Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.077
    Sted
    Liten by
    Jeg har ikke sagt noe om Israel. Jeg lar det være opp til andre å diskutere. Men å tro at det skal bli fryd og gammen og et velfungerende sted, bare Israel forsvinner, det er det ingen som tror på.
    Har noen her inne sagt at det er fryd og gammen i Palestina og spesielt med Hamas?

Så konklusjonen er....Palestinere kan ikke styre seg selv og må derfor kontrollereres/herskes over?

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Som sagt; rasismen som her utspiller seg fra venner av Israels venner er langt verre enn jeg hadde forestilt meg.
    Forklar hva som er rasistisk med det jeg skrev om islamister? Har du ikke argumenter, er det kanskje mindre pinlig å la være å svare. 😉

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Har noen her inne sagt at det er fryd og gammen i Palestina og spesielt med Hamas?

Så konklusjonen er....Palestinere kan ikke styre seg selv og må derfor kontrollereres/herskes over?
    Nei, jeg bare skrev litt om islam og dens dysfunksjonelle vesen. Nevn noen velfungerende islamistiske demokratier?

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Den verste rasisten i denne tråden er selvsagt han som flere ganger har sagt rett ut at han ønsker død over israelere. Jeg har ikke sett noe lignende hverken fra den ene eller andre siden.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.069
    Sted
    Oslo
    Islamister anser alle andre enn likesinnede som rabiate eller vantro hunder. Også deg og meg. Noe som er fantastisk ironisk, når det kommer fra en dysfunksjonell kultur som hoppet over opplysningstiden, og gjerne hiver homofile ned fra hustak. Derfor vil det neppe bli noe fungerende styre der nede. Uavhengig av hva Israel gjør. De finner alltid noen å krangle med, og gjerne med hverandre. Islam er en ekstremt konfliktsøkende ideologi, noe du ser overalt der den får fotfeste.
    Om du trenger forklaring på hvorfor dette er rasistisk, da er du langt bortenfor enhver realitetsorientering

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Forklar hva som er rasistisk med det jeg skrev om islamister? Har du ikke argumenter, er det kanskje mindre pinlig å la være å svare. 😉
    Finnes ikke noe pinlig i å gå knallhardt ut mot de som støtter en stat som dreper titusener av de de selv okkuperer. Det pinlige her, er at noen faktisk evner å støtte slike massemordere.

Her ligger intet annet enn mørkebrun rasisme bak.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Om du trenger forklaring på hvorfor dette er rasistisk, da er du langt bortenfor enhver realitetsorientering
    Som sagt, ingen motargumenter.
    Jeg ville begynt med eksempler på land der Islam har etablert seg uten konflikter, økt kriminalitet og andre problemer.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Finnes ikke noe pinlig i å gå knallhardt ut mot de som støtter en stat som dreper titusener av de de selv okkuperer. Det pinlige her, er at noen faktisk evner å støtte slike massemordere.

Du gikk ikke hardt ut. Du sa spesifikt at du ønsker folk bombet. Gjentatte ganger vel. Du burde egentlig utestenges fra tråden. Direkte ønske/oppfordring til drap er vel ikke innafor.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.425
    Sted
    Bergen
    Min mening om akkurat det er i post #5.939 https://www.hifisentralen.no/forume...-med-naboene-er-det-mulig.107792/post-4078913

Kortform; hvorfor skal andre land legge seg opp i lands interne anliggender, spesielt gjennom å bombe/ angripe/drepe de man ikke liker/de som man ikke er enig med; altså mye av det israeljødene holder på med.

Og testene over alle tester i nyere tid viser hvordan det vil gå, med forbehold om at noe helt spesielt laaaangt utover det normale skulle inntreffe; Irak, Afghanistan

Og merk, også de resultatene ble angitt på forhånd og så og si alle spådommene slo til

Resultat; milliarder av kroner brukt, land lagt delvis i ruiner og hele folkegrupper som intenst hater vesten

Godt jobba
    Men la ikke det være en grunn for IKKE å prøve igjen

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.069
    Sted
    Oslo
    Jeg ville begynt med eksempler på land der Islam har etablert seg uten konflikter.
    Og poenget ditt er?
    At "kristne" land er uten konflikter?
    Nevn et kristent land der det ikke har vært væpna konflikter og attentater?
    Og nå har du klart akkurat hva du ville, dra andre ned på ditt nedrige debatt nivå!

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96

Argumentet gjerne, og vær gjerne krass, men er det greit om du slutter å tillegge meg utsagn og meninger jeg ikke har framlagt? Jeg tror ikke jeg har sagt ett eneste ord til støtte for Israels strategi i det siste.

ArneM

Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Antall liker
    2.461
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    33
    Den verste rasisten i denne tråden er selvsagt han som flere ganger har sagt rett ut at han ønsker død over israelere. Jeg har ikke sett noe lignende hverken fra den ene eller andre siden.
    Den Israelske siden er ganske friske i uttalelsene sine vedrørende utryddings selv eller :

Forsvarsminister Yoav Gallant erklærer: «Vi slåss mot menneskelige dyr og må handle deretter.» Og han lover: «I Gaza skal vi utradere det ene nabolaget etter det andre.»
    Statsminister Benjamin Netanyahu minner om Bibelens oppfordring til å utrydde Amaleks «menn og kvinner, barn og spedbarn».
    Nissim Vaturi, vise-«speaker» i nasjonalforsamlingen Knesset, mener Israels mål bør være «å utslette Gaza-stripen fra jordens overflate», og tilføyer at «alle er involverte […] vi må gå inn der og drepe, drepe, drepe».
    Finansminister Bezalel Smotrich understreker at «arbeidet må fullføres […] Total ødeleggelse».
    Landbruksminister Avi Dichter taler om å «skape et Gaza-Nakba».
    Lederskapets krigsrop vinner gjenklang i folkedypet, og i sosiale medier svarer soldater: «Drep araberne!» «Brenn deres mødre!» «Raser Gaza!»

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Argumentet gjerne, og vær gjerne krass, men er det greit om du slutter å tillegge meg utsagn og meninger jeg ikke har framlagt? Jeg tror ikke jeg har sagt ett eneste ord til støtte for Israels strategi i det siste.
    Du har vist, nok en gang, hvem du er. Islamfobiker. Tenker jeg setter strek der.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Og poenget ditt er?
    At "kristne" land er uten konflikter?
    Nevn et kristent land der det ikke har vært væpna konflikter og attentater?
    Og nå har du klart akkurat hva du ville, dra andre ned på ditt nedrige debatt nivå!
    Stort sett er dette noe vi i vesten sluttet med for veldig lenge siden. Sekulære samfunn passer dårlig for den type ideologier. Det er nødt til å bli konflikter.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.069
    Sted
    Oslo
    Stort sett er dette noe vi i vesten sluttet med for veldig lenge siden. Sekulære samfunn passer dårlig for den type ideologier. Det er nødt til å bli konflikter.
    Her passer det russiske ordtaket inn:
    Det er dikt og forbanna løgn, og dessuten er det lenge siden

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.077
    Sted
    Liten by
    Nei, jeg bare skrev litt om islam og dens dysfunksjonelle vesen. Nevn noen velfungerende islamistiske demokratier?
    Tunesia og Indonesia er vel relativt velfungerende?
    Jeg er fullstendig enig i det dysfunksjonelle ved Islam, men det er åpenbart at kristendommen ikke er så veldig langt unna i enkelte land.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Du har vist, nok en gang, hvem du er. Islamfobiker. Tenker jeg setter strek der.
    Lurt å sette strek når du ikke evner å komme med ett eneste saklig argument. Du bør også gå stille i dørene hva gjelder å snakke om fobier og rasisme, som den eneste i denne diskusjonen som har ytret ønske om død over andre mennesker.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lurt å sette strek når du ikke evner å komme med ett eneste saklig argument. Du bør også gå stille i dørene hva gjelder å snakke om fobier og rasisme, som den eneste i denne diskusjonen som har ytret ønske om død over andre mennesker.
    Ok.

At Netanyahu får en rakett i hodet eller opp endetarmen, må være det beste bidraget til verdensfreden siden Hitler tok livet sitt.

Så ja; heller Netanyahu enn 42000 palestinere and counting.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.264
    Vet ikke hva din definisjon på veldig lenge siden er men kan jo friske opp hukommelsen litt...Midt i Europa for veldig lenge siden så var det noen som kvittet seg med noen muslimer...

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.069
    Sted
    Oslo
    Vet ikke hva din definisjon på veldig lenge siden er men kan jo friske opp hukommelsen litt...Midt i Europa for veldig lenge siden så var det noen som kvittet seg med noen muslimer...

Og for lenge siden var det en president som ikke ville gå av etter å ha tapt et valg, så han så seg nødt til å be sine Proud Boys om å fight like hell

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96

Godt eksempel på krigsforbrytelser.
    Nå nevnte jeg ikke krig og eskalerende volds konflikter, men selvsagt har vår del av verden også hatt det. Irland med katolikker og protestanter f.eks.
    Jeg siktet mer til konflikter som oppstår ved kultur/religion forskjeller. Kraftig økning i kriminalitet, motsetninger som skaper store utfordringer i skole, trusler og død som følge av mangel på aksept for ytringsfrihet. etc.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.512
    Jeg ville begynt med eksempler på land der Islam har etablert seg uten konflikter, økt kriminalitet og andre problemer.
    Indonesia. Nær 90% muslimer.
    Dessuten siden du trekker fram kriminalitet, er jo de arabiske stater, med sin enorme undertrykkelse, blant de absolutt minst kriminalbelastede stater i verden.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.512
    Godt eksempel på krigsforbrytelser.
    Nå nevnte jeg ikke krig og eskalerende volds konflikter, men selvsagt har vår del av verden også hatt det. Irland med katolikker og protestanter f.eks.
    Jeg siktet mer til konflikter som oppstår ved kultur/religion forskjeller. Kraftig økning i kriminalitet, motsetninger som skaper store utfordringer i skole, trusler og død som følge av ytringsfrihet og mangel på aksept av den etc.
    Srebrenica var vel enda et elendig eksempel på muslimsk bråk, ettersom det var serbere som utførte massakre på muslimer. Lignende terror mot muslimer sees også i Kina og India, for øvrig.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Indonesia. Nær 90% muslimer.
    Dessuten siden du trekker fram kriminalitet, er jo de arabiske stater, med sin enorme undertrykkelse, blant de absolutt minst kriminalbelastede stater i verden.
    Du tuller, ikke sant? Du mener et land som har dødsstraff for blasfemi er et velfungerende land? Islam slo rot der for flere hundre år siden, og det er vel definert som et muslimsk land. Ikke rart de har dødsstraff for bagateller. Nevn heller et opplyst, sekulært og sivilisert land hvor islam har kommet til i moderne tid, uten å skape store utfordringer.

Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.069
    Sted
    Oslo
    Du tuller, ikke sant? Du mener et land som har dødsstraff for blasfemi er et velfungerende land? Nevn heller et opplyst, sekulært og sivilisert land hvor islam har kommet til i moderne tid, uten å skape store utfordringer.
    For å bevege meg på ditt saklighets nivå:
    Nevn ett jødisk land som ikke er i krig med sine naboer.
    Nevn ett jødisk land som ikke er en okkupantmakt

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.077
    Sted
    Liten by
    @Polka: Det var vel ingen som påsto at landene var uten feil. Bare at de var relativt velfungerende. USA har fremdeles dødsstraff og sender uskyldige inn i døden.
    Poenget er vel at religion i sin helhet er med på å gjøre ting enda vanskeligere enn de trenger å være! Og da teller vi definitivt med jøde- og kristen-dommen!

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    @Polka: Det var vel ingen som påsto at landene var uten feil. Bare at de var relativt velfungerende. USA har fremdeles dødsstraff og sender uskyldige inn i døden.
    Poenget er vel at religion i sin helhet er med på å gjøre ting enda vanskeligere enn de trenger å være! Og da teller vi definitivt med jøde- og kristen-dommen!
    Litt morsomt at han nevnte et land til min favør i diskusjonen. Indonesia har ingen ytringsfrihet, ikke organisasjonsfrihet og har dødsstraff for bagateller som vi ikke anser som en forbrytelse en gang. En av provinsene i landet har også Sharia lover.

Eksempel på problemer når Islam slår rot er f.eks. at rundt 70% av innsatte i franske fengsler er muslimer. Vi har mye av det samme her hjemme. Svensker og polakker og en drøss andre nasjonaliteter trekker, stort sett, lasset i samme retning som oss, mens andre er kraftig overrepresentert på de gale søylene.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I føljetongen rasisme; på min hjemplass klarte kulturhuset det kunststykket å selge biletter til halv pris, KUN for ukrainske flyktninger. Kultursjefen blir heldigvis offentlig lynsjet.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    4.810
    Sted
    Sunnmøre
    Eksempel på problemer når Islam slår rot er f.eks. at rundt 70% av innsatte i franske fengsler er muslimer.
    Eg har litt problem med å sjå korleis det heng saman med kriminalitet under eit muslimsk styre, med mindre du meiner at islam gjer folk kriminelle på individuelt grunnlag.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.069
    Sted
    Oslo
    Litt morsomt at han nevnte et land til min favør i diskusjonen. Indonesia har ingen ytringsfrihet, ikke organisasjonsfrihet og har dødsstraff for bagateller som vi ikke anser som en forbrytelse en gang. En av provinsene i landet har også Sharia lover.

Eksempel på problemer når Islam slår rot er f.eks. at rundt 70% av innsatte i franske fengsler er muslimer. Vi har mye av det samme her hjemme. Svensker og polakker og en drøss andre nasjonaliteter trekker, stort sett, lasset i samme retning som oss, mens andre er kraftig overrepresentert på de gale søylene.
    Marokko er da et ganske velfungerende land?
    Og Bosnia, så sant ikke dine trosfeller fra Serbia lager krøll.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.707
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det noe styggvakkert over det at rasister utfolder seg, blamerer seg, viser sitt sanne, brune ansikt. Mens de innbiller seg at de er moralsk overopphøyet. Til spy av, selvsagt, men det er samtidig greit å la det utspille seg i åpent lende.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Marokko er da et ganske velfungerende land?
    Og Bosnia, så sant ikke dine trosfeller fra Serbia lager krøll.
    Tja. Kritikk av islam, monarkiet, regjeringens posisjon angående territorium er kriminelt. Altså har de ikke reell ytringsfrihet. Ingen muslimske land har vel det.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.159
    Torget vurderinger
    96
    Det noe styggvakkert over det at rasister utfolder seg, blamerer seg, viser sitt sanne, brune ansikt. Mens de innbiller seg at de er moralsk overopphøyet. Til spy av, selvsagt, men det er samtidig greit å la det utspille seg i åpent lende.
    Jeg skal prøve å svare seriøst. Først, ser du forskjell på Islamister og muslimer? Sistnevnte som gruppe har jeg ikke snakket direkte nedsettende om, men jeg har referert til faktiske data og reelle omstendigheter, og den påvirkning islam har på en del av de som fødes inn i denne ideologien. Individene i seg selv har jeg ikke sagt noe om, og har jeg det så vis meg det så retter jeg det opp. Selv Abid Raja ser de samme problemene, og han er jo muslim.
    Religions er det lov å ha sterke meninger om mener jeg. Du er vel ikke den eneste som har rett til å bruke kraftig skyts i argumenteringen?
    Og jeg tror ikke at jeg er moralsk opphøyet, jeg har gjort ting i livet jeg ikke er stolt av. Å være sterkt kritisk til en religion/ideologi og hva den gjør med folk er ikke rasisme.

Skal du svare, kan du prøve å være saklig, ellers er det jo liten vits? Karakteristikker er meningsløst på bakgrunn av en diskusjon på nett.

En retting: jeg skrev dysfunksjonell kultur lengre opp. Jeg burde skrevet dysfunksjonell gruppe, altså ekstreme muslimer/islamister som tyr til tyranni, terror og diktaturer. Alle muslimer er selvsagt ikke islamister, men jeg mener bestemt at de blir uheldig påvirket av en religion som henger langt etter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn