decibelius
Hi-Fi freak
Menneskene har tatt seg vann over hodet, og strekker ikke til. Ikke er det noen hjelp å få heller. Stakkars barn.
Sist redigert:
-------Skrullinger:
Haredim refuse to sit next to women on El Al flight, causing '11-hou... - Israel Jewish Scene, Ynetnews
Ultra-Orthodox Men Cause Flight Delay By Refusing To Sit By Women, Again
Noen som hadde gjort det samme i fylla ville blitt kastet av flyet, men religiøsitet unnskylder tydeligvis de rareste ting.
Ikke det samme, han i Norge var muslim. Går ut ifra MIFF støtter Israeleren.Var det ikke noen i Norge som nevnte noe om dødsstraff også? Deretter kom politiet og henta han.
Hvor sivilisert er det å duknakket gi fra seg kontrollen over samfunnet til primitive geiteskjendere bare de spør?Hvis ikke så hogger vi hue av dem hele bunten...vi er da siviliserte.
Ingen grunn til bekymring - må jo være minst halvparten av kongressrepresentantene som går og drømmer om å få fortgang i Endetiden.Jeg legger den her jeg; Jim Wright har nok et godt og langt essay oppe på hjemmesida si: Stonekettle Station
Leses!
B
Anbefalt lesning om dagen er Susan Abulhawa - Det blå mellom himmel og havPå tide å få liv i denne tråden igjen.
Sitter og ser på et program fra BBC om Israels framferd i okkuperte områder. Etter det jeg har sett her, gjentar jeg det jeg tidligere har sagt; all skyld for konflikten ligger på Israels side. Punktum og basta! Her tar man mer og mer land fra palestinerne, hiver de ut av sine boliger som de har hatt i generasjoner, bygger ulovlige bosettinger på okkupert land. Målet er tydeligvis å sørge for at en palestinsk stat blir umulig. At palestinerne reagerer med steinkasting og kinaputter av noen raketter, er helt forståelig. Pelle seg vekk fra okkupert land, og opptre som en sivilisert stat- i stedet for en røver-stat. Israels framferd er ikke bare sterkt kvalmende, men også i strid med internasjonal lov. Nok engang viser det seg at religion er noe faenskap, som brukes til å forsvare og begrunne avskyelige handlinger.
Tull... vis meg den infoen og bakgrunnshistorie? tror du skal lese deg grønn.. hvis du ikke kan se dette fra to sider er du en av mange. Det tragiske lars..er alle de stakkars uskyldige barne og deres mødre som blir brukt som menneskelig føde for israels raketter.. av nettopp Hamas/iran for målet er og drepe alt av jøder og kristne i regionen...og snart vil de drepe seg selv pga menneskelig uforstand..Hamas er et resultat av Israels egne handlinger.
Bakgrunnshistorien er vel rimelig åpenbar, Israel okkuperte uten at resten av verdenssamfunnet gjorde noe. Tror du har en dårlig sak her, Sense.
Vis vedlegget 327636
Nøkkelordet er skylapper, - eller bjelken i sitt eget øye. Og det gjelder begge sider av konflikten.I Palestina er det ikke andre lover enn Islam og Hamas.. Hamas har full kontroll over sine "egne" landsmenn.. folket blir brukt som skjold og verge KUN for og fremme Islam og intet annet.. folket i palestina har ikke noe valg.Iran er den største pådriveren og finansierer ALT til Hamas.. det eneste målet er og utrydde alle jøder og kristne.. Innternett er full av fakta om israel vs Hamas/Palestina.. hvis noen av dere med skylapper evner og sette seg inn i konflikten litt grundigere enn bare hva BBC kan vise til,vil fort skjønne at dette Bunner i ISLAM og dens trofaste følgere...Israel ha fått den eneste "godkjente" terrororganisasjon i verden til nabo..intet annet..Islam er så menn den største og mest historisk brutale "religion" om vi kan kalle det det...De fremmer ikke fred blant sine egne engang...
Hvor i verden kan man vise til at Islam fremmer fred? etnisk sammhold og respekt for den andres "tro"?
Man kan diskutere opp og i mente om dette emnet.. uansett så vil nok floken løse seg etterhvert da.. Islam vil gå i oppløsning av seg selv. Historien sier også at all plasser hvor det er undertrykking av eget folk,vil gå til grunne.. så vil Hamas,isis,bokoharem,taliban..som er islams stolte ryttere.
Hei.Bakgrunnshistorien er vel rimelig åpenbar, Israel okkuperte uten at resten av verdenssamfunnet gjorde noe. Tror du har en dårlig sak her, Sense.
Vis vedlegget 327636
Egentlig litt komisk hvor lite kritisk dere kristenfundamentalister er overfor israelsk politikk, faktisk mye mindre kritiske enn israelere selv om man følger debattene der nede. Forøvrig så fremstår du ganske patetisk i din iver over å definere hva religion er for "alle" andre samt deres følelser.Hei.Bakgrunnshistorien er vel rimelig åpenbar, Israel okkuperte uten at resten av verdenssamfunnet gjorde noe. Tror du har en dårlig sak her, Sense.
Vis vedlegget 327636
Kart er en fin måte å propagandere på. Ved å ta et lite utsnitt av verden kan man fortelle den historien man ønsker.
Et kart som viser hvordan de stakkars palestinerne (i større og større grad) er omgitt av de forferdelige jødene.
(Forresten en mengde faktafeil i de kartene - gjett i hvilken favør).
Zoomer man derimot ut får man et helt annet bilde; hvordan Israel er omgitt av "Dar Al Ìslam" der så og si samtlige
ønsker at hver eneste jøde skal kastes ut av (eller slaktes på) "deres land". Noen i større grad enn andre.
Vis vedlegget 327704
Muslimer er ikke så veldig opptatt av de linjene som ble tegnet på kartet av vestlige imperialister for drøyt hundre år
siden. Man er langt mer opptatt av religiøse grupperinger (f.eks. IS = sunni) og etnisk tilhørighet (f.eks. kurdere) enn
grenser. Bortsett fra grensene rundt Israel da. Eksistensen av staten Israel oppfattes som en fornærmelse mot gud,
profeten og enhver troende muslim. Muslimer hater ikke jøder på grunn av Israel, men hater Israel på grunn av jøder.
mvh
Gunnar Brekke
Du kan ikke la være kan du vel? Å la være å begynne inlegget ditt med å kategorisere dem som er uenig med deg med skjelsordEgentlig litt komisk hvor lite kritisk dere kristenfundamentalister er overfor israelsk politikk, faktisk mye mindre kritiske enn israelere selv om man følger debattene der nede.
Forøvrig så fremstår du ganske patetisk i din iver over å definere hva religion er for "alle" andre samt deres følelser.
Jeg kategoriserer deg helt bevisst for å demonstrere din tåpelige kategorisering av andre grupperinger og mennesker, hvem tror du at du er som kan definere hva andre mennesker tror, mener, føler og ikke minst hva religion er for dem?Du kan ikke la være kan du vel? Å la være å begynne inlegget ditt med å kategorisere dem som er uenig med deg med skjelsordEgentlig litt komisk hvor lite kritisk dere kristenfundamentalister er overfor israelsk politikk, faktisk mye mindre kritiske enn israelere selv om man følger debattene der nede.
Forøvrig så fremstår du ganske patetisk i din iver over å definere hva religion er for "alle" andre samt deres følelser.
(ref den blåblå tråden)? Det får deg til å fremstå som en usympatisk bølle som tydligvis ikke har noen argumenter som går på sak.
Kristenfundamentalist kan du selv være! Patetisk like så! Jeg er skeptisk til enhver religion, også kristendommen, som jeg mener ethvert
opplyst menneske burde være. Det å støtte Israel sett fra et kristent synspunkt har jeg egentlig aldri forstått, men for de mest ekstreme
så er det vel snakk om å få i gang den hersens apokalypsen. Galskap er på ingen måte en ren muslimsk greie...
Jeg støtter Israel basert på fornuft, snarere enn synsing. Kunnskap basert på flere kilder, snarere enn å stole blindt på en venstrevridd
og palestinavennelig presse. Jeg tror på rettferdighet i en hver sammenheng og den måten jøder / Israelere / Israel behandles i pressen
er på ingen måte rettferdig. Propagandaen er massiv og det er tydelig at en del debattører kun leser og hører på det som fremmer deres
eget verdenssyn, snarere enn å høre begge sider av historien.
Det er interessant hvordan du trekker fram israelere som er kritiske til Israelsk politikk. Ja, selvfølgelig er det det. Det er deres rett i
det demokratiske landet Israel (selv om jeg rent personlig syntes dette er noen av de blindeste mennesker som finnes der ute - nest
etter homser og feminister som gleder seg over den muslimske masseinvandringen til vesten). I det siste har også flere av de mest
kritiske til egen politikk faktisk snudd og skjønt at man Israels politikk eller militære gjensvar ikke nødvendigvis er så overdrevet.
Så må jeg spørre deg om hva som skjer med palestinere som er kritiske til Hamas sin politikk (mao. skyte raketter inn i Israel - selv om
de utmerket godt vet dette kommer til å gå ut over deres egen sivilbefolkning)? Om du er i tvil om svaret kan jeg fortelle deg det. Kritikere
av Hamas blir beskyldt for å være israelske agenter og deretter henrettet ved å bli trukket gjennom Gazas gater av biler eller motorsykler.
Fine venner du har
mvh
Gunnar Brekke
Jeg har ingenting mot jöder men er stärkt kritisk til Israels krigspolitikk...Tull... vis meg den infoen og bakgrunnshistorie? tror du skal lese deg grønn.. hvis du ikke kan se dette fra to sider er du en av mange. Det tragiske lars..er alle de stakkars uskyldige barne og deres mødre som blir brukt som menneskelig føde for israels raketter.. av nettopp Hamas/iran for målet er og drepe alt av jøder og kristne i regionen...og snart vil de drepe seg selv pga menneskelig uforstand..Hamas er et resultat av Israels egne handlinger.
Vis vedlegget 327621
Så kommer vestlig presse inn og "ser" hva slags gærnskap israel gjør... så klart at vi reagerer,vi er jo mennesker.. (stakkars palestinere som blir undertrykt av sine egne) "trosfeller" hvor medlidenhet og empati er ett IKKE tema.
Og igjen så får Hamas som er delvis betalt av den norske stat..altså deg og meg masse oppmerksomhet... for sitt fremme av ISLAM og utrydding av staten israel...
Hadde Breivik fått en second chance i ditt nabolag,hadde du vel tatt dine forholdsregler tenker jeg...Hvor breivik er Hamas og lars er Israel.. det kommer et antiklimax når Isis og Hamas slår seg sammen.. men det blir en annen historie..Da blir det mye og skrive om tenker jeg..
Det er sannsynligvis det IS ønsker, de har dratt Tyrkia (og med det Nato) inn i konflikten. De ønsker å sprenge bomber i Europa og USA nettopp fordi de vil at konflikten skal eskalere til å bli en krig mellom muslimene og de vantro.
Det er sannsynligvis det IS ønsker, de har dratt Tyrkia (og med det Nato) inn i konflikten. De ønsker å sprenge bomber i Europa og USA nettopp fordi de vil at konflikten skal eskalere til å bli en krig mellom muslimene og de vantro.
Det har du helt rett i, men det vestlige svaret lar vente på seg.Det er sannsynligvis det IS ønsker, de har dratt Tyrkia (og med det Nato) inn i konflikten. De ønsker å sprenge bomber i Europa og USA nettopp fordi de vil at konflikten skal eskalere til å bli en krig mellom muslimene og de vantro.
Er det ikke det allerede da? At det ikke omtales i stor grad i media endrer jo ikke det faktum at IS har erklært Vesten/ all verdens opplyste sivilisasjon krig! Vi har bare enn så lenge ikke svart offentlig på krigserklæringen.