Isotek!

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Will do. Er du i markedet selv?
Jeg valgte Isotek fordi deres siste generasjon (G2) er blant de ytterst få strømrensere som er veldig kompatible med Naim, og deres mildest talt egne innfallsvinkel til strømforsyning av Reference-produktene. Kan hende annet vil fungere bedre hos andre..

Mvh Vidar P
Aner ikke hva som skjedde siden jeg nettopp la inn et innlegg som av ukjente grunner nå bare er borte vekk ???

Får da prøve igjen.

Ja, jeg er litt i markedet selv og sysler med tanken på om jeg bør anskaffe meg noe sånt.
Men det finnes jo flere å velge mellom på markedet.
Hydra og Isotek er dog vel de mest aktuelle.

Siden jeg har anlegget plassert slik at det er maaange meter mellom platespillere/riaa-trinn/preamp og effektforsterkere/aktive subber/Tact ser jeg vel heller ingen vei utemom å måtte kjøpe to slike "strømdingser".
Er derfor usikker på om det er "nødvendig" med f.ks. 2stk Sigma'er eller at man kan oppnå tilnærmet det samme med én Minisub G2 samt én Sigma.
Man ønsker jo strengt tatt ikke å bruke mere penger enn man "må".
Har forresten 2 separate 16A kurser til anlegget så i så henséende burde opllegget være greit nok.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Siden jeg har anlegget plassert slik at det er maaange meter mellom platespillere/riaa-trinn/preamp og effektforsterkere/aktive subber/Tact ser jeg vel heller ingen vei utemom å måtte kjøpe to slike "strømdingser".
Er derfor usikker på om det er "nødvendig" med f.ks. 2stk Sigma'er eller at man kan oppnå tilnærmet det samme med én Minisub G2 samt én Sigma.
Man ønsker jo strengt tatt ikke å bruke mere penger enn man "må".
Har forresten 2 separate 16A kurser til anlegget så i så henséende burde opllegget være greit nok.
"So" som frekventerer n-tråden har vel en Hydra om jeg ikke tar feil, og kan sikkert kommentere på den.

Når det gjelder Sigmas (med "s" til slutt); den har to uttak for effektforsterkere og 4 for kilder/preamp. Dersom du bruker en Sigmas lokalisert ved frontenden, vil du ha "halve" boksen ut av bruk (effektdelen), og ditto ved effektforsterkerne (hvor du får kildeuttakene ut av bruk) om jeg forstår deg rett.

Jeg snakket med Isotek om dette å bruke 4 effekttrinn på de to utgangene, og de mente at det ikke var noe problem å bruke så mange man vil uavhengig av uttak (kan bruke padder), bare max trekkeffekt ikke overstiger den angitte for utgangene.
Jeg ser for meg en løsning hvor du kanskje kan ha en Sigmas ved frontenden din, og lange strømkabler fra effektutgangene (Supra's skjermede fungerer utmerket med MiniSub iallefall) bort til effektforsterkerne. Går ikke det?

Mvh Vidar P

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
"So" som frekventerer n-tråden har vel en Hydra om jeg ikke tar feil, og kan sikkert kommentere på den.

Når det gjelder Sigmas (med "s" til slutt); den har to uttak for effektforsterkere og 4 for kilder/preamp. Dersom du bruker en Sigmas lokalisert ved frontenden, vil du ha "halve" boksen ut av bruk (effektdelen), og ditto ved effektforsterkerne (hvor du får kildeuttakene ut av bruk) om jeg forstår deg rett.

Jeg snakket med Isotek om dette å bruke 4 effekttrinn på de to utgangene, og de mente at det ikke var noe problem å bruke så mange man vil uavhengig av uttak (kan bruke padder), bare max trekkeffekt ikke overstiger den angitte for utgangene.
Jeg ser for meg en løsning hvor du kanskje kan ha en Sigmas ved frontenden din, og lange strømkabler fra effektutgangene (Supra's skjermede fungerer utmerket med MiniSub iallefall) bort til effektforsterkerne. Går ikke det?

Mvh Vidar P
Nei, jamen ikke lett dette her.
Kan ikke se for meg fire tykke 6-8m lange strømkabler gjennom rommet så jeg kommer nok ikke utenom to bokser.
Siden jeg jo også har to strømkurser høres det jo også fornuftig ut å ha en på hver.
Den ene vil bare brukes til komponenter som ikke trekker særlig med strøm (platespillere/riaa/preamp og muligens en cd-spiller), mens i den andre enden har jeg jo 2 x 500W forsterkere til subbene samt to små rør effekttrinn (samt Tact'en som brukes som romkorreksjon til bassene "only")
Spørs om ikke disse små rør (klasse A) effekttrinnene greit kan kobles på utgangene som egentlig er beregnet til preamp/kilde.
Kanskje jeg skulle sende en email til både Isotek og Hydra og spørre :-/

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skjønner. Du får høre med Isotek om hva som skal kobles hvor, men jeg har en mistanke om at de minste utgangene kanskje kan stjele dynamikk fra effekttrinn allikevel, små eller store.
Det trenger jo forresten ikke være fire svære kabler gjennom rommet; det hadde jo gått fint med en installasjonskabel langs veggen (klips eller i skinne?) og et 4-veis grenuttak på enden..

Men det kan virke som om du ville ha vært bedre tjent med å se i retning av mer dedikerte apparater, og ikke kombi-apparater som Sigmas kanskje? Jeg tenker f.eks på Titan og Nova...? Dyrere løsning enn EN Sigmas, men dersom du vurderer to, så burde du kanskje ha gløttet mot de som et alternativ iallefall..?

Mvh Vidar P

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Antall liker
2
I dag kom endelig min Isotek Sigmas. Som erstatning for mitt T+A filter, wow....

Bredere og dypere lydbilde, stillere og - mer dynamikk. Selv tv bildet på den nye Sharp'en ble bedre! Mer kommer etter hvert.

Hilsen

enw

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har nå sendt en email BÅDE til Isotek og til Shunyata og bedt om råd.
Skal bli spennende og se hva de kommer frem med av råd og anbefalinger.............

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Antall liker
1
Hva med de nye produktene til PS Audio?

Kanskje et hakk dyrere (?).... men de ser i allefall lovende ut.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2

Hvilke er det du snakker om, hvordan virker de synes du, og hva koster de?

Mvh Vidar P

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Som Om.s fikk jeg også dynamikk begrensninger ved bruk av både Minisub og Nova. Et av de store HIFI magasinene i UK ( husker ikke hvilket ) testet Titan
( på amp ) og Nova ( CD+pre ) på et Naim oppsett. Resultatet ble beskrevet som dårlig. Det spilte ikke Naim lenger.....

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1

Hadde en gang en P300.
Hørte ikke videre gevinst med den i bruk i mitt rom og dessuten avgå den massevis av varme...........

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Antall liker
1
Hvilke er det du snakker om, hvordan virker de synes du, og hva koster de?

Mvh Vidar P
Quintessence Power Center
http://www.psaudio.com/products/quintessence_power_center.asp

Power Plant Premier
http://www.psaudio.com/products/premier_power_plant.asp

Har ikke testet noen av de. Koster henholdsvis 12999,- og 22999,- Toppmodellen kommer i desember, Quintessence vet jeg ikke (leveringsklar?)

Disse avløser alle tidligere (prisbelønnede) modeller. PS Audio sier selv at dette er det beste de noen gang har laget. Selv syntes jeg disse produktene virker spennende. Kommer til å vurdere en Power Plant Premier etter hvert, om tester svarer til forventningene.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Som Om.s fikk jeg også dynamikk begrensninger ved bruk av både Minisub og Nova.  Et av de store HIFI magasinene i UK ( husker ikke hvilket ) testet Titan
( på amp ) og Nova ( CD+pre ) på et Naim oppsett.  Resultatet ble beskrevet som dårlig.  Det spilte ikke Naim lenger.....
La oss håpe at det ikke var G2-produktene; de er ellers testet i UK-magasiner med svært godt resultat med Naim. Det er en kjent sak at tidlige generasjoner Isotek ikke passet med Naim. Jeg er klar over det, men dersom det ikke låter bra her, så bruker jeg simpelthen Sigmas'en til Lingo, tuner, riaa, sub og liknende  :D

net2; 13k er vel samme pris som Sigmas, den dyrere PS'en er lang billigere enn Titan/Nova-kombinasjonen til Isotek. Jeg kjøper Isotek fordi 1) jeg fikk hørt på de hjemme, og 2) de nyeste er kjent for å virke med Naim.
Det første synes jeg er en forutsetning med så dyrt ekstrautstyr, som attpåtil kan slå lydmessig helt feil ut.
Derfor stusser jeg på at du vurderer å kjøpe PS som du ikke har hørt, dersom tester er bra...? Tipper at du mener at du vil prøve de selv  ;)  Gi oss i så fall tilbakemelding!

Isotek Sigmas vant forresten nettopp årets HFC Gold Award i klassen for beste mains conditioner.

Mvh Vidar P

krd

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.03.2006
Antall liker
0
Tror omtalen av Titan,Nova og Naim var i HIFI Choice for ca. 2 år siden. En årskavalkade o.l. ?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tror omtalen av Titan,Nova og Naim var i HIFI Choice for ca. 2 år siden.  En årskavalkade o.l. ?
Samme HFC sier i år at Isoteks nye generasjon (G2) er kompatible med Naim, i motsetning til første generasjon Isotek.. så det rimer det.

Mvh Vidar P

O

om.s

Gjest
Har nå sendt en email BÅDE til Isotek og til Shunyata og bedt om råd.
Skal bli spennende og se hva de kommer frem med av råd og anbefalinger.............
Tillater meg å tipse deg på ett produkt til, som jeg vet er istand å handtere store oppsett, klikk deg inn og les litt, ikke minst skiller de seg mtp at det er konstruert for paralelell drift, dvs man nyter godt av effekten fra filteret/anti surgen selv for komponeneter som ikke er koblet direkte i boksen, men som er koblet på samme kursen.

Ble faktisk anbefalt av RGPC å kjöre mono blokkene direkte i veggen utenom filteret (men fortsatt på samme dedikerte 16 amp kurs) for å unngå dynamikk begrensningen, oh hildrande  hva det hjalp mot mye annet man har prövd...

http://www.richardgrayspowercompany.com/products/index.html

mvh

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Samme HFC sier i år at Isoteks nye generasjon (G2) er kompatible med Naim, i motsetning til første generasjon Isotek..
Hadde vært artig og spurt om dette på Naim forumet, Vidar.

Selv bruker jeg Grahams Hydra på Naim, som IKKE er en strømrenser. Må ikke forveksler med andre hydraer, f.eks. Shunyata Hydra.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hadde vært artig og spurt om dette på Naim forumet, Vidar.
Du får to meninger; 1) det fungerer bra, og 2) det fungerer dårlig. Hvor mange prosent som mener det ene vs det andre vites ikke, men det vil nok bli en funksjon av hvor mange som faktisk har prøvd vs hvor mange som gjetter basert på doktrine.
Ikke så mye vettugt å konkludere i så måte. Jeg foretrekker å høre for meg selv hjemme, istedet for å spørre; og det er akkurat hva jeg har gjort, og kommer til å fortsette med.

Forresten; du må være klar over at n-forum har en ikke ubetydelig andel diehards av den gamle flatearth-skolen; iht deres spådommer skulle f.eks ikke HiLine være noe bra.. men så snart det står "Naim" på den, så er den bra allikevel.

Mvh Vidar P

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
Dette er nok riktig, Vidar...

Husker jeg spurte om Noise Harvester der og det var vel ikke en eneste som hadde tro på dette. Selv om de sikkert (garantert) ikke hadde prøvd en selv.

Naim anbefaler heller ikke bruk av strømrensere, offisielt.

net2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.05.2005
Antall liker
1
Hva begrunner de dette med? Noen har jo helt horrible strømforhold hjemme.....

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Naim mente jo i sin tid at det aldri ville kunne lages en cd-spiller som låt musikalsk.
"Gammel" visdom er god å ha, men Naim og deres disipler har alltid vært veldig rigide.

Nye generasjoner Naim fungerer f.eks med nye generasjoner ProAc; hadde du spurt om Naim/ProAc på n-forum for noen få år siden, hadde du blitt ledd ut.

Mvh Vidar P

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Tillater meg å tipse deg på ett produkt til, som jeg vet er istand å handtere store oppsett, klikk deg inn og les litt, ikke minst skiller de seg mtp at det er konstruert for paralelell drift, dvs man nyter godt av effekten fra filteret/anti surgen selv for komponeneter som ikke er koblet direkte i boksen, men som er koblet på samme kursen.

Ble faktisk anbefalt av RGPC å kjöre mono blokkene direkte i veggen utenom filteret (men fortsatt på samme dedikerte 16 amp kurs) for å unngå dynamikk begrensningen, oh hildrande  hva det hjalp mot mye annet man har prövd...

http://www.richardgrayspowercompany.com/products/index.html

mvh
Og for å lage forvirringen total (for meg selv... ::) har jeg nå også sendt en email til "Richard".............

O

om.s

Gjest
Og for å lage forvirringen total (for meg selv... ::) har jeg nå også sendt en email til "Richard".............
Hehe, hvem sa det skulle være lett ;) ;D ....

mvh

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Så da tikket det inn svar fra Isotek.
I første omgang ble jeg anbefalt 1stk Titan samt 1stk Nova.
Alternativt en kombinasjon av Gemini / Orion / Solus / Mini Sub, men uten at dette overhodet ble konkretisert.

Egentlig et skuffende svar og et svar som hvem som helst idiot kunne gitt ::)
Altså først anbefaler man det dyreste man har (og som man aller hest vil selge), men hvis man ikke har råd til dette kan man kjøpe noe rimeligere (men da får man jamen finne utav hva man skal ha selv...............)
Det eneste man IKKE nevnte var denne Sigmas saken....

Ettersom jeg på de norske nettsidene ikke kunne finne priser på disse produktene ba jeg så om en liten antydning på veiledende priser på dette (ba om Euro priser for letthets skyld), men fikk til svar at det kunne de ikke hjelpe meg med siden de opererte med priser i Pund ::)

Altså jeg ante fortsatt ingenting som helst om disse produktene kostet 1kr eller 1 mill kr pr. stk så jeg spurte igjen om de kunne gi en eller antydning om prisnivået på disse produktene enten det var i pund, euro eller kroner så skulle jeg nok kunne finne en kalkulator.......................

Utrolig nok var visst ikke mulig ::)
Jeg fikk da til svar at de hadde bedt den norske importøren sende meg en prisliste.......

Behøver jeg å fortelle at jeg IKKE har mottatt noe som helst :mad:
Og dermed fortsatt ikke aner noe om hvilke produkter jeg skal vurdere............

Slikt går det når man plasserer en tilfeldig person til å besvare kundehendvendelser.
Tipper det bare et tilfeldig kvinnemenneske (ja, det er bare NØDT til å være et kvinnfolk som svarer på denne måten) som behøvde seg en bi-inntekt og som sitter hjemme på kjøkkenet og besvarer emailer og alt hun vet om produktene er det hun kan lese utifra brosjyrene hun har foran seg...........

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Titan/Nova er antakelig ikke så dumt forslag, siden det passer layout'en til rommet, kursene og utstyret ditt. Jeg nevnte det visst selv også lengre opp..

HifiCenterKjeden selger Isotek. Burde være en grei sak å få hjemlån og evt et tilbud om du liker det; de hadde 15% messerabatt nylig, burde være mulig å få til noe slikt. Min lokale HifiCenter-butikk i Molde er iallefall svært raus og hjelpsom på hjemlån, pristilbud og service generelt. Med så bra kundeoppfølging som driveren der fremviser, så er det unødvendig å nevne at jeg kjøper gjerne der.

Mvh Vidar P

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Selv om jeg muligens har kronasje til å kjøpe både det ene og det andre så hater jeg simpelthen å vurdere ting som jeg ikke ANER hva koster.
Av de produktene som ble anbefalt/nevnt er det bare 2 av 6 som er nevnt på nettsidene til hifi-sentrene.
Er det kanskje andre i Norge som selger Isotek og hvor jeg kan i det minste få en liten antydning over hva ting koster?
Når det er sagt så ble jeg rett og slett mektig irritert av å få flere emailer med svada og hvor de ikke var i stand til å svare på et konkret spørsmål.

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Antall liker
2
Etter 3 dager med Isotek Sigmas, er det bare å konludere med at det virkelig gjorde vei i vellinga.

Lyden er langt mer dynamisk åpen og bred, bassen er mer tight og markant, samtidig som den er langt mer beskrivende (måten fingrene sklir over basstrengene..). Det samme gjelder mellomtone og diskant, nesten som man har fått "kjøtt på beinet". Antakelig skyldes det at dynamikken har kommet til sin rett.

Støyen er om mulig enda lavere. Jeg har dessverre ikke jordet stikk-kontakt i stuen, og min elektriker har nektet meg å legge inn en separat jordet kurs, grunnet regelverk. (Får bare håpe at det går i orden med å ominnrede garasjen til dedikert stereorom...)

Likevel hjalp Sigmas betydelig.

Det eneste negative må vel være at jeg har ventet i over 2 måneder på boksen, som forøvrig er tiltalende med et flott design.

Mvh

enw

enw

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2004
Antall liker
2
Når det gjelder hva NOVA/Titan koster, har jeg hentet følgende pasus fra den nederlandske importør, som jeg tror gir en riktig indikasjon på prisnivå:

Nova € 2695,--

Designed primarily for high-end source components but with enough power delivery to cope with the biggest of power amplifiers the Nova provides a full system solution. The Nova features a cutting edge nine-stage direct-coupled design which offers the highest possible common and differential mode rejection.

TITAN € 2495,--
Titan Multi Link 699,--

An astonishing solution for ALL high-end systems. Designed to work with the largest of power amps and capable of unlimited transient peaks the Titan circuit offer unrivalled performance. The nine-stage direct coupled design also features a sophisticated earth protection network. Add MultiLink for source components.

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
Jens: Kanskje du skal sende en mail til din nærmeste Hi-Fi Center kjeden butikk, og la de få mulighet til å svare før du irriterer deg over dårlig service.

Kan jo være at denne "damen" på Isotek IKKE videresendte forespørselen til Norge.

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Jens: Kanskje du skal sende en mail til din nærmeste Hi-Fi Center kjeden butikk, og la de få mulighet til å svare før du irriterer deg over dårlig service.

Kan jo være at denne "damen" på Isotek IKKE videresendte forespørselen til Norge.
Du har selvfølgelig et poeng der.
Men grunnen til at jeg valgte å sende spørsmålene direkte til produsenten var at man på denne måten mange ganger opplever å treffe tekniske kyndige folk som vet MER enn hva man finner i brosjyrene til produktene.
Og jeg forventer heller ikke at norske butikkansatte har inngående kjennskap til alle mulige detaljer i produktene de selger og ønsker derfor ikke å bruke tid på å spørre dem som igjen så må spørre produsenten osv..............
Og hvis jeg så har flere spørsmål så er det samme leksa om igjen......
Har heller ikke tid å oppsøke butikker på dagtid.
Når det er sagt så kunne jeg i dette spesifikke tilfelle ha spart meg "omveien" om produsenten............... :-/

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Når det gjelder hva NOVA/Titan koster, har jeg hentet følgende pasus fra den nederlandske importør, som jeg tror gir en riktig indikasjon på prisnivå:

Nova € 2695,--

Designed primarily for high-end source components but with enough power delivery to cope with the biggest of power amplifiers the Nova provides a full system solution. The Nova features a cutting edge nine-stage direct-coupled design which offers the highest possible common and differential mode rejection.

TITAN € 2495,--
Titan Multi Link 699,--

An astonishing solution for ALL high-end systems. Designed to work with the largest of power amps and capable of unlimited transient peaks the Titan circuit offer unrivalled performance. The nine-stage direct coupled design also features a sophisticated earth protection network. Add MultiLink for source components.
Mange takk :)
Hmmmm.............
Det blir fort 50.000,- av det gitt!
Har jeg virkelig såååå dårlig strøm så må jeg kanskje vurdere å klage til everket først ;D

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
I Fideity 14 fikk Thor strømrenser til kr 20000,- velig mye skryt. Denne er bygdd på Isotek og det blir lovet på side 70 at de vil finne ut med tiden hvor stor forskjell det er til Isotek til halve prisen. Noen som har testet de mo hverandre?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Poenget med å nevne Titan/Nova var vel at Jens snakket om evt 2 stk Sigmas; dette vil komme på nærmere 26k det også; og da ville det absolutt ha vært verdt bryet å undersøke prisen på Titan/Nova, som er en mer dedikert løsning, med normalt en høyere ytelse også. Jeg tror forresten du burde få Titan/Nova for rundt 40k.. men det får du ta med en forhandler.

Det er et viktig poeng å PRØVE HJEM slike produkter som dette; en ting som andre har skrytt av har fungert dårlig her og omvendt.

Mvh Vidar P

O

om.s

Gjest
Det er et viktig poeng å PRØVE HJEM slike produkter som dette; en ting som andre har skrytt av har fungert dårlig her og omvendt.

Mvh Vidar P
Meget viktig og godt poeng, støttes 100%......

mvh

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Poenget med å nevne Titan/Nova var vel at Jens snakket om evt 2 stk Sigmas; dette vil komme på nærmere 26k det også; og da ville det absolutt ha vært verdt bryet å undersøke prisen på Titan/Nova, som er en mer dedikert løsning, med normalt en høyere ytelse også. Jeg tror forresten du burde få Titan/Nova for rundt 40k.. men det får du ta med en forhandler.

Mvh Vidar P
Grunnen til 2 Sigmas var vel først og fremst at jeg har to dedikerte kurser til anlegget samtidig som kilder/preamp er plassert ganske langt fra hverandre.

Når det gjelder Nova/Titan så vil en av hver av disse koste det samme som fire Sigmas.....
Og Nova/Titan finnes vel heller ikke i Norge slik at man har mulighet til å prøve selv........
Og jeg må vel også innrømme at jeg har syndet enkelte ganger med å kjøpe komponenter uten å ha prøvd dem hjemme først :-[
Ja, jeg var tilogmed så gal at jeg kjøpte høyytalere UTEN å ha testet de hjemme først :eek:

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
Ifølge en nyhetsartikkel fra enjoythemusic.com kostet Nova 1350euro. Har det virkelig steget til det dobbelte på 1.5år?

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Noe annet, og billigt ! Så at Isoteks nettkabler bare koster fra 795,-, dette får mig lyst til å prøve de...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Grunnen til 2 Sigmas var vel først og fremst at jeg har to dedikerte kurser til anlegget samtidig som kilder/preamp er plassert ganske langt fra hverandre.
Det skjønte jeg, og det var akkurat derfor jeg foreslå Titan og Nova. Det er jo det som er det elegante med de; en til kilde/pre og en til effekt.. brain & brawn.

Når det gjelder Nova/Titan så vil en av hver av disse koste det samme som fire Sigmas.....
Og Nova/Titan finnes vel heller ikke i Norge slik at man har mulighet til å prøve selv........
Jeg tror kanskje du forregner deg litt, tviler på at det blir så dyrt.. men men. Jeg har da selv hørt Nova & Titan for ikke lenge siden i Norge, så finnes det gjør de.

Men det er sikkert masse annet som er like bra. Tråden begynner å bli temmelig OT nå; var ment i en annen anledning.

Mvh Vidar P

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Men det er sikkert masse annet som er like bra. Tråden begynner å bli temmelig OT nå; var ment i en annen anledning.

Mvh Vidar P
Enig.
Lar dem som har brukererfaringer få overta.
Selv roer jeg det litt ned inntil videre
Har forresten enda ikke sett snurten til priser hverken fra Isotek eller fra norsk importør.

Skal samle en liten gjeng en kveld og få lånt oss noe slikt for å høre hvor stor en slik lydmessig gevinst vil være.
Er egentlig svært så usikker på hvor stor innvirkning strømkvaliten har på rørforsterkere som har kraftig choke-oppbygget og rørregulert strømforsyning ???
Men det skal jeg finne ut av :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Min Isotek er nå ankommet, men ikke prøvelyttet; fordi noen lysdioder må skiftes fra rødt til grønt før overlevering. Viser seg at jeg var noe treg med å poengtere GRØNT lys.

De som er nysgjerrige på 1) brukt sort/grønn Isotek Sigmas (glem halv pris!) på børsen, eller 2) Naim vs Isotek real-life (uten dogmer) bør følge med på oppfølgeren..

Mvh Vidar P

Medeski

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.01.2003
Antall liker
96
Min Isotek er nå ankommet, men ikke prøvelyttet; fordi noen lysdioder må skiftes fra rødt til grønt før overlevering. Viser seg at jeg var noe treg med å poengtere GRØNT lys.

De som er nysgjerrige på 1) brukt sort/grønn Isotek Sigmas (glem halv pris!) på børsen, eller 2) Naim vs Isotek real-life (uten dogmer) bør følge med på oppfølgeren..

Mvh Vidar P
Hehe....jeg venter i alle fall i spenning :D

Topp Bunn