Isotek!

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Med måten du beskriver her, så virker det ut som om det er en sammenligning av signalkilder eller forsterkere. Må innrømme at jeg ikke helt forstår at et strømfilter kan ha en slik effekt. Tenker bl.a. på denne uttalelsen:
"Sigmas gir en mer uanstrengt og naturlig innsikt i musikken, der hvor MiniSub kan virke litt "ivrig" på å portrettere detaljer."

Ellers så ser det ut som om Arve skal teste Sigma også.
Beklager om det ikke samsvarer med dine erfaringer med disse boksene.
La det ikke være tvil; det ER såklart signalkilden som genererer signalet; men disse Isotek-boksene påvirker lyden fra den, og kilden LÅTER forskjellig med MiniSub vs med Sigmas. Om du ikke "helt forstår" det, så er det vel din sak  :)

Jeg skal ikke påstå at jeg skjønner teorien i det til fulle selv, men sånn sett skjønner jeg ikke mye av digitalteknologi heller... jeg bare hører på det.

Til andre som måtte lure på utsagnet, så mener jeg at MiniSub gav mer detaljer i lydbildet, mens Sigmas gjorde ditto OG i tillegg gav en bedre musikalsk sammenheng, noe som gjorde at detaljer fikk mer musikalsk mening enn med MiniSub... du skjønner det når du hører det.

Mvh Vidar P

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Nå kan det selvfølgelig være kvalitetsforskjeller på trafoer.
Størrelsen (effektmessig) må også stå i stil med den effekten som skal gå igjennom
trafoen.
Jeg husker High Fidelity for en del år siden testet renseutstyr. De konkluderte med at
iso-trafo egnet seg bedre enn skilletrafo.

Er det noen som har erfaringer med Nova?
Hvor mye bedre er denne i forhold til Sigmas?

O

omholt

Gjest
Beklager om det ikke samsvarer med dine erfaringer med disse boksene.
La det ikke være tvil; det ER såklart signalkilden som genererer signalet; men disse Isotek-boksene påvirker lyden fra den, og kilden LÅTER forskjellig med MiniSub vs med Sigmas. Om du ikke "helt forstår" det, så er det vel din sak  :)

Jeg skal ikke påstå at jeg skjønner teorien i det til fulle selv, men sånn sett skjønner jeg ikke mye av digitalteknologi heller... jeg bare hører på det.

Til andre som måtte lure på utsagnet, så mener jeg at MiniSub gav mer detaljer i lydbildet, mens Sigmas gjorde ditto OG i tillegg gav en bedre musikalsk sammenheng, noe som gjorde at detaljer fikk mer musikalsk mening enn med MiniSub... du skjønner det når du hører det.

Mvh Vidar P
Det var ikke ment som kritikk Vidar, men bare noe jeg stilte meg spørrende til. Jeg har ingen erfaring med slike padder bortsett fra en rimelig Monster sak jeg har som ikke gjør noe positivt.
Blir nok til at jeg kommer til å teste disse selv etter hvert. Har mer tro på dette enn Noise Harvester. Bare så synd at det koster så mye.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Er det noen som har erfaringer med Nova?
Hvor mye bedre er denne i forhold til Sigmas?
Ikke mye imo, og det understøttes også av tester jeg har sett, som skisserer at Sigmas gjør (flåsete men dog) 90% av hva Nova OG Titan-komboen gjør.
PS: Sigmas er en nedskalert Nova OG Titan (for hhv kilder/pre og effektdeler; svarer til bruksområdet for både Titan og Nova tilsammen).

Andre systemer og strømnett kan gi andre resultater.

Omholt; imo er Isotek den billigste strømdings jeg har funnet til å gi reell forbedring. Jeg har hatt alskens padder, inkl Monster, Supra osv, men de har aldri gjort noe spesielt her. Jeg synes ikke MiniSub er spesielt dyr ift ytelse jeg.

Mvh Vidar P

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.422
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

Mvh Vidar P
Medan eg ventar i spenning på at ein Sigmas skal kunne rekvirerast - kan du forklare meir?

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Ja, dette står eg for. I mitt anlegg er skilnaden med/utan Minisub krystallklar.
Gler meg til å prøve Sigmas også. Uansett - ein eller annan straumreinsar skal eg ha i anlegget mitt frå no av....
Eg tek gjerne i mot tips til andre konkurrentar som bør utprøvast.
PS Audio har jo sin UPC-200 som er i samme prisklasse eller noe rimeligere, husker ikke helt..

http://www.psaudio.com/products/upc200.asp

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Omholt; jeg kjøpte i sort med grønne lys (skulle passe i Fraim med Naim-elektronikk). Jeg mener at det er noe mer for sort, men sjekk det.

Arve; MiniSub gir (ift mindre mains-condition produkter) mer detaljer i form av mikrodetaljer som ellers skjuler seg under støygulv imo. Det medfører bedre klangfarger, bedre mikrodynamikk og timing, og bedre romoppløsning... blant mye annet sikkert.
Sigmas senker støygulvet ytterligere, slik at enda flere subtile detaljer tilkommer; detaljer som ytterligere syr musikken sammen; og den gir ytterligere økte klangfarger, særlig økt kropp og fysisk kraft (muligens en dynamikkforbedring) og ytterligere økt romfølelse.

Jeg følte at detaljene kom frem mye bedre med MiniSub enn ingenting, men med Sigmas som kommer de ikke bare frem, de glir inn og blir en integrert del av tonene, og gir musikalsk mer mening. Den låter simpelthen bedre.

MiniSub er forresten super, og jeg ville aldri drømt om å kjøpe Sigmas til 5-6-7k mer dersom jeg ikke hadde hatt supre lydkilder.
Jeg mener Sigmas er absolutt verdt mellomlegget i større systemer, men IKKE i systemer hvor strømfilteret nærmest tilsvarer prisen av kilden!

Mvh Vidar P

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.422
Sted
Torget vurderinger
0
Takk, Vidar!
Prøver no å ta ut einskilde straumbrukarar frå Minisub for å sjå i kva grad effekten er at apparata vert isolerte, eller om det er straumen som er viktig. Fyrste eksperiment ut er LP12 (hugs at eg ikkje har oppgradert straumforsyning)..

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
596
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Kjørte en test i dag hos en kamerat som har problemer med strømmen. Først inn med Minisuben min. Den ryddet skikkelig opp. Det gikk an å lytte uten å få "hodepine". Mer kjøtt, strammere bass, varmere diskant. Så koblet vi inn et nytt filter fra Consonance til 1.500 kr (4 uttak). Og det gjorde alt ennå bedre. Mer i toppen, men varmere enn med minisuben. Mer kontroll i bassen enn med minisuben, rett og slett bedre. Anbefaler dere å teste dette filteret hvis dere planlegger innkjøp. Forresten, for rett pris har eg nå en minsub til salgs.
PS. I motsetning til mye annet fra Consonance, er dette solid bygd!

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
596
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
8
Arild på Hamar importerer (HiFi Guiden). For sløv og overrasket til å få med nummeret på utstyret, men tror Consonance bare har ett filter.

Ellers var utstyret vi testet det på Gallo høytalere, Consonance rør pre og OMC effekttrinn (2x120 watt). Mer. 506 CD spiller.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.151
Torget vurderinger
7
Dere som bruker minisub, har dere effektforsterker/integrert forsterker også tilkoblet?

O

omholt

Gjest
Consonance kan man sikkert få svært billig hvis man importerer selv. Håper du får testet den også Arve.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.422
Sted
Torget vurderinger
0
den virker også fint. lager mer ro og bedre utklinging i lydbildet uten merkbare negative effekter. bruker den på pre og cd.
Må vel prøve denne også....men så langt syner det seg at i mitt oppsett er det spesielt viktig at min rørriaaARC SP10 + effektforsterkarar er tilslutta Minisub. Eg konkluderer difor med at dei store straumbrukarane er viktige å "filtrere". Ved å fjerne OBH 22 frå Minisub skjedde (som forventa) om lag ingenting (OBH 22 er eit potmeter med tilkoplingar og fjerkontroll). Heller ikkje så mykje å merke frå LP12 då denne vart tatt ut.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Heller ikkje så mykje å merke frå LP12 då denne vart tatt ut.
Det vil forandre seg når du monterer Lingo. Isoteks filtrering beskytter resten av systemet mot Lingo's retrograde støy, og er svært virkningsfullt.

Mvh Vidar P

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
den virker også fint. lager mer ro og bedre utklinging i lydbildet uten merkbare negative effekter. bruker den på pre og cd.
Hadde planer om å selge min etter at jeg kjøpte Powerplant, men bruker den i stedet på dvd og prosjektor. Syns det blir merkbart bedre bilde.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Har litt planer om en ISOL-8 MiniSub 2, men er sterkt i tvil egentlig. Må nesten prøve dette.
Vil gjerne av med plastic´en jeg bruker nå, det passer sig ikke.
Jeg har nylig "oppgradert" uttak til jording i stuen, vet ikke vor smart dette er, men det er gjort likevel.
Har solid PR gående rett inn i stereoskapet mitt, her skal alt forsynes, også en plasma, dog eks. elektrostater....
Hørte ikke forskjell med en PSAudio NH, selv ikke med elektrostatiske hodetelefoner så den er solgt.
Hørte fra noen at en 10 ampere strømrenser ikke passer sig for en Bryston, men 10 A er jo alt jeg får fra sikringskabet, så det må holde i massevis.
Tror egentlig jeg har ganske god kvalitet strøm, hvis der er noe sånt, men etter Arve sin beskrivelse merker jeg at Frognertierne sitter litt løst i lommen ! Eneste jeg synes ISOL-8 MiniSub kunne hatt var en faseindikator, som Furutech har.

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Har selv en Isotek strømfordeler/filter boks,en 2kkr sak, men har veldig lyst på minisub 2, men hva med denne boksen med stjerne jord, et samarbeide med Linn tror jeg. Eller er dette noe helt annet?

http://www.music-line.biz/seite_powerigel.html

Mvh. Tom-Erik

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Den der har ingenting m Linn å gjøre. Det er den tyske Naim-importøren (nå eller tidligere) sin PowerGel, som er laget for Naim-utstyr.

Mvh Vidar P

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
Naim selfølgelig :-[, men er det et filter eller bare en strømfordeler? og den kan vel brukes på alt utstyr og ikke barre naim!

Mvh Tom-Erik

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
juster skrev:
Naim selfølgelig :-[, men er det et filter eller bare en strømfordeler? og den kan vel brukes på alt utstyr og ikke barre naim!

Mvh Tom-Erik
Naim liker stjernejording, også ifbm sin strømforsyning, fordi apparatene har en spesiell jordkonfigurasjon med felles jord og referansepunkt i preampens psu;, derav bl.a bruk av DIN. PowerGel er laget for Naim's jordingsbehov, og har følgelig en forlengelse av denne jordløsningen men såvidt jeg vet ikke noen filtre. Apparater uten denne spesielle jordingen vil antakelig høres helt kliss like ut, PowerGel-tilkoplet eller ei.
Men for all del; kjøp i vei du :) Den virker sikkert med 230VAC til alle produkter. Det er dine penger.

Vil du imidlertid ikke sløse bort penger på ting som virker supert kun for visse apparater (som du ikke eier), og vil ta mitt råd; så se overskriften i tråden. Isotek. Gå og prøv deg noen slike.

Mvh Vidar P

S

Stover

Gjest
PowerIgel er vel bygget opp på samme prinsipp som Grahams Hydra. Begge faser samlet, samme med jordledningene.

Det anbefales ikke å benytte andre merker enn Naim, sammen med Naim, tilkoblet Gr.H Hydra.

Sjekk prisen. Den er ikke spesielt billig? Ingen filter osv etter hva jeg forstår.

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Så hyggelig at denne tråden ble hentet opp igjen nå som jeg akkuratt har fått handlet meg en Sigmas. Den trenger å stå på noen dager, men effekten er jo åpenbar! Hjemme hos meg så var det myyye større effekt av denne sorte boksen enn å bruke samme antall likvider på kabler og styr. Nå er jeg glad :)

Roen senker seg...

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Koenig skrev:
Så hyggelig at denne tråden ble hentet opp igjen nå som jeg akkuratt har fått handlet meg en Sigmas. Den trenger å stå på noen dager, men effekten er jo åpenbar! Hjemme hos meg så var det myyye større effekt av denne sorte boksen enn å bruke samme antall likvider på kabler og styr. Nå er jeg glad :)

Roen senker seg...
Likte ordene "sort boks"... bare for å spørre av ren interesse (jeg har en sort Sigmas med Naim-grønne lys, og er av samme oppfatning at forskjellen er veldig åpenbar og udelt positiv, men vanskelig å konkretisere i ord); måtte du punge ut ekstra, eller gjennom mye trøbbel, for å få sort?

Mvh Vidar P

juster

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.11.2003
Antall liker
24
Torget vurderinger
1
En forhandler fortalte meg at Isotek minisub, eller Isotek sine produkter generelt, fungere best når fikk strøm fra jordet kontakter! Er dette tilfeldet, eller har det ingen ting å si for resultatet?

Mvh Tom-Erik

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Vidar P skrev:
Koenig skrev:

Roen senker seg...
Likte ordene "sort boks"... bare for å spørre av ren interesse (jeg har en sort Sigmas med Naim-grønne lys, og er av samme oppfatning at forskjellen er veldig åpenbar og udelt positiv, men vanskelig å konkretisere i ord); måtte du punge ut ekstra, eller gjennom mye trøbbel, for å få sort?

Mvh Vidar P
Tja, det kostet en tusenlapp ekstra å få den i sort, men det var forsåvidt greit for min del da jeg syns det tok seg litt bedre ut. Det var ikke noe lenger leveringstid på den sorte, HFC hadde den på lager så jeg fikk den etter en uke ca. Jeg har de originale blå lysene, har ikke gjort noe med de...

Bromkamerat

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2005
Antall liker
2
Ser at denne tråden har holdt på en god stund nå. Jeg har fått intrykk at det er Isotek MiniSub G2 som gjelder. Stemmer dette ? eller har det kommet noe nytt på markede som er bedre.

Koenig

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.04.2006
Antall liker
0
Bromkamerat skrev:
Ser at denne tråden har holdt på en god stund nå. Jeg har fått intrykk at det er Isotek MiniSub G2 som gjelder. Stemmer dette ? eller har det kommet noe nytt på markede som er bedre.
Isotek Sigmas ;)

T

tjn

Gjest
Har i løpet av de siste 7 mnd. fått testet grundig ut Minisub II, Sigmas, Hydra 8 og Nordost Thor med diverse nettkabler, yes; like det eller ikke, de er viktig de også. Her i huset var det kun 1 av disse som gjorde lyden bedre enn utganspunket og det var Nordost Thor.

janry

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.10.2006
Antall liker
1
Hvordan vil denne funke dersom det står i bruksanv. på elektronikken min at det spiller best UTEN strømfilter? Bør jeg holde meg unna?

T

tjn

Gjest
janry skrev:
Hvordan vil denne funke dersom det står i bruksanv. på elektronikken min at det spiller best UTEN strømfilter? Bør jeg holde meg unna?
Min erfaring er at et strømfilter gjør forskjellige ting på de forskjellige plasser, det viser også erfaringen som folk her på sentralen har, så jeg mener kjøp ALDRI strømfilter uten å ha prøvd det hjemme først, det er nemlig ikke sikkert at du trenger et filter....Alle filter gjør ett eller annet og ofte så er det faktisk til det verre, vil understreke til de grader at dette er min erfaring hjemme hos meg. Vil også nevne at jeg har en egen skjermet kabel direkte til hifi`en fra sikringskap. Lån hjem, hør selv!

J.Haugen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2006
Antall liker
0
Jeg hadde håpt at audiophile.no kunne "klint til" og gjort en komparativ test av både Minisub II, Sigmas og Nordost Thor, med fokus på eventuelle lydforskjeller, og om ikke minst om resultatet er verdt prisforskjellen.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.422
Sted
Torget vurderinger
0
J.Haugen skrev:
Jeg hadde håpt at audiophile.no kunne "klint til" og gjort en komparativ test av både Minisub II, Sigmas og Nordost Thor, med fokus på eventuelle lydforskjeller, og om ikke minst om resultatet er verdt prisforskjellen.
Det jobbast på......men det er så fint ver, og mykje å gjere på jobben.....

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
rico skrev:
Har i løpet av de siste 7 mnd. fått testet grundig ut Minisub II, Sigmas, Hydra 8 og Nordost Thor med diverse nettkabler, yes; like det eller ikke, de er viktig de også. Her i huset var det kun 1 av disse som gjorde lyden bedre enn utganspunket og det var Nordost Thor.
Thor er vel også egentlig laget av Isotek, er den ikke ?

Topp Bunn