Det han mener er nok at islamistene i denne tråden har vanskeligheter med å stå frem...^Vil du være så snill og utdype den der litt?
B
Bytt ut begrepet gud med tannfe, så vinner du lettere frem med resten av dine argumenter. Sven, Bare et tips.1. Fordi det er Israel, som er Guds udvalgte folk og Guds øjesten. Dem der velsigner Israel, dem velsigner Gud og dem der forbander Israel, dem forbander Gud. Det betyder, at de lande der går imod Israel, vil det gå dårligt. Det er en kristen pligt, at støtte det dejlige land.
Ja, og du presenterte 3 klargjørende svar.
Gjestemedlem spurgte: ”Kan du kondensere det hele til tre setninger:
Hvorfor skal vi (Norge, Europa, Sivilisasjonen etc.) støtte Israel og deresambisjoner i det aller meste i denne konflikten?” Derfor mine tre svar, som jeg ser det.
Problemet jeg ser med det argumentet er at du tillike ser bort fra en fredelig løsning, ja endog en løsning i det hele tatt. Det synet du proponerer medfører rent logisk at en av befolkningene må opphøre å eksistere i sin nåværende form før freden kan senke seg i området. Dette er av så mange årsaker ...uhmm... lite sannsynlig. Resten av innlegget ditt kan jeg ikke være helt uenig i; De har ikke urett de som hevder
Berxter, det kan ikke løses politisk eller diplomatisk, når de såkaldte palæstinenseres mål er Israels udslettelse. Israel har vist fredsvilje så mange gange.
Jeg er en kristen og jeg ser, hvad Biblen skriver om det, så derfor tror jeg ikke på en fredelig løsning. I hvert fald ikke til sidst. Det havde ellers været rart. Der bor rigtig mange arabere i Israel og de fleste arabere er meget glade for at bo i Israel og de kunne ikke på nogen måde tænke sig, at blive skilt fra, fordi de har det meget bedre i Israel end i resten af Mellemøsten. Der er ingen grundlæggende forskel på det danske og det israelske demokrati. Alle er lige for loven, alle kan afgive stemme og alle kan vælges. Fra 1949 er araberne i Israel vokset fra 135.000 til 1,8 millioner israelske statsborgere. Desværre er der nogle galninge iblandt dem, der vil terror! Men den arabiske befolkningen skal ikke ophøre med at eksistere, men leve sammen med jøderne i Israel.Problemet jeg ser med det argumentet er at du tillike ser bort fra en fredelig løsning, ja endog en løsning i det hele tatt. Det synet du proponerer medfører rent logisk at en av befolkningene må opphøre å eksistere i sin nåværende form før freden kan senke seg i området. Dette er av så mange årsaker ...uhmm... lite sannsynlig. Resten av innlegget ditt kan jeg ikke være helt uenig i; De har ikke urett de som hevder
Berxter, det kan ikke løses politisk eller diplomatisk, når de såkaldte palæstinenseres mål er Israels udslettelse. Israel har vist fredsvilje så mange gange.
- Nøkkelen ligger hos Palestinerne, dersom de legger ned våpnene vil det øyeblikkelig eksistere fred i området. Det foreligger også et kontraargument som beskriver hva som ville skje dersom Israel la ned sine.
Dette er selvsagt en forenkling, men synes logisk.
Det synes nærmest utenkelig at palestinerne vil være i stand til å framvise den nødvendige diplomatiske og politiske troverdigheten, men det er nødvendig. Uten dette vil konflikten fortsatt bære preg av en religiøs konflikt/ religionskrig, og disse synes å være uløselige uten utslettelse, noe som verdenssamfunnet ikke kan akseptere.
Og hvorledes kan så utviklingen vendes i riktig retning? Av forskjellige årsaker har både store og små internasjonale aktører interesser i området, fra USA og Russland med sin historiske stormakts/ kaldkrigskonflikt, til Saudi og Irans Sunni/ Shiamotsetninger, til lokale korrupte vanstyrer. Hvordan kunne jeg glemme oljen (USA/ Saudi)?
For Hamas er jo Israelhatet selve deres Raison d'etre, og det eneste presset de kan tenkes å gi etter for er nok basert i Saudi, og de (Saudi) kan måskje sies å ha interesse av å holde konflikten levende, og dette ikke utelukkende av religiøse årsaker.
Jeg nøler egentlig med å gå inn i en fullstendig diskurs om temaet, da frontlinjene umiddelbart blir trukket opp, og debatten gjerne blir glovarm og hatsk.
B
Ettersom du sitter inne med førstehåndskunnskap kan du jo godt gi til beste noen gullkorn? All belysning er til det gode.Mye rare påstander her . Etter 6 mnd som hospitant i IDF burde jeg kanskje fått et syn som er veldig for en av partene.. Den gang ei. Men såklart, å lese seg opp på en konflikt og mene masse er trygt og godt.. Minst et par godfjotter her.
Tror det er best å la være. Frontene er minst like fastlåste her inne. Og energi er derav bortkastet sett fra mitt ståsted. All tid ikke har vært i konfliktområdet og sett begge sider sine mer eller mindre gode løsninger, blir det bare rammel. Som synliggjør både intoleranse og rasisme hos enkelte.Ettersom du sitter inne med førstehåndskunnskap kan du jo godt gi til beste noen gullkorn? All belysning er til det gode.Mye rare påstander her . Etter 6 mnd som hospitant i IDF burde jeg kanskje fått et syn som er veldig for en av partene.. Den gang ei. Men såklart, å lese seg opp på en konflikt og mene masse er trygt og godt.. Minst et par godfjotter her.
B
Om det er Hamas charteret du refererer til her, er det blitt tatt avstand fra dette igjen og igjen fra Palestinsk side.Berxter, det kan ikke løses politisk eller diplomatisk, når de såkaldte palæstinenseres mål er Israels udslettelse. Israel har vist fredsvilje så mange gange.
Har Hamas tatt avstand fra charteret og eventuelt når gjorde de det?Om det er Hamas charteret du refererer til her, er det blitt tatt avstand fra dette igjen og igjen fra Palestinsk side.Berxter, det kan ikke løses politisk eller diplomatisk, når de såkaldte palæstinenseres mål er Israels udslettelse. Israel har vist fredsvilje så mange gange.
Likud partiets charter er like uforsonlig, og dette står de for den dag i dag.
Hilsen Goebbels.
The Hamas charter is alive and kicking – and Israeli civilians are dying | Yiftah Curiel | Opinion | The GuardianIn a piece published last Friday in the Guardian, Ahmed Yousef, an adviser to the terror group Hamas, expressed his surprise at the fact that “diplomats, journalists, academics and politicians … seem to struggle” with the Hamas charter.
In his article, Yousef refers to the Hamas charter as an “inspirational document”.
Hei.Om det er Hamas charteret du refererer til her, er det blitt tatt avstand fra dette igjen og igjen fra PalestinskBerxter, det kan ikke løses politisk eller diplomatisk, når de såkaldte palæstinenseres mål er Israels udslettelse.
Israel har vist fredsvilje så mange gange.
side. Likud partiets charter er like uforsonlig, og dette står de for den dag i dag.
Hilsen Goebbels.
Jeg har ikke skrevet at Hamas tar avstand fra eget charter så vidt jeg vet.Har Hamas tatt avstand fra charteret og eventuelt når gjorde de det?
Kjørt.
Så barnslig at det knapt kvalifiserer til å kalles hersketeknikk.Kjørt.
Møtte Finkelstein like etter at han ga ut The Holocaust Industry, og det var en diskusjon jeg vil huske lenge. Det var vel omtrent på den tiden mektige ADL klassifiserte ham som Holocaust-benekter til tross for at hele hans familie, bortsett fra mor og far, ble utryddet i nettopp Holocaust. Finkelstein er utvilsomt modig men drives av et "ensom rytter" kompleks mot det jødiske etablissement generelt, og staten Israel spesielt. Da blir det mye polemisk tabubrytning og kanskje mindre edruelig statsvitenskapelig analyse.Snedig skrue forresten, den der Finkelstein.
B
Hei.Snedig skrue forresten, den der Finkelstein.
B
Du la merke til at en hel av de du hevder bedrev hardcore antiisrael propagande faktisk var jøder? Jøder forteller at de blir beskyldt for antisemitisme fordi de kritiserer staten Israel?Seriøst? En times hardcore antiisraels propaganda - om hvor fæle Israel er som bruker propaganda.Denne kanadiske dokumentar anbefales:
https://tv.nrk.no/program/KOID24009814/usa-midtausten-og-media
Ikke en divergenende mening å se, uten at produsentene i forkant har fortalt i forkant hvor løgnaktig
og falskt det følgende er - fra de jødene og deres medløpere. Alle "ekspertene" som uttaler seg er trykt
plassert i den muslimvennelige amerikanske venstresiden. https://en.wikipedia.org/wiki/Regressive_left
All fokus på Israels fæle overgrep (som spikres inn med grafiske bilder), mens palestinernes agerende
forbigås helt eller kun med harelabb (ingen bilder av døde israelitter selvfølgelig).
Og som vanlig har konflikten ingenting med islam å gjøre. At alle muslimer oppfordres til å hate jødene
(og kristne) i sin hellige bok er helt tilfeldig og har absolutt ingen ting med saken å gjøre.
NRKs troverdighet er som vanlig null rundt denne konflikten - når de sender slike makkverk. Rart de
ikke hadde med Lars Gule og Mads Gilbert som "ekspertkommentatorer". Goebbels ville vært stolt.
Heldigvis begynner det å gå opp for de fleste av oss her i vesten, hvilken fiende Israel har kjempet mot
de siste 70 årene. En tre-fire islamistiske terrorangrep til her i vesten, så begynner vel selv de verste
sauene blant dere forstå hva vi - og Israel står ovenfor. Man kan i hvert fall håpe...
mvh
Gunnar Brekke
Gratulerer med det som vel må være ukens mest fordomsfulle innlegg, og det før tirsdagen ennå er omme.Hei.Snedig skrue forresten, den der Finkelstein.
B
Er det en gruppe mennesker jeg sliter med å forstå er det disse "self hating jews".
Hvordan kan såpass intellegente mennesker (Noam Chomsky er et annet eksempel),
være såpass smarte og samtidig så ufattelig dumme. Jøder som støtter palestinerne
og hater Israel blir like tåpelig som homser og feminister (som ikke nødvendigvis er
like intellegente) som står på barrikadene for muslimer og deres sak. Har de ikke
forstått noen ting?
mvh
Gunnar Brekke
KjørtGratulerer med det som vel må være ukens mest fordomsfulle innlegg, og det før tirsdagen ennå er omme.Hei.Snedig skrue forresten, den der Finkelstein.
B
Er det en gruppe mennesker jeg sliter med å forstå er det disse "self hating jews".
Hvordan kan såpass intellegente mennesker (Noam Chomsky er et annet eksempel),
være såpass smarte og samtidig så ufattelig dumme. Jøder som støtter palestinerne
og hater Israel blir like tåpelig som homser og feminister (som ikke nødvendigvis er
like intellegente) som står på barrikadene for muslimer og deres sak. Har de ikke
forstått noen ting?
mvh
Gunnar Brekke