som alle andre.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Jeg kan ikke se at Gule har forandret mening når det gjelder muslimer, han gjorde alt han kunne for å hjelpe muslimene for 40 år siden og han gjør akkurat det samme nå.

En hver person som jobber for at mennesker med tilknytting til en religion/Ideologi som ønsker oss vantro halshugget skal komme til landet ønsker sitt folk vondt.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

Jeg kan ikke se at Gule har forandret mening når det gjelder muslimer, han gjorde alt han kunne for å hjelpe muslimene for 40 år siden og han gjør akkurat det samme nå.

En hver person som jobber for at mennesker med tilknytting til en religion/Ideologi som ønsker oss vantro halshugget skal komme til landet ønsker sitt folk vondt.
    Så dermed kan du dytte 1,5 milliarder mennesker ned i en sekk merket med potensielle halshuggere. Stigmatisering og demonisering av folkegrupper er ikke noe du synes er problematisk og en smule primitivt?

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166

Så dermed kan du dytte 1,5 milliarder mennesker ned i en sekk merket med potensielle halshuggere. Stigmatisering og demonisering av folkegrupper er ikke noe du synes er problematisk og en smule primitivt?
    Hvis snittet i USA er representativt for 1,5 milliarder muslimer, så betyr det at 750 millioner støtter Sharia lov, som betyr avkapping av ihvertfall lemmer.

Sannsynligvis er tallet lavere globalt, men langt fra lavt.

Sist redigert:

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

Hvis snittet i USA er representativt for 1,5 milliarder muslimer, så betyr det at 750 millioner støtter Sharia lov, som betyr avkapping av ihvertfall lemmer.

Nei, det betyr absolutt ikke det. Sharia er mye mer enn brutale avstraffingsmetoder. De som svarer at de ønsker sharia kan mene andre deler av sharia.

C

cruiser

Gjest
    Alle amerikanere som stiller seg bak grunnloven er også for dødsstraff fordi det åttende tillegget åpner for dette. De er selvsagt også for retten til å bære skytevåpen.. andre tillegg

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.887
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

Her kan dere se hvor fæle vi er:

Ikke hørt om GNRD? - https://no.wikipedia.org/wiki/Global_Network_for_Rights_and_Development

Man mener Norge bryter menneskerettigheter, men har selv listet Emiratene som det 12. beste landet i verden
    når det gjelder menneskerettigheter i sin index. Selv eksterrorist Lars Gude syntes det var "lite troverdig"...

Ledet av Dr. Loai Deeb - en kar som ikke ønsker å fremlegge noen dokumentasjon på hva han er "doktor" i.
    Hvitvasking av penger - kanskje?

mvh
    Gunnar Brekke

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166

Nei, det betyr absolutt ikke det. Sharia er mye mer enn brutale avstraffingsmetoder. De som svarer at de ønsker sharia kan mene andre deler av sharia.
    Du så kanskje ikke videoen jeg postet?

"A poll commissioned in May 2015 by the Center for Security Policy showed that 51 percent of American Muslims preferred that they should have their own Shariah courts outside of the legal system ruled by the U.S. Constitution. And nearly a quarter believed the use of violent jihad was justified in establishing Shariah."

Om de nødvendigvis ikke ønsker å kappe av lemmer som straffemetoder, ønsker de egen lov utenfor amerikansk grunnlov.

Poll: Most U.S. Muslims would trade Constitution for Shariah

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.552
    Undersøk først hva Sharia egentlig er før dere drar ned rullegardinen.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.818
    Sted
    Trondheim
    Det er litt for enkelt å feie det under teppet og si at "de som sier de vil ha sharia-lover mener sikkert ikke alle sharia-lovene". Nei, mange mener kanskje ikke det, men det er like godt mulig at de mener det. Jeg synes man skal forholde seg til det som blir sagt, og ikke bare si at "de mener det sikkert ikke."

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Sharia omhandler vel hele livet til en muslim? Bønn, faste etc. Dette har de allerede frihet til å praktisere, og går ikke i konflikt med andre lover. Så det er vel neppe den delen av Sharia den undersøkelsen har fokusert på?

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.364
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg regner med at det ikke er nødvendig å debattere at en fortsettelse av dagens innvandring/flyktninger politikk vil gjøre at Norge blir en veldig forskjellig land å leve i innen relativt kort tid. Fortsetter innvandringen på dagens nivå - så vil man i Norge få flertall i befolkningen med innvandrerbakgrunn, man vil få et flertall i befolkningen som er muslimer og med mindre ting endrer seg dramatisk - så vil BNP pr innbygger falle dramatisk. Dette vil medføre enorme forandringer for hvordan det er å bo i Norge.

1) Uavhengig av økonomisk bidrag/religion/osv - er det en ønsket utvikling av vestlig kultur skal utvannes (vi er jo internasjonalt i betydelig mindretall) og at vi skal bli ett globalt folk.

2) Hvis man ikke ideologisk har et ønske om at grenser skal falle og at vi skal bli ett folk - er det for å hjelpe mennesker i nød man er villig til å "ofre" den norske kulturen/nasjonen for..?

Mvh
    OMF

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo
    Det er litt for enkelt å feie det under teppet og si at "de som sier de vil ha sharia-lover mener sikkert ikke alle sharia-lovene". Nei, mange mener kanskje ikke det, men det er like godt mulig at de mener det. Jeg synes man skal forholde seg til det som blir sagt, og ikke bare si at "de mener det sikkert ikke."
    Nå skrev jeg KAN mene. Og da som et svar på PKGs innlegg om at det BETYR at de støtter bestialske avstraffingsmetoder.

Men det er jo klart at når utgangspunktet er at muslimer er halshuggende monstre, så burde man vel ikke bli overrasket om at intelligensiaen hegner om visse tolkninger...

G

Gjestemedlem

Gjest
    death.jpg

Her er forklaringen på hvorfor det er så mange av dem.

Det er også en av forklaringene på hvorfor det er ytterst viktig for den demokratiske verdens fremtid at det aldri blir for mange av dem her. En primitiv brutal organisasjon som tvangsinnmelder mennesker og dreper dem som vil melde seg ut er ikke noe å støtte, selv om man skulle falle for tåpeligheten i å regne alle disse menneskene som "en folkegruppe".

Muslimer er ikke mer en folkegruppe enn mennesker som er smittet av malaria er en folkegruppe.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn