Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    C. Alshus skrev:
    Pausen var jaggu ikke lang...

Eller er det fordi sommern er full av vann?
    Ikke flere sommerfugler å fange ;D

Velkommen tilbake Espen.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Forberedelser Ahlshus,.,,,,det må til , nå er nye høyttalere inne , i første omgang bare il test , har sjekka pris på noen jævig tunge beist av noen høyttalere i dag prisen var grei med vekta var det værre med , får ringe ett kranfirma i morra å høre hvor mye de skal ha for å løfte 2 kolli opp til meg .

To riaaer er på plass , som tidligere skrevet , begge har jeg lenge hattt sinnsykt lyst på , og nå er de her , Herron & Cary på linje.....skal bli sabla artig å teste begge i en lengere periode der den ene sannsynligvis selges til slutt. Hvis jeg klarer å bestemme meg da , det er ytterst stoore forskjeller på disse to , begge er sinnsykt bra...

Mvh Espen

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Velkommen tilbake til HFS, Espen!
    Ta ein kikk innom tråden min, det har skjedd saker og ting siden du var på besøk i Trondheimsveien!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvilke høyttalere har du til test, ssm?
    og hvilke høyttalere trenger du heisekran til?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Og naboen sprudlet av glede og forventning når han så beistene dinglet i heisekrana ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    Og naboen sprudlet av glede og forventning når han så beistene dinglet i heisekrana ;D
    ;D ;D ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kaller du det derre greiene der kran?

DETTE er en kran.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvis du bor nær fjorden kan det kanskje duge med en sånn en, ssm.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    WLM ene er vel det paret som er vsvært greit å bære opp i 4.

Vi får se , har jævlig lyst på noen beist igjen , men det passer selvfølgelig ikke stua med så store ht , men det er jo lov å ha lyst , når man både har lyst og råd , og det egentlig bare står på ett kranfirma...så hvorfor ikke ;D ;D

Men vi får se hva det blir til , OTO SE er innkjøpt , spillt bittelitt lavt med oto og La scala fra wlm nå , det låter greit på lavt volum , ht har stått en stund og får gå seg til litt , OTO er heller ikke brukt i det siste , altså for tidlig med noe konkret....det eneste som er sikkert , jeg er kritisk til innkjøp av høyttalre denne gangen , jeg skal like det jeg hører , det skal også være tilstreklig lettdrevent til at jeg kan konvertere til 300b (8 watt) på sikt.Dersom det blir håpløst utenfor triodeverdenen,.'

Følg med , her vil det skje en del , og når anlegget spiller skal riaashot-out opp i dagen , dette blir uhyre spennede , hvem drar det lengste strået , cary ph-302 eller Herron VTPH-1Plus....begge i toppklassen blandt riaaer under 35k

Jeg kan røpe at det er stooooor forskjell på disse , men vil ikke konkludere med noe , matching er her som alle andre parametere viktig.

Jeg trenger ikke prøve andre riaaer enn disse to , og har jo prøvd asr exclusive som er knallbra...en av riaaene blir værende her , svært svært lenge.

DEt er riaa i AN OTO også , den tar jeg nok rørene ut av , to-rørs riaaen til an har jeg hørt før ved to anledninger , sikkert helt ok , men rekker nok ikke mine to andre så langt opp , til prisen er dette en fin riaa...på sikt kan den testes selvsagt,.

Får finne nummeret til TO BUll kranservice nå.....fordelen med så heavy stuff er selvsagt at det endelig blir slutt på byttingen.... ;D ;D

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    hvis du bor nær fjorden kan det kanskje duge med en sånn en, ssm.

det skulle rekke akkurat Gago.....

mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Blokk i Rælingen MELLOM LIllestrøm og Enebakk....så ikke så langt unna,.

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    fordelen med så heavy stuff er selvsagt at det endelig blir slutt på byttingen.... ;D ;D

Mvh Espen

ikke dumt tenkt.
    polakkene som bar ned mezzoene mine pådro seg varig men og måtte sendes hjem uten trygd fra den norske stat, og jeg har ingen planer om å bære høyttalerne opp igjen med det første.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    ssm skrev:
    fordelen med så heavy stuff er selvsagt at det endelig blir slutt på byttingen.... ;D ;D

Mvh Espen

ikke dumt tenkt.
    polakkene som bar ned mezzoene mine pådro seg varig men og måtte sendes hjem uten trygd fra den norske stat, og jeg har ingen planer om å bære høyttalerne opp igjen med det første.

Smart ikkesant , nå får jeg dratt på ott med wlm/OTO , spiller slett ikke værst...Dt er nok strømforsyningsdelen i denne ampen som trenger litt speed....speed finnes , det er Borderpatrol det...bra i bunnen , til og med med kald amp.....

men igjen , på superlave volumer virker det som litt gardin....men vi får gi det en sjanse , dety er i allefall power nok.

Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da spiller det her .

WLM La scala.....Høyttalere
    Audionote OTO siste versjon
    Micromega cd stage 3
    Vinylriggen med to riaa er....

cary ph-302 / Herron vtph-1plus

diverse hyssing imellom----

Hva skal jeg si ,. det er bare å kose seg , spiller veldig fint , selv på cd , ikke snurra mest vinyl i dag , trenger en real støvtørk , pollenstøvet liggetr fortsatt på ssm en ,.....men her er det noe jeg vil gå videre med , jeg står igjen med to høyttalere jeg vil vurdere...det blir disse fra WLM ( NYE)

og ett par AN/E med originale stativer...

Jeg tror an/e spiller med litt mindre gardin på superlave kveldsvolumer enn WLM , men er ikke så skråsikker på om an/e s presisjoner er like gode/bedre.

Living voice har vært snakket varmt om , og disse kunne jeg tenke meg , men mht ev mulighet til tilbakegang til 300B/8watt vil det ikke være fornuftig å velge disse....i denne runden vil jeg være noe mere kritisk og strategisk med innkjøpene , og håper det vil gi meg mere ro , og la greiene stå lengere å spille.

.....i tillegg til disse to høyttalerne , er jo selvfølgelig mobilkran-kjempene aktuelle.

Mvh Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tror nok du trenger mer enn 8 watt på an/e, i alle fall gjorde jeg det.

noen bilder?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Det er 10 watt med OTO , ikke glem at jeg skal bruke annen strømforsyning enn den som sitter i....

AN/e som jeg ev skal ha er 98 db HE versjon og ikke standard Gago , dessuten har du 6 ganger større stue enn meg.

Jeg drev an/e standard versjon med Vindicator , og det spillte høyt det og , men dog med laber dynamikk , det hørtes godtpå litt hurtig musikk.

8/10 Watt er mere enn nok på an/e , forutsatt at strømforyninga er i eget kabinett og veier over 10kg.'

Espen

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    oto + bp psu duger nok i lange baner på an/e.

siktet mer til det du skrev over her:
    "Living voice har vært snakket varmt om , og disse kunne jeg tenke meg , men mht ev mulighet til tilbakegang til 300B/8watt vil det ikke være fornuftig å velge disse"

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    se der ja , en misforståelse der , sorry....

Ja det er årsaken jeg at jeg ikke kjøper LV denne gangen , de trenger mere kutt og jeg vil holde retrett til 300b 8 watt godt mulig.

OTO er slett ingen dum sak , ikke av det dyreste , men spiller musikk.

i første omgang nå , blir det å finne ett par samarbeidspartnere til OTO som spiller klangfullt å fint , det kan bli an7E---an/J eller WLMs kreasjoner , som slett ikke er noen dårlig høyttaler , de spiller flott med bare 10 watt også.

Når det gjelder bp psu , er min solgt , til en kompis med mulighet for tilbakekjøp en gang senere for samme pris. Jeg har egentlig tenkt til å bestille en ny en , av siste store versjon , dersom han velger å beholde den-

Jeg hørte KIT1 an og med/uten BP psu....det er nok den beste enkeltstående oppgradering jeg noensinne har hørt innen hi-fi på a-b test noen sinne.....

vanvittige forskjeller ,rett og slett.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:

noen bilder?
    ser ut som du skrev an/e trenger mere enn 10watt , det var kanskje en trykkleif det ,.....skulle sikkert være LV....

Jeg har ikke hørt LV , men snakket med Fallen_a , det er ingen tvil om at han , som har byttet så mye , er superfornøyd , go dere andre med LV , Hagto ellef og Gago prater alle varmt om LV , så er det noe i det , sikkert dritbra , men i grenseland på 8w 300b , ergo vil jeg ha muligheter til å velge 8w 300b uten å bytte ht neste gang...

jeg vil ikke ha 16 watt paralell-300b pga at jeg da skal bruke WE rør , disse er for dyre å kjøre i P kobling....

Espen

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kos og nyt! - you deserve!
    Ikveld flyttet jeg VTL'en én etasje ned, varmet den godt opp mens dp'en har sørget for effekten sålenge. Nå spilles det på VTL i triode ...hmmm det er kos og nyt det også.
    Jeg synes også at du kunne dele ut noen bilder og historier om "delebilden" din også i tillegg til VLM'er og "OTTO" ;)
    -Er det flere som vil se den engelske knastedekk-limoen til ssm?

Vi sees
    Mvh
    Jan P.

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    ssm skrev:
    Jeg hørte KIT1 an og med/uten BP psu....det er nok den beste enkeltstående oppgradering jeg noensinne har hørt innen hi-fi på a-b test noen sinne.....

vanvittige forskjeller ,rett og slett.

Mvh Espen
    .....og den kobla du ikke opp på Vindicator......shame on you!
    Noe og lære....det er aldri for sent. ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    Gago skrev:

noen bilder?
    ser ut som du skrev an/e trenger mere enn 10watt , det var kanskje en trykkleif det ,.....skulle sikkert være LV....

neida, jeg mente det jeg skrev.

siden du sier at du utelukker lv fordi du vil ha muligheten til å gå til 300b/8w på et senere tidspunkt, så lurer jeg på om du ikke bør utelukke an/e av samme årsak.
    hos meg trengte an/e mer enn 8 watt.

men siden du skal ha high-utgaven av an/e (98db), så kan det duge med 8 watt.

anyhow, an/e (særlig de jeg hørte hos lars erik upgrade) er supre høyttalere.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.851
    Torget vurderinger
    27
    Jeg skjønner resonnementet rundt Living Voice og ønsket om å kunne gå tilbake til 300B single ended, men jeg er ikke sikker på om jeg synes det er en klok beslutning.
    Selv hadde jeg valgt den høyttaleren jeg hadde mest tro på og som matchet rom og preferanser best, deretter gjort det jeg kunne for å optimalisere dens arbeidsbetingelser. Dersom det er prisen av to sett WE 300B som bekymrer deg så blir vel det småpenger i den store sammenheng?

Moro å høre om dine erfaringer med WLM.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Enig med Fosses resonnement her!!
    Nå har jeg jo predikert for LV siden jeg fikk de i hus selv, men det er jo ikke tvil om at AN/E er gode saker det også.
    Det er uansett dine ører og dine prioriteringer som gjør seg gjeldende. Jeg vil nok allikevel anta at rådene som kommer er i beste mening.
    Men etter alle de bytter du har gjort den siste tiden, så føler jeg du skylder deg selv å låne øret til LV som høyttaler, og så heller bekymre deg om forsterkeriet etterpå.
    Målet var vel å få tak i noe som blir stående i lang tid...... var det ikke? ;)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Målet er å få den lyden jeg ønsker , uten å svi av nevneverdig mere penger enn det som allerede er sylta ned , og nå frigjort i form av salg.

Lyden jeg egentlig ønsker er hurtig , fyldig og detaljert....ikke alle høyttalere klarer dette , LV er sikkert knakenes gode greier , for all del -

Egentlig rart at ikke de som ligger ute , og som det er redusert pris på også , blir solgt....Hvis de er så himla bra ,hvorfor selges de ikke...???

Ja jeg kunne valgt høyttalere og amp , eller dvs det gjorde jeg , hadde bestemmt meg for noen rf- fra klipsch , som var tiltenkt å kjøpe nye , kjøpte forsterkern etter dette , nå i ettertid tviler jeg litt , ikke det at ikke rf låter greit , men jeg tror , i allefall jeg kommer til å savne oppløsning i disse.

Derfor ser jeg nå på ett par andre muligheter for ht som kan spille sammen med ampen , som ble kjøpt inn for å erstatte Vindicator og preampen., i allefall ett sted å starte.

WLM er fine saker det , spiller slett ikke værst , kanskje litt lyst oppover men med veldig bra trøkk i bassen , og veldig bra på oppløsning. , fleksibel tilpasning på bassporten er jo ett kjempepluss med disse La scala.

Litt fiklete med inn/ut av ringer under , men det går med litt trening.

kjempefinish mht at dette er entry model gulvstående om jeg har forstått det rett.

Jeg er veldig gla i flere typer rør , el34 el84 6c33c og 300b , ergo som SE amper vil disse rørene aldri greie veldig mye effekt ut , derfor vil jeg ha høyttaler som både spiller fyldig og oppløst , og med bra klang , samtidig som jeg vil ha mulighet til å bytte effekt/integrert til en av disse andre omlysten byr seg , uten å bytte det neste høyttalerpar , forutsatt at en av de øvrige spiller bedre enn dagens el 84.

LV har jeg tenkt mye på , de spiller sikkert himmelsk som dere sier , men skal man ha 300b på dem bør det vel være paralell , det er felre årsaker til at jeg ikke vil ha paralell , bla a rørkostnaden over tid , 14 tusen for 4 rør er dyrt nok , som du sier Fosse , ikke mye i det store og hele , men her er det viktig å påpeke at dette er ikke en engangskost , men driftskostnader....

Hvis jeg skal ha 300b skal jeg uansett bruke WE rør , klart jeg kunne ta til takke med 4 shuguang...men det vil jeg ikke...

Men ja , egentlig passer an/e veldig fint både til min musikk og mitt rom , de er ikke for store , og de klinger flott , den dynamikk-manglen jeg hadde med Vindicator på an/e tror jeg skyldes kombo last/effekt...men det er forskjell på 8-10 watt og 3 watt.

TRo meg det spillte høyt nok med 3 watt , her ...men somsagt kunne hatt noe mere dynamikk-.

Nå får dere ha meg unnskyldt , jeg skal høre litt musikk på WLM i kveld.

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Som du etterlyser Jan.....Her er doningen ,(knastedekk-limoen) som Grumpy kaller den ,.,,,,det ble en kjøretur i finværet i dag , 5-6mil ...

så litt lytting på WLM la scala og OTO etterpå-.... ;D

Mvh Espen

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hva slags rør har du under panseret på denne?
    -Må bare si at jeg er mektig imponert over hva du har fått ut av den "posen med bildeler" som du hentet for noen få måneder siden.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er wlm "just the right thing", ssm?

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    er wlm "just the right thing", ssm?
    TJa ,bra på enkelte ting , dårligere på andre , jeg må jobbe litt med stemmegjengivelsen i for av noe voodoo-kabling...men kanskje ?

vi får se , jeg holder alle mulighetene åpne , jeg er utrolig imponert hvordan oppøsning disse høyttalerne får seg til å spille , med OTO SE . ikke mye mangler ift AG horna , akkuratt på oppløsningen....

Men somsagt , jeg skal vurdere litt til....an/e er en sterk kandidat også.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy......det må vel bli raka rør , singel-ended med ei potte...

Blien ble bra den , nå gjensår det å lande neste bil-rosjekt , og det blir spennede å se om jeg får sving på 1952 modellen jeg har kjøpt , skal bli fint med en Søndagsbil med canvas-tak til å brette av , satser på flere finværsdager i 2010 :eek:

Dette er jo en 1974 modell , kort versjon serie III 88" som den heter , reg for 5 stk...i tillegg har jeg takgrind som skal påmonteres i helgen igjen . Kjekt å pakke på , men vrient å løfte tunge høyttalere opp/ned...

Bilen har vært avbrekket mitt for å få hi-fi litt på avstand etter 3 intense år , de to siste dagene har jeg nytet musikken , på nyinnkjøpt/ og lånt utstyr sammen. Høyttalere skal kjøpes inn , men intet valg er foretatt. Jeg har veldig lyst på an/e igjen , tror at dette vil gi meg optimal klang og nok Power , blir det for lite strøm , benytter jeg BP strømforsyning av siste sort...skulle holde veldig lenge....

Mvh Espen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn