Politikk, religion og samfunn Islamister i Norge, er de noe å bry om da?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    C

cruiser

Gjest
    Hehe, det ligger i terrorens natur å skape frykt, det er fortsatt slik at det er større sjanse for å miste livet i ett gangfelt enn i en terroraksjon. Skjønner ikke hvorfor dere gidder å opptre som terroristenes nyttige idioter?
    Problemet er ikke statistikk, men hva vi pålegger oss selv å (ikke) gjøre. Den som tror at terror har noe med å trumfe dødstallene i trafikken å gjøre, har lite forstått.
    Nå var denne en kommentar til de 500000 angivelige terroristene som nå var på vei til Europa. Innvandrings og integreringsproblemene er helt reelle, terror og eurabia frykten er sterkt overdrevet.

Det er godt mulig mainstream media er forsiktige med å kline til spikeren på hodet i frykt for å treffe tommelen, jeg syns det er ett mye større problem at frieord, document, avpixlat osv og tildels HRS forkler seg som nettaviser/nyhetsformidlere. Det er dem ikke, de har ingen redaksjon, ingen research avdelinger etc etc. Dette er blogger drevet av enkeltpersoner og små grupperinger forkledd som noe annet.

Sist redigert av en moderator:

Terje-A

Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Antall liker
    9.700
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Flyktningekatastrofen som nå kommer inn over Europa er et resultat av Vestens idiotiske oppførsel i områdene disse flyktningene kommer fra.
    Med hjelp av Dick Cheney & co har vesten fjernet lokket på denne trykkokeren og nå er det ikke mulig å få dette på igjen.
    Hussain, Gadaffi og Assad holdt dette under kontroll i årtier. Nå har vi fått frem et anarki som vi ikke greier å håndtere.
    Som man reder ligger man er det noe som heter og jaggu meg er det sant i dette tilfellet.
    Du har så rett, vesten har mye av skylden for det som skjer, men at vi folket skal få lide for at vi har hatt og har ubrukelige politikere i vesten er heller ikke riktig.
    Men jeg føler virkelig ikke at vi i Europa lider noe særlig av dette og i hvertfall ikke vi i Norge. Vi har det så bra at jeg blir kvalm av all sytingen og klagingen.
    Nå handler ikke dette kun om deg, typisk tankegangen til en egoist, men de familiene som fikk sine døtre gruppevoldatt og som førte til at de tok selvmord mener nok noe annet.

Når du ikke engang har fått med deg hvor mye Sverige sliter pga innvandringen har du ikke akkurat satt deg inn i hva innvandringen fører til.
    Her var det mye frustrasjon ser jeg. Jeg legger med flat, jeg er en egoist, det er bare innvandrere som gruppevoldtar og jeg har ikke satt meg inn i hva innvandringen fører til. Men det har jo du. Så bra.

PKG

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.08.2012
    Antall liker
    166
    Skremmende, Gjestemedlem la vel ut en link fra Dagbladet for en stund siden der IS sa at de skulle sende 500 000 mennesker til Europa, noen få måneder etter artikkelen så startet masseinnvandringen fra muslimske land til europa.

Terrororganisasjonen IS skal angivelig ha skutt og drept 200 barn i en video som er lagt ut på nettet.

Selv om den varer mindre enn 30 sekunder, er innholdet så sterkt at det vanskelig lar seg gjøre å publisere videoen i sin opprinnelig form. IS er kjent for flere brutale massakre, men det er ikke tidligere rapportert henrettelser av så mange barn.
    IS skal ha drept 200 barn i en massehenrettelse

Lover godt dette.
    Det er nok sannsynligvis propaganda som Isis benytter seg flittig av, ikke realistisk. Jeg reagerer mest på hvor rolige og rasjonelle intrevjuobjektene er, spesielt førstemann. Ideer om at de er mentalt ustabile og blodtørstige monstre ser ut å være tidenes feildiagnose.

Dette er slik de ser verden.

D

Desillusjonert

Gjest
    Når skal venstresiden (og tildels høyresiden) her inne og regjeringen skjønne at vi rett og slett ikke er klare for dette og at de eneste som tjener på dette er de private aktørene som tjener grove penger på dette. Uten god nok styring og gode nok systemer, så får de bare lov til å fortsette, mens vår idiot justisminister reagerer med å skjelle ut noen de som lider av dette.

De som taper mest på dette er flyktningene og oss! De får et dårlig inntrykk av oss og vi av dem. Det blir ikke mye "brorskap" av slikt...
    Jeg får meg ikke til å tro at de som klager mest i media er de representative for flyktninger flest og at det er på grunn av dårlige språkkunskaper (og en annen kultur) de blir misforstått.

Denne artikkelen burde vise at de har et poeng i det de sier, de private aktørene driter i de og gjør alt for å tjene penger:
    Asyl-demonstrantene sl?r tilbake mot Anundsen med egne bilder fra mottaket - nyheter - Dagbladet.no

"Bilder Dagbladet har fått tilgang til, viser flere eksempler på svært dårlige hygieniske forhold på badene i mottaket, som asylsøkerne har renholdt selv fram til nå.
    - Mangel på kommunikasjon er hovedproblemet. Folk har for eksempel ikke vært klar over hvem som har ansvar for å holde fellesarealer fint, og vi har ikke fått skikkelig renholdsutstyr, dermed har det blitt så ille som bildene viser, sier en syrisk 37-åring som er talsmann for flyktningene.
    - Det er ikke norske myndigheter vi kritiserer, vi elsker Norge og skjønner at myndighetene gjør sitt ytterste for at vi skal ha det bra. Det vi kritiserer er et privat selskap som gjør ting vi reagerer på, sier han.

Han synes mediedekningen fra asylsøkernes protest har vært urettferdig, og at det ikke har kommet godt nok fram hva asylsøkerne faktisk reagerer på. Kritikken fra justisminister Anundsen opprører ham:
    - Jeg synes han skal prøve å sette seg inn i at det er to sider av en sak, før han sier sånt til avisene, sier 37-åringen.
    Mat- og internettmangel er ifølge ham de minst alvorlige problemene, selv om det er dette som har fått mest medieoppmerksomhet. Det verste er mangelen på helsehjelp og medisiner, ifølge talsmannen."

G

Gjestemedlem

Gjest
    Forståelig at folk ikke er fornøyd med rengjøring og standard. Det så ikke noe trivelig ut på de bildene fra Dagbladet. Men kanskje de hadde fått mer velvilje om de hadde tatt en felles dugnad med opprydding og rengjøring og ikke bare ventet på at noen andre skal komme å gjøre alt arbeidet?

Men når de ser bilder i avisene om andre som bor på fine hoteller rundt om, så er det nok litt bittert å ha trukket er litt kortere strå. Men dette er en vanskelig situasjon med enormt press, og de må nok bare ta til takke med det de får, i alle fall som en midlertidig løsning.

D

Desillusjonert

Gjest
    Poenget er vel at det ikke er så svart hvitt som mange vil ha det til. Å søke informasjon på enkelte lugubre nettsteder bare for å bekrefte sitt eget syn hjelper ikke!
    MEN...det er ihvertfall ikke så enkelt som en del vil ha det til! Enkelte blåøyde må få opp øynene...

Dette kommer til å genrere mange og store problemer, fordi våre myndigheter ikke har hatt og/eller ikke klarer å lage gode nok systemer som gjør at de som trenger hjelpen virkelig får den hjelpen de trenger! Å stuve folk inn på diverse mer eller mindre ubebolige steder uten å ha gode nok systemer, vil ikke gjøre denne situasjonen bedre.

Skolegang, språkkurs, hjelp til selvhjelp og noe å gjøre må på plass så fort som overhodet mulig. Ellers vil vi skape ekstremister, både av de som kommer og de som allerede er her. Kan vi da ta inn ubegrenset med folk? NEI! Å ta inn flere nå, vil gjøre vondt verre. Systemene må opp før vi kan ta inn flere. Og de må opp fort!

PS: http://www.dagbladet.no/2015/11/10/kultur/meninger/leder1/dbmener/flyktninger/41887078/

Sist redigert:
    D

Desillusjonert

Gjest
    Bønn til Karpe Diem: Vi må ikke være så sinte

"En dag var jeg så sint at jeg reiste tilbake til mitt hjemland etter mange år i utlendighet bare for å kunne slutte å være sint.Der ble jeg enda sintere enn jeg var. For der var det en hel haug mennesker som oppførte seg dårlig.
    Men jeg kalte dem ikke rasister, for de snakket mitt eget språk og hadde samme hudfarge som jeg.
    Jeg kalte dem drittsekker, pakket kofferten og kom hjem med en viktig lærdom. Jeg lengtet faktisk hjem til Norge, selv om jeg aldri helt føler meg hjemme her heller.
    Jeg vet at jeg er og alltid vil være en utlending her, men det er greit, for her har jeg rettigheter."

Pommeroy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.05.2012
    Antall liker
    353
    Pass godt på døtre, mødre og ektefeller.

Tønsbergs Blad - Barn og unge jenter antastet av asylsøkere

– Dette dreier seg om kulturbetingede utfordringer. Det går på holdninger de har til yngre jenter som beveger seg ute, uten følge av mannlige slektninger, og ikke slik de er vant med fra arabiske land. Vi regner med at det er derfor de har gjort dette, sier politiets ordenssjef.

D

Desillusjonert

Gjest

– Dette dreier seg om kulturbetingede utfordringer. Det går på holdninger de har til yngre jenter som beveger seg ute, uten følge av mannlige slektninger, og ikke slik de er vant med fra arabiske land. Vi regner med at det er derfor de har gjort dette, sier politiets ordenssjef.
    "– Vet du om noen har forklart asylsøkerne at om de har sin kultur i sine hjemland på dette området, så har vi vår her?
    – Vi har diskutert forskjellige løsninger, og vi ønsker at det kunne lages en informasjonspakke for asylsøkerne som kommer. Men det finnes ikke for akuttmottak, som OCC er. Det skaper utfordringer. Vi ser jo at Utlendingsdirektoratet er bakpå, at de ikke klarer å få gjort noe med dette. Samtidig er mitt inntrykk at UDI gjør så godt de kan. Hvis asylsøkerne forblir på OCC i uke etter uke, må det mer aktivisering til. Og i alle fall informasjon, sier Frank Gran, som ber publikum om å melde fra med en eneste gang hvis det skjer noe som skaper frykt."

At de ikke skjønner at dette kommer til å tilta og at dette kommer til å skape problemer er for meg en stor gåte! At det ikke er tatt tak i for lenge siden er en enda større gåte. Vi er, som nasjon, rett og slett ikke klare for dette...
    Hvem foreldre og hvilke kvinner vil ha slike som sine nærmeste naboer?
    Og hvilken bjørnetjeste gjør vi ikke de, når de slipper rett ut i et samfunn de ikke skjønner?

PS: noen som tør vedde på når den første store konfrontasjonen kommer til å komme? Jeg vedder ganske mye på at det skjer nokså raskt over nyttår...

Sist redigert:
    C

cruiser

Gjest
    Det er vel ingen her som ikke skjønner at det er utfordringer, det man ikke er enige om er hvordan det skal løses...

Problemet med denne tråden er sammensausing av en hel rekke forskjellige problemstillinger. Man diskuterer asylinstituttet, terror, religion, islamisme, integrering osvosv i en og samme røre

D

Desillusjonert

Gjest
    Utfordringer? Dette har kommet mye lengre enn at det er en utfordring. Først må man innse at det er et tiltagende stort problem og at vi per dags dato ikke har et system for å ta tak i det! Det virker som mange har problemer med det, inkludert enkelte her inne og i stat/departement.

Ytre venstres "Barnehage tanter" viser en total mangel på fornuft og deres snillisme bør få en realitetssjekk snarest!

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Man skal ikke snakke om de negatvit om islam, da blir man fjernet fra det åpne rom.

Seieren følger organisasjonen Norges Unge Muslimers (NUM) faner! Riktignok måtte man – mye takket være Hege Storhaugs gravearbeid – trekke sin spesielt inviterte hatpredikant fra den oppbyggelige Umma-konferansens program, men til gjengjeld har man fått ryddet opp i andres hat. Nærmere bestemt Heges. Og etter en heltemodig innsats kan styremedlem i NUM, Hossam Belikilani, endelig proklamere seieren over islams fiende
    Hege Storhaug gjorde det klart at NUM inviterte en predikant som spredde hat, de trakk innbydelsen, men som takk fikk NUM hennes Facebook profil fjernet.

Norges Unge Muslimer: Ord dårlig – vold bra | Rights.no – Human Rights Service

Ja sammen er vi sterkere mot slike hatere og rasister, men jeg legger ut dette bildet og jubler.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Dette er egentlig en fille sak, men legg merke til hva som blir sagt.

Generalsekretær i Islamsk Råd Norge Mehtab Afsar sier til Aftenposten

- Som muslim er det vår tro at det er en Gud som er skaper av alt. Skaperen har gitt mennesker noen retningslinjer som skal følges, sier Afsar, som representerer 80.000 muslimer i Norge.
    Norturas slaktemetode er nå godkjent som halal - Aftenposten

Det vil si at lederen for 80 000 mennesker og flere på vei sier at rettningslinjene skal følges, dette stemmer jo ikke med det Goggen har fortalt oss i uker.
    De voldelige skal også følges eller hva, de er jo guds ord.

Goggen8

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2014
    Antall liker
    971
    Sted
    Oslo

- Som muslim er det vår tro at det er en Gud som er skaper av alt. Skaperen har gitt mennesker noen retningslinjer som skal følges, sier Afsar, som representerer 80.000 muslimer i Norge.

Det vil si at lederen for 80 000 mennesker og flere på vei sier at rettningslinjene skal følges, dette stemmer jo ikke med det Goggen har fortalt oss i uker.
    For det første så viser jo artikkelen at Norturas slaktemetode avviker fra andre muslimske slaktepraksiser, så bare der burde det ringe en varselbjelle.

For det andre så vil en som tolker et religiøst påbud i en bestemt retning naturlig nok si at denne retningen er guds retning. En som tolker påbudet i en annen retning vil, hold deg fast, også tolke sin retning som guds retning.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

For det første så viser jo artikkelen at Norturas slaktemetode avviker fra andre muslimske slaktepraksiser, så bare der burde det ringe en varselbjelle.

For det andre så vil en som tolker et religiøst påbud i en bestemt retning naturlig nok si at denne retningen er guds retning. En som tolker påbudet i en annen retning vil, hold deg fast, også tolke sin retning som guds retning.
    Hva de jobber for og hva de får til er 2 helt forskjellige ting, en leder for 80 000 mennesker sier at de skal følge guds ord, det er vel egentlig der varselbjella burde ringe til og med for deg.

Sist redigert:

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark

Sådan noget vrøvl de er i et land hvor der ikke er indført Sharia lovgivning og det vil heller aldrig ske, derfor gælder Norsk lov også for Muslimer, ved at leve efter Koranen så giver de bare afkald på en mase goder og rettigheder som du har, og tager for givet, og nyder godt af.

Det kan du så have ondt i røven over hvis du har lyst, jeg mener at det må de selv ligger og rode med, vi lever i et frit demokratisk land og må lever lige som vi vil, og tro på hvad hvad vi vel, bare vi overholder loven

Sist redigert:

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Sådan noget vrøvl de er i et land hvor der ikke er indført Sharia og det vil heller aldrig ske, derfor gælder Norsk lov også for Muslimer, ved at leve efter Koranen så giver de bare afkald på en mase goder og rettigheder som du har, og tager for givet, og nyder godt af.

Det kan du så have ondt i røven over hvis du har lyst, jeg mener at det må de selv ligger og rode med, vi lever i et frit demokratisk land og må lever lige som vi vil, og tro på hvad hvad vi vel, bare vi overholder loven
    Så dette er ikke guds ord eller er det løgn?

Perfected is the Word of thy Lord in truth and Justice. There is naught that can change His words. He is the Hearer, the Knower. Sura 6:115

There is no changing the Words of Allah. Sura 10:64

And recite that which hath been revealed unto thee of the Scripture of Thy Lord. There is none who can change His words, and thou wilt find no refuge beside Him.
    Sura 18:27

I warn everyone who hears the words of the prophecy of this book:If anyone adds anything to them, Allah will add to him the plagues described in this book. And if anyone takes words away from this book of prophecy, Allah will take away from him his share in the tree of life and in the holy city, which are described in this book.
    Revelation 22:18,19

C

cruiser

Gjest

Hva de jobber for og hva de får til er 2 helt forskjellige ting, en leder for 80 000 mennesker sier at de skal følge guds ord, det er vel egentlig der varselbjella burde ringe til og med for deg.
    Jeg sier også at ungene skal gjøre ferdig leksene før de hiver seg på computeren men det er ikke alltid det skjer :)

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316

Jeg sier også at ungene skal gjøre ferdig leksene før de hiver seg på computeren men det er ikke alltid det skjer :)
    Det kan godt hende at jeg tar feil, men du er vel ikke gud som lover de evig liv i det hellige for å gjøre leksene

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest

Apropos....Kripos: Kjente seksualforbrytere oppsøker asylmottak - Aftenposten

cb_600

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å la være å lese denne tråden, selv om jeg har mest lyst til å stikke hodet i jorden, tenke at alt vil jo gå bra, for så å fortsett med livet som vanlig. Men når man får 1000 innvandrere samlet utenfor stuevinduet i et lite lokal samfunn, blir man straks noe mer bekymret, enda en grunn for at jeg kanskje burde ha sluttet med å lese denne tråden.

Så skjer det, det som de fleste i de lille lokalsamfunnet har vært bekymret over, men som de fleste ikke har turt å utrykke i frykt for å bli stemplet rasist, islamafob, fremmedfrykter osv..

Kan vel tillate meg å si at bekymringen har gått over fra å være tanker til å bli en reell frykt. En frykt som nå har innvirkning for alle i det lille lokal samfunnet. For meg personlig er frykten stor for hva som kan hende datteren min. Lufte hunden i skogen får hun ikke lovt til lengre, til det er frykten for reell og stor.

Det er vel ingen her som ikke skjønner at det er utfordringer, det man ikke er enige om er hvordan det skal løses...
    Så crusier, jeg vil med mine villeste påstander si at det å kalle slik hendelser en utfordring blir for simpelt. Men skjønner at en må virkelig kjenne usikkerheten på kroppen før at man kan sette seg inn i hva dette innebærer for den enkelte som er berørt. At du ikke gjør det, hvor enn du sitter trygt med dine kjære, gir deg ingen rett til å sitte på en moralsk pidestall å bagatellisere reelle bekymringer som blir til reelle hendelser som skaper usikkerhet og frykt.

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.478
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å la være å lese denne tråden, selv om jeg har mest lyst til å stikke hodet i jorden, tenke at alt vil jo gå bra, for så å fortsett med livet som vanlig. Men når man får 1000 innvandrere samlet utenfor stuevinduet i et lite lokal samfunn, blir man straks noe mer bekymret, enda en grunn for at jeg kanskje burde ha sluttet med å lese denne tråden.

Så skjer det, det som de fleste i de lille lokalsamfunnet har vært bekymret over, men som de fleste ikke har turt å utrykke i frykt for å bli stemplet rasist, islamafob, fremmedfrykter osv..

Kan vel tillate meg å si at bekymringen har gått over fra å være tanker til å bli en reell frykt. En frykt som nå har innvirkning for alle i det lille lokal samfunnet. For meg personlig er frykten stor for hva som kan hende datteren min. Lufte hunden i skogen får hun ikke lovt til lengre, til det er frykten for reell og stor.

Så crusier, jeg vil med mine villeste påstander si at det å kalle slik hendelser en utfordring blir for simpelt. Men skjønner at en må virkelig kjenne usikkerheten på kroppen før at man kan sette seg inn i hva dette innebærer for den enkelte som er berørt. At du ikke gjør det, hvor enn du sitter trygt med dine kjære, gir deg ingen rett til å sitte på en moralsk pidestall å bagatellisere reelle bekymringer som blir til reelle hendelser som skaper usikkerhet og frykt.
    Jammen - det er jo rimelig at slike situasjoner kan oppstå...

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Og tyskerne tror at integreringen går via moske og koran.

«Mansour ist Sprecher des Muslimischen Forums Deutschland, eines Zusammenschluss liberaler intellektueller Muslime, und glaubt "dass viele Organisationen die falschen Ansprechpartner für Flüchtlinge sind, weil sie Werte vermitteln, die eine Parallelgesellschaft unterstützen". Die Neuankömmlinge sollten Kontakt zur Mehrheitsgesellschaft bekommen. "Es reicht nicht, ihnen den Weg zur Moschee zu zeigen und einen Koran zu schenken. Sie sollen lernen, wie Deutschland funktioniert, wo die besten Schulen am Ort sind, wie man eine Bewerbung schreibt, welche Chancen sie haben – und vor allem, welche Werte in dieser Gesellschaft gelten." Ob sie das in konservativen Moscheegemeinden lernen, ist fraglich.»

Regierung will Integrationslotsen von Muslim-Verbänden - DIE WELT

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

La oss likevel ikke glemme at faenskap er over alt, uten å trekke slutningen om at den ene faenskapen oppveier for den andre. Det gjelder å være på vakt alle vegne.

Kripos: Kjente seksualforbrytere oppsøker asylmottak - Aftenposten

cb_600

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    La oss likevel ikke glemme at faenskap er over alt, uten å trekke slutningen om at den ene faenskapen oppveier for den andre. Det gjelder å være på vakt alle vegne.

Kripos: Kjente seksualforbrytere oppsøker asylmottak - Aftenposten
    Er helt klar over at faenskap finnes i de fleste kriker og kroker. Det hjelper faktisk veldig lite å tenke at det er ikke bare her det skjer. Som sagt tidligere, tror dette er noe som må oppleves enten direkte på kroppen, eller indirekte gjennom lokalmiljøet, hvor alle kjenner alle og alt blir så nært.

Når man får 1000 personer med stor overvekt av menn, som er fra en kultur som tilsier at det er helt greit å forgripe seg på barn hvis de ikke er ifølge med en voksen mann, skremmer det både meg personlig og det lille tettstedet hvor jeg har følt trygghet og frihet i alle år.

Slik det er nå og frem til innvandrende er flyttet ut av leiren, tidligst februar 2016 ble det vel nå, vil datteren min ikke få lovt til å ferdes på egenhånd.
    Det må da være uakseptabelt at det skal være slik i frie Norge, er det ikke? Eller er dette prisen vi må regne med for å hjelpe andre? Ikke vet jeg, har ingen utdannelser i fagfeltet, har ikke drevet med aktivt nødhjelp eller jobbet som frivillig i noen leir i Midtøsten. Så alt er ukjent og nytt for meg og mine.

Påstand: Kulturkrasj på sitt verste!

kortvarig

Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark

Sådan noget vrøvl de er i et land hvor der ikke er indført Sharia og det vil heller aldrig ske, derfor gælder Norsk lov også for Muslimer, ved at leve efter Koranen så giver de bare afkald på en mase goder og rettigheder som du har, og tager for givet, og nyder godt af.

Så dette er ikke guds ord eller er det løgn?

Perfected is the Word of thy Lord in truth and Justice. There is naught that can change His words. He is the Hearer, the Knower. Sura 6:115

There is no changing the Words of Allah. Sura 10:64

And recite that which hath been revealed unto thee of the Scripture of Thy Lord. There is none who can change His words, and thou wilt find no refuge beside Him.
    Sura 18:27

I warn everyone who hears the words of the prophecy of this book:If anyone adds anything to them, Allah will add to him the plagues described in this book. And if anyone takes words away from this book of prophecy, Allah will take away from him his share in the tree of life and in the holy city, which are described in this book.
    Revelation 22:18,19
    Det har ingen mening at du strør om dig med Koran citater , som omhandler at man ikke kan lave om på Koranens ord , naturligvis kan man ikke det, men kan heller ikke lave om biblens ord og det behøver man heller ikke.

Da disse ord gå fint i spænd med Dansk og Norsk lovgivning som jeg tidligerer nævnte.

Bortset fra at Muslimerne giver afkald på en del ting og rettigheder der kan bl.a. nævnes, fri abort , nyde alkohol, optage lån , leve papirløst, spille på lotto , og at man ikke må håne og tale nedsætende om andres tro, hudfarve eller traditioner, man må heller ikke spise svinekød. med mere.....

Sharia betyder grundlægende to ting, at gøre sig umage og at stræbe, og lovmærssigt betyde det lighed og retfærdighed og barmhjertighed, og dette gå som sagt på langt de fleste punkter fint i spænd med vores love og værdisæt .

Så er der situationen hvor Muslimmer bosætter sig andre stede hvor hovedparten af befolkningen ikke er Muslimer, der indgår den enkelte Muslim en pagt med dette land/samfund om at overholde dette lands love og det er fyldt foreneligt med Islam.

Vi har bl.a haft en de mest ekstremme grupper af Muslimer Hizb-ut-Tahrir i vores land Danmark i årtier uden problemer , de opfylder naturligvis Dansk lovgivning ellers var foreningen/partiet for længst blevet lukket, deres talsmand er iøvrigt en Dansk konvertit.

Man har prøvet at få foreningen lukket flere gange , og det er afprøvet to gange ved højesteret om de overholder Dansk-lovgivning, og hver gang er Hizb-ut-Tahrir blevet frikendt , og man har måttet erkende at de holder sig inden for Dansk-lovgivning og derfor har lov til at være her.

At der så er en masse som har ondt i røven over at de er her, der er en anden helt anden historie , som ikke drejer sig om Hizb-ut-Tahrir , men mere om Danskernes manglende tolerance overfor anderledes tænkende mennesker.

Da det som sagt sjældent er konflikter imellem Muslimernes værdisæt og vores love, da det jo er lidt som når en kristen vælge at lever efter de 10 bud, og samtidig skal tage hensyn til et lands love, der er der normalt heller ingen konflikt i.

Og som sagt effektuering af de mere voldsomme straffe inden for Sharia-lovgivning kræver at der indført Sharia-lovgivning i det aktuelle Land, og det drejer som sagt om ganske få lande i mellemøsten hvor dette er sket.

For at få et mere nuanceret syn på virkeligheden vil jeg anbefale dig at læse disse link herunder, således at du faktisk kan få den virkelighed vi rent faktisk ser til at passe sammen med Islam.

For vi se jo ikke en masse Muslimer rende rundt uden hænder , vi ser ikke en masse steninger , vi ser ikke en masse hængninger , vi ser ikke en masse æresdrab osv i vores del af verden.
    Langt hovedparten af Muslimerne følger naturligvis vores lovgivning ellers er de at betragte som kriminelle og vil bliver straffet og i værste fald hvis det er muligt vil de simpelthen blive udvist af landet.
    At vi har kriminalitet i underklassen (det har der altid været) af anden og tredjegenerations indvandrere er igen et andet problem, som langt mere drejer sig om socialpolitik end om Muslimer.

Hele FaktaLinket om Sharia — Faktalink
    Er en muslim forpligtet til at overholde loven i Danmark selvom DK involverer sig i krige i muslimske lande?
    Islamisk Studiebogssamling - Samfund og politik

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Det har ingen mening at du strør om dig med Koran citater , som omhandler at man ikke kan lave om på Koranens ord , naturligvis kan man ikke det, men kan heller ikke lave om biblens ord og det behøver man heller ikke.
    Bibelen er jo bare en tilfeldig samling med tekster valgt og vraket fra datidens topliste av sagn og skrøner av et eller annet kirkemøte en gang. Den finnes forøvrig i utallige revisjoner og utgaver. Koranen er en samling vers tilskrevet en middelmådig bard, pedofil, slavedriver, kvinneundertrykker og blodtørstig voldsmann.

Hvorfor i alle dager skulle man ikke kunne forandre på de tekstene? Et minstekrav er da at enhver person står helt fritt i å skrive sin egen versjon, forbedre dem og lage noe som er litt mer kompatibelt med dagens samfunn.

Da disse ord gå fint i spænd med Dansk og Norsk lovgivning som jeg tidligerer nævnte.
    Ordene går greit så lenge ingen tar dem alvorlig nok til å følge dem. Gjør man det ender man fort opp med lovens strengeste straff om man lever i et vestlig land.

Vi har bl.a haft en de mest ekstremme grupper af Muslimer i vores land Danmark i årtier Hizb-ut-Tahrir uden problemer , de opfylder naturligvis Dansk lovgivning ellers var foreningen/partiet for længst blevet lukket.
    I mange land er denne gruppen forbudt, så kanskje det er dansk lovgivning det er noe lagt med. I i disse dager avholder denne forferdelige islamistorganisasjonen av konferanse i København som er ventet å tiltrekke mer enn 1000 av dem.

Hva enkeltmennesker kan få lov til å si og mene er nå en ting, i et innlegg, en bok etc., her bør listen legges høyt. Når det kommer til organisasjoner som har som mål å undergrave samfunnet de lever i så handler det ikke lenger om ytringsfrihet men om i hvilken grad man skal tillate slike krefter som dette å vokse i omfang og innflytelse. Tyskland har forbud mot naziorganisasjoner og det ikke en helt vilkårlig sammenligning heller:

In January 2003, Hizb ut-Tahrir was barred from public activity in Germany, German Interior Minister Otto Schily stating that the group was spreading violence and hate and had called for the killing of Jews.[57] Membership in the party is still permitted. The charges originate from a conference at the Technical University of Berlin, organized by a student society allegedly affiliated with Hizb ut-Tahrir. The furor was caused because the conference was attended by members of the neo-NaziNational Democratic Party of Germany (NPD), which allegedly sparked fears of an alliance between neo-Nazi groups and Islamists.

Og man har prøvet at få foreningen lukket , og det er afprøvet to gange ved højesteret om de overholder Dansklovgivning, og hver gang er Hizb-ut-Tahrir blevet frikendt , og man har måttet erkende at de holder sig inden for vores lovgivning og derfor har lov til at være her.
    Ja, så er det kanskje på tide å forandre loven.

At der så er en masse ondt som har ondt i røven over at de er her, der er en anden helt anden historie , som ikke drejer sig om Hizb-ut-Tahrir , men mere om Danskernes manglende tolerance overfor anderledes tænkende mennesker.
    Kanskje ikke alle Dansker ser på Hizb-ut-Tahrir og de tusenvis av "dansker" som støtter dem som bare litt anderledes tænkende mennesker.

Da det som sagt sjældent er konflikter imellem Muslimernes værdisæt og vores love, da det jo er lidt som når en kristen vælge at lever efter de 10 bud, og samtidig skal tage hensyn til et lands love, der er der heller ingen konflikt i.
    Dette handler ikke om hva noen mennesker velger som personlig veiledning. Kristendommen og dens lover har en ganske så brutal historie, og den har gradvis mistet makten fra sin glansperiode i den mørke middelalderen. Grunnen til at det er liten konflikt med den og demokratiske samfunn i dag er at det ikke lenger er så mange som tar den på alvor, og enda færre som ønsker noen formell makt til den. Den inneholder forsåvidt heller ikke et sharialignende lovverk som er ment som en erstatning for demkograi og individuell frihet til å velge noe som helst.

For meg må folk gjerne velge "å leve etter de ti bud". Aldri våge å se på andre "guder", holde seg til sin egen eiendom og gi sine slaver fri på søndagen.

Og som sagt effektuering de mere voldsomme straffe inden for Sharia-lovgivning kræver at der indført Sharia-lovgivning i det aktuelle Land, og det drejer som sagt om ganske få lande i mellemøsten hvor dette er sket.
    Oversiktskart for 2013

2013.jpg

Spredningsfaren er nok betydelig.

40% av danske muslimer ønsker en eller annen grønnfarge i Danmark også i følge en helt fersk undersøkelse.

-

Det betyr ikke at det er noen som helst slags fare for at Europa skal farges grønn med det første. Men det er et økende problem at disse lovene vil eksistere som et parallelt uformelt lovverk hvis legalitet ligger innen aksepten av Sharia som prinsipp, og gjort mulig av den indre islamske justis i disse miljøene. Hets og utfrysing av de muslimer som ikke underkaster seg. Vi ser det i Sverige og vi ser det i UK, og mange andre steder, og dette vil bli mer og mer utbredt å årene som kommer, og det er to hovedgrunner til dette.

1. Det økende antallet muslimer

2. Den legalitet man gir de religiøse kreftene. Det at vestlige politikere og samfunnstopper utpeker religiøse ledere som noen slags talsmenn for disse demografiske gruppene og dermed gir både dem og islam mye mer makt over disse menneskene enn hva som bør tillates i vestlige samfunn.

For at få et mere nuanceret syn på virkeligheden vil jeg anbefale dig at læse disse link herunder, således at du faktisk kan få den virkelighed vi rent faktisk ser til at passe sammen med Islam.
    Her tenker jeg rett og slett av du må innse at mange er uenige.

For vi se jo ikke en masse Muslimer rende rundt uden hænder , vi ser ikke en masse steninger , vi ser ikke en masse hængninger , vi ser ikke en masse æresdrab osv i vores del af verden.
    Men vi ser at mange mennesker lever i frykt og press i muslimske miljøer i Europa. Vi ser arrangerte giftemål og muslimsk kvinnesyn. Vi ser guttegjenger som hetser andre gutter hvis de ikke får sine søstre til å pakke seg inn i kostymer. Vi ser jenter som blir straffet av sine foreldre om de så er snakker med gutter uten anstand. Vi ser jenter som blir sent tilbake på ferie for å kjønnsmutileres eller islamiseres slik at de ikke skal få vestlige tanker og vaner, vi ser unge gutter som har islamistiske helter og som støtter slik tankegang, vi ser en fryktkultur utbre seg der vestlige forfattere, kunstnere og tenkere trenger væpnet politibeskyttelse om de vil henvende seg til publikum direkte med noe som taler i mot Islam, vi ser norske og danske jenter utrygge i måte med islamsk kvinnesyn og den praksis det kan medføre, vi ser politisk handlingslammelse over å ta tak i islamrelaterte problemer i frykt for å bli upopulære i visse kretser, vi ser selvsensur av journalister og sterkt eufemistisk tale der frykten for et feilt ord er større enn frykten for å ikke få lov til å rapportere uhildet, vi ser frykten i moderate muslimske miljøer om ta et oppgjør med islamistene i frykt for press, hest, vold og represalier, vi ser en absurd situasjon der politiske partier får stor oppslutning fordi de er de enste som våger å gjøre noe med alt dette (med den uforutsette innflytelse de da får på andre saker der de ikke burde ha det og ikke har samme hjemmel i befolkningen),

Da blir det for dumt å bare ville nekte å forholde seg til alt dette, eller bagatellisere det, og peke på at det ikke er offentlige steininger (av fysisk karakter i alle fall) eller amputerte lovbrytere (om du ikke teller journalister og deres integritet som et lem), eller hengninger (det blir for upraktisk. Kniv, AK47 og c4 er mye mer hendig om man skal ty til vold).

D

Desillusjonert

Gjest
    Påstand: Kulturkrasj på sitt verste!
    Enig, kulturkræsj så det holder. Men man kan ikke bare skylde på de som kommer. De vet rett og slett ikke bedre. Det er dette de er vandt til! Man kan derimot skylde på de blåøyde i diverse departementer, som ikke virker til å ville se hva slags konsekvenser dette vil føre med seg. Og man kan til en viss grad skylde på de ytterst til venstre, som ikke evner å se noe negativt overhodet med dette. Som igjen fører til at de ytterst til høyre KUN ser det negative. Så Dr. Dong har et poeng, det er ikke bare to farger i denne saken, det er et ganske friskt fargespekter...

Sist redigert:
    S

Slubbert

Gjest
    Du omtaler loven som om den er noe statisk og uforanderlig, det er ikke tilfellet. Loven defineres av lovgivende forsamling, som velges av folket gjennom valg under visse rammebetingelser gitt av grunnlover og universelle menneskerettigheter (det siste noe de fleste islamske land ikke anerkjenner forøvrig).

Og siden loven er noe som indirekte utvikles av folket, er det fritt frem å diskutere både dens ulike aspekter og hva endringer i demografi og befolkningssammensetning kan ha av innvirkning på lovens fremtidige utforming og hvilken retning utviklingen går.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn