Ja så står ett eller to høyttalersett på lyttelisten , med mulig handel....
Det paret jeg har mest lyst på er ett par strøkene an-e med HE elementer.
Er disse så fine og låter slik eiern sier , skal det nok mye til før jeg ikke tar med de hjem....men må både se-og høre før kjøp.
DE passer rommet veldig bra det vet jeg , for jeg har hatt slike før her.
Den store forskellen på disse og forrige paret er følsomheten....det er 98 db mot 93 db tidligere , en annen faktor i dynamikkens tjeneste er at effekten økes fra 3watt på de forrige 93db , opp til 10 watt på nåværende 98db , det han bli veldig bra.
Stativer konstrueres selv , men kopierer de originale stativene , men jeg ønsker meg en helsveiset konstruksjon med hull i topplaten slik at beina kan sandfylles , i tillegg ønsker jeg å bruke soundcarespikes , da blir det såpass mye4 endringer på de originale at jeg lager de like raskt selv fra bunnen av....rør og plater finnes på jobb , så det blir en kveld på verkstedet om ht bringes i hus...
Dersom dette nå ikke skulle bli noe av , har jeg ett sett med rf fra klipsch på hånden....MEN...jeg likte nå engang de an-e som jeg hadde , så kan dere spørre hvorfor i alle dager selge de ? Tja , det var en sak mellom meg og selger som var veltemperert , jeg kjøpte en vare som skulle være iorden , det var skade på opphenget på den ene woofern , når jeg da måtte bytte woofere og ta kostnaden selv , samt det værste av alt , innspillingstiden , så valgte jeg på det tidspungtet å selge.....de lever i beste velgående hos shaunv....mn jeg opplyste selvsagt om skaden , FØR jeg solgte de.... 8)
Dette blir valgets kval....men jeg MÅ ha høyttalere før høstmørket inntreffer , kanskje safer jeg med an-e som jeg vet leverer....kanskje ikke....kommer an på om de er i så fin stand som eiern påstår.....i morra finner jeg det ut....skal bli gøy....
hi-fi hilsen fra Dvale-Espen