Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    5.672
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Ja, en kan undres. Noe må en henge på knaggen når ekkoet aldri stanser og sine egne argumentene blir til kakofoni.
    Og problemet startet vel ikke fordi FN opprettet en stat i 1948, muslimer er vel seg selv lik uansett tidsepoke. Israelittene er bare en av de mange kanarifugler i gruven, og den gassen i læreboken deres burde vel egentlig brennes opp for menneskehetens skyld.
    Det er noen her inne som liker å opptre som aktor, jury og dommer i sine egne sko, de kan ikke jo noe for det. Jeg tror de må være medlemmer av MEPP (Med Egen Palestinsk Påhengsmotor), kjennetegnet på disse er at de jager i flokk og er særdeles lite villige til å være annet nyttige idioter for totalitære regimer.
    De synes også å inneha god personlig økonomi og mye fritid som får meg til å lure på det store spørsmålet her i livet; er dekadensen blitt venstresidens varemerke? Flyttet seg fra Solkongen til akademiske snobber med palestinaskjerf og forakt for andres meninger? De som mer enn gjerne gir en slant av andres penger til Quassamraketter, tunneler og lærebøker. Lærebøker som lærer barna at en + en død jøde = to stk død jøde!
    Og dra inn diktet som Arnulf Øverland skrev før andre verdenskrig for å advare mot nazismen er totalt skivebom, Øverland som ble tiltalt for blasfemi; Kristendommen, den tiende landeplage.
    Noen som vet om en religion som burde være neste i køen? Å nei, de er visst det synd på, blir så iltre av blasfemi og det mer behagelig å gå i Øverlands sko nitti år senere. For en fantastisk gjeng😂
    Les diktet hans vers for vers, så er finnes tydelige tegn på at der er det både hale og gris.
    Så hvordan kan de komme seg ut av denne hengemyra? … jeg foreslår de flytter fokuset noen lengdegrader, skaffer seg litt Liban, utenlandske aviser og være glade for alle her i verden som ikke er som dem selv.
    Sannheten har bias og ingen eier.
    « I tråd etter tråd, år etter år utbroderte jeg mine meninger og fordømte andre. Ikke forstod jeg, at det var meg selv som var naustgubben»
    Monomane har tydelig gode kår på sosiale medier.
    Og siden det er helg spanderer jeg en forløsende melodi, kunne vært Albino Slug`s musikk til Øverland`s egen stemme på «Du Må Ikke Sove» men velger en artist fra min egen menighet.
    Morten xxx teknisk feil Per Bergersen skal det være - Tablidomide Barn. Syng gjerne med🥳
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.445
    Antall liker
    6.166
    Sted
    Holmestrand
    Ja fy faen jeg nærmer meg kristen i disse tider der islam og hamas sees på som verdens riddere 😵💫
    Så du har ikke mottatt budskapet om nestekjærlighet, snu det andre kinnet, elsk din bror og tilgivelse enda?
    Selv har jeg vært selverklært hedning i snart 60 år, men det er rettesnorene mine.
    Det står i bibelen, i toraen, i koranen og sikkert i mange andre religioner.
    Det er også en del av basisen for et humanistsk menneskesyn, som er det jeg kaller det.
    Derfor er jeg i mot nedslakting av palestinere og ødeleggelse av deres eiendommer, på samme måte som jeg jeg er i mot drap på israelere av alle slag.
    Akkurat nå må vi få Israel til å snakke med innestemme, og tenke med hodet. De «roper» nemlig aller høyest.
    Når det er på plass så kan vi bevege oss i riktig retning. Ikke før.
    Det samme gjelder i Ukraina.
    Der er det som kjent det putlerske rike som mangler kunnskap fra barnehagen.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.097
    Antall liker
    8.667
    Torget vurderinger
    1
    Da roer vi ned gemyttene litt her. Innlegg som kommer i konflikt med Hifisentralens regel 1 er fjernet.

    Bjørn.H, moderator
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    5.150
    Antall liker
    2.169
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    ja veldig tydelig hvor grensene går, man kan generalisere og snakke dårlig om muslimer, men ikke om jøder.
    Jeg hadde håpet at folkemordet kunne føre til endringer, men jeg var nok litt for optimistisk
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.052
    Antall liker
    8.847
    Sted
    Oslo
    Ja, en kan undres. Noe må en henge på knaggen når ekkoet aldri stanser og sine egne argumentene blir til kakofoni.
    Og problemet startet vel ikke fordi FN opprettet en stat i 1948, muslimer er vel seg selv lik uansett tidsepoke. Israelittene er bare en av de mange kanarifugler i gruven, og den gassen i læreboken deres burde vel egentlig brennes opp for menneskehetens skyld.
    Det er noen her inne som liker å opptre som aktor, jury og dommer i sine egne sko, de kan ikke jo noe for det. Jeg tror de må være medlemmer av MEPP (Med Egen Palestinsk Påhengsmotor), kjennetegnet på disse er at de jager i flokk og er særdeles lite villige til å være annet nyttige idioter for totalitære regimer.
    De synes også å inneha god personlig økonomi og mye fritid som får meg til å lure på det store spørsmålet her i livet; er dekadensen blitt venstresidens varemerke? Flyttet seg fra Solkongen til akademiske snobber med palestinaskjerf og forakt for andres meninger? De som mer enn gjerne gir en slant av andres penger til Quassamraketter, tunneler og lærebøker. Lærebøker som lærer barna at en + en død jøde = to stk død jøde!
    Og dra inn diktet som Arnulf Øverland skrev før andre verdenskrig for å advare mot nazismen er totalt skivebom, Øverland som ble tiltalt for blasfemi; Kristendommen, den tiende landeplage.
    Noen som vet om en religion som burde være neste i køen? Å nei, de er visst det synd på, blir så iltre av blasfemi og det mer behagelig å gå i Øverlands sko nitti år senere. For en fantastisk gjeng😂
    Les diktet hans vers for vers, så er finnes tydelige tegn på at der er det både hale og gris.
    Så hvordan kan de komme seg ut av denne hengemyra? … jeg foreslår de flytter fokuset noen lengdegrader, skaffer seg litt Liban, utenlandske aviser og være glade for alle her i verden som ikke er som dem selv.
    Sannheten har bias og ingen eier.
    « I tråd etter tråd, år etter år utbroderte jeg mine meninger og fordømte andre. Ikke forstod jeg, at det var meg selv som var naustgubben»
    Monomane har tydelig gode kår på sosiale medier.
    Og siden det er helg spanderer jeg en forløsende melodi, kunne vært Albino Slug`s musikk til Øverland`s egen stemme på «Du Må Ikke Sove» men velger en artist fra min egen menighet.
    Morten xxx teknisk feil Per Bergersen skal det være - Tablidomide Barn. Syng gjerne med🥳
    Denne står.
    Er vel innafor regelverket da?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.255
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Denne står.
    Er vel innafor regelverket da?
    Den bør stå, som et grelt eksempel på at noen liv tydeligvis er mer verdt enn andre. Vi har mange slike her inne, der de feks presterer kunststykket å støtte både Ukraina òg Israel, ikke Ukraina og Palestina. Det er godt gjort å være så blåst, og det er greit at det kommer fram.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.445
    Antall liker
    9.871
    ja veldig tydelig hvor grensene går, man kan generalisere og snakke dårlig om muslimer, men ikke om jøder.
    Jeg hadde håpet at folkemordet kunne føre til endringer, men jeg var nok litt for optimistisk
    Omtrent samme som når man kan drive ap med tynne mennesker, men ikke feite mennesker.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.445
    Antall liker
    6.166
    Sted
    Holmestrand
    Omtrent samme som når man kan drive ap med tynne mennesker, men ikke feite mennesker.
    Min selvironi har overlevd alle BMI-er jeg har vært innom.
    Også den noget høye jeg har hatt de senere åra.
    Driv gjerne ap med meg, vi ler alt for lite. 🤗😂
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.445
    Antall liker
    9.871
    Min selvironi har overlevd alle BMI-er jeg har vært innom.
    Også den noget høye jeg har hatt de senere åra.
    Driv gjerne ap med meg, vi ler alt for lite. 🤗😂
    Heldigvis kan man nå drive litt ap med kroppsvekt. Selv har jeg slitt med lav BMI i alle år. Jeg pleier å poengtere dette når noen okker seg over siste tids vektøkning.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    5.672
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Når dere får samme medisin, beskrivelse og nedrakking av personer som skriver innlegg i denne tråden, bare utført litt mer … annerledes.
    Ja, da er oppførselen som furtne småpiker!
    Kunnskapens tre hadde jeg ikke brukt som eksempel på det skogbruket dere bedriver, det har dere hogd ned for lengst.
    Siden det er så hardt å forstå, muslimer er verdt like mye som enhver annen, men den religionen deres som er så full rasisme og apartheid er vel det store problemet.
    Og til den luringen som kom med # Du Må Ikke Sove # av A. Øverland, er det israelere du er redd for skal stå på norskegrensen? Nevøen til Lou Reed, barnebarnet til Mark Knopfler, Geddy Lee eller kanskje spøkelset til Mel Brooks? Tipper på Brooks, skjønner da det er en god grunn til ikke å sove for vedkommende.
    Og med det samme, selv ble jeg jo utestengt i denne tråden. Sikkert fordi nivået mitt la seg på deres, jeg klaget ikke selv om flere skulle nok vært utestengt.
    Etter mine to siste innlegg ble det komisk stille, ingen innlegg på mangfoldige timer hver gang. Så de gjorde nytte for seg, og nå har de kommet smygende ut av naustene sine og tror muligens de skal få fred til å fortsette nedsnakkingen av innleggsskrivere med andre meninger enn seg selv.
    Og det skal de kanskje få fra min side.
    Gjør som låta til Kjøtt, men sladrer ikke til pappa. Men til moderator, som jeg ønsker kan slå hardere ned på personangrep, skjønner at noen kan bli ivrige i en til en situasjoner men når en går til direkte skittkasting mot enslige debattanter i flokk blir det nedrig og stygt!
    Men, på den andre siden også nyttig fordi det forteller så mye om personligheten på disse figurene.

    Rune Tjernshaugen
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.052
    Antall liker
    8.847
    Sted
    Oslo
    Når dere får samme medisin, beskrivelse og nedrakking av personer som skriver innlegg i denne tråden, bare utført litt mer … annerledes.
    Ja, da er oppførselen som furtne småpiker!
    Kunnskapens tre hadde jeg ikke brukt som eksempel på det skogbruket dere bedriver, det har dere hogd ned for lengst.
    Siden det er så hardt å forstå, muslimer er verdt like mye som enhver annen, men den religionen deres som er så full rasisme og apartheid er vel det store problemet.
    Og til den luringen som kom med # Du Må Ikke Sove # av A. Øverland, er det israelere du er redd for skal stå på norskegrensen? Nevøen til Lou Reed, barnebarnet til Mark Knopfler, Geddy Lee eller kanskje spøkelset til Mel Brooks? Tipper på Brooks, skjønner da det er en god grunn til ikke å sove for vedkommende.
    Og med det samme, selv ble jeg jo utestengt i denne tråden. Sikkert fordi nivået mitt la seg på deres, jeg klaget ikke selv om flere skulle nok vært utestengt.
    Etter mine to siste innlegg ble det komisk stille, ingen innlegg på mangfoldige timer hver gang. Så de gjorde nytte for seg, og nå har de kommet smygende ut av naustene sine og tror muligens de skal få fred til å fortsette nedsnakkingen av innleggsskrivere med andre meninger enn seg selv.
    Og det skal de kanskje få fra min side.
    Gjør som låta til Kjøtt, men sladrer ikke til pappa. Men til moderator, som jeg ønsker kan slå hardere ned på personangrep, skjønner at noen kan bli ivrige i en til en situasjoner men når en går til direkte skittkasting mot enslige debattanter i flokk er det stygt!
    Men, på den andre siden også nyttig fordi det forteller så mye om personligheten på disse figurene.

    Rune Tjernshaugen
    Kan grunnen til at ingen kommenterer deg være at du er selv inkriminerende nok?
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.340
    Antall liker
    355
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha debattert her har jeg kommet fram til at israelvennene her, som åpenbart er personlig kristne, bare følger sin guds påbud. Lignelsen om Adam og Eva sier at de ikke skal spise av kunnskapens tre. Det gjør de ikke.
    Det kan virke som at du glemte konsekvensene av Adam og Evas valg.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.340
    Antall liker
    355
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.052
    Antall liker
    8.847
    Sted
    Oslo
    Leste nettopp en anmeldelse av en bok skrevet av en jødisk israelsk/amerikansk forfatter Cohen i Aftenposten.
    En av historiene var om en jøde som strandet på en øde øy.
    Da han ble reddet hadde han bygget to synagoger der.
    Hvorfor har du bygget to synagoger?
    I den ene går jeg for å be, og den andre vil jeg aldri sette mine ben i!
    Det israelske samfunnet er kanskje ikke så homogent som mange tror.
     
    Sist redigert:

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.340
    Antall liker
    355
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Leste nettopp en anmeldelse av en bok skrevet av en jødisk israelsk/amerikansk forfatter Cohen i Aftenposten.
    En av historiene var om en jøde som strandet på en øde øy.
    Da han ble reddet hadde han bygget to synagoger der.
    Hvorfor har du bygget to synagoger?
    I den ene går jeg for å be, og den andre vil jeg aldri sette mine ben i!
    Det israelske samfunnet er kanskje ikke så homogent som mange tror.
    Du tar nok den historien seriøst eller ?
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.340
    Antall liker
    355
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Som et bilde på hvordan det jødiske samfunnet, og forsåvidt nesten alle religiøse samfunn fungerer,
    Ja absolutt, men slik billedbruk eller lignelser ligger kanskje over ditt nivå?
    Ja, nivået ditt er jo skyhøyt, ditt kommer aldri jeg.
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    5.672
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Kan grunnen til at ingen kommenterer deg være at du er selv inkriminerende nok?
    Det var nok ikke det jeg sa/skrev! Jeg blåser i om ingen svarer eller kommenterer meg. Men det kom ikke mer innlegg på så og så lang tid, og da var innlegget mitt tydligvis til nytte.
    Ingen flere nedsnakkinger/karakteristikker på personer med divergerende meninger på en stund.
    Disse uttrykkene deres mot annerledestenkende minner svært om metoder som bl.a. palestinakomiteen benytter, ikke veldig mye å skryte av.
    En annen ting dere ikke klarer å begripe er at selv om man er veldig negativ til Hamas og deres støttespillere, så behøver en ikke akkurat elske Israel, være religiøs, medlem i Miff eller være høyreekstrem.
    Min mening er at dere skjemmer dere bort med dårlig almennkunnskap og høy utestemme, kanskje på tide å dempe seg litt og la andre slippe til med synspunkter også?
    Jeg er sikker på at det gjør det, bare klimaet i denne trådenblir bedre, følger normal folkeskikk og man debatterer sak og ikke debattanter.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.255
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Du slipper da for all del til med dine synspunkter.
    Litt hårsår kanskje når du blir imøtegått.
    Om du ikke slipper til, så er det i tilfellet moderator og ikke med debattanter som hindrer deg
    Du vet, Hønnet, vi har kommet dit i evolusjonen at alle meninger er like mye verdt nå. Så vi kan ikke si at å støtte en terrorstat sier uhyre mye om den som gjør nettopp det. Så er det jo selvsagt også slik at de som mener at denne krigen startet 7.oktober i fjor, ikke kan slås i hodet med hverken Sabra eller Shatila, ikke undertrykkelse og okkupasjon i årtier. Vi har kommet så langt i evolusjonen nå, at å si mot slike, reagere på forkasteligheten i deres meninger ikke er tillatt. Fordi alle meninger er like mye verdt. Vi har nå kommet så langt, at sannheten er den vi selv bestemmer at den er.

    Godt at vi er så tilårskomne, at de normene bryr vi oss ikke om. Og at vi derfor faktisk sier akkurat hva vi mener.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    8.052
    Antall liker
    8.847
    Sted
    Oslo
    Jeg var 19år og hadde matte eksamen på videregående.
    Kvelden før hørte jeg om Israels massakre i Libanon, og også samme morgen på radio med Odd Karsten Tveit før eksamen.
    Første timen av matte eksamen skrev jeg et dikt om palestinske flyktingleire.
    Det føltes viktigere enn noen matte oppgaver.
    Standpunkt matte 5, eksamen karakter 3.
    Har aldri angra på det
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.255
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg var 19år og hadde matte eksamen på videregående.
    Kvelden før hørte jeg om Israels massakre i Libanon, og også samme morgen på radio med Odd Karsten Tveit før eksamen.
    Første timen av matte eksamen skrev jeg et dikt om palestinske flyktingleire.
    Det føltes viktigere enn noen matte oppgaver.
    Standpunkt matte 5, eksamen karakter 3.
    Har aldri angra på det
    Og disse massakrene var lenge før Hamas ble dannet, men i aller høyeste grad en årsak til dannelsen. Det er noe med det at når håpet knuses, verdenssamfunnet enten trekker på skuldrene eller økonomisk, militært òg moralsk støtter landet bak terroren, dannes grobunn for radikalisering. Israel har seg selv å skylde, både gjennom krigføring, okkupasjon, folkerettsbrudd òg dagens massedrap på Gaza. Israel må tvinges, med de midler som trengs (økonomisk, moralsk, militært) tilbake til grensene før 1967. Det er eneste veien til varig rettferdighet, som igjen er eneste vei til varig fred. Holocaust skyldes ikke palestinerne, men det er de som har fått betale prisen.
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.340
    Antall liker
    355
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.340
    Antall liker
    11.079
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Og superkristne som tror på guds utvalgte, forskjell i menneskeverd, samtidig som de sitter med tastatur flere hundre mil borte og velger sine "nyheter" med omhu.
    Vel, de ønsker vel egentlig ikke krig bare at den overlegne parten (maktpersonene der) får det som de vil uten innblanding.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.445
    Antall liker
    9.871
    Og superkristne som tror på guds utvalgte, forskjell i menneskeverd, samtidig som de sitter med tastatur flere hundre mil borte og velger sine "nyheter" med omhu.
    Vel, de ønsker vel egentlig ikke krig bare at den overlegne parten (maktpersonene der) får det som de vil uten innblanding.
    Ja, de superkristne og de supermuslimske. Begge føler seg som spesielt utvalgte, av den samme guden.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.280
    Antall liker
    105.747
    Torget vurderinger
    23
    "Violence is always right if you are the winner"
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.688
    Antall liker
    9.995
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Problemet med ekstremister er ikke hva de tror på, men at de er ekstremister. Som tydeiggjøres i ekstrem grad her nede.
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.206
    Antall liker
    2.799
    Sted
    Kongsberg
    Jeg var 19år og hadde matte eksamen på videregående.
    Kvelden før hørte jeg om Israels massakre i Libanon, og også samme morgen på radio med Odd Karsten Tveit før eksamen.
    Første timen av matte eksamen skrev jeg et dikt om palestinske flyktingleire. Det føltes viktigere enn noen matte oppgaver.
    Standpunkt matte 5, eksamen karakter 3. Har aldri angra på det
    Så du har hatt det feil helt fra begynnelsen. Jeg går ut fra at det er massakrene i flyktningleirene Sabra og Shatila du sikter til?
    Massakren ble utført av falangistene (kristne libanesiske arabere) - som hevn for Damur massakeren - ikke av Israelerne...
     
    Sist redigert:

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.206
    Antall liker
    2.799
    Sted
    Kongsberg
    Nei men IDF sto rundt leiren og passet på at falangistene fikk jobbe i fred.
    Tull! Israelerne var like overrasket som alle andre over massakren. Falangistene ble sent inn - etter at den libanesiske
    hæren avslo oppdraget - for å arrestere PLO-terroristene. Israelerne unnlot å gjøre denne jobben selv for å spare liv, da
    de viste at PLO var bevæpnet etter å bli beskutt fra leiren. En grov feilvurdering viste det seg å være...
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.861
    Antall liker
    5.672
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Du slipper da for all del til med dine synspunkter.
    Litt hårsår kanskje når du blir imøtegått.
    Om du ikke slipper til, så er det i tilfellet moderator og ikke med debattanter som hindrer deg
    Igjen svarer du på noe annet enn hva jeg skriver, det er andre som kunne ønske slippe til i en tråd full av negativ personomtale av innleggskrivere. Ikke meg selv, hvordan du kom til den konklusjonen er et studium i seg selv. Antagelig aksjer i stråproduksjon som ligger bak?
    Uansett er det mer innlegg fra flere retninger nå, måtte det bare fortsette.
    Interessant er jo Benjamin Netanyahu`s personlighet, kanskje den er litt farvet av sin brors endelikt? Han ledet angrepet under Entebbe-raidet i Uganda og var den eneste militære person som ble drept.
    Den andre som ble drept utenom flykaprerne var en eldre kvinne, Dora Bloch`s skjebne er også interessant lesning.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.445
    Antall liker
    9.871
    Tull! Israelerne var like overrasket som alle andre over massakren. Falangistene ble sent inn - etter at den libanesiske
    hæren avslo oppdraget - for å arrestere PLO-terroristene. Israelerne unnlot å gjøre denne jobben selv for å spare liv, da
    de viste at PLO var bevæpnet etter å bli beskutt fra leiren. En grov feilvurdering viste det seg å være...
    PLO var ute av leirene, men Israel antydet ovenfor falangistene at det kunne være noen igjen. Israel var også svært behjelpelige ovenfor drapsmennene.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.255
    Antall liker
    20.129
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Israel sto bak Sabra og Shatila, men fikk andre til å utføre massakren. Mens de selv sørget for og hermetisk lukke alle fluktmuligheter.

    Det er tydeligvis ingen grenser for nedrighet og ansvarsfraskrivelse fra MIFF her.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn