Costello; det går faktisk en liten tråd om dette på n-forum nå; så langt rapporterer faktisk alle i tråden om positive opplevelser med Isotek G2 til Naim.Hadde vært artig og spurt om dette på Naim forumet, Vidar.
Trafo-snerring har ingen betydning for lydkvaliteten. Du vil mao ikke høre forskjell med og uten..Er det forresten noen som aner om noen av disse Isotek produktene fjerner DC på nettet?
Er plaget med trafo-snerring fra forsterkerne i subbene og hadde derfor laget meg en DC-felle etter oppskrift fra dette forumet.
Jeg koblet nå nettopp om noe på strømmen og fjernet da dette filteret og dermed snerrer trafo'ene som bare f..... igjen.
Skal selvfølgelig sette tilbake filteret inntil videre, men det hadde allikevel vært interresant å vite noe om Isotek produktene hjalp mot dette "DC-dyret".
Ikke enig!Trafo-snerring har ingen betydning for lydkvaliteten. Du vil mao ikke høre forskjell med og uten..
En ting som hjelper, og som er beskrevet i Naim's bruksanvisninger, er egen kurs.
Mvh Vidar P
Min erfaring i de fleste tilfeller er at ytelse somregel står i samsvar med pris. Hadde Sigmas gitt en marginal effekt hadde ikke folk gladelig bladd opp 13 store( noe jeg har gjort). Salget ville gått tregt... Ingen selger gull til gråstein pris.Spesiell grunn til at dere har valgt Sigma framfor PS Audio Quintessence Power Center?
http://www.emtech.no/hifi/hifi.asp?produktet=1759
Er nysjerrig på å prøve ut slike produkter jeg også, selv om jeg er litt tvilsom til å legge så mye penger på dette. Tviler ikke på at det kan gi effekt, men lurer på om investeringen står i stil med ytelsen. Det er uansett et must å teste det ut hjemme.
Det er jeg ikke enig i. Det selges mye som er bare tull. Folk lar seg lett lure. Skal uansett se om jeg kan få testet noe slikt som dette. Noen som vet om Hifi Centeret også vil ta inn Sigma?Min erfaring i de fleste tilfeller er at ytelse somregel står i samsvar med pris. Hadde Sigmas gitt en marginal effekt hadde ikke folk gladelig bladd opp 13 store( noe jeg har gjort). Salget ville gått tregt... Ingen selger gull til gråstein pris.
Kjøpte min gjennom Hi-fi Center kjeden. Så vidt jeg vet skulle flere butikker ha dem på lager.Det er jeg ikke enig i. Det selges mye som er bare tull. Folk lar seg lett lure. Skal uansett se om jeg kan få testet noe slikt som dette. Noen som vet om Hifi Centeret også vil ta inn Sigma?
Hva mener du bør gjøres med strømmen? Snakker vi om mer enn bare dedikert kurs? Belær meg.Kjøpte min gjennom Hi-fi Center kjeden. Så vidt jeg vet skulle flere butikker ha dem på lager.
Ja det finnes mye useriøse aktører/produkter på markedet, men etter endel år med denne interessen bør en være i stand til å unngå de opplagte bomkjøpene.
Men stømkjeden er utrolig viktig, så å koble Sigmasen opp i et oppsett hvor alt det andre innen strøm mangler er håpløst. Sigmasen alene løser ikke alle problemer!
Jeg er den vennen du henviser til. Stor sett enig med det du sier. Men må få påpeke et par unøyaktigheter. Man kan ikke bruke wattgate 350i på en sigmas. Der må man ha en power-con plugg (blå og rund, og skrus på plass. Følger med på strømkabelen som er inkludert i prisen.) Hifi-tuning selger også disse. Husk at max kvadrat i en powercon plugg er 2,5mm. husk dette når du skal omterminere. Det enkleste vil nok være å bestille hifi-tuning sitt uber (vet det. Lamt navn) støpsel til 60 euro er det helt klart beste jeg noen gang har prøvd. Bruker bare slike selv. (kobles slik: brun kabel til høyre, blå til venstre, den siste er jord. Husk å fjerne den avtagbare hetten for best resultat.)En venn av meg har G2 og for meg høres det ut som Sigmas gir mer av alt, her står ytelsen virkelig i forhold til prisen. Men dump støpselet og kabelen som følger med Sigmasen for enda bedre ytelse!
Jeg lager mine egne kabler fra Hi-fi tuning.de Deres Ultimate kabel er Valhalla killer. I hver ende putter jeg Wattgate 350 og Hi-Fi tuning sitt Ultimate støpsel. Kanon kabel til overkommelig pris, hvis du terminerer den selv.
Tja strømmen begynner, i hverfall det sted hvor vi kan gjøre noe med den i sikringskapet, der har jeg egen kurs med spesialsikringer i finsølv med kabling fra Nordost Vishnu. Deretter kan en gjøre noe med stikkkontakt punktet hvor jeg har byttet til en ekstemvariant fra Hi-Fi tuning som sikrer god kontakt og ledeevne(gull).Hva mener du bør gjøres med strømmen? Snakker vi om mer enn bare dedikert kurs? Belær meg.
Veldig sammenfallende med også mine erfaringer hva strömkabler gjelder, det föles riktig å ta reglen om T.T.T igjen, Ting Tar Tid, og spesiellt med HiFi (om man vil ha ett godt og varende resultat av sine om/prioriteringer)....Generelt sagt; noen ganger må man trekke pusten og tenke seg litt om; fordi om det er hørbare forskjeller mellom strømkabler, er det ikke dermed sagt at forskjellen er til det bedre! Like ofte synes jeg at det kan bli et steg til siden. Man skal være forsiktig med kjappe a-b tester av sliktno', man kan ende opp med å falle for forskjellene.. ikke nødvendigvis for hva det aktuelle produkt gjør for musikken din på sikt.
Med MiniSub G2 var det ikke slik, snarere tvert om. Det var et realt steg frem, også etter uker.
Mvh Vidar P
Sikkert en god ide å prøve og se; jeg har en Sigmas, og det har jeg ikke hatt lenge, men kan allerede konstantere at den gjør alt som MiniSub G2 gjør, og mye mer.Hvordan vil de dyrere sakene fra Isotek virke i forhold ? Jeg gleder meg til å finne det ut.
Tydeligvis virker disse litt forskjellig fra anlegg til anlegg :-/Voldsomt så skryt Isotek GII mini sub fikk av Arve (audiophile).
"Udiskutabel og øyeblikkeleg forbetring av lyden"
" Ved sida av å bytte signalkjelder eller høgtalarar, er denne trylleboksen ved sida av forforsterkar den einskildkomponent eg har merka har gjort største lydforbetring av lyden i anlegget generelt."
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=436
Med måten du beskriver her, så virker det ut som om det er en sammenligning av signalkilder eller forsterkere. Må innrømme at jeg ikke helt forstår at et strømfilter kan ha en slik effekt. Tenker bl.a. på denne uttalelsen:Ja, kan vel det. Sigmas gjør det samme som MiniSub G2, men i tillegg utvides effekten. Sigmas gir en mer uanstrengt og naturlig innsikt i musikken, der hvor MiniSub kan virke litt "ivrig" på å portrettere detaljer. Med Sigmas henger detaljer og musikk enda bedre sammen.
For 3D-freaker gir Sigmas større rom, og det merkes lett at alle frekvenser/instrumenter antar en enda større fysisk palpabelhet enn med MiniSub, hvor det ikke var noen egentlig gevinst i så måte (ift uten filter).
Jeg bruker Sigmas sammen med Naim elektronikk, CDS3/XPS2, NAC552 og NAP300. I tillegg bruker jeg den med god effekt på Linn Lingo 2.
Naim er ikke spesielt følsomme på nettstrøm (ift mange andre apparater) da disse apparatene har veldig sofistikerte og høyregulerte strømforsyningsdeler, så jeg vil mene at effekten av Sigmas er enda større på apparater fra endel andre produsenter.
Mvh Vidar P
Ja, dette står eg for. I mitt anlegg er skilnaden med/utan Minisub krystallklar.Voldsomt så skryt Isotek GII mini sub fikk av Arve (audiophile).
"Udiskutabel og øyeblikkeleg forbetring av lyden"
" Ved sida av å bytte signalkjelder eller høgtalarar, er denne trylleboksen ved sida av forforsterkar den einskildkomponent eg har merka har gjort største lydforbetring av lyden i anlegget generelt."
http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=436