Disqutabel
Æresmedlem
- Ble medlem
- 28.09.2016
- Antall liker
- 11.667
At fullstendig ukritiske, skamløse "kristne" MIFF ikke liker Wold (eller noen andre gode journalister med lang fartstid fra MidtØsten), er ingen bombe. Men det bringer oss ikke en millimeter nærmere noen sannhet.Hva har Koranbrenning med Sidsel Wolds ensidige og falske dekning av midtøstenkonflikten å gjøre? Hun har selv innrømmet at hun er svært kritisk til Israels høyrevridde politikk de siste årene. Hun er truende til å gi helt feil narrativ om hendelser og har blitt klagd inn til kringkastingsrådet og i 2011 måtte hun forklare seg.
Hennes skjevaktige dekning av midtøstenkonflikten har vært gjenstand for debatt i mange år.
Hun er en skuffet tidligere Israel fan. Beskrevet i Boken: "Landet som lovet alt"
Landet som lovet alt - min israelske reise
Kjøp «Landet som lovet alt - min israelske reise» av Sidsel Wold til en god pris på ark.no. Bestill hjemlevering eller klikk&hent i din ARK-butikk.www.ark.no
Sidsel Wolds selvforsvar og MIFFs faktasjekk
"Å høre Sidsel Wold snakke om Israel, er som å høre en bitter kone etter en opprivende skilsmisse."miff.no
EDIT: I sin kommentar, ber MIFF Wold om også å gjengi bosetternes narrativ; det har hun gjort gjennom flere større reportasjer de senere måneder, der bosetterne får lov til å skinne i beste sendetid, usensurert. Man kan vel med en viss rett spørre seg hvor fordelaktig dette er for bosetternes sak. En hver som har ører, hører jo kun en rasistisk, voldelig og nasjonalistisk ekstremist uttale seg skruppelløst, så jeg vet ikke om dette er eksakt hva MIFF hadde som ønske. Be careful what you wish for, er vel en grei oppsummering her.
Sist redigert: