Kjendis
Hi-Fi freak
Da gir du meg rett i noen syke påstander over. Du er breivik. Jeg forsvarer Israels rett til å forsvare seg mot sånne som deg.Israel er Breivik.
Da gir du meg rett i noen syke påstander over. Du er breivik. Jeg forsvarer Israels rett til å forsvare seg mot sånne som deg.Israel er Breivik.
Hvor mange kjenner du innad i Hamas, siden du har slik nær kjennskap til dem?Jeg har ikke påstått annet enn at Hamas er lasaroner og de kommer aldri til å gå med på noen forhandlinger om noe som helst med Israel untatt ren vinn vinn vinn hvor flere lasaroner slippes fri fra fengsel.
Du forsvarer Breivik.Da gir du meg rett i noen syke påstander over. Du er breivik. Jeg forsvarer Israels rett til å forsvare seg mot sånne som deg.
Nei, Jeg forsvarer politiets rett til å pågripe og fengsle lasaronen.Du forsvarer Breivik.
"Du må ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv."Det jeg liker aller mest med å bo i Norge er at jeg kan sitte i min lille trygge stue og heie på folkemord.
Det er jo ikke min familie som blir drept.
Det er jo ikke mitt nabolag som blir lagt i grus.
Det er jo ikke jeg som må leve i stanken fra lika av folk som jeg brydde meg om.
Jeg kan jo bare late som om det er det samme som fotball på TV. Det er så deilig.
Beklager folkens, jeg er nok klar over at dette ikke vil lede noen vei, men dogDårlig link jeg delte.
Du surrer deg bort i retorikk som vil føre til mer krig.
Hamaz er pure ondskap. Krigen handler ikke om arabernes rett til et verdig liv. Det har alle arabere rett til hvis de bor i Israel.
Det kartet fra Afrika stoler jeg ikke helt på og at alle de landene støtter palestinsk stat og støtter ikke vestens støtte til ukr. Sånne kart med svart hvitt farger er ofte feilaktige fremstillinger av hva folk mener.
Lær deg litt om grunnleggende journalistikk.
Ja, det er dette som er poenget mitt.Jeg har ikke påstått annet enn at Hamas er lasaroner og de kommer aldri til å gå med på noen forhandlinger om noe som helst med Israel untatt ren vinn vinn vinn hvor flere lasaroner slippes fri fra fengsel.
Jeg har ikke religiøse skrifter i tankene.Ja, det er dette som er poenget mitt.
«Lasaroner» er ikke ordet du trenger, men det passer kanskje godt. Både i konkret og bibelsk forstand.
Her er du nok nær sakens kjerne, kjære Kjendis: «Hadde Israel vært litt smartere ….» så hadde mulighetene for en løsning i hvert fall hatt en teoretisk mulighet».Ondskap "krig" er noe som kan spre seg.
Jeg har ikke religiøse skrifter i tankene.
Hamas er Israels fiender, IKKE de palestinaarabiske menneskene som bor på Vestbredden og i Gaza. Hadde Hamas ventet i 4 mnd, hadde de fått med seg Hizbollah og Iransk støttetede grupper fra Syria på laget. Da kunne de gjort et "greater impact" å angrepet fra alle kanter i sin kamp på vei mot et fritt Palestina. Hadde Israel vært litt smartere, så hadde de rådført seg med Erdogan. Han har droner som kan brukes for å finne kjeltringene og barnemorderne i tuneller istedenfor å bombe i stykker barnefamilier og store deler av Gaza by det nører bare oppunder raseri i den muslimske verden og den dumme verden.
Israel har for eksempel ikke forholdt seg til grenser. Helt fra starten, men mindre og mindre.Israel har prøvd det meste og alle to-statsløsninger har blitt avvist av palestinske ledere ,
det eneste de godtar er Israels utslettelse, og det målet blir det ikke fred av.
1. OK, det tror jeg vi kan være enige om1. Det handler ikke om idiot eller smart.
2.Krig er krig og det er noe dritt som mennesket har funnet på.
3. Mennesket spiste av kunnskapens tre og vi har kunnskaper å smi våpen mot hverandre som volder ufattelig skade.
4. Men hvis begge parter i bunn og grunn ønsket dette blodige nedslaktningsoppgjøret, ja da er det idioter på begge sider av bordet og der sitter også USA på Israels side.
5. Også bakmennene i Iran er idioter.
5. Ref ditt punkt 1.1. Det handler ikke om idiot eller smart.
1. Det handler ikke om idiot eller smart.
Det er en kommentar til Xerxes sin påstand:1. OK, det tror jeg vi kan være enige om
2. Helt enig, dette er et menneskelig trekk vi ikke har så mye grunn til å være stolte av
3. Kunnskap vokser ikke på trær, litt overraskende for meg at du ikke fikk med deg denne grunnleggende kunnskapen fra grunnskolen
4. Ref. ditt punkt 1.
5. Ref ditt punkt 1.
Når du opplever at hele verden er full av idioter, er det antakelig på høy tid å se seg selv i speilet, for å finne ut hvor idioten befinner seg.Det er en kommentar til Xerxes sin påstand:
"med idioter på begge sider av bordet, er muligheten lik null" (for fredelig løsning mellom partene)
Tenkte i utgangspunktet å formulere den setningen som spørsmål med hint om at Biden er idiot.
Haha! Man lærer mye rart i dagens skole. Mønsterplanen 74 var en helt annen planet.3. Kunnskap vokser ikke på trær, litt overraskende for meg at du ikke fikk med deg denne grunnleggende kunnskapen fra grunnskolen
Ja, du får grundig dokumentere at mønsterplanen 74 utdannet idioter. Nå gikk jeg 2 år av ungdomsskolen på åpen skole hvor de prøvde ut nye arbeidsmetoder i skolen. Det som i dag kalles prosjektbasert læring.Når du opplever at hele verden er full av idioter, er det antakelig på høy tid å se seg selv i speilet, for å finne ut hvor idioten befinner seg.
Oioi det du beveger deg inn på nå er et digert teologisk og etisk tema. Gud gjør ikke forskjell på folk om du er jøde, hedning eller greker.Hvis du vil ha fred så kan du ikke fortsette å skylde på «fienden».
Selv er jeg en erklært hedning, men som både islam og kristedommen, så setter jeg tilgivelse som et sentralt element for å kunne leve i harmoni med verden rundt meg.
Men til min smule forundring så virker det ikke alltid som religiøse mennesker alltid tar dette med tilgivelse så møye.
Selvsagt ikke. Der intet finnes, finnes heller ingen forskjeller. Bombe.Oioi det du beveger deg inn på nå er et digert teologisk og etisk tema. Gud gjør ikke forskjell på folk om du er jøde, hedning eller greker.
Og ingen lov. Fordi hver lov trenger en lovgiver.Selvsagt ikke. Der intet finnes, finnes heller ingen forskjeller. Bombe.
Ha ha, jeg gikk hele ungdomsskolen på Landets første åpne skole på den tiden, uten klasserom og 40 elever i fri dressur pr klasse, O-fag og greier . De som kunne lese å skrive fra før og hadde lett for det, de klarte seg bra, de andre falt grundig igjennom . Men det ble folk av begge grupperinger. Den ene i klassen min ble topp professor på Blindern og rådgiver for en rekke regjeringer, i den andre enden av skalaen har vi min bestekamerat som ble President i Hells Angels. Historisk visste alle hva som skulle til for å få god karakter i norsk og Ofag/historie.. en passe venstrevridd tolkning med lovord om FNL , Palestina og negativ omtale av USA. Lite er endret der regner jeg med..Ja, du får grundig dokumentere at mønsterplanen 74 utdannet idioter. Nå gikk jeg 2 år på åpen skole hvor de prøvde ut nye arbeidsmetoder i skolen. Det som i dag kalles prosjektbasert læring.
Var dette Borgen skole i Asker?Ha ha, jeg gikk hele ungdomsskolen på Landets første åpne skole på den tiden, uten klasserom og 40 elever i fri dressur pr klasse, O-fag og greier .
Ikke jeg heller.Oioi det du beveger deg inn på nå er et digert teologisk og etisk tema. Gud gjør ikke forskjell på folk om du er jøde, hedning eller greker.
Å tro på at Hamas vil la jødene leve er omtrent som å tro på Talibans lovnader om likestilling for kvinner.for å unngå de vanlige karakteristikken;, innlegget skal ikke tas til inntekt FOR Hamas
Interessant intervju på NRK Dagsrevyen med en Hams leder; antatt høyt oppe, men ikke oppgitt hvor høyt eller hvilken rolle, kan fort være ehvilken-som-helst kommunikasjons spinner..
Men det er tydlig at det er mange grå soner som må behandles med forsiktighet. Noen interessant betraktninger fra Hamas ståsted:
- Ad "knuse" Hamas; Amerikanerne prøvde å bli kvitt Taliban i Afghan, etter 20 år ble Afghan gitt tilbake til Taliban; dvs meget vanskelig å overta et område/land gjennom å fordrive et folk (gjennom deres representanter)
- Ad fjerne Israel: Hamas har til hensikt å fjerne Israel fra kartet, men ikke jødene i Israel (altså jødene får bo, men ikke innenfor statsformen Israel). Israel er i ferd med å utrydde palestinerne (med verden som kikker)
Hamas tar Koranen bokstavlig. Er vi enig om det?for å unngå de vanlige karakteristikken;, innlegget skal ikke tas til inntekt FOR Hamas
Interessant intervju på NRK Dagsrevyen med en Hams leder; antatt høyt oppe, men ikke oppgitt hvor høyt eller hvilken rolle, kan fort være ehvilken-som-helst kommunikasjons spinner..
- Ad fjerne Israel: Hamas har til hensikt å fjerne Israel fra kartet, men ikke jødene i Israel (altså jødene får bo, men ikke innenfor statsformen Israel). Israel er i ferd med å utrydde palestinerne (med verden som kikker)
Mange ser ut til å sluke Hamas sitt budskap som er vilig til å bruke alle midler og spille på følelser for å hisse opp verden.for å unngå de vanlige karakteristikken;, innlegget skal ikke tas til inntekt FOR Hamas
Jeg antar at det snakkes om gårdagens selsomme intervju med en Hamasleder på Dagsrevyen. Islamismen er jo klar på at vantro (dvs jøder og kristne) kan bo i ummaen hvis de betaler en særskatt som kalles jizya, mens ikketroende (dvs ateister og andre som ikke tror på Abrahams gud) skal henrettes. Så han snakker sant hvis man ser rent teknisk på det. Men det er liksom ikke så veldig relevant, siden et samfunn styrt av Hamas eller et tilsvarende bokstavtro islamistisk regime aldri vil kunne eksistere i fred. På samme måten som kommunismens idé om at proletariatets diktatur på magisk vis oppløser seg selv og alle deretter lever i statsløs fred og fordragelighet, er islamismens idé om at Guds fred skal senke seg over ummaen når jihad er fullbyrdet, for en ren feberfantasi å regne. Akkurat som proletariatets diktatur kan jihad aldri ta slutt, og det er derfor en oppskrift på evig krig og lidelse.Å tro på at Hamas vil la jødene leve er omtrent som å tro på Talibans lovnader om likestilling for kvinner.
Har sett mange Hamas intervjuer i ulike medier, og noen har presset dem hardt. Hamas svarer som i NRK intervjuet med åpenbare løgner og bortforklaringer uten rot i virkeligheten . Samtidig som de avviser sivile drap og kidnappingen forteller de sine egne at 7.oktober skal gjentas til det ikke er jøder igjen Og Israel utslettet. Slike folk kan man stole på.