Politikk, religion og samfunn Israel & Palestina: Hvem har rett?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    D

    Danke

    Gjest
    Fatah vil ikke overta for Hamas, nei. Fatah har kjørt et fredsløp og fred er milevis unna. De har ingen fremgang å vise til. Israel undertrykker fortsatt beboerne i gaza og vestbredden. Fatah sliter også med korrupsjon. Fatah har prøvd uten å lykkes. Mister Hamas sin innflytelse vil nye kluter komme til.

    Israel trenger dessuten Hamas. En ytre fiende til å holde innenriksproblemer på plass.
    Kanskje verdenssamfunnet skal gi Gaza til Egypt så får de rydde opp.
    Er for.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hva feiler det folk, ledere i MIFF trues på livet, jeg har lest at noen journalister som har blitt sett på som ikke nøytral i konflikten har også har blitt drapstruet.
    Hva i granskauen får folk til å gjøre slikt, er det så mange gale mennesker som går rundt i landet?

    Jeg legger ut hele artikkelen slik at dere ikke bruker noe av ukens kvote.

    Ledere i MIFF trues på livet - Aftenposten


    «Jeg håper noen skyter hver eneste en av dere». «Brenn langsomt i helvete, jævla barnemordere». Det er noe av innholdet i eposter som ledelsen i den Israel-vennlige organisasjonen Med Israel for fred (MIFF) har mottatt den siste tiden.

    - Det er en stor belastning, ikke bare for meg, men også for andre aktive i MIFF-ledelsen og deres familier, sier Conrad Myrland, daglig leder i MIFF til Vårt Land.
    Organisasjonen har blitt en av de mest markante israelvennlige stemmene i den norske debatten rundt Midtøsten-konflikten. Etter at det brøt ut kamphandlinger mellom israelske og palestinske myndigheter på Gaza i juli, har MIFF vært ute i mediene for å rette opp det de mener er en skjev dekning av konflikten.

    Myrland forteller at han og andre i MIFF-ledelsen mottar trusler gjennom epost, SMS og telefon. De har ikke tatt stilling til om de skal politianmelde alle truslene.
    - Men det er helt åpenbart at noen av de groveste eksemplene vil bli politianmeldt, sier Myrland.
    Det er ikke rart at folk misliker disse folkene intenst. MIFF er jo ikke annet enn en heiagjeng for den brutale nedslaktingen av snart tusener av uskyldige mennesker, bombing av hjem, sykehus, skoler, infrastruktur og alt annet vanlige mennesker trenger for å leve der nede. Har null sympati for dem og håper de blir plaget intenst. Drapstrusler er dog å ta det litt langt. Rullet i tjære og fjær og jaget bort fra sivilisasjonen hadde vært til pass for dem.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hva feiler det folk, ledere i MIFF trues på livet, jeg har lest at noen journalister som har blitt sett på som ikke nøytral i konflikten har også har blitt drapstruet.
    Hva i granskauen får folk til å gjøre slikt, er det så mange gale mennesker som går rundt i landet?

    Jeg legger ut hele artikkelen slik at dere ikke bruker noe av ukens kvote.

    Ledere i MIFF trues på livet - Aftenposten


    «Jeg håper noen skyter hver eneste en av dere». «Brenn langsomt i helvete, jævla barnemordere». Det er noe av innholdet i eposter som ledelsen i den Israel-vennlige organisasjonen Med Israel for fred (MIFF) har mottatt den siste tiden.

    - Det er en stor belastning, ikke bare for meg, men også for andre aktive i MIFF-ledelsen og deres familier, sier Conrad Myrland, daglig leder i MIFF til Vårt Land.
    Organisasjonen har blitt en av de mest markante israelvennlige stemmene i den norske debatten rundt Midtøsten-konflikten. Etter at det brøt ut kamphandlinger mellom israelske og palestinske myndigheter på Gaza i juli, har MIFF vært ute i mediene for å rette opp det de mener er en skjev dekning av konflikten.

    Myrland forteller at han og andre i MIFF-ledelsen mottar trusler gjennom epost, SMS og telefon. De har ikke tatt stilling til om de skal politianmelde alle truslene.
    - Men det er helt åpenbart at noen av de groveste eksemplene vil bli politianmeldt, sier Myrland.
    Det er ikke rart at folk misliker disse folkene intenst. MIFF er jo ikke annet enn en heiagjeng for den brutale nedslaktingen av snart tusener av uskyldige mennesker, bombing av hjem, sykehus, skoler, infrastruktur og alt annet vanlige mennesker trenger for å leve der nede. Har null sympati for dem og håper de blir plaget intenst. Drapstrusler er dog å ta det litt langt. Rullet i tjære og fjær og jaget bort fra sivilisasjonen hadde vært til pass for dem.
    Når jeg leser postene dine så skjønner jeg hvorfor mennesker kan mota drapstrusler for meninger om konflikten.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hva feiler det folk, ledere i MIFF trues på livet, jeg har lest at noen journalister som har blitt sett på som ikke nøytral i konflikten har også har blitt drapstruet.
    Hva i granskauen får folk til å gjøre slikt, er det så mange gale mennesker som går rundt i landet?

    Jeg legger ut hele artikkelen slik at dere ikke bruker noe av ukens kvote.

    Ledere i MIFF trues på livet - Aftenposten


    «Jeg håper noen skyter hver eneste en av dere». «Brenn langsomt i helvete, jævla barnemordere». Det er noe av innholdet i eposter som ledelsen i den Israel-vennlige organisasjonen Med Israel for fred (MIFF) har mottatt den siste tiden.

    - Det er en stor belastning, ikke bare for meg, men også for andre aktive i MIFF-ledelsen og deres familier, sier Conrad Myrland, daglig leder i MIFF til Vårt Land.
    Organisasjonen har blitt en av de mest markante israelvennlige stemmene i den norske debatten rundt Midtøsten-konflikten. Etter at det brøt ut kamphandlinger mellom israelske og palestinske myndigheter på Gaza i juli, har MIFF vært ute i mediene for å rette opp det de mener er en skjev dekning av konflikten.

    Myrland forteller at han og andre i MIFF-ledelsen mottar trusler gjennom epost, SMS og telefon. De har ikke tatt stilling til om de skal politianmelde alle truslene.
    - Men det er helt åpenbart at noen av de groveste eksemplene vil bli politianmeldt, sier Myrland.
    Det er ikke rart at folk misliker disse folkene intenst. MIFF er jo ikke annet enn en heiagjeng for den brutale nedslaktingen av snart tusener av uskyldige mennesker, bombing av hjem, sykehus, skoler, infrastruktur og alt annet vanlige mennesker trenger for å leve der nede. Har null sympati for dem og håper de blir plaget intenst. Drapstrusler er dog å ta det litt langt. Rullet i tjære og fjær og jaget bort fra sivilisasjonen hadde vært til pass for dem.
    Når jeg leser postene dine så skjønner jeg hvorfor mennesker kan mota drapstrusler for meninger om konflikten.
    Du får komme igjen når noen har drept en 10-20 MIFFer og like mange av deres barn og familie, brent deres hjem til grunnen og ødelagt deres liv, så skal vi se om vi ikke kan høste opp en smule sympati for dem også.

    Foreløpig ligger min sympati for de uskyldige som faktisk blir slaktet ned og drept og ikke denne gjengen med hjerteløse umennesker som med all sin iver forvarer massemordene, men syter som små unger når de får føle kanskje 1/000 av den frykten de er så alt for villig til å la andre gjennomgå for å fremme sine ekstremistiske politiske og religiøse standpunkt.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hva feiler det folk, ledere i MIFF trues på livet, jeg har lest at noen journalister som har blitt sett på som ikke nøytral i konflikten har også har blitt drapstruet.
    Hva i granskauen får folk til å gjøre slikt, er det så mange gale mennesker som går rundt i landet?

    Jeg legger ut hele artikkelen slik at dere ikke bruker noe av ukens kvote.

    Ledere i MIFF trues på livet - Aftenposten


    «Jeg håper noen skyter hver eneste en av dere». «Brenn langsomt i helvete, jævla barnemordere». Det er noe av innholdet i eposter som ledelsen i den Israel-vennlige organisasjonen Med Israel for fred (MIFF) har mottatt den siste tiden.

    - Det er en stor belastning, ikke bare for meg, men også for andre aktive i MIFF-ledelsen og deres familier, sier Conrad Myrland, daglig leder i MIFF til Vårt Land.
    Organisasjonen har blitt en av de mest markante israelvennlige stemmene i den norske debatten rundt Midtøsten-konflikten. Etter at det brøt ut kamphandlinger mellom israelske og palestinske myndigheter på Gaza i juli, har MIFF vært ute i mediene for å rette opp det de mener er en skjev dekning av konflikten.

    Myrland forteller at han og andre i MIFF-ledelsen mottar trusler gjennom epost, SMS og telefon. De har ikke tatt stilling til om de skal politianmelde alle truslene.
    - Men det er helt åpenbart at noen av de groveste eksemplene vil bli politianmeldt, sier Myrland.
    Det er ikke rart at folk misliker disse folkene intenst. MIFF er jo ikke annet enn en heiagjeng for den brutale nedslaktingen av snart tusener av uskyldige mennesker, bombing av hjem, sykehus, skoler, infrastruktur og alt annet vanlige mennesker trenger for å leve der nede. Har null sympati for dem og håper de blir plaget intenst. Drapstrusler er dog å ta det litt langt. Rullet i tjære og fjær og jaget bort fra sivilisasjonen hadde vært til pass for dem.
    Når jeg leser postene dine så skjønner jeg hvorfor mennesker kan mota drapstrusler for meninger om konflikten.
    Du får komme igjen når noen har drept en 10-20 MIFFer og like mange av deres barn og familie, brent deres hjem til grunnen og ødelagt deres liv, så skal vi se om vi ikke kan høste opp en smule sympati for dem også.

    Foreløpig ligger min sympati for de uskyldige som faktisk blir slaktet ned og drept og ikke denne gjengen med hjerteløse umennesker som med all sin iver forvarer massemordene, men syter som små unger når de får føle kanskje 1/000 av den frykten de er så alt for villig til å la andre gjennomgå for å fremme sine ekstremistiske politiske og religiøse standpunkt.
    Men du aksepterer at folk bruker sine egne unger til å fremme sin sak, selvfølgelig er det ille at sivile blir drept, men i hvilken krig skjer ikke dette. Israelere blir utsatt for raketter hver eneste dag så ikke snakk om hvem som føler frykten, folket i Gaza har valget og ikke skyte raketter inn i Israel, befolkningen i Israel har ikke dette valget.

    Så synes jeg det er litt spesielt at drar frem ekstremistiske politiske og religiøse standpunkt når du forsvarer den ene siden der Hamas har makten.

    Her har du en artikkel i VG som sier mye hva begge sider holder på med når det kommer til "sannheten" i konflikten.

    Gaza-krigen: Slik prøver partene å påvirke deg - Midtøsten - VG

    Men siden norsk presse har løpt ærend for Hamas sin strategi så ser folk bare på antall sivile som er drept.

    * Enhver som er drept må, ifølge retningslinjene, kalles uskyldig sivilist fra Gaza eller Palestina, før man snakker om personens bakgrunn i jihad eller som militær. Videre skriver Hamas at man alltid må minne om de «ondskapsfulle israelske angrepene».

    Skulle tro at det var en artikkel i NRK, VG, Dagbladet, Aftenposten eller på TV2

    – Vær kildekritiske. Sannheten er krigens første offer.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Det er egentlig ikke så vanskelig.

    Hvem er drept og hvem har drept dem. Alt annet er bortforklaringer og unnskyldninger og uvesentligheter.

    Spiller ingen rolle hva motivasjonen din er når du er villig til å drepe babyer, barn, unge og gamle og andre sivile i stort antall.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Det er egentlig ikke så vanskelig.

    Hvem er drept og hvem har drept dem. Alt annet er bortforklaringer og unnskyldninger og uvesentligheter.

    Spiller ingen rolle hva motivasjonen din er når du er villig til å drepe babyer, barn, unge og gamle og andre sivile i stort antall.
    Men det er bevist at folk løper til bygninger for å ofre sitt eget liv, mange av de tar jo med seg små unger, nå sier jeg ikke at Israel ikke dreper sivile men jeg er sikker på at tallet hadde vært mye lavere hvis de ikke hadde ofret seg og ungene sine. Synes ikke du at det er litt rart at Israel bevist dreper sivile med de konsekvensene det får, de eneste som tjener på at sivile dør er Hamas.

    Her har du et prakteksemplar at på norsk media er et talerør for Hamas og gjør akkurat slik som Hamas vil at de skal gjøre med tanke på min forrige post.

    Menneskerettsgrupper på Gazastripen mener minst 80 prosent av de rundt 1655 palestinerne som var drept frem til lørdag kveld var ikke-stridende.

    Enkelte israelske bakkestyrker trekker seg tilbake fra Gazastripen - Gaza - VG

    Og i hver eneste artikkel om konflikten kommer det frem hvor mange barn og sivile som er drept i Gaza, selv om artikkelen handler om at Hamas bryter våpenhvilen for 5 gang. Den eneste grunnen til at de gjør det er for at slike som deg som er lette og manipulere skal ta part med Hamas i konflikten.
     
    Sist redigert:

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Israel trenger dessuten Hamas. En ytre fiende til å holde innenriksproblemer på plass.
    Dette har jeg faktisk tro på, du ser i hele den vestlige verden at de flyr verden rundt for å krige slik at de slipper å holde på med innenriksproblemene, er det ikke da litt dumt av Hamas og gi ledelsen i Israel akkurat det de trenger.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    At Egypt skulle ta over gaza er Israels våte drøm. Jeg ser ingen grunn for at Egypt skulle ønske det. Da er det større sannsynlighet for at Norge åpner dørene for romfolket og lar de bo i teltleire på carl johan, torgalmenningen, ishavskatedralen, dyreparken.
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    fjernkontrollen: så å nevne antall drepte palestinere er å inneha en biased holdning?

    jeg foreslår at de slutter å drepe palestinere. Slipper Israel at det blir nevnt. Det er jo ikke akkurat en bagatell for å regne.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Men det er bevist at folk løper til bygninger for å ofre sitt eget liv, mange av de tar jo med seg små unger, nå sier jeg ikke at Israel ikke dreper sivile men jeg er sikker på at tallet hadde vært mye lavere hvis de ikke hadde ofret seg og ungene sine.
    Det har ikke slått det et øyeblikk at dette kan være israelsk krigspropaganda på sitt alle mest smakløse og dehumaniserende, og egentlig kun myntet på ekstremkristne og andre tungt religiøst belastede mennesker som lever totalt i en eventyrverden og rett og slett ikke er i stand lenger til å skille mellom fantasi og den virkelige verden?

    Det kan nok tenkes at det har vært eksempler på mennesker som i sorg og bunnløs fortvilelse har ønsket å følge sine kjære i døden, men om du frikjenner israelerne masseslakt ved å tro at det egentlig er snakk om masseselvmord og et par hendige uhell... ja så bør du sette deg ned litt og tenke deg om en gang til. Og så finne ut om du ønsker å ta del i spredningen av slik menneskefiendtlig krigspropaganda.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    fjernkontrollen: så å nevne antall drepte palestinere er å inneha en biased holdning?

    jeg foreslår at de slutter å drepe palestinere. Slipper Israel at det blir nevnt. Det er jo ikke akkurat en bagatell for å regne.
    Nei det er helt greit at de skriver om drepte palestinere, men de behøver ikke å nevne i det hver eneste artikkel, grunnen til dette er at de ønsker er at folk skal få mer sympati med Hamas og mere avsky mot Israel.

    Israel slutter og drepe palestinere hvis de slutter og sende raketter eller bygge tunneler inn i Israel.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Men det er bevist at folk løper til bygninger for å ofre sitt eget liv, mange av de tar jo med seg små unger, nå sier jeg ikke at Israel ikke dreper sivile men jeg er sikker på at tallet hadde vært mye lavere hvis de ikke hadde ofret seg og ungene sine.
    Det har ikke slått det et øyeblikk at dette kan være israelsk krigspropaganda på sitt alle mest smakløse og dehumaniserende, og egentlig kun myntet på ekstremkristne og andre tungt religiøst belastede mennesker som lever totalt i en eventyrverden og rett og slett ikke er i stand lenger til å skille mellom fantasi og den virkelige verden?

    Det kan nok tenkes at det har vært eksempler på mennesker som i sorg og bunnløs fortvilelse har ønsket å følge sine kjære i døden, men om du frikjenner israelerne masseslakt ved å tro at det egentlig er snakk om masseselvmord og et par hendige uhell... ja så bør du sette deg ned litt og tenke deg om en gang til. Og så finne ut om du ønsker å ta del i spredningen av slik menneskefiendtlig krigspropaganda.
    Det kan godt være Israelsk propaganda, men det ligger vel en link i tråden der en høyt opp i Hamas blir intervjuet på tv hvor han sier at en del mennesker løper frivillig til bygninger, at de gjerne dør for denne saken.

    Jeg har lest charteret til Hamas og grupperinger som har samme meninger som disse dreper langt flere i Irak og i Syria, eneste grunnen til at Hamas ikke gjør det samme er pga Israel.

    Men du tror på de tallene som kommer fra Hamas om antall drepte sivile, det siste antallet var vel at over 80%, dvs at en av verdens beste militær makt har kun klart og drept 200-250 Hamas soldater selv om de har mange tusen soldater inne i Gaza., veldig lite troverdig hvis du tenker på det.

    Du tror på alt av informasjon som kommer fra Gaza som styres av Hamas som ekstreme religiøse tror på sin gud og profeter.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    At Egypt skulle ta over gaza er Israels våte drøm. Jeg ser ingen grunn for at Egypt skulle ønske det. Da er det større sannsynlighet for at Norge åpner dørene for romfolket og lar de bo i teltleire på carl johan, torgalmenningen, ishavskatedralen, dyreparken.
    Så kan du spørre deg hvorfor Egypt ikke vil ta over Gaza.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    På Wikileaks sider kan man finne dokumentasjon på at Israels offiselle politikk de siste årene har vært å holde Gaza permanenty på stupet av en humanitær katastrofe, og økonomien på et eksistensminimum.

    https://wikileaks.org/plusd/cables/08TELAVIV2447_a.html#efmAZWAbdAgIAja

    Det er vel ikke så underlig at man får en aktiv motstandsbevegelse.
    Dette er ikke hemmelig, denne blokaden startet da Hamas ble valgt til makten i Gaza men den lovnaden at de skulle utslette Israel.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    At Egypt skulle ta over gaza er Israels våte drøm. Jeg ser ingen grunn for at Egypt skulle ønske det. Da er det større sannsynlighet for at Norge åpner dørene for romfolket og lar de bo i teltleire på carl johan, torgalmenningen, ishavskatedralen, dyreparken.
    Så kan du spørre deg hvorfor Egypt ikke vil ta over Gaza.
    Kanskje av samme grunn som at Norge ikke vil "ta over Gaza" heller. Gaza og Vestbredden og resten av de okkuperte områdene får nå heller bli styrt av de som faktisk har bodd der de siste 100 årene.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    At Egypt skulle ta over gaza er Israels våte drøm. Jeg ser ingen grunn for at Egypt skulle ønske det. Da er det større sannsynlighet for at Norge åpner dørene for romfolket og lar de bo i teltleire på carl johan, torgalmenningen, ishavskatedralen, dyreparken.
    Så kan du spørre deg hvorfor Egypt ikke vil ta over Gaza.
    Kanskje av samme grunn som at Norge ikke vil "ta over Gaza" heller. Gaza og Vestbredden og resten av de okkuperte områdene får nå heller bli styrt av de som faktisk har bodd der de siste 100 årene.
    Kun 49% av de som bor i Gaza kommer der i fra, resten er fra Syria eller Egypt, de er like mye okkupanter som det Israel er, uten de så hadde det kanskje vært fred mellom innbyggerne i Gaza og Israel, da hadde ikke Gaza vært et av de mest tettbeboende område i verden heller, kanskje noe å tenke på.

    At du i det hele tatt sammenlikner Norge med Egypt som faktisk hadde Gaza under sin kontroll fra 1948 til 1967 viser at du har lite og komme med.
     
    D

    Danke

    Gjest
    At Egypt skulle ta over gaza er Israels våte drøm. Jeg ser ingen grunn for at Egypt skulle ønske det. Da er det større sannsynlighet for at Norge åpner dørene for romfolket og lar de bo i teltleire på carl johan, torgalmenningen, ishavskatedralen, dyreparken.
    Så kan du spørre deg hvorfor Egypt ikke vil ta over Gaza.
    Kanskje av samme grunn som at Norge ikke vil "ta over Gaza" heller. Gaza og Vestbredden og resten av de okkuperte områdene får nå heller bli styrt av de som faktisk har bodd der de siste 100 årene.

    Kun 49% av de som bor i Gaza kommer der i fra, resten er fra Syria eller Egypt, de er like mye okkupanter som det Israel er, uten de så hadde det kanskje vært fred mellom innbyggerne i Gaza og Israel, da hadde ikke Gaza vært et av de mest tettbeboende område i verden heller, kanskje noe å tenke på.

    At du i det hele tatt sammenlikner Norge med Egypt som faktisk hadde Gaza under sin kontroll fra 1948 til 1967 viser at du har lite og komme med.
    Dette er spröyt, Araberne har mest krav på Israel. De derre Jödene har värt borte fra Israel lenge, og dersom du ser i den derre derre Bibelen, så står det noe om at Gud skal straffe jödene, og at de derfor ikke lenger har krav på landet.

    USA og England er ikke Gud.
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje av samme grunn som at Norge ikke vil "ta over Gaza" heller. Gaza og Vestbredden og resten av de okkuperte områdene får nå heller bli styrt av de som faktisk har bodd der de siste 100 årene.

    Kun 49% av de som bor i Gaza kommer der i fra, resten er fra Syria eller Egypt, de er like mye okkupanter som det Israel er, uten de så hadde det kanskje vært fred mellom innbyggerne i Gaza og Israel, da hadde ikke Gaza vært et av de mest tettbeboende område i verden heller, kanskje noe å tenke på.

    At du i det hele tatt sammenlikner Norge med Egypt som faktisk hadde Gaza under sin kontroll fra 1948 til 1967 viser at du har lite og komme med.
    Dette er spröyt, Araberne har mest krav på Israel. De derre Jödene har värt borte fra Israel lenge, og dersom du ser i den derre derre Bibelen, så står det noe om at Gud skal straffe jödene, og at de derfor ikke lenger har krav på landet.

    USA og England er ikke Gud.
    Kan du vennligst forklare meg hva som var sprøyt?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    først så bør du lese deg opp på ordet okkupasjon og okkupanter. At palestinere er like mye okkupanter. Dagens!
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Roten til problemet.

    [video=youtube;y8-MofQvyeg]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=y8-MofQvyeg[/video]

    5 minutter med klar tale fra en av det siste århundrets viktigste tenkere.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.683
    Antall liker
    6.371
    Sted
    Holmestrand
    Skal man forsvare seg så må alle midler tas i bruk:
    "I løpet av den nye krigen i Gaza har flere rapporter tydet på at soldater har blitt skutt av sine egne for å forhindre at vedkommende blir fanget, skriver Haaretz."
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    388
    Her er dem der reagere i Gaza. Hamas folk.

    Protestere mod Hamas? »Vi ville ikke overleve« - International



    Man kan undre sig over, når der er menensker, der forsvarer Hamas. Hamas ønsker at erobre hele verden, og der skal bruges deres regler. Hamas, Broderskabet og Isis har samme mål.
    Du bør poste dette et annet sted, jeg tror ikke du finner en eneste sjel her som forsvarer tankegods eller handlingsmønster hos ISIS eller Hamas.
    Du har for øvrig ikke svart på mitt enkle spørsmål som jeg har stilt deg et par ganger: Bør det palestinske folk ha rett til å forsvare seg mot en ytre fiende?

    Honkey
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Her er dem der reagere i Gaza. Hamas folk.

    Protestere mod Hamas? »Vi ville ikke overleve« - International



    Man kan undre sig over, når der er menensker, der forsvarer Hamas. Hamas ønsker at erobre hele verden, og der skal bruges deres regler. Hamas, Broderskabet og Isis har samme mål.
    Du bør poste dette et annet sted, jeg tror ikke du finner en eneste sjel her som forsvarer tankegods eller handlingsmønster hos ISIS eller Hamas.
    Du har for øvrig ikke svart på mitt enkle spørsmål som jeg har stilt deg et par ganger: Bør det palestinske folk ha rett til å forsvare seg mot en ytre fiende?

    Honkey
    Den virkelige fjende af Gazas befolkning er Hamas og deres sygelige had til Israel!
    Israel er et land, der ikke ønsker krig imod Gaza, men der er krig og kun derfor, fordi Hamas igennem fler år har sendt livsfarlige raketter ind i Israel. Hvilket andet land ville have tilladt det? Gaza har ingen ret til at angribe Israel.
    Israel er ikke en ydre fjende. Israel er det land, der ønsker at leve i samhørighed med muslimer, kristne, hinduer og andre.
    Israel hjælper Gaza og har gjort det i rigtig mange år. De leverer gratis elektricitet dertil. Medicin. Fødemidler. Vand.

    https://www.facebook.com/#!/photo.php?v=827947030561502&set=vb.125249070831305&type=2&theater
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    388
    Den virkelige fjende af Gazas befolkning er Hamas og deres sygelige had til Israel!
    Israel er et land, der ikke ønsker krig imod Gaza, men der er krig og kun derfor, fordi Hamas igennem fler år har sendt livsfarlige raketter ind i Israel. Hvilket andet land ville have tilladt det? Gaza har ingen ret til at angribe Israel.
    Israel er ikke en ydre fjende. Israel er det land, der ønsker at leve i samhørighed med muslimer, kristne, hinduer og andre.
    Israel hjælper Gaza og har gjort det i rigtig mange år. De leverer gratis elektricitet dertil. Medicin. Fødemidler. Vand.

    https://www.facebook.com/#!/photo.php?v=827947030561502&set=vb.125249070831305&type=2&theater
    Eeeh... Så det du sier er altså at palestinske fedre og mødre ikke skal ha rett til å forsvare seg og sine barn mot bomber og granater, de skal bare sitte stille og ta i mot, fordi det som faller er rettferdige bomber? Har jeg lest deg rett, da?
    Derimot skal de reise seg mot sine egne ekstremister, og bare applaudere når de snille israelske soldatene kommer dem "til unnsetning"?
    Jeg vet ikke sikkert hva jeg skal tro, jeg, men det du skriver ser ikke bra ut, det gjør virkelig ikke det.

    Honkey
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.528
    Antall liker
    9.972
    Hvis det er slik at snille Israel har forsynt Gaza med mat og medisiner, hvorfor har da Gaza ett nettverk av tuneller hvor det i lang tid har foregått storstilt transport av viktige forsyninger? Jeg tror det er på grunn av Israels blokkade av Gazas grense og at Israel nekter fiskere fra Gaza å dra lenger ut enn tre kilometer fra land.
    Det er først de siste månedene dette nettverket har blitt brukt til terrorvirksomhet.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hamas er Israles beste venn.

    Det er jo på grunn av dem at man har et påskudd til å fortsette å slakte ned svilbefolkniningen, stjele deres land, fordrive dem og generelt behandle dem som undermennesker. Så lenge det er litt strid på Gaza kan Israel fortsette å vokse, og det er det eneste målet de har.

    Befolkningen i Gaza er nok dritt lei Hamas. Men det finnes ingen der som er organisert eller sterk nok til å gjøre noe med dem, og det sørger Israel for at aldri kommer til å skje heller. Ingen andre som har ressurser og våpen til å kjempe i mot. Israel verner om sin nyttige fiende.

    Det er forresten litt artig å se alle de kristne som fryder seg over at blodet flyter. De viser virkelig sitt sanne ansikt. Tilhengere av en brutal dødskult med sterk lengsel etter død og dommedag.
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.807
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hamas er Israles beste venn.

    Det er jo på grunn av dem at man har et påskudd til å fortsette å slakte ned svilbefolkniningen, stjele deres land, fordrive dem og generelt behandle dem som undermennesker. Så lenge det er litt strid på Gaza kan Israel fortsette å vokse, og det er det eneste målet de har.

    Befolkningen i Gaza er nok dritt lei Hamas. Men det finnes ingen der som er organisert eller sterk nok til å gjøre noe med dem, og det sørger Israel for at aldri kommer til å skje heller. Ingen andre som har ressurser og våpen til å kjempe i mot. Israel verner om sin nyttige fiende.

    Det er forresten litt artig å se alle de kristne som fryder seg over at blodet flyter. De viser virkelig sitt sanne ansikt. Tilhengere av en brutal dødskult med sterk lengsel etter død og dommedag.
    Der er da ingen, der fryder sig over en krig. Krig er altid trist og det er synd for de civile ofre der sker. Jeg er rigtig glad for, at Israel prøver at begrænse de civile tab med at advare mennesker til at komme væk. Desværre ønsker Hamas så mange uskyldige mennesker dræbt som muligt; fordi de på den måde kan vinde krigen i den vestlige verden.
    Undrer det ikke, at Hamas bruger hospitaler til at skyde raketter fra imod Israel? Hvordan kan Hamas få sig selv til at have hovedkvarter på et hospital? De er simpelthen kolde og kyniske mennesker.
    At påstå, at Israel behandler dem som undermennesker er helt ude i hampen. Jeg har aldrig været i Gaza, men jeg har været i Israel 2 gange og jeg fornemmer ikke, at de behandles som undermennesker. Tværtimod har arabere det bedre i Israel end steder i den arabiske verden ifølge arabere. De arabere jeg talte med på engelsk i Jerusalem, var glade for Israel. De unge drenge fra Vestbredden, jeg talte med i flyet til Israel, var glade for Israel. De havde været på besøg i Danmark.
    Denne krig er der døde meget lidt civile i forhold til andre krige grundet Israels store anstrengelse for at minimere civile tab.

    Hamas bekriger direkte civile mennesker. Israel prøver at undgå at ramme uskyldige mennesker og de får kritik. Det er en mærkelig verden.

    Israel: 47 procent af dræbte er ikke civile - Udland | www.bt.dk
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    388
    Problemet er, Sven Palvig, at jeg har faktisk aldri diskutert dette konfliktkomplekset med noen andre som har et så komplett ukritisk og enøyd syn på det som foregår. Dine påstander spenner fra det fordomsfulle, via det usannsynlige helt over på det horrible. Vi har relativt upartiske organer i verden i dag (FN og flere uavhengige menneskerettighetsorganisasjoner båd i og utenfor Israel), som uten unntak har sterke synspunkter på det IDF (Israel Defence Forces) gjør, og måten de gjør det på. Dette blir av deg avfeid på eklatant vis som sludder og vås, noe som i seg selv burde få deg til å fundere litt over hvordan virkeligheten er bygget opp.
    Jeg kjenner folk som flere ganger har vært både i Israel og i Gaza, jeg kan love deg at de har et nokså annerledes syn på "araberne" enn det du svinger opp med her. På meg virker det som om du virkelig behøver en tur på besøk til dem det angår, og benytte din nestekjærlighet og tålmodighet til å høre litt på historiene de har å formidle. Nei, jeg ber deg ikke snakke med Hamas, det er i utgangspunktet så å si umulig å få noe fornuftig ut av, jeg tenker mer på den vanlige mann og kvinne, og fundere litt over hva det gjør med dem å bo som de gjør.

    Bemerk at din link til antallet drepte og skadde, konsekvent gjengav IDF's påstander, avisen påstod ikke at det var korrekt. Dessuten er en av problemene at i områder som Gaza vil det alltid være vanskelig å skille mellom sivil og "stridende", all den tid de ikke har noen reell fungerende hær. Det er gjennom mange tiår med okkupasjon (jo! det ER en okkupasjon!!) utviklet en tilstand med en livredd, rasende befolkning, et fullstendig smadret statsapparat, og fiender på hvert gatehjørne. Dette har ikke kommet av selg selv, og det finnes flere måter å bedrive problemløsning enn med flere bomber. Israel er faktisk ikke så snille som du vil ha det til, jeg beklager å måtte si det, de har lite til felles med den barmhjertige samaritan, selv om du ynder å fremstille dem som nettopp det.

    Honkey
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn