Israel/Sverige/USA - menneske organer til salgs

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Var du født i 76 Atle? Husker du opprøret i Soweto? Det gjør jeg.

Facinerende at du finner plass til det i denne tråden, som handler om løgnaktige ektremsosialister blant svenske journalister.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Naturligvis ikke uventet at nytaliban her på forumet er villige til å tro hva som helst om jøder. "Zions vise protokoller" på nattbordet? Anyone?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.365
Antall liker
5.085
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Er ikke organer ferskvare, da? Kan noen av legene på forumet si noe om hvorvidt den fremgangsmåte som insinueres i det hele tatt er praktisk mulig fra et medisinsk perspektiv?
 
A

AK27

Gjest
coolbiz skrev:
Er ikke organer ferskvare, da? Kan noen av legene på forumet si noe om hvorvidt den fremgangsmåte som insinueres i det hele tatt er praktisk mulig fra et medisinsk perspektiv?
Det ser i alle fall umiddelbart lite sannsynig ut, jevnfør Gjestemedlems dagbladetlenke ovenfor, i alle fall om personen er helt død før han/hun eventuelt blir høstet. Det at en også trenger et såpass stort aparat for å gjennomføre en slik transplantasjon gjør vel sannsynligheten for at noe slikt ikke hadde lekket om det hadde forekommet nesten likestilt med sannsyligheten for at bush-administrasjonen planla og utførte terrorhandlingene 11.9 med alle de resursene det fordret, både menneskelige og økonomiske, uten at det lakk.
 
A

AK27

Gjest
oddgeir skrev:
Var du født i 76 Atle? Husker du opprøret i Soweto? Det gjør jeg.
Hadde ikke forundret meg om du støttet det apartheidregime også, om enn ingen er villige til å innrømme slikt i dag (kanskje med unntak av BB?). Poenget var vel å antyde at når å forsvare Israel og israelere har blitt redusert til en ryggmargsrefleks så har det også mistet all diskursiv verdi. På samme måte som det etnosentriske forsvaret for apartheidregimet I Sør Afrika mange vestlige var skyldige i, og følgelig også konsekvensene av det. Når en oppdager at det rasjonelle grunnlaget først mangler hos mange av sine motdebattenter så lurer en fort på hvilke mekanismer som da ligger til grunn for deres ytringer. Bare gå tilbake og sjekk trådene som oppstod i forbindelse med den siste gaza-massakeren, mengden viljet desinformasjon fra apologetene for Israel er direkte sjokkerende; viljen til en rasjonell diskusjon, fraværende. All kan gjøre feil, men av og til er det mulig mer enn å antyde visse mønstre og bakenforliggende "drifter". Og i så måte må det være greit å vise et bilde som i så sterk grad fanger konsekvensene.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
AK27 skrev:
oddgeir skrev:
Var du født i 76 Atle? Husker du opprøret i Soweto? Det gjør jeg.
Hadde ikke forundret meg om du støttet det apartheidregime også, om enn ingen er villige til å innrømme slikt i dag (kanskje med unntak av BB?). Poenget var vel å antyde at når å forsvare Israel og israelere har blitt redusert til en ryggmargsrefleks så har det også mistet all diskursiv verdi.diskusjon, fraværende.
Nå må du slutte å røre.

Jeg var tidlig ute å karakteriserte avisartikkelen som blank løgn fra en ekstremsosialist. Det er forøvrig redaktøren også, av verste slag.

At det nå omsider går opp for deg at det var en riktig karakteristikk av makkverket, bør være en indikasjon på at det kan være andre enn meg som sliter med ryggmargsreflekser.
 
A

AK27

Gjest
oddgeir skrev:
AK27 skrev:
oddgeir skrev:
Var du født i 76 Atle? Husker du opprøret i Soweto? Det gjør jeg.
Hadde ikke forundret meg om du støttet det apartheidregime også, om enn ingen er villige til å innrømme slikt i dag (kanskje med unntak av BB?). Poenget var vel å antyde at når å forsvare Israel og israelere har blitt redusert til en ryggmargsrefleks så har det også mistet all diskursiv verdi.diskusjon, fraværende.
Nå må du slutte å røre.

Jeg var tidlig ute å karakteriserte avisartikkelen som blank løgn fra en ekstremsosialist. Det er forøvrig redaktøren også, av verste slag.

[...]
Nå er du med vilje upresis. Du løy ved a fabrikere en innrømmelse av at artikkelen var løgn fra redaktørens side. En reaksjon som interesserte meg i all sin allminnelighet. Om ny informasjon setter indisiene i et litt annet lys for undertegnede eller ikke er totalt irrelevant i så måte.

P.s. når du siterer, ikke rediger sitatet uten å informere om det.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Fabrikert feilinformasjon er fortsatt standard venstresidepolicy.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Det der er blank løgn, det vet du deff, eller så er det alltids en eller annen kommuniststat som er mye verre , så det så.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
ErosLoveking skrev:
Det der er blank løgn, det vet du deff, eller så er det alltids en eller annen kommuniststat som er mye verre , så det så.
Det blir i alle fall interessant å se om det blir en full sak av dette i avisene nå, eller om journalistene har latt seg skremme tilstrekkelig av den behandlingen deres kollega i Aftonbladet fikk etter å ha kritisert Israelske interesser, og om det hele bare blir en og annen neddysset notis på nettutgavene.

.. Og om Israels ambassadør nå nå må krype til korset og unnskylde sin fremferd overfor svenske myndigheter.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Inntil for 5 år siden kunne dette her i Norge gjøres helt legalt uten å informere eller spørre de pårørende til avdøde. Ingen sak å lage oppstyr om.
 
V

vredensgnag

Gjest
Får du betalt for å drive med propaganda her, BB?
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Jeg mener å huske at denne Hiss, som var sykehusdirektør, fikk sparken da dette ble oppdaget på 90-tallet en gang. Han hadde tatt hornhinner fra døde soldater og andre som kom inn på sykehuset.

Artikkelen i den svenske avisen dreide seg vel om systematisk organtyveri satt i system av den israelske hæren?

Ellers er det jo riktig som BB skriver, dette var vanlig praksis på de fleste sykehus i vesten inntil for noen få år siden.

Uansett, en svært uetisk praksis.
 
S

Slubbert

Gjest
oddgeir skrev:
Ellers er det jo riktig som BB skriver, dette var vanlig praksis på de fleste sykehus i vesten inntil for noen få år siden.

Uansett, en svært uetisk praksis.
Tja, tusenvis av mennesker lider og dør i donorkø fordi mange insisterer på å at innvollene skal råtne pga religiøs overtro. Er det mer uetisk å la Mr. X dø i donorkø enn å knabbe en lever fra allerede avdøde Mr. Y? Spør du meg er det i allefall uetisk å ikke ha donorkort. Skriv ut ditt nå.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Slubbert skrev:
oddgeir skrev:
Ellers er det jo riktig som BB skriver, dette var vanlig praksis på de fleste sykehus i vesten inntil for noen få år siden.

Uansett, en svært uetisk praksis.
Tja, tusenvis av mennesker lider og dør i donorkø fordi mange insisterer på å at innvollene skal råtne pga religiøs overtro. Er det mer uetisk å la Mr. X dø i donorkø enn å knabbe en lever fra allerede avdøde Mr. Y? Spør du meg er det i allefall uetisk å ikke ha donorkort. Skriv ut ditt nå.
Ingen problemer med å stille meg bak dette. Men ved manglende donorkort bør nok foresatte forespørres. De fleste gir uten videre tillatelse.
 

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
10.392
Antall liker
6.106
Sted
Holmestrand
BBking skrev:
Inntil for 5 år siden kunne dette her i Norge gjøres helt legalt uten å informere eller spørre de pårørende til avdøde. Ingen sak å lage oppstyr om.
For noen måneder siden kalte du dette løgnaktig propaganda fra Israelhatende sosialister med fascistiske tilbøyeligheter?

Nå er det ikke noe å bry seg om?
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
xerxes skrev:
BBking skrev:
Inntil for 5 år siden kunne dette her i Norge gjøres helt legalt uten å informere eller spørre de pårørende til avdøde. Ingen sak å lage oppstyr om.
For noen måneder siden kalte du dette løgnaktig propaganda fra Israelhatende sosialister med fascistiske tilbøyeligheter?

Nå er det ikke noe å bry seg om?
Du misforstår, naturligvis. Påstandene ble utvilsomt trukket frem her på sentralen for å vise hvor "onde" jødene var. Godt gammeldags jødehat, med andre ord. Det faktum at samme praksis var fullt lovlig i vårt eget land inntil for 5 år siden, forandrer selvdagt ikke på dette.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
Ha, ha - hvem vil finansiere meg?!?

Som "sekulær ateist" bør du sette deg inn i hva sionismen betyr i Israels politikk.
 
V

vredensgnag

Gjest
Var innom profilen din, BB. Ser du har 130 sider med innleggslenker.

Gikk gjennom de ti første sidene, som henviste til 200 forskjellige innlegg. Av disse var det tre i kategorien "Jazz, hva lytter du til nå?" - disse tre innleggene var på totalt 12 ord.

De øvrige 197 innleggene lå i Off-Topic, med unntak av to i "bruk av forumet" der du forsvarte ditt "samfunnsengasjement" i Off-Topic.

Kanskje diskusjon.no kunne være noe? Der kan man engasjere seg innen et vell av ulike emner, og dermed oppnå at 98% av innleggene er relevante, i motsetning til de 2% av dine innlegg som er relevante til dette forumet? (Her går jeg frekt ut ifra at de øvrige 120 sidene med 2400 inlegg vil vise samme fordeling som de første ti sidene.)
 
S

Slubbert

Gjest
^ Er det noen vedtatt regel for prosentfordeling mellom relevante og ikke-relevante innlegg? En mal å følge? Samme fordeling som deg? Bare spør.
 
V

vredensgnag

Gjest
Slubbert skrev:
^ Er det noen vedtatt regel for prosentfordeling mellom relevante og ikke-relevante innlegg? En mal å følge? Samme fordeling som deg? Bare spør.
Aner ikke - jeg er selv temmelig aktiv i off-topic. Men snakker man konsekvent om bridge i en sjakklubb kan det være man får større utbytte av å finne en bridgeklubb.

Så denne tråden først idag, og leste gjennom fra starten. Fin tråd som tjener forumet til ære og som viser med hvilken respekt medlemmene omtaler hverandre. Bør spikres.
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.365
Antall liker
5.085
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Får du betalt for å drive med propaganda her, BB?
Ikke vet jeg hvordan slike betalte propaganda-agenter opererer, men jeg ser for meg at de er hakket mer subtile både i form og i valg av avatar.

vredensgnag skrev:
[--klipp--]

Kanskje diskusjon.no kunne være noe?

[--klipp--]
Si meg, dersom du oppriktig tror at han er en betalt påvirkningsagent, hvorfor gir du ham da strategiråd?


EDIT: Jeg glemte ;D
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
vredensgnag skrev:
Var innom profilen din, BB. Ser du har 130 sider med innleggslenker.

Gikk gjennom de ti første sidene, som henviste til 200 forskjellige innlegg. Av disse var det tre i kategorien "Jazz, hva lytter du til nå?" - disse tre innleggene var på totalt 12 ord.

De øvrige 197 innleggene lå i Off-Topic, med unntak av to i "bruk av forumet" der du forsvarte ditt "samfunnsengasjement" i Off-Topic.

Kanskje diskusjon.no kunne være noe? Der kan man engasjere seg innen et vell av ulike emner, og dermed oppnå at 98% av innleggene er relevante, i motsetning til de 2% av dine innlegg som er relevante til dette forumet? (Her går jeg frekt ut ifra at de øvrige 120 sidene med 2400 inlegg vil vise samme fordeling som de første ti sidene.)
Et selvutnevnt forumpoliti klarer vi oss godt uten.
 
V

vredensgnag

Gjest
oddgeir skrev:
vredensgnag skrev:
Var innom profilen din, BB. Ser du har 130 sider med innleggslenker.

Gikk gjennom de ti første sidene, som henviste til 200 forskjellige innlegg. Av disse var det tre i kategorien "Jazz, hva lytter du til nå?" - disse tre innleggene var på totalt 12 ord.

De øvrige 197 innleggene lå i Off-Topic, med unntak av to i "bruk av forumet" der du forsvarte ditt "samfunnsengasjement" i Off-Topic.

Kanskje diskusjon.no kunne være noe? Der kan man engasjere seg innen et vell av ulike emner, og dermed oppnå at 98% av innleggene er relevante, i motsetning til de 2% av dine innlegg som er relevante til dette forumet? (Her går jeg frekt ut ifra at de øvrige 120 sidene med 2400 inlegg vil vise samme fordeling som de første ti sidene.)
Et selvutnevnt forumpoliti klarer vi oss godt uten.
Det er jeg hjertens enig i - men hvem har snakket om politi? Her er det snakk om velment og helhjertet veiledning, for alt jeg vet er BB ikke klar over at det finnes andre fora på internett?

Slapp av, søte provokasjoner fra BB - men jeg syns dagens innlegg ble litt underlig, gitt engasjementet i tidligere innlegg i denne tråden. Dag og Natt forskjell i retorisk inngang. Blir vanskelig å vite hva man skal tro da!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Men ved manglende donorkort bør nok foresatte forespørres.
Hvorfor det? Hvorfor skal halvreligiøse halvgamle kjerringer som synes det er greiest å si nei for sikkerhets skyld (tenk om legemet skal gjenoppstå, så står guten der uten hjerteklaff og hornhinner...) ha noen innflytelse over dette? En grei løsning på problemet som i tilstrekkelig grad tar hensyn til dem som på egne vegne er redde for en slik skjebne (gjenoppstandelse uten komplet organsett e.l.) ville være å gi rom for å reservere seg mot bruk av egne organer, da rimeligvis knyttet opp til å miste retten til selv å bli organmottager, eller i det minste å alltid måtte stå sist i køen, også bak 93-årige kjederøykere.

Dette er forresten en fornøyelig tråd, med ekstremsosialisterklæringer og innbitt Israelforsvar fullt på høyde med det man forventer av Israels egne kraftsionister.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Det virker på meg som om reaksjonene er passe avstemt med de hendelser som er omtalt. Men det kan jo være så enkelt som at det er meg som er i julestemning. ;)
 
V

vredensgnag

Gjest
Hva er Ny-Taliban? Ser det nevnt en del ganger, med henvisning til at det visst skal være mange nytalibanere her inne?
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
vredensgnag skrev:
Hva er Ny-Taliban? Ser det nevnt en del ganger, med henvisning til at det vist skal være mange nytalibanere her inne?
Jeg tror det er særlig SV med tilgrensende herligheter. Det er mulig jeg tar feil, det hele er litt uklart for meg også.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
BBking skrev:
Som sekulær ateist står Israels folk meg nær.
Sekulære ateister står ikke så høyt i kurs i Israel. Landet er en honningkrukke for klin sprø religiøse galninger, aggressive konservative hardlinere og voldelige okkupanter.

 

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Slubbert skrev:
oddgeir skrev:
Ellers er det jo riktig som BB skriver, dette var vanlig praksis på de fleste sykehus i vesten inntil for noen få år siden.

Uansett, en svært uetisk praksis.
Tja, tusenvis av mennesker lider og dør i donorkø fordi mange insisterer på å at innvollene skal råtne pga religiøs overtro. Er det mer uetisk å la Mr. X dø i donorkø enn å knabbe en lever fra allerede avdøde Mr. Y? Spør du meg er det i allefall uetisk å ikke ha donorkort. Skriv ut ditt nå.
Ingen problemer med å stille meg bak dette. Men ved manglende donorkort bør nok foresatte forespørres. De fleste gir uten videre tillatelse.
Nei de gjør nok ikke det. Etter det jeg har hørt sier alt for mange nei, det er kanskje ikke så rart når man nettopp har mottatt et grusomt budskap og gjerne er i sjokk at man føler det som en ekstra belastning å skulle si ja til noe sånt på vegne av andre.
Jeg har donorkort, det burde alle ha, da er det ikke tvil om hva man mener.
Jeg ser heller ikke på det som umoralsk å ta organ fra en allerede død person for å redde en annen, tvert imot er det vel mer umoralsk å la organer gå til spille når man kan redde et annet menneskes liv. Noe som også spiller en rolle i dette er tiden, klarer man ikke å få tak i pårørende før organene er ødelagt, hva gjør man da?

Sekulære ateister har det nok helt fint i Israel Deph, hvor ellers i Midtøsten finner man f.eks homoparader?
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Tja Kompo. Er vel ikke så lenge siden det var noen homser som ble meid ned av en ortodoks skrulling nedi der.

Konservative troende uansett lukt, smak og farge har stort sett lite til overs for homser, så den gidder jeg ikke..........
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
ErosLoveking skrev:
Tja Kompo. Er vel ikke så lenge siden det var noen homser som ble meid ned av en ortodoks skrulling nedi der.

Konservative troende uansett lukt, smak og farge har stort sett lite til overs for homser, så den gidder jeg ikke..........
Er vel strengt tatt ikke lenge siden noen homser fikk beskjed om å pelle seg vekk i fra et visst område her til lands heller, hvor det visst var andre som følte de eide grunnen.
Sier det noe om Norge, eller den som gjorde det?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det største problemet med slik uautorisert organhøsting er vel hva de er troende til å finne på når etterspørselen er litt større enn tilgjengeligheten. Det er jo mye å ta av i 'nabolagene' der nede... :-\

"Det israelske militæret vedgår nå at organhøsting virkelig fant sted, men insisterer på at praksisen nå er avsluttet."

Vi snakker altså her om de samme folkene som dreper donorene, og så høster dem etterpå. Det er rimelig gufne greier, og kan ikke sammenlignes overhodet med hvilken praksis man har med kropper til personer som omkommer i ulykker og av sykdommer eller andre naturlige årsaker.

Og når man ser hvor langt inne disse innrømmelsene av slik likskjending satt, så kan man jo bare undres over hvor mye dritt de ikke vil vedgå uten like sterk offentlig dokumentasjon. :(
 
Topp Bunn