Inspirert av sjefen, trur eg.Hvorfor gjelder ikke hele boka som sjefen angivelig har skrevet?
Litt som serien "Den sorte svane"?Inspirert av sjefen, trur eg.
Men det kjem ein plot-tvist inni der som gjer at starten får ny meining. Kjent litterært verkemiddel.
Eller historien om han som sliter i 7 år for å gifte seg med den vakre datteren, og da han tar av henne sløret så er hun den stygge.Jeg husker ennå hvor spennende bibelhistorie var da jeg gikk i barneskolen i begynnelsen ab 60-tallet. Når vi kom til historien om Abraham snudde det seg, hvilken drittsekk er det som forlanger at man skal drepe sitt eget barn for å bevise sin hengivenhet ovenfor guden? Etter dette var ikke historiene like fascinerende.
Personlig så ser jeg ikke helt underholdningsverdien i strippeklubber i det store og hele.en muslimsk strippeklubb må være noe av det kjedeligste som fins, av med solbrilla så man ser øynene så er strippinga ferdig
du må gi det en sjanse, et godt sted å tilbringe tid med venner hvis man feks skal ut på byen.Personlig så ser jeg ikke helt underholdningsverdien i strippeklubber i det store og hele.
Men så er jeg ganske kjedelig også da.
HÆ? Det har jeg aldri skrevet. Du får lese deg opp på hele bibelen og se alt i sammenheng. Det forutsetter at du har et åpent sinn da.Hvorfor gjelder ikke hele boka som sjefen angivelig har skrevet?
Åpent sinn, du mer å tolke skriftene ut fra hva som passer i øyeblikket?HÆ? Det har jeg aldri skrevet. Du får lese deg opp på hele bibelen og se alt i sammenheng. Det forutsetter at du har et åpent sinn da.
Eg vil tilrå dei grunnleggjande hermeneutiske spørsmåla, både for nye og gamle testamentet: Kven skriv dette til kven, når og kvifor?Du får lese deg opp på hele bibelen og se alt i sammenheng. Det forutsetter at du har et åpent sinn da.
(Ja, sjølv om eg berre har lese omtale av serien).Litt som serien "Den sorte svane"?
Jeg har lest mye av bibelen - om ikke alt.HÆ? Det har jeg aldri skrevet. Du får lese deg opp på hele bibelen og se alt i sammenheng. Det forutsetter at du har et åpent sinn da.
Og jeg tror «hele» Norge jublet over Israels seier. Jeg var en av dem som jublet.
Dette demonstrerer med all tydelighet overgriperen.Israel vil ta en sjettedel av Gaza
Israel utvider sikkerhetssone, tar palestinsk land.www.aftenbladet.no
Åpent sinn betyr ingen forutinntatte holdninger og fordommer. Forståelse er i denne sammenheng ikke det samme som tolkning.Åpent sinn, du mer å tolke skriftene ut fra hva som passer i øyeblikket?
Øye for øye i en situasjon, du skal ikke drepe i en annen.....
For noen år siden satt jeg på en campingstol i sanden helt sør på Gazastripen og drakk kaffe med noen gjestfrie Hamas-soldater.Israel vil ta en sjettedel av Gaza
Israel utvider sikkerhetssone, tar palestinsk land.www.aftenbladet.no
Motsatsen av demagogisk religion, med andre ord.Åpent sinn betyr ingen forutinntatte holdninger og fordommer. Forståelse er i denne sammenheng ikke det samme som tolkning.
Da tolket du det jeg skrev så det passet inn i din forestilling.Vi skal forstå verden ut fra totusenårgamle tekster. Joda - la oldtiden komme tilbake!
- og hvis vi vegrer oss er vi forutinntatte...
JA, helt riktig. Jeg er ikke religiøs, selv om jeg er kristen.Motsatsen av demagogisk religion, med andre ord.
Kanskje de "kristne" som frekventerer tråden kan rasjonalisere denne nedslaktingen for oss hedninger, som forferdes over dette? Terningen er herved kastet.Nedslaktinga fortsetter i stor stil. Utrolig hvordan enkelte kan holde på uten konsekvenser.
Leger Uten Grenser: – Lukten av blod er uutholdelig
Al-Aqsa-sykehuset på Gazastripen har tatt imot minst 70 drepte og over 300 sårede etter israelske angrep det siste døgnet, ifølge Leger Uten Grenser.www.vg.no
Det er INGEN, heller ikke kristne som kan g ideg det du spør om. Krig er umenneskelig, tragisk, ødeleggende for ALLE.Kanskje de "kristne" som frekventerer tråden kan rasjonalisere denne nedslaktingen for oss hedninger, som forferdes over dette? Terningen er herved kastet.
De "kristne" her støtter Israel, og derfor støtter de også denne nedslaktingen av sivilbefolkningen i Gaza. Over 20000 barn er hittil drept. 20000! De barna er så langt fra skyldige i noe som helst som det er mulig å komme!Det er INGEN, heller ikke kristne som kan g ideg det du spør om. Krig er umenneskelig, tragisk, ødeleggende for ALLE.
Du har svaret på alt, uansett hva andre måtte mene. Du mener at alle kristne, iallefall her på HFS er medskyldige i barnedrap fordi de samme støtter Israel. Det er IKKE sant.De "kristne" her støtter Israel, og derfor støtter de også denne nedslaktingen av sivilbefolkningen i Gaza. Over 20000 barn er hittil drept. 20000! De barna er så langt fra skyldige i noe som helst som det er mulig å komme!
Det ventes på at den verste av de uspiselige hiver på et latterfjes her.
Trenger ikke lete i bibelen for å finne svaret på at de 20 000 barna er uskyldig massakrert av landet du støtter i tykt og tynt. På grunn av en eventyrfortelling.Du har svaret på alt, uansett hva andre måtte mene. Du mener at alle kristne, iallefall her på HFS er medskyldige i barnedrap fordi de samme støtter Israel. Det er IKKE sant.
Jeg har ALDRI sagt her at jeg støtter Israel i tykt og tynt, det er din påstand. Jeg hater alle former for krig. men det betyr ikke at jeg samtidig må hate israel. Ser du forskjellen ?Trenger ikke lete i bibelen for å finne svaret på at de 20 000 barna er uskyldig massakrert av landet du støtter i tykt og tynt. På grunn av en eventyrfortelling.
Nei, ikke når det alltid tas forbehold om at det skyldes Hamas. Israel har alltid holdt på slik, fra første dag etter opprettelsen.Jeg har ALDRI sagt her at jeg støtter Israel i tykt og tynt, det er din påstand. Jeg hater alle former for krig. men det betyr ikke at jeg samtidig må hate israel. Ser du forskjellen ?
Menachem Begin, den verste av de alle. Inntil Benjamin Netanyahu. Statsminister under Sabra og Shatila. Fredspris i 1978, en terrorist.De holdt på slik før staten Israel ble etablert. Les bare historien til "Irgun", den jødiske militsen som terroriserte Palestina på 40-tallet. (Irgun var forløperen til IDF) En av lederne, Menachen Begin ble statsminister i Israel senere. Noe å tenke på for de som misliker terror.
Irgun – Wikipedia
no.m.wikipedia.org
Du er vel på samme tynne is som gjorde at noen tidligere innlegg for litt siden blei sletta av høvdingen. Kan ikke se at dette er noe som bringer noe nytt til torgs bortsett fra et umåtelig sinne, Noe som er totalt uinteressant for andre. Synspunket ditt er vel klinkende klart....Dersom man ikke gir Israel den fordømmelsen de fortjener så er man indirekte medskyldig i barnedrap
Jeg bruker enhver anledning til å rakke ned på Israel, det landet eksisterer ikke lenger for meg, hvis det noen gang gjorde det.
Håper verdenssamfunnet tar seg sammen og likviderer styresmaktene i det landet, så får de ha et troverdig valg og stemme frem noen fornuftig
hvis ikke burde landet bli satt under verdensstyre evt oppløses. Det er jo fullt av folk fra hele verden uansett så de kan jo dra tilbake der de kom fra