Israel/Sverige/USA - menneske organer til salgs

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Gjest skrev:
Rune S skrev:
totte skrev:
Det er nok på høy tid å avskrive Israel som medlem av gruppen moderne, humanistiske stater. De hører ikke hjemme her.
No more Eurovision Song Contest for you.
Ja,jeg hadde likt å se det moderne humanistiske Norge i Israels posisjon ::)

Jeg fortsetter å undres over hvorfor mennesker ikke reflekterer mer over vilken enorm interesse de har av Israel og jødene ? Hvorfor er det,og har alltid vert,slik fokus på jødene?

Mens helt ekstreme lemlestelser i mer eller mindre muslimske(ånei,fy,nå er du respektløs unge mann! ) land blir forbigått i nogenlunde tystnad?
Eller at denne karen her får jobbe i fred uten innblanding fra humanismens høyvoktere ? : http://www.cbn.com/CBNnews/411301.aspx
Synes nettop at du skrev tystnad, og så gir du oss en lenke fra en av verdens størte nyhetsformidlere. Litt av en ironi!
Men det ser ikke ut til å skape det samme engasjementet,gjør det ?
Det er ikke måte på vilket engasjement humanister kan fremvise ved dyneløfting i Israel og blant jøder,men når en mann som holder på å lage atomvåpen og mener han skal fremskynde Antikrists komme,det er liksom ikke så veldig interesant..... Hehe,jaja,vi får nå rettferdighet til slutt heldigvis!

Klart at for FN,som jeg tror i stor grad er styrt av muslimske land,så er det at de ikke har klart å erobre dette lille landet deres største nederlag og deres største hinder for utbredelse av islam.
Da burde det vel ikke komme som noen stor overaskelse at brorparten av FNs resolusjoner er imot Israel ::)
At muslimer har okkupert og lemlestet for fote i Afrika i 100vis av år det driter humanistene selvsagt en lang gang i .
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
totte skrev:
Så du har lite tro på forklaringen om at man ser på Israels oppførsel som et sivilisasjonsfall, mens det som foregår i "mer eller mindre muslimske land" ses på som mer av en videreføring av en allerede etablert tilstand - slik lever de der. Jeg ser du linker til sjefsperseren: Jeg husker at da jeg var liten, etter Sjahens fall og under krigen deres med Irak, så brukte Iran fattige barn (stort sett ubevæpnede og med en forgylt plastnøkkel rundt halsen for å sikre tilgang til Paradiset) i stor stil som kanonføde og mineryddere foran de ordentlige styrkene. Iran diskrediterte seg selv fullstendig i forhold til den jevne, norske befolkningen for lenge siden, mens Israel gjør det samme nå. Jeg gjentar poenget med Melodi grand prix, da jeg tror det er viktig.
For det første har jeg vanskelig for å se hvem som hadde klart å oppføre seg like sivilisert som Israel i det vepsebolet der nede.
For det andre forstår jeg ikke poenget med en domstol viss ikke der er likhet og rettferdighet,jødene skal steines mens de andre er unnskyldt for at de liksom ikke er kommet lenger stakkerene ?
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Rune S skrev:
totte skrev:
Så du har lite tro på forklaringen om at man ser på Israels oppførsel som et sivilisasjonsfall, mens det som foregår i "mer eller mindre muslimske land" ses på som mer av en videreføring av en allerede etablert tilstand - slik lever de der. Jeg ser du linker til sjefsperseren: Jeg husker at da jeg var liten, etter Sjahens fall og under krigen deres med Irak, så brukte Iran fattige barn (stort sett ubevæpnede og med en forgylt plastnøkkel rundt halsen for å sikre tilgang til Paradiset) i stor stil som kanonføde og mineryddere foran de ordentlige styrkene. Iran diskrediterte seg selv fullstendig i forhold til den jevne, norske befolkningen for lenge siden, mens Israel gjør det samme nå. Jeg gjentar poenget med Melodi grand prix, da jeg tror det er viktig.
For det første har jeg vanskelig for å se hvem som hadde klart å oppføre seg like sivilisert som Israel i det vepsebolet der nede.
For det andre forstår jeg ikke poenget med en domstol viss ikke der er likhet og rettferdighet,jødene skal steines mens de andre er unnskyldt for at de liksom ikke er kommet lenger stakkerene ?
Naturligvis har du helt rett.
 
S

Slubbert

Gjest
Rune S skrev:
Jeg fortsetter å undres over hvorfor mennesker ikke reflekterer mer over vilken enorm interesse de har av Israel og jødene? Hvorfor er det,og har alltid vert,slikfokus på jødene?
For en uttalt religiøs/evangelist er vel et "angrep" i så måte i høyeste grad å kaste stein i glasshus. Den historiske europeiske antisemittismen, som IMO har null og niks å gjøre med dagens sosialistiske Israel-hat, er helt og holdent kirkens verk, det er den romerske kirken som alltid har vært etter jødene. Dessuten er heller ikke besettelsen dagens kristne har med Israel noe mer rasjonell enn sosialistenes ditto, den er jo fundert i eventyrbøker fra tider man burde legge bak seg.
 
S

Slubbert

Gjest
totte skrev:
Slubbert skrev:
Hvorfor engasjerer Israel mer enn krigene i Chad eller Kongo?
Fordi Israel er med i Melodi grand prix.

Israel er assosiert medlem av Europa og har tradisjonelt blitt sett på som et sivilisert, vestlig samfunn. Av Chad og Kongo venter ikke vi ikke stort.
Hm, er du rasist eller? Det virker jo som du mener at kun vestlige/européere er siviliserte, mens det bare kan forventes at afrikanerne slakter ned hverandre for fote...
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
Rune S skrev:
totte skrev:
Så du har lite tro på forklaringen om at man ser på Israels oppførsel som et sivilisasjonsfall, mens det som foregår i "mer eller mindre muslimske land" ses på som mer av en videreføring av en allerede etablert tilstand - slik lever de der. Jeg ser du linker til sjefsperseren: Jeg husker at da jeg var liten, etter Sjahens fall og under krigen deres med Irak, så brukte Iran fattige barn (stort sett ubevæpnede og med en forgylt plastnøkkel rundt halsen for å sikre tilgang til Paradiset) i stor stil som kanonføde og mineryddere foran de ordentlige styrkene. Iran diskrediterte seg selv fullstendig i forhold til den jevne, norske befolkningen for lenge siden, mens Israel gjør det samme nå. Jeg gjentar poenget med Melodi grand prix, da jeg tror det er viktig.
For det første har jeg vanskelig for å se hvem som hadde klart å oppføre seg like sivilisert som Israel i det vepsebolet der nede.
For det andre forstår jeg ikke poenget med en domstol viss ikke der er likhet og rettferdighet,jødene skal steines mens de andre er unnskyldt for at de liksom ikke er kommet lenger stakkerene ?
Hva mener du med "like sivilisert"? Det er jo ikke noe ved IDF`s oppførsel som er sivilisert.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Slubbert skrev:
totte skrev:
Slubbert skrev:
Hvorfor engasjerer Israel mer enn krigene i Chad eller Kongo?
Fordi Israel er med i Melodi grand prix.

Israel er assosiert medlem av Europa og har tradisjonelt blitt sett på som et sivilisert, vestlig samfunn. Av Chad og Kongo venter ikke vi ikke stort.
Hm, er du rasist eller? Det virker jo som du mener at kun vestlige/européere er siviliserte, mens det bare kan forventes at afrikanerne slakter ned hverandre for fote...
Hva jeg måtte være og mene om vestens eventuelle overlegenhet vedkommer vel ikke saken, men det forsøkte jeg å svare på var "Hvorfor engasjerer Israel mer enn krigene i Chad eller Kongo?", altså hvorfor nordmenn generelt reagerer sterkere på krigsforbrytelser og overgrep begåt av israelere enn av "fjernkulturelle" (gammelt FRP-ord).

I tillegg til hva man måtte forvente av ulike deler av verden kommer hvilken interesse man har av de ulike delene. Israel, som deltager i MGP, oppleves som nærmere oss, og både hva Israelere utsettes for og foretar seg oppleves nok som mer relevant for de fleste enn hvordan det står til i Chad og Kongo. Afrika spesielt er dessuten helt marginalisert i vestens bevissthet. Som Stephen Lewis sier i "shake hands with the devil" (filmen basert på Dallaires bok om Rwanda-folkemordet): "Africa had nothing to sell and nothing to buy. You just wrote off the whole continent.'' Om Afrika (og andre deler av verden) fortjener å avskrives på denne måten er et annet spørsmål.
 
S

Slubbert

Gjest
totte skrev:
Hva jeg måtte være og mene om vestens eventuelle overlegenhet vedkommer vel ikke saken, men det forsøkte jeg å svare på var "Hvorfor engasjerer Israel mer enn krigene i Chad eller Kongo?", altså hvorfor nordmenn generelt reagerer sterkere på krigsforbrytelser og overgrep begåt av israelere enn av "fjernkulturelle" (gammelt FRP-ord).
Ok. Jeg er overhodet ikke enig i din vurdering, så mer er det vel ikke å si om den saken da.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Faktorer som skiller Israel fra mange andre land.

Det er en militær stormakt med atomvåpen
Det er et land med en aggressiv og ekspansiv utenrikspolitikk i et ustabilt område
Det er et kunstig land opprettet like etter krigen som et eksperiment som man har mistet kontrollen med
Det er et land som blir finansiert av USA
Det er et land med voldsom innflytelse på amerikansk poltikk i midtøsten
Det er et land proppfullt av religiøse galninger av alle varianter
Det er et land som er fylt opp av ekstremistiske innvandrerere fra hele verden som brukes som fortropper til ekspansjon i naboområdene
Det er et land som driver en ekstrem form for kontroll og sensur av media og journalister og som brutalt forfølger dissidenter hjemme og i andre land
Det er et land med en aktiv etteretning og agenter i alle vestlige land, inkludet Norge


Til sammen gjør dette Israel til et spesielt land som det ikke finnes maken til i verden.

Jøder, kommunisme, arabere, kibbutzer og whatever har forsvinnende lite med interessen å gjøre for de fleste som ikke er en direkte part i saken.

Midtøsten er et av de mest eksplosive områder i verden, og går det virkelig galt her så kan det gå ille med oss alle. Atomvåpen, religiøse skrullinger, etniske konflikter, ressursmangel og stomaktspolitikk er en hårete blanding. Om en million mennesker hugges med med høygafler midt i Afrika merker vi derimot ingenting til det. Det er bare å legge lokk på det og vente til det går over av seg selv.
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Slubbert skrev:
Rune S skrev:
Jeg fortsetter å undres over hvorfor mennesker ikke reflekterer mer over vilken enorm interesse de har av Israel og jødene? Hvorfor er det,og har alltid vert,slikfokus på jødene?
For en uttalt religiøs/evangelist er vel et "angrep" i så måte i høyeste grad å kaste stein i glasshus. Den historiske europeiske antisemittismen, som IMO har null og niks å gjøre med dagens sosialistiske Israel-hat, er helt og holdent kirkens verk, det er den romerske kirken som alltid har vært etter jødene. Dessuten er heller ikke besettelsen dagens kristne har med Israel noe mer rasjonell enn sosialistenes ditto, den er jo fundert i eventyrbøker fra tider man burde legge bak seg.
Delvis enig,ivertfall ingen tvil om at vi kristne og jødene har en krigersk historikk mot hverandre,men personlig klarer jeg ikke med min beste vilje å se hvor man kan finne belegg for noe sånt i Bibelen.
Det du mener er eventyr blir for meg bare større og større.De fleste bøker jeg har lest er man stort sett ferdig med etter 3-4 gjennomlesninger,ingen mer dybde eller liv å finne.I Bibelen opplever jeg å ha lest ting veldig mange ganger uten at jeg blir lei det og mange ting forstår jeg ikke enda,men vers jeg kan ha lest 30 ganger kan den 31 gangen plutselig tale helt enormt sterkt direkte inn i mitt daglige liv,og Bibelen blir bare mer og mer sammenhengende fra første til siste ord jo mer jeg studerer Ordet. Bottom line,blir jeg bare mer og mer sikker på at Gud eksisterer og at det kun er en,og han er forfatteren av Bibelen.

En ting som slo meg siste uken er hvordan profetien i Johannes åpenbaring kapittel 13; http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=REV&chapter=13 , og Islams syn på Mahdi ser ut til å vere skremmende likt men historiene har motsatt fortegn.Jeg har tidligere trodd at vesten aldri kunne bli underlagt Islam på noen måte,men viss Åpenbaringen 13 peker på Mahdi så ser det slik ut.
http://www.ummah.net/khoei/mahdi.htm

Solen er eldre enn boken Bibelen,luften er eldre,men de er ikke spessielt utdatert i mine øyne selv om de ikke er det siste hippe.

Poenget mitt med fascinasjonen verden ser ut til å ha for jødene og Israel,er at for meg er det bare nok et bevis på at Bibelen er sannhet,og at jødene er Guds utvalgte folk.Der er ingen rasjonalisme i at man skal vie dette lille landet så stor oppmerksomhet vel ? http://no.wikipedia.org/wiki/Fil:Islam_by_country.svg
 

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
Såvidt jeg vet har vel aldri jøder gått til krig mot kristne - så det er vel feil å si at jøder og kristne har en krigersk holdning til hverandre, eller har hatt en krigersk holdning til hverandre.
Mange samfunn som har tatt til seg jødenes religion, med utgangspunkt i Kristus, har valgt å forsøke å utrydde jødene. Kanskje man har ønsket å være alene om å "disponere" denne religionen? Som kjent er Jesus i førtiende ledd etter Kong David, og slik sett av kongelig jødisk ætt - noe som har falt mange kristne tungt for brystet.

Selv i dag er det mange som arbeider for å vise at det må være feil det som står i Nytestamentet, og at Jesus må komme fra en ikke-jødisk ætt.

Ved et par tilfeller har jøder organisert seg og angrepet stridende fra nasjoner som var kristne - dette skjedde bl.a. i Polen og i Hviterussland under seneste verdenskrig. Men det handlet om rent selvforsvar - det er noe annet når man organiserer i fredstid og så utløser en krig mot et annet folk, noe kristne nasjoner har vist seg ekstremt dyktige til.

Ellers vil jeg påpeke, Rune S, at det er en viss grad av sirkellogikk i din logikk.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Rune S skrev:
Solen er eldre enn boken Bibelen,luften er eldre,men de er ikke spessielt utdatert i mine øyne selv om de ikke er det siste hippe.
Bevingede ord. Tror jeg vil bruke disse som sig. :)

 

Vedlegg

V

vredensgnag

Gjest
Nå nylig angrep et kobbel ortodokse prester jødenes Menorah i forbindelse med Hannukah-feiringen i Moldova. De rev i filler Menorahen -- dette er ikke et enkeltstående tilfelle (skjedde også i Buenos Aires, samme dag), og som man kanskje vil huske var det i Sveits enkelte som ble oppglødd over folkeavstemningsresultatet når det gjaldt minareter. Der ble det ytret ønske om at man kanskje også burde forby synagoger ...

Dette siste ble det reagert mot.

Merk forøvrig at det er jødene som får skylden for at de ortodokse kristne prestene gikk på vandalferd:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3824287,00.html
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.573
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
vredensgnag skrev:
Såvidt jeg vet har vel aldri jøder gått til krig mot kristne - så det er vel feil å si at jøder og kristne har en krigersk holdning til hverandre, eller har hatt en krigersk holdning til hverandre.
Jeg er ingen voldsom historiker,enda,merker interessen stiger med årene ;) ,men nei,som krig land mot land vet ikke jeg heller om noe,men det var jo stort sett jøder som forfulgte de første kristne.Tror alle Jesu apostler ble drept for sin tro. Det var mange jøder som ikke klarte Jesus radikale budskap for det stemmte ikke med deres egen "sannhet" ,og fortsatt idag har jeg hørt det er mange jøder som kan reagere temmelig aggresivt viss man begynner å snakke om Jesus,at han har vert her på jorden og er den eneste veien til frelse.

Mange som kaller seg kristne har vel også opp igjennom sauset sammen en graut av et slags hat mot jøder fordi de mener jødene tok livet av Jesus................

Roten til alt dette tror jeg er litt forenklet sagt egoisme og stolthet,misforståelser av skriftene,flisespikkeri så man mister de store linjene,og man setter sine egne oppfatninger og "sannheter" over Han som er sannheten....
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Rune S skrev:
Jeg er ingen voldsom historiker,enda,merker interessen stiger med årene ;)
Ingen grunn til å la seg friste. Det lager nok bare rot i systemet uansett. Be en ekstra aftenbonn i stedet og be om at sannheten skal komme til deg i drømme. Sparer deg mye tid og anstrengelser, og så slipper du alt det unødvendige, vanskelige og de tørre distraherende fakta.


og fortsatt idag har jeg hørt det er mange jøder som kan reagere temmelig aggresivt viss man begynner å snakke om Jesus at han har vert her på jorden og er den eneste veien til frelse.
Pussig det der ja. Selv har jeg opplevd kristne som tar det ille opp når jeg forteller dem at det aldri har eksistert noen 'Jesus' og at det hele bare er et sammensurium av gamle røverhistorier sydd sammen til en litterær karakter, som godtroende har tatt for god fisk i ettertid og spunnet videre på.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Israel er en åpen, fri og liberal stat i et hav av diktaturer og fundamentalister. Hvor ellers i midtøsten har de gigantiske homseparader?
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.904
Antall liker
684
BBking skrev:
Israel er en åpen, fri og liberal stat i et hav av diktaturer og fundamentalister. Hvor ellers i midtøsten har de gigantiske homseparader?
De har homoparader, ja, og jager palestinere fra deres hjem som de river og gir plass til jöder. Det er rasisme.
 
Topp Bunn