Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Bergen
    Si meg, er du ikke glad for at det totalitære regime i Iran står for fall?
    Tenk nøye og la oss se. Det er en god grunn til at amerikanerne ikke har tatt den helt ut i Iran.
    Djevelens dilemma; hvem kommer i stedet? En god gammeldags demokrat kanskje?

Leser akkurat boka om Syria, C Hellestveit 2017.
    Relativt tung fordi det er et myriader av ulike religiøse gruppering som holder på på tverrs av alle landegrensene i MØ.
    Og med religiøse så er det ikke de som går på søndagsskole og møter til midnattsmesse.
    Legge til gammel historikk, lutfattig folk og da blir spørsmålet; dersom vi går inn, hvor mange må vi slakte før vi får ordning og reda?

Men så kom erkeengelen Gabriel ned til det forjettede land 7 okt 2023 og han hadde med seg sin KI.
    Så det ordner seg nok når hele folkegrupperinger er slaktet ned.
    Først av IS
    Deretter IJ

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.778
    Sted
    Holmestrand
    Det er bare helt fantastisk!
    Og hele verden lar det skje.

La ut et bilde på Facebook av ei ribbe før jul.
    Fikk over 150 likes i løpet av noen få minuter.
    (fikk korreksjon fra stabssjefen....)

Lagt ut flere poster med innhold om Gaza som ligner på den du postet.
    Får 2-3 likes i løpet av noen uker...

Jeg har snaut 600 "venner" på Facebook.

Mange av de tåler tydeligvis så inderlig vel den urett som ikke rammer dem selv.

Kanskje på tide å bytte ut en del av dem?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.173
    Sted
    Liten by
    Jeg tror man blir mettet og desillusjonert av slike nyheter.
    Og jeg tror de fleste tenker at dette kan de ikke gjøre noe med.
    Så det er på en måte forståelig...

PederP

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    22.246
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    4
    Det er bare helt fantastisk!
    Og hele verden lar det skje.

La ut et bilde på Facebook av ei ribbe før jul.
    Fikk over 150 likes i løpet av noen få minuter.
    (fikk korreksjon fra stabssjefen....)

Lagt ut flere poster med innhold om Gaza som ligner på den du postet.
    Får 2-3 likes i løpet av noen uker...

Jeg har snaut 600 "venner" på Facebook.

Mange av de tåler tydeligvis så inderlig vel den urett som ikke rammer dem selv.

Kanskje på tide å bytte ut en del av dem?
    Eg har dei same erfaringane med postingar på FB. Det er heilt klart at folk ikkje vil høyre eller sjå vonde saker og ting.

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    274
    45 pasienter evakuert fra Gaza, sier helsemyndighetene

De 45 personene forlot det europeiske sykehuset i den sørlige byen Khan Younis tidlig tirsdag, og reiste via Kerem Shalom-grenseovergangen inn til Israel. De skal behandles i De forente arabiske emirater.

Pasientene ble ledsaget av over 100 pårørende, ifølge sykehuset.

Helsemyndighetene i Gaza sier at flere tusen palestinere i Gaza trenger helsehjelp i utlandet. Israel har kontrollert alle inn- og utreisemuligheter i Gaza siden de erobret den sørlige byen Rafah i mai.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.778
    Sted
    Holmestrand
    For dere som fortsatt tror på Israels prosjekt.
    Les forsvarssjefens synspunkter på saken.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.778
    Sted
    Holmestrand
    Israel produserer fiender i tusentall, for ikke si millioner.
    Samtidig så lager de et massivt internt problem, tidligere soldater med PTSD.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.538
    Sted
    Endor
    De støtter IDF.
    Jeg kjøper ikke israelske poteter,
    og hører ikke på Infected Mushroom.
    ok, takk for den .....
    - Roger Waters er for meg allerede på "blacklist" på grunn av sin støtte til ruzzland (slik jeg oppfatter det)
    - Infected Mushroom må inn på samme liste
    - Morel hifi er jo der også

Det er jo helt vanvittig, alt nå, også hva idf gjør i Syria, den nye ledelsen har vel aldri truet israel :unsure:

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.778
    Sted
    Holmestrand
    ok, takk for den .....
    - Roger Waters er for meg allerede på "blacklist" på grunn av sin støtte til ruzzland (slik jeg oppfatter det)
    - Infected Mushroom må inn på samme liste
    - Morel hifi er jo der også

Det er jo helt vanvittig, alt nå, også hva idf gjør i Syria, den nye ledelsen har vel aldri truet israel :unsure:
    Jeg menter ikke dømme deg på noe vis.
    Verdens har større problemer enn hva du og jeg hører på,
    jeg bare delte mitt syn på saken.
    Boikott må gjøres på nasjonalt nivå hvis det skal utgjøre en forskjell.
    Og det skjer tydeligvis ikke.

Did sanctions help end apartheid?

The imposition of international sanctions on the country began economic pressure that saw the unravelling of apartheid.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Bergen
    Varsellysene har jo blinket lenge i Israel som et samfunn som avler vold. Bare tenk når alle soldatene forhåpentligvis kan vende tilbake til sine hjem. Mengden av soldater med krigstraumer som skal inn i «normal» samfunnet er stort. Deres problemer blir fort tatt opp i samfunnet på alle måter.
    Kanskje er det nå slik, også pre 7 okt 23, at Israels måte å løse sine indre demoniske problem er å sende soldatene ut på en kill mission i håp om at det hjelper å blåse ut.. men det er rimelig voodoo aktig..

Sist redigert:

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.304
    Sted
    Oslo

The imposition of international sanctions on the country began economic pressure that saw the unravelling of apartheid.
    Mine små handlinger hjelper neppe en dritt, men jeg kjøper ikke israelske varer.
    Min lokale kjøpmann er jøde, en hyggelig mann som ser på i horror hva hans trosfeller driver med i Israel/Gaza/Vestbredden/Libanon/Syria
    Burde være unødvendig å si, men jøder per se står ikke til rette for Netanyahu slik muslimer ikke står til rette for Al-quaida

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Bergen
    Absolutt helt enig
    Men produkter fra Israel er vanskelig å unngå. De har mye teknologi som inngår i mye av de produktene vi bruker f.eks. mobil tlf, pc, messing, algorimer…

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.593
    Varsellysene har jo blinket lenger i Israel som et samfunn som avler vold. Bare tenk når alle soldatene forhåpentligvis kan vende tilbake til sine hjem. Mengden av soldater med krigstraumer som skal inn i «normal» samfunnet er stort. Deres problemer blir fort tatt opp i samfunnet på alle måter.
    Kanskje er det nå slik, også pre 7 okt 23, at Israels måte å løse sine indre demoniske problem er å sende soldatene ut på en kill mission i håp om at det hjelper å blåse ut.. men det er rimelig voodoo aktiv..
    Blir slik når de tilber en gud de må frykte og en gud som dreper deres fiender for fote

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    274
    Dette er vel helt etter sionistenes ønsker.

Gazas befolkning har krympet med 6 prosent, ifølge statistikk

Befolkningen på Gazastripen har siden krigen startet, krympet med rundt 6 prosent, fastslår Det palestinske statistikkbyrået (PCBS).

Rundt 100.000 innbyggere har forlatt Det palestinske området, mens over 55.000 antas å ha dødd.

Det betyr at innbyggertallet i Gaza har sunket til rundt 2,1 millioner i løpet av den snart 15 måneder lange krigen. Av disse er over én million – eller 47 prosent –
    under 18 år, ifølge norskstøttede PCBS.

I en oppsummering ved årets slutt skriver byråets direktør Ola Awad at den israelske krigføringen har vært brutal, og at alle former for liv er blitt angrepet.

– Hele nabolag er blitt historie, og hele familier er utslettet fra folkeregisteret, skriver han og peker på at til tross for de katastrofale ødeleggelsene så fortsetter angrepene.

– Det er katastrofale menneskelige og materielle tap. Likevel fortsetter de aggressive, brutale israelske angrepene.

Statistikksjefen viser til at den israelske okkupasjonsmakten også har fortsatt angrepene på Vestbredden, der 835 innbyggere er drept og 6450 er såret etter å ha blitt angrepet av soldater og bosettere.

Samtidig er rundt 45.500 mennesker drept på Gazastripen, hvorav 17.581 er barn og 12.048 kvinner, ifølge tallene fra palestinske helsemyndigheter.

(NTB)

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.778
    Sted
    Holmestrand
    Går all ind for Israel.
    Ser ut som de trenger all støtte dekan få:
    «I en oppsummering ved årets slutt skriver byråets direktør Ola Awad at den israelske krigføringen har vært brutal, og at alle former for liv er blitt angrepet.

– Hele nabolag er blitt historie, og hele familier er utslettet fra folkeregisteret, skriver han og peker på at til tross for de katastrofale ødeleggelsene så fortsetter angrepene.

– Det er katastrofale menneskelige og materielle tap. Likevel fortsetter de aggressive, brutale israelske angrepene.

Statistikksjefen viser til at den israelske okkupasjonsmakten også har fortsatt angrepene på Vestbredden, der 835 innbyggere er drept og 6450 er såret etter å ha blitt angrepet av soldater og bosettere.

Samtidig er rundt 45.500 mennesker drept på Gazastripen, hvorav 17.581 er barn og 12.048 kvinner, ifølge tallene fra palestinske helsemyndigheter.»

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    274
    Palestinsk nyhetsbyrå: 11 drept i israelsk angrep i Gaza

Angrepet traff midlertidige telt som huser fordrevne personer i den humanitære sonen i Al-Mawasi, melder Wafa.

Informasjonen er ikke uavhengig bekreftet. Det israelske militæret har sagt at de skal undersøke saken.

Det israelske militæret har gjentatte ganger angrepet den humanitære sonen i Al-Mawasi tidligere, og påstått at målene har vært kommandosentraler tilhørende Hamas.

Wafa melder også at flere andre mennesker er drept i angrep på ulike steder på Gazastripen torsdag.

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.538
    Sted
    Endor

Alle kan gjøre en forskjell.... også du

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn