Z
Zomby_Woof
Gjest
Abid Raja er en bra mann.
Raja har skjønt det.
Men vi kan stenge alle muslimer ute av landet fordi de er potensielle terrorister/voldsmenn?
Jepp...
Hadde du tatt inn 10 villhunder fra gata - for å leke med barna dine - om du viste at
i følge statistikken hadde en, to, eller kanskje tre av dem rabies? I don`t think so...
Omformulert. Ville dere spist 10 posjoner fugo, når dere vet at en, to, eller kanskje
tre av dem vil ta livet av dere? Jeg tror fortsatt svaret ville vært nei.
Hei, Dr Dong.Jeg synes du tar alt for lett på betydningen av hvilke språklige uttrykk du velger.
Det ligger mye dehumanisering i de du valgte.
Tja, vet ikke jeg??
Greit å være inkluderende, men dette er vel en drøy påstand?
..
Eller så er det du som litt for lettvint kjøper alt du blir foret med?Tja, vet ikke jeg??
I følge en viss SV dronning ( who shall remain nameless ) så var det muslimer som bygde den norske velferdsstaten. Og i følge hennes svenske venninne Mona S. var det jo muslimene som bragte kultur til Sverige, så det høres jo ikke helt på jordet ut, eller...??
Men helt "off the record" så er det vel ikke et spørsmål om delusional ELLER stupid i dette tilfellet. Det er vel mest snakk om å "ta en Ole Brum", og si: "ja takk begge deler".
Jeg likte den lignelsen med vill-hundene med rabies mye bedreHei, Dr Dong.Jeg synes du tar alt for lett på betydningen av hvilke språklige uttrykk du velger.
Det ligger mye dehumanisering i de du valgte.
All den tid vi snakker om sinnsyke muslimske terrorister av IS varianten, så er det vel ikke
jeg som har stått for dehumaniseringen av dem. Det ansvaret får foreldre, lærere,
mullaher, det arabiske samfunnet og den muslimske lære - ta på sin kappe.
Så lenge vi snakker om mennesker som syntes det er greit å halshogge fanger, henrette
alle med en annen tro, kaste homoseksuelle fra hustakene, steine alle som har sex utenfor
ekteskapet (samtidig som de holder småjenter som sexslaver (!)) osv. - på hjemmebane -
og når de kommer til vesten, syntes det er på sin plass å massakrere en masse uskyldige
mennesker (som vi nylig så i Paris), kan jeg ikke skjønne annet enn at dette er individer
som for lengst har mistet all sin menneskelighet.
Alt jeg gjør er å kalle en spade for en spade. Og IS terrorister for det de er, det være seg
rabiate villhunder eller dårlig renset (giftig) fugo. Har du noen bedre forslag, kanskje?
- Stakkars misforståtte ungdommer?
------------------------------------------------------------------------------------
Hei, Pink_Panter.
Det er tydligvis også endel her på HFS som ikke forstår konseptet med lignelser (ikke Dr Dong
jeg tenker på), men la meg forsøke igjen med en fullstendig politisk korrekt lignelse (?), for å
forklare hva jeg mener. Spent om jeg får noe svar.
Ville dere, kjøpt 10 dukker og latt barna deres leke med dem, om dere viste at blant
disse , var en, to eller kanskje tre dukker som inneholdt dødlige gifter? Eller?
(Dukkene er unisex selvfølgelig og ikke utstyrt med våpen eller noe som kan minne om en (vestlig)
uniform. Dukkene er produsert av hensynsløse kapitalister som vi vet alltid utbytter befolkningen i
den tredje verden. Og dukkene er giftige selvfølgelig, takket være de hensynsløse kapitalistene som
vi alle vet går over lik for å få seg litt profitt).
mvh
Gunnar Brekke
Kristen nestekjærlighet og overopphøyet slutter aldri å komme med gullkorn når det gjelder å trampe andre religioner og kulturer ned i søla.Hvad rage det mig hvad Aladin B. mener , mange af disse nydamskerer har konverteret til kristendom eller har taget den værste del af DF til sig, og er dermed blevet fundamentalister bare med modsat fortegn. Ligesom Brother Shit og alle de andre konvertitter.@Sven_Palvig Du har travlt med at jeg kritiserer regeringen hele tiden.
Nu begynder topfolkene at forlade regeringspartiet Venstre i protest mod den den måde man behandler flygtninge på, så måske er jeg ikke så langt ude som du prøve at antyde, jeg er iøvrigt meget enig i meget af det Rohde siger, det er simpelthen forkasteligt det som foregår, og ikke værdigt for Danmark.
Rohde forlader Venstre i protest mod partiets asylpolitik - Politiken.dk
Jens Rhode har længe ikke passet ind i Venstre, og jeg kunne ikke lide det han gjorde ved EU valget tidligere.
Men:
"Nydansker: Får ondt i hjertet når folk taler grimt om Danmark – Ekstra Bladet
Jeg er nydansker, muslim light, og jeg får ondt i mit hjerte, når folk snakker dårligt om Danmark (og de andre skandinaviske lande).- Når de siger, at Danmark (og de andre skandinaviske lande) er hårde mod flygtninge og strammer reglerne etc, er jeg uenig med dem.
Se også: Udlandet raser mod Danmark: Nu svarer Støjberg igen
Der er mange der er enige med mig
- Jeg siger det som nydansker, og der er mange der enige med mig.
Sådan skriver Aladin B. i et læserbrev til nationen! om være dansker af den nye slags - og føle, at ens land bliver svinet uretfærdig til.
Aladin synes nemlig at Danmark kan være stolt af den måde, vi tager imod folk på, og peger på, at andre lande - som f.eks. de olierige stater i Mellemøsten - burde gøre noget mere. Hans brev fortsætter derfor således:
- Jeg snakker om 'nul landende' (ironisk). Det er de oliestater, hvor sheikerne, som har en ring på hovedet, ligner et nul.
De muslimske brødre og søstre har brug for hjælp
- Det er lande som Saudi Arabien, Kuwait , Qatar, Bahrain, De forenede Emirater, der er mega mega rige og har kapacitet til at huse 2 millioner flygtninge.
- Saudi Arabien er det helligste land for muslimerne og det største forbillede for islam.
- Det har pt masser luksustelte, som ingen bruger - hvorfor kan de ikke hjælpe deres brødre og søskende som de siger i islam?
Men hvor er barmhjertigheden?
- Pilgrimme er mega velkomne, for de kan tilføre valuta til landet, men stakkels syrere har ikke valuta, så de må gå.
- Jeg kan ikke forstå alt den snak om islam og 'brødre vi er der for hinanden, vi støtter hinanden', for hvor er barmhjertigheden henne, når det endelig brænder på.
- Husk, at nordEuropa kan ikke alene redde hele verden, så nul-staterne må vise barmhjertighed og have stolthed til at hjælpe deres søskende og brødre fra Syrien.
Tre fordele: religionen, sproget og faciliteterne
- Fordelen ved, at de kommer til oliestaterne er, at de er muslimer, de kan snakke arabisk, de har masser faciliteter og kan hjælpe os i Europa til at redde menneske liv, og formindske strømmen af flygtninge, skriver Aladin, men hvad mener du?"
Fordi andre opfører sig dårligt så skal vi også opfører os dårligt er det du mener? , ja det er jo også det evige mantra fra regeringen , de andre gør sådan og sådan osv. og så kan vi også gøre det.
Det er jo netop dette som har forårsaget den glidebane som vi ser i øjeblikket hvor alle forsøge at stramme mest muligt overfor flygtningene, og det er pludselig blevet opgaven at holde dem væk fra os i stedet for at hjælpe dem, og Inger Støjberg er i absolut front hvad angår dette, og det er netop dette som for folk til at forlade Venstre i øjeblikket.
Det her virker som EPO, når et land tager det, så er de andre nødt til at følge med, og det er iøvrigt nøjagtigt det samme med fremmedhadet i politik generelt, fremmedhadet som udbredes af bl.a. DF og SD i Sverige og Frp i Norge og Front National i Frankrig , det er uhyggeligt.
Tænk at have som mærkesag at hade en specifik befolkningsgruppe , det er simpelthen så sygt, at det er meget vanskeligt at forstår hvordan det er kommet dertil.
Og i det hele svært at se hvordan det enkelte menneske kan komme helt derud hvor det vigtigste bliver at hade en bestemt tro og en bestemt befolkningsgruppe i dette tilfælde Muslimerne.
Tror du virkelig at Muslimer kom her og bad os om hjælp, og vil slå sig ned her, hvis de hadede os så meget.
Nej dem vi har problemer dem har vi selv skabt bl.a. via vores asociale politik, som mere og mere gå ud på at træde på de svage , dem der er nederst i samfundet, og tror du der er nogen som vælge at havne på samfundets bund med vilje?.
Flere og flere politikerer tager DF's og de andre nævnte partiers racistiske synspunkter til sig i jagten på stemmer, selvom det burde være en politiker fornemmeste opgave at forsøge at begrænse den slags , ikke mindst set i historiens lys .
Venstre er ingen gang Dansk Folkeparti light mere , nej de har faktisk overhalet DF indenom i hvordan man kan pisse på/diskriminerer/dæmoniserer/generaliserer/og ydmyge mennesker i nød. Og det er som sagt med Inger Støjberg i front. Hun burde søge professionel hjælp der er noget ragende galt med hende.
Ps Naturligvis skal vi prøve at påvirker disse lande Saudi Arabien osv til at opfører sig anstændigt, men her kommer Vestens hykleri ind i billedet, økonomi er vigtige end alt andet.
Jøderne er intelligente, arbejdssomme og giver ikke problemer.
[/COLOR]
Når man klarer å lirke ut av seg dette så kan man ikke bli tatt seriøst:
Hva jeg vet så har ikke den vanlige oslo borgeren hatt disse meningen som Mohsan Raja blir kritisert for, de fleste oslo borgere er heller ikke dømt for vold og narkotika forbrytelser, så en siste ting, hvis mannen er en vanlig oslo borger hvorfor ble han da nominert?Vi har vært vitne til at en vanlig pakistansk ung mann, en ganske ordinær Osloborger er blitt kastet til løvene
Dette ble litt morsomt, du forsvarer jo denne idiologienKristen nestekjærlighet og overopphøyet slutter aldri å komme med gullkorn når det gjelder å trampe andre religioner og kulturer ned i søla.Hvad rage det mig hvad Aladin B. mener , mange af disse nydamskerer har konverteret til kristendom eller har taget den værste del af DF til sig, og er dermed blevet fundamentalister bare med modsat fortegn. Ligesom Brother Shit og alle de andre konvertitter.
Fordi andre opfører sig dårligt så skal vi også opfører os dårligt er det du mener? , ja det er jo også det evige mantra fra regeringen , de andre gør sådan og sådan osv. og så kan vi også gøre det.
Det er jo netop dette som har forårsaget den glidebane som vi ser i øjeblikket hvor alle forsøge at stramme mest muligt overfor flygtningene, og det er pludselig blevet opgaven at holde dem væk fra os i stedet for at hjælpe dem, og Inger Støjberg er i absolut front hvad angår dette, og det er netop dette som for folk til at forlade Venstre i øjeblikket.
Det her virker som EPO, når et land tager det, så er de andre nødt til at følge med, og det er iøvrigt nøjagtigt det samme med fremmedhadet i politik generelt, fremmedhadet som udbredes af bl.a. DF og SD i Sverige og Frp i Norge og Front National i Frankrig , det er uhyggeligt.
Tænk at have som mærkesag at hade en specifik befolkningsgruppe , det er simpelthen så sygt, at det er meget vanskeligt at forstår hvordan det er kommet dertil.
Og i det hele svært at se hvordan det enkelte menneske kan komme helt derud hvor det vigtigste bliver at hade en bestemt tro og en bestemt befolkningsgruppe i dette tilfælde Muslimerne.
Tror du virkelig at Muslimer kom her og bad os om hjælp, og vil slå sig ned her, hvis de hadede os så meget.
Nej dem vi har problemer dem har vi selv skabt bl.a. via vores asociale politik, som mere og mere gå ud på at træde på de svage , dem der er nederst i samfundet, og tror du der er nogen som vælge at havne på samfundets bund med vilje?.
Flere og flere politikerer tager DF's og de andre nævnte partiers racistiske synspunkter til sig i jagten på stemmer, selvom det burde være en politiker fornemmeste opgave at forsøge at begrænse den slags , ikke mindst set i historiens lys .
Venstre er ingen gang Dansk Folkeparti light mere , nej de har faktisk overhalet DF indenom i hvordan man kan pisse på/diskriminerer/dæmoniserer/generaliserer/og ydmyge mennesker i nød. Og det er som sagt med Inger Støjberg i front. Hun burde søge professionel hjælp der er noget ragende galt med hende.
Ps Naturligvis skal vi prøve at påvirker disse lande Saudi Arabien osv til at opfører sig anstændigt, men her kommer Vestens hykleri ind i billedet, økonomi er vigtige end alt andet.
Jøderne er intelligente, arbejdssomme og giver ikke problemer.
[/COLOR]
God overopphøyet og selvforherligende jul, Svein Palvig
Hvis dette er en vanlig osloborger, noe det kanskje er, så er det skremmende.Når man klarer å lirke ut av seg dette så kan man ikke bli tatt seriøst:
Hva jeg vet så har ikke den vanlige oslo borgeren hatt disse meningen som Mohsan Raja blir kritisert for, de fleste oslo borgere er heller ikke dømt for vold og narkotika forbrytelser, så en siste ting, hvis mannen er en vanlig oslo borger hvorfor ble han da nominert?Vi har vært vitne til at en vanlig pakistansk ung mann, en ganske ordinær Osloborger er blitt kastet til løvene
Kan jeg få leie et rom hos deg hvis det skjer?Hvis dette er en vanlig osloborger, noe det kanskje er, så er det skremmende.Når man klarer å lirke ut av seg dette så kan man ikke bli tatt seriøst:
Denne mannen tok side med de islamistiske massemorderne som drepte en hel avisredaksjon i Paris ... fordi de våget å lage en karikaturtegning av en pedofil, misogynistisk, massenorder og perverst megalomanisk svin som levde og hersket nede i ørkenområdene for lenge lenge siden.
Det er en skam at denne mannen får lov til å bo i Norge.
Hvis dette er representativt for Oslo 2015... så vil jeg oppmode FN om å sanksjonere teppebombing av byen.
Da kan det være for sent for noen av oss.Må den åpnes? Hva med å ha den stengt til 13 dag jul?
- Europeiske byer varslet om mulig angrep - nyheter - Dagbladet.noFlere europeiske hovedsteder har mottatt tips fra en etterretningstjeneste om et mulig attentat i Europa før nyttår, ifølge østerriksk politi
Tatt i betraktning den kritikk moderatorkorpset har fått på dette nettstedet vil jeg faktisk gi Bjørn stor honnør for denne beslutningen!Med henvisning til julefreden stenges tråden fram til 2. juledag. Julefred viser til flere former for fred i jula. Begrepet kan vise til at man lar strid og konflikt ligge, eller en generell følelse av ro og kvile der man lar arbeid og stress ligge og samler seg til feiring.
bjornh, moderator
Nei min venn, jeg er prinsipielt skeptisk til det meste og gjør det jeg kan for å dobbelt/ trippelsjekke slike saker som dukker opp på nettet! Har "dessverre" gått glipp av mange morsomme og "juicy bekreftelser" på det viset, men det får faktisk så være!Eller så er det du som litt for lettvint kjøper alt du blir foret med?Tja, vet ikke jeg??
I følge en viss SV dronning ( who shall remain nameless ) så var det muslimer som bygde den norske velferdsstaten. Og i følge hennes svenske venninne Mona S. var det jo muslimene som bragte kultur til Sverige, så det høres jo ikke helt på jordet ut, eller...??
Men helt "off the record" så er det vel ikke et spørsmål om delusional ELLER stupid i dette tilfellet. Det er vel mest snakk om å "ta en Ole Brum", og si: "ja takk begge deler".
Obama thanks Muslims for 'building the very fabric of our nation' - Washington Times
Du kan få komme på besøk til meg også Fjernis om så skulle skje!Kan jeg få leie et rom hos deg hvis det skjer?Hvis dette er en vanlig osloborger, noe det kanskje er, så er det skremmende.Når man klarer å lirke ut av seg dette så kan man ikke bli tatt seriøst:
Hva jeg vet så har ikke den vanlige oslo borgeren hatt disse meningen som Mohsan Raja blir kritisert for, de fleste oslo borgere er heller ikke dømt for vold og narkotika forbrytelser, så en siste ting, hvis mannen er en vanlig oslo borger hvorfor ble han da nominert?
Denne mannen tok side med de islamistiske massemorderne som drepte en hel avisredaksjon i Paris ... fordi de våget å lage en karikaturtegning av en pedofil, misogynistisk, massenorder og perverst megalomanisk svin som levde og hersket nede i ørkenområdene for lenge lenge siden.
Hvis dette er representativt for Oslo 2015... så vil jeg oppmode FN om å sanksjonere teppebombing av byen.
Takker, men jeg har funnet ut at det må være i nærheten av Ski/Langhus, har regnet ut at jeg får stroppet en Sonus Faber elipsa på ryggen og en 50 år gammel cognac flaske i hver arm mens jeg løper nedover E6 og ut av Oslo.Du kan få komme på besøk til meg også Fjernis om så skulle skje!Kan jeg få leie et rom hos deg hvis det skjer?Hvis dette er en vanlig osloborger, noe det kanskje er, så er det skremmende.Når man klarer å lirke ut av seg dette så kan man ikke bli tatt seriøst:
Hva jeg vet så har ikke den vanlige oslo borgeren hatt disse meningen som Mohsan Raja blir kritisert for, de fleste oslo borgere er heller ikke dømt for vold og narkotika forbrytelser, så en siste ting, hvis mannen er en vanlig oslo borger hvorfor ble han da nominert?
Men når det gjelder denne Mohsan Raja så må jeg si meg enig med de som legger det meste av skylden på Aftenposten. De har dratt en ( fyll inn med det du synes passer ) ut i offentligheten uten at dette nødvendigvis var vedkommendes ønske. De har ikke gjort sin "research" slik en ansvarlig avis skal gjøre!!
At fyren har helt "håpløse" meninger er faktisk hans demokratiske rettighet i dette samfunnet som vi ønsker å bevare!!
Husk det at sosialister og muslimer ikke kan ha "håpløse" meninger. I såfall griper demokratiet inn og sier at det er feil...............At fyren har helt "håpløse" meninger er faktisk hans demokratiske rettighet i dette samfunnet som vi ønsker å bevare!!
Nå tar du helt feil, det er sosialister og muslimer som kan ha "håpløse" meninger og få en pris i tillegg i en av de største norske avisene, tror du Fjordmann kan få en slik pris?Husk det at sosialister og muslimer ikke kan ha "håpløse" meninger. I såfall griper demokratiet inn og sier at det er feil...............At fyren har helt "håpløse" meninger er faktisk hans demokratiske rettighet i dette samfunnet som vi ønsker å bevare!!
Fint om du legger ut noen av oppfordringene til Fjordmann om væpnet revolusjon, det løp en del sosialister på 70 tallet som også oppfordret til væpnet opprør.Vet ikke helt om det er lurt å dra frem konspiratorikeren Fjordmann. Han har jo oppfordret til væpnet revolusjon i fine innpakkede ord. Og han har fått stipend til å forsvare sine voldsoppfordringer i bokform.
Hvordan skal man kritisere Islam? Eller mener du at Islam skal unntas fra kritikk? Skal vi følge Sharia loven, som forbyr kritikk av Islam?Man skal ikke kunne gemme sin halvracisme ved at påstår at man bare/kun kritiserer Islam, eller at man føre den nødvendige politik, at hjælpe flygtninge er ikke politik , det er en menneskelig pligt, endda noget vi har skrevet under på.
Dejligt at se der er lidt anstændig tilbage i Norge . Kan forstå at halvracisten Hege Storhaug ikke blev kåret til årets navn af VG