Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Du bør ikke holde håpets fane for høyt. Hele den vestlige verden gikk jo fullt av skaftet 7. oktober, enda angrepet fra Hamas ble utført MOT okkupanten, folkerettsbryteren og krigsforbryteren Israel. "Ingen" lot til å huske hvem som er hvem. Fortsatt kalles det for "den palestinsk-israelske konflikten", ikke "Israels krig mot Palestina".
    Eller Irans hellige krig mot deg og meg, USA og resten av de vestlige Koffar og død over sionismen. Med dine holdninger kan du flytte til Iran og støtte kampen mot okupasjonsmakten.
     

    Vedlegg

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.164
    Antall liker
    2.676
    Tove Bjørgås, Nrk sin korrespodent meldte nå i kveld at Biden har hatt sin hittil krasseste telefonsamtale med Netanyahu, hvor Biden i dag skjelte ut Israels statsminister for ikke å skåne sivile på Gaza.

    Men gjett hva som også skjedde i dag….Biden administrasjonen signerte en ny forsendelse med 2000 bomber til Israel.
    Det er så inni granskauen sjukt det som skjer. Biden er i ferd med å miste kredibilitet og fremstår politisk svak.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.231
    Antall liker
    7.885
    Sted
    Oslo
    Eller Irans hellige krig mot deg og meg, USA og resten av de vestlige Koffar og død over sionismen. Med dine holdninger kan du flytte til Iran og støtte kampen mot okupasjonsmakten.
    Jeg vil heller ikke flytte til et "demokratisk" land som nekter journalister å dekke krigen, som stenger og konfiskerer utstyr til presse organer de ikke liker.
    som kan arrestere folk i 6mnd uten dom og uten at den arresterte engang får vite hva han er mistenkt for, som ser gjennom fingrene med vold og drap, som konfiskerer land på etnisk grunnlag, som har en statsminister som vrir seg unna korrupsjon +++++
    Men @Kjendis du tas sikkert vel imot der.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.833
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Eller Irans hellige krig mot deg og meg, USA og resten av de vestlige Koffar og død over sionismen. Med dine holdninger kan du flytte til Iran og støtte kampen mot okupasjonsmakten.
    Jeg gir fan Iran. Jeg gir fan isralittene. Alt bryr meg om, er at Israel begår folkemord. Og jeg gir like fan i hva kristne måtte mene, da det eneste de står for er fullstendig moralsk sammenbrudd.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gir fan Iran. Jeg gir fan isralittene. Alt bryr meg om, er at Israel begår folkemord. Og jeg gir like fan i hva kristne måtte mene, da det eneste de står for er fullstendig moralsk sammenbrudd.
    Edit 10.

    "Gaza er en Hungergamesbane og de som tror rett om kampen kommer til Himmelen og de som mener feil går til helvete og skal evig pines." ???
    Jeg henger ikke med i det du skriver, men tolker det dit henn at uttrykket "kristne" er folk som i korthet mener det jeg har uthevet i gåseøyne.

    Norge er et kristent land med kristen kulturarv og vi har en Konge, Statsoverhode som ifølge grunnloven må bekjenne seg til den Lutherske religion. Korset i flagget uttrykker kristent land og kristen befolkning. Men alle er i lys av det fri til å tro og mene hva man vil så lenge det ikke skader andre.

    Ergo alle Nordmenn står for fullstendig Moralsk sammenbrudd.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.761
    Antall liker
    1.984
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    At Iran er en del av problemet er vel ikke noe nytt?
    nei, men det eneste jeg har fått med meg er israels angrep på Iran og andre land. Derfor lurte jeg på om han hadde noe konkret som iran har gjort i israel eller andre steder
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Edit 10.

    "Gaza er en Hungergamesbane og de som tror rett om kampen kommer til Himmelen og de som mener feil går til helvete og skal evig pines." ???
    Jeg henger ikke med i det du skriver, men tolker det dit henn at uttrykket "kristne" er folk som i korthet mener det jeg har uthevet i gåseøyne.

    Norge er et kristent land med kristen kulturarv og vi har en Konge, Statsoverhode som ifølge grunnloven må bekjenne seg til den Lutherske religion. Korset i flagget uttrykker kristent land og kristen befolkning. Men alle er i lys av det fri til å tro og mene hva man vil så lenge det ikke skader andre.

    Ergo alle Nordmenn står for fullstendig Moralsk sammenbrudd.
    Norge har en kristen kulturarv PUNKTUM!
    Norge er IKKE et kristent land...lenger. Heldigvis. Du er i mindretall så det holder. Heldigvis!
    Og kristnes moral har kommet godt frem nå. Den er ikke bedre, men verre enn de fleste andre!
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Norge er IKKE et kristent land...lenger. Heldigvis. Du er i mindretall så det holder. Heldigvis!
    Egentlig ganske interessant. Vi blir automatisk medlem i DNK ved dåpen. I 2023 hadde DNK godt over 3 000 000 medlemmer og det er langt flere som døpes inn i DNK sammenliknet med dem som går ut.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    2.684
    Sted
    Liten by
    Egentlig ganske interessant. Vi blir automatisk medlem i DNK ved dåpen. I 2023 hadde DNK godt over 3 000 000 medlemmer og det er langt flere som døpes inn i DNK sammenliknet med dem som går ut.
    De fleste i DNK er ikke kristne eller religiøse. De bare gidder ikke melde seg ut...
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.761
    Antall liker
    1.984
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke meldt meg ut fordi jeg tenker at dersom nesten alle melder seg ut så vil lett kunne si det er flere muslimer enn kristne i Norge og vi således skal kalle oss et muslimsk land

    Da står plutselig høytidene i spill også
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    321
    Antall liker
    36
    Verdens mest moralske hær kalles dem.

    Lege Tanya Haj-Hassan tilbrakte to uker i Gaza nylig og forteller om sjokkerende inntrykk. Hun er ikke i tvil om at Israels krig er en krig mot sivile.

    Vi ser det på hvem som blir drept og skadd. Det er barn, det er hele familier, det er eldre. Vanligvis i krig er det unge menn som dør. Men her er de skadde og drepte nesten et perfekt speil av befolkningen, sier canadiske Tanya Haj-Hassan.

    Hun forteller om barn som kom til sykehuset, drept av kuler i hodet. Om eldre drept av snikskyttere. Om hele familier som er utradert.

    Hun forteller også om lokale helsearbeidere som blir bortført av israelske styrker og holdt på ubestemt tid. En av dem som ble satt fri og kom tilbake til sykehuset fortsatte å jobbe, dag og natt.
     

    Billbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    321
    Antall liker
    36
    Det måtte 7 drap på hjelpearbeidere til for at USA virkelig starter med å legge press på Israel. Det kommer vel selvfølgelig av at 6 av dem ikke var palestinere, men det er nå en start..
    I ein spent telefonsamtale med statsminister Benjamin Netanyahu i Israel torsdag kveld, varsla president Joe Biden ei skarp endring i amerikansk politikk, ifølge AFP.

    Han sa då at USA sitt politiske forhold til Israel var avhengig av vern om sivile og hjelpearbeidarar i Gaza.

    Det kvite huset publiserte eit utsegn kort tid etterpå, som blant anna er meldt av CNN:

    – President Biden la vekt på at angrepet på humanitære arbeidarar og den generelle humanitære situasjonen er uakseptable.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Norge har en kristen kulturarv PUNKTUM!
    Norge er IKKE et kristent land...lenger. Heldigvis. Du er i mindretall så det holder. Heldigvis!
    Og kristnes moral har kommet godt frem nå. Den er ikke bedre, men verre enn de fleste andre!
    Men er du enig i at alle/de fleste som kaller seg Personlig kristne kan skrive under på tankeeksperimentet jeg har skrevet i gåseøyne markert edit 10 i innlegg 2926???

    Jeg skal ikke kommentere moralkompasset ditt, men siden jeg har på en måte forsvart Israels "folkemord" uten å se noe moralsk problem i det. Da kan jeg opplyse om at "mitt syn" er i et klinkende klart mindretall blant frikirkekristne (For å snevre inn og spesifisere begrepet "Kristne" enda mer)
    Denne lille gruppen på ytre høyre fløy blånekter for at folkemord finner sted. Og det underbygges med DOKUMENTASJON. Men siden facebook ikke er gyldig som kilde, men kun mainstreammedia er godkjent som kilde i denne tråden, så avstår jeg fra å legge fram slik DOKUMENTASJON.
     
    Sist redigert:

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det måtte 7 drap på hjelpearbeidere til for at USA virkelig starter med å legge press på Israel. Det kommer vel selvfølgelig av at 6 av dem ikke var palestinere, men det er nå en start..
    I ein spent telefonsamtale med statsminister Benjamin Netanyahu i Israel torsdag kveld, varsla president Joe Biden ei skarp endring i amerikansk politikk, ifølge AFP.

    Han sa då at USA sitt politiske forhold til Israel var avhengig av vern om sivile og hjelpearbeidarar i Gaza.

    Det kvite huset publiserte eit utsegn kort tid etterpå, som blant anna er meldt av CNN:

    – President Biden la vekt på at angrepet på humanitære arbeidarar og den generelle humanitære situasjonen er uakseptable.
    Det er krig i en hungergamesbane. I den ultrakrevende krigståka, er feilkalkuleringer uunngåelig. I følge Nrk og Palestinske myndigheter, bruker Israel kunstig intelligens for å finne mål og uskadeliggjøre dem.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.833
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    @Kjendis , du forsvarer massedrap. Og har den frekkhet å kalle deg "kristen". Jeg definerer meg absolutt ikke som kristen, men ut fra hva jeg har lest i din bok, står du for det stikk motsatte av hva Jesus gjorde. Og det samme gjelder alle kristne, som støtter Israels terror.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    1.751
    Sted
    Bergen
    religion + høyrevridde ekstremister + gamle mannfolk + gedigent ego + troa på egen ufeilbarhet + 0 medlidenhet =
    Tyskland WW2
    Israel 1948 - dd
    Russland fra tidenes morgen til dd
    USA; diverse lokale kriger siden Vietnam ++
    ..
    Herlig forsamling med frontkjempere som alle kjemper for å redde oss andre feiginger fra verdens undergang, uten at vi har gitt de noe som helst mandat til å krige på vegne av oss
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    @Kjendis , du forsvarer massedrap. Og har den frekkhet å kalle deg "kristen". Jeg definerer meg absolutt ikke som kristen, men ut fra hva jeg har lest i din bok, står du for det stikk motsatte av hva Jesus gjorde. Og det samme gjelder alle kristne, som støtter Israels terror.
    Du svarer ikke på spørsmålet mitt. Er Gaza blitt en "Hungergamesbane" hvor de kristne mener at den ene heiagjengen skal fordømmes til evig pine og den andre heiagjengen skal arve Guds rike i Himmelen? Er det dette du tror jeg mener?
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    1.751
    Sted
    Bergen
    ^som benji lovte fra talerstolen
    Ingen skal si at ikke har holder det han lover
    På lik linje med putler
    Politikerne tror det ikke før de får se det i fri utfoldelse med prisen av menneskelig død, ødeleggelse og lemlesting med senvirkninger vi knapt kan se for oss
    Da er det for sent
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.833
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    De kristne støtter Israel av én eneste grunn; at det er guds utvalgte folk. Herunder kommer også troen på at endetiden kommer når Israel er samlet bak sine gamle grenser. Da skal Jesus stige ned, til dommens dag. Problemet er jo selvsagt at ikke en eneste en av de som støtter Israel vil få følge ham.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Edit7
    De kristne støtter Israel av én eneste grunn; at det er guds utvalgte folk. Herunder kommer også troen på at endetiden kommer når Israel er samlet bak sine gamle grenser. Da skal Jesus stige ned, til dommens dag. Problemet er jo selvsagt at ikke en eneste en av de som støtter Israel vil få følge ham.
    Du motsier deg selv. Hvilket hungergames lag vil Jesus at menigheten skal heie på?
     
    Sist redigert:

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    9.493
    De kristne støtter Israel av én eneste grunn; at det er guds utvalgte folk. Herunder kommer også troen på at endetiden kommer når Israel er samlet bak sine gamle grenser. Da skal Jesus stige ned, til dommens dag. Problemet er jo selvsagt at ikke en eneste en av de som støtter Israel vil få følge ham.
    Litt komplisert dette her, de kristne tilber Jesus som Guds sønn, jødene knertet ham men anerkjenner Jesus som en profet. Hvorfor de kristne er så ivrige etter å stryke Israel medhårs skjønner jeg ikke, de burde ønske dem pokker i vold for å selv kunne bosette seg i det hellige landet for å sitte der å vente på Kristi gjenkomst.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    1.751
    Sted
    Bergen
    For de som fremdeles tviler
    Når man ser på bildene fra Gaza så skjønner man at israel bruker en variant av tyskernes brent jord taktikk for å gjøre området ubeboelig. Bortsett fra superrike jøder som vil betale godt for å få et landområde med sjøtilgang til Middelhavet. De har nok ikke noen 100 meters regel i strandsonen.

    Herlig å se israelske forsøk på å holde masken mht angrepet på hjelpeorganisasjonen:
    - slikt skjer i krig, altså ganske så utvidet bruk av collateral damage
    - land som påtaler dette blir sjølsagt utsatt for antisemitisme kortet,

    Joda alt er som det vanlige
    All verdens land bør bare avbryte all kontakt med israel, mure de inne så de kan slite med egen rabiat befolkning og politikere på egen hånd
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Litt komplisert dette her, de kristne tilber Jesus som Guds sønn, jødene knertet ham men anerkjenner Jesus som en profet. Hvorfor de kristne er så ivrige etter å stryke Israel medhårs skjønner jeg ikke, de burde ønske dem pokker i vold for å selv kunne bosette seg i det hellige landet for å sitte der å vente på Kristi gjenkomst.
    Du kompliserer det hele. Jesus er ikke en Politisk figur slik som Muslimer og Jødedommen hevder.
    Jesus ble offret for menneskets skyld. Han betalte skyldbrevet mot menneskeheten.

    Hva vi mener om det er folkemord i Gaza eller ikke har over hodet ingenting med Jesu Død og oppstandelse å gjøre. Romerne utførte korsfestelsen og Jødene ropte korsfest!

    Å rope korsfest! Gjør nordmenn gladelig på konsert hvis Herodes Falsk ber folk om å gjøre det.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    1.751
    Sted
    Bergen
    Avsindige bilder
    Det må bare igangsettes en kjempeblokade av alt som har med israel å gjøre
    Øye for øye, tann for tann; litt utbombing av Jerusalem og de områdene der settlerne er har tatt seg til rette hadde gjort seg
    Jeg begynner jammen i heie på iran. De må sette igang sitt evige lovte hevnprosess mot israel snart. Skal bli spennende å følge nøye med;
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.973
    Antall liker
    19.833
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Avsindige bilder
    Det må bare igangsettes en kjempeblokade av alt som har med israel å gjøre
    Øye for øye, tann for tann; litt utbombing av Jerusalem og de områdene der settlerne er har tatt seg til rette hadde gjort seg
    Jeg begynner jammen i heie på iran. De må sette igang sitt evige lovte hevnprosess mot israel snart. Skal bli spennende å følge nøye med;
    Alt hva Israel nå måtte få, er mindre enn de fortjener.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Avsindige bilder
    Det må bare igangsettes en kjempeblokade av alt som har med israel å gjøre
    Øye for øye, tann for tann; litt utbombing av Jerusalem og de områdene der settlerne er har tatt seg til rette hadde gjort seg
    Jeg begynner jammen i heie på iran. De må sette igang sitt evige lovte hevnprosess mot israel snart. Skal bli spennende å følge nøye med;
    Ja, helt riktig. Så får Vi opprettet et iransk styrt kalifat. Deretter skal Jihad seire i London, Paris og Sørskandinavia. Det fins ingen Gud.........



    .untatt Allah og Mh er hans Profet. Død over de ugudelige Koffarene i NordEuropa. Frigjør Muslimer fra Lindesnes til litt nord for Sinsenkrysset.

    Vi vil ikke høre at Putins hellige krig mot Ukraina ikke er Allah sin vilje.
     
    Sist redigert:

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.333
    Antall liker
    1.751
    Sted
    Bergen
    Mye fokus på israel og Gaza krigen i internasjonale medier - man kan vel anta at presset på israel øker, men som vi vet gjennom historien, israelske jøder gir ikke opp så lett..
    BBC verified har tatt en gjennomgang av tilgjengelige medier mht israels måloppnåelse spesifikt ift utryddelsen av Hamas
    Israel hevder at de har tatt ut vel 13 000 Hamas krigere, dette er vanskelig, om ikke umulig, å få verifisert.
    BBC fant at man kunne identifisere, med navn, hele 31 commanders + 90 oct-des + 23 jan-april, altså det ufattelige tallet 153..
    Og de virkelige lederne antas å være i live, både på Gaza og andre steder i verden.

    + litt over 32 000 andre, hovedsaklig kvinner og barn, dersom man ser bort fra skrytet om 13 000 krigere som ikke er verifisert, men noen er det sikkert.
    + stort sett hele Gaza lagt flat (dvs all infrastruktur lagt i grus)
    men likefullt ikke klart å ta full kontroll over hele området
    noen vi kan anta ikke vil skje før israelittene fullt ut har kopiert tyskernes behandling av jødene under ww2 på palestinerne

    @Kjendis, og andre, mener at dette, og sikkert mer til, må til for å stoppe iran
    Som de sier i utlandet, but of course..
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det var ikke annet å vente at alle untatt meg mener Hungergamesbanen består av sivile kvinner og barn som blir slaktet ned av jødiske soldater. Noen få slemme Hamas terrorister er bekreftet drept og godkjent hvis de var innblandet i terrorangrepet utenfor Hungergames banen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    9.493
    ^Hva
    Det var ikke annet å vente at alle untatt meg mener Hungergamesbanen består av sivile kvinner og barn som blir slaktet ned av jødiske soldater. Noen få slemme Hamas terrorister er bekreftet drept og godkjent hvis de var innblandet i terrorangrepet utenfor Hungergames banen.
    Hva er det du babler om egentlig?
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.874
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Holmestrand
    Mye fokus på israel og Gaza krigen i internasjonale medier - man kan vel anta at presset på israel øker, men som vi vet gjennom historien, israelske jøder gir ikke opp så lett..
    BBC verified har tatt en gjennomgang av tilgjengelige medier mht israels måloppnåelse spesifikt ift utryddelsen av Hamas
    Israel hevder at de har tatt ut vel 13 000 Hamas krigere, dette er vanskelig, om ikke umulig, å få verifisert.
    BBC fant at man kunne identifisere, med navn, hele 31 commanders + 90 oct-des + 23 jan-april, altså det ufattelige tallet 153..
    Og de virkelige lederne antas å være i live, både på Gaza og andre steder i verden.

    + litt over 32 000 andre, hovedsaklig kvinner og barn, dersom man ser bort fra skrytet om 13 000 krigere som ikke er verifisert, men noen er det sikkert.
    + stort sett hele Gaza lagt flat (dvs all infrastruktur lagt i grus)
    men likefullt ikke klart å ta full kontroll over hele området
    noen vi kan anta ikke vil skje før israelittene fullt ut har kopiert tyskernes behandling av jødene under ww2 på palestinerne

    @Kjendis, og andre, mener at dette, og sikkert mer til, må til for å stoppe iran
    Som de sier i utlandet, but of course..
    Det eneste som er verifisertbart med israels informasjon er at de juger omtrent på linje med USAs mest kjente bedrager.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Det eneste som er verifisertbart med israels informasjon er at de juger omtrent på linje med USAs mest kjente bedrager.
    Israel har ikke anledning til å lyve ifølge loven. Men muslimer har LOV til å lyve så lenge det gangner Islam og alle muslimer som er involvert i en sak.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.784
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    ^Hva

    Hva er det du babler om egentlig?
    Tankeeksperiment. I det øyeblikk Idf fører krig på et så lite område som Gaza. Så er hele Gaza en slags bane hvor mange av de menneskene som bor der ikke har anledning til å flykte. Mediene holder med de slemme som fyrer oppunder krigen. Han som kommanderer idf soldatene blir omtalt i mediene som en ond Hollywoodskapt figur. Sivilbefolkningen er deltakere som er født til og trent opp til å dø i denne krigen/spillet. Et helt forferdelig grusomt spill/krig/blodsutgydelse som kunne vært unngått.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn