I_L
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 27.03.2003
- Antall liker
- 6.684
Det er andre enn deg som har gått atskillig lengre i å rettferdiggjøre angrep på sivile mål og kalt også dette for frigjøringskamp.…. Sukk
Se mitt innlegg #475
Ellers vil jeg henvise til mitt innlegg #439. Det må væe lov å harselere litt over at en gruppe med et samfunnssyn som ligger et sted mellom Lysglimt Johansen og Djengis Khan har blitt den progressive venstresidens fremste symboler på antiimperialisme og frigjøringskamp. Da må man lukke øynene for en god del fakta for å unngå omfattende kognitiv dissonans.
Og til det vil jeg også tilføre at jeg finner det litt rart at man (eller "dere" eller ja, du skjønner hva jeg mener) støtter en ny statsdannelse, altså opprettelsen av en palestinsk stat, uten noen forbehold rundt hvordan denne nye staten skal utformes. Hvis en palestinsk stat skal opprettes i henhold til Hamas' charter så vil dette bli et islamistisk diktatur med et uttalt mål om folkemord på jødene og regionalt og til slutt globalt islamistisk herredømme under Sharia. Kort sagt: Det vil bli en terrorstat, mer radikal og undertrykkende enn selv Afghanistan under Taliban. Og er nok en islamistisk diktaturstat virkelig noe dere ønsker? Og er det fornuftig å opprette to stater som umiddelbart vil gå til krig mot hverandre? At du "støtter palestinernes sak" er fine ord, men du sier fint lite om hva du mener at denne saken faktisk er. Eller hvordan du ser for deg at de skal kunne leve i fred.