Ixos`s sin lyttestue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Grumpy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Antall liker
    17.485
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Dos sommer ssm :) blir spennende å lese om hvilke høytalere og forsterker som ankommer heimen
    ...inntil så finner sted 65finger, så vil Espen bli å se ute på den grønne RomeriksEngen med hodet og horn plassert innenfor sine Stax for å finne ut hvilke fugler som synger vakrest i hele verden. Det blir hans referanseanlegg til høsten skal vi tro Snåsamannen:

God sommer til deg også 65f.

Mvh
    Jan P.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , liv i tråden ser jeg , jeg kan røbe at høyttalere er blinket ut og "BESTILLT" en reserveløsning , og skal funke en tid , jeg har en ht som skal på lån , en WLM , har egentlig tru på denne , men jeg har ikke fått ut fingern å henta denne enda.

styra litt med ett jobbytte , avvikling og oppstartsfase , bilbygging og ferie , men hi-fi må det bli,.

snell/cary spiller det , men ikke som jeg vil desverre , ikke denne gangen heller ,

Nå angrer jeg LITT for at jeg solgte an-høyttalerne , men bare litt.....

det blir lyd i aug-sept.....store spm er forsterker , hva jeg gjør her , enten selges preamp og går over til integrert , eller så må jeg ha ny poweramp....

frister med en god integrert.....kan godt leve happy med det jeg.....

Sommerhilsen fra SSM

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Kjekt å høyre fra deg, ssm! Kva Sneller erre' som speller? :p

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Hei Espen !
    Godt å høre at lyset er slått på i tunellen :D

Hva er det du ikke er fornøyd med når det gjelder B Minorene ? Dette er høyttalere jeg har vært på utkikk etter på bruktmarkedet de siste 3 årene men aldri har greid å få kloene i. Det skal her nevnes at jeg ikke har hørt de på nærmere 10 år, så det kan jo være at tidens tann har gitt et litt glorifisert bilde av de. Nettopp derfor hadde det vært kjekt med inntrykk fra en som lever med de nå.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    E spiller fint , men de er ikke kjappe nok for meg , det er det forresten ikke mange høyttalere som er.g vil ha skyvet i mellombassen og smekket når stikka treffer skarptromma , så man kan skvette av mindre, ;)

høyttalerne vurderes solgt for 12k ca( må sjekke pris med eiern , ) de er følgelig strøkene og i flott trefinish.

følger med noen spesielle puter under også.

Leiligheten er liten , og i betong , jeg skal bo her i tillegg til musikken , slik at jeg kan ikke bygge om med studioplater og alskens remedier.....rett og slett.

rf-82 passer meg ypperlig , de leverer i rommet og koster ikke skjorta , jeg var happy med disse før jeg begynte å sjonglere med høyttalere rett og slett . kan hende jeg ender der iejgn , rett og slett for å ende ett sted....

har liksom ikke lyst på noe annet......forresten ag unonano frister litt , men neppe mere futt i bassen der... 8)

ESpen

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hei Espen. :)

Flott at du er med framleis...... ;D
    Har vel nevnt det før........skaff deg RF-3mkII, RF-5 (helst 8)) eller RF-82, som du kjenner, og bygg deg opp igjen.
    Og selge pre-amp vil i mine ører være et stort feilsteg. ;)
    Med et sett av ett av de nevnte ht og pre bør du være godt på vei til god lyd..........kilde har du jo, så for meg ser de ut som du må lete etter en aksebtabel power-amp. Her er seff mulighetene mange, men bruk tid. Det finnes gode klasse A trans-amper og seff en haug div. rør-amper av forskjellige konfigurasjoner. Bare prøv med tålmodighet.......da er det verken ht, kilde eller pre som setter grenser. ;)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Helt klart Espen, kjøp deg et par RF-5, ingen vei tilbake da. :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da ligger M3 på børsen , den selges kun om en akseptabel pris oppnås rundt prisant.

Jeg går for en integrert forsterker og ett par klipsch rf til å begynne med , tipper på at høyttalerne kanskje skal få bryne seg om andre hjemlånte ht etterhvert , det er viktig å innse at betingrommet har sine begrensninger , jeg skal ha ett oppsett som låter helt greit til en grei penge , men overdim på vinylriggen , og grei dac/cd kilde....

dac blir trolig en abrahamsen ,til pc bruk , jeg vurderer å ta innbytte på en fin cd spiller med analog spillestil dersom det dukker opp en mulighet , men det må være no å eie som spiller bra....Jeg MÅ ikke selge denne preen , men oppnår jeg ikke akseptabel pris settes den i skapet i sin eske , der står den godt i tilfelle.

Mere om integrert/ht kommer.....

jeg kan nevne , rørbasert , klasse A ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , da våkner det til liv her i stuen igjen , det har vært forbasket deilig å ikke vri huet døgnet rundt i jaget etter godlyden , men nytet sommern utendørs tross været.

Jeg har handlet og solgt , hvordan det hele ser ut om en stund vil vise seg men i korte trekk blir det integrert forsterker av relativt ny sort...to lettdrevene høyttalere , da det fortsatt skal kjøres singelended.

Jeg har fått inn en veldig bra riaa til , i tillegg til Herron vtph1 plus , står det nå en cary ph 302 i hylla , jeg skal inntil videre meske meg med begge disse en periode , begge er kankende gode , det spørs hvordan jeg skal få skillt meg fra den ene , og kanskje den ene fra den andre , her blir det moro....

I tillegg har jeg ett prosjekt på strømsiden , med separat psu i sikte for den integrerte dersom den klarer å trollbinde meg med sine toner....

høyttalere er enda ikke på plass , men kan røpe at det blir noe av dette :

WLM
    KLIPSCH
    AUDIONOTE E Hemp
    Beauhorn
    Cain & cain Abbey

først av alt må jeg ha noe rimlige kreasjoner , for å ha såpass med gryn i bakhånd at jeg kan klemme til når jeg har fått gjort noe bedre research på sikt....

Jeg vurderer nå klipsc s rf-63 , men jeg vet ikke om det blir nok power med ampen , vi får se.....

på riaasiden bør jeg i allefall være godt rustet for sesongen , WLM er utrolig spennde saker , jeg skal ha noen på test til uken....blir moro.

Espen

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Dette blir spennende å følge med på!
    Godt å høre at du er tilbake i salen ;)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Ja velkommen tilbake.

Kan være greit med en pause i blandt.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    Beauhorn er jo spennende. Er det denne du har sett/hørt på?

http://www.beauhorn.com/pages/frame.html
    jja blandt annet.....

og så glemte jeg jo to høyttalere....

Living voice flere modeller

og Hammer dynamics.... :D

vi får se , jeg skal prøve å dra igang med noe moderat , men det er overhengelde fare for ytterligere oppgraderinger...

men denne gangen kanskje i litt roooligere tempo....det er viktig å kose seg ,

OTO på vei , syssler med mulig å prøve med BP strømforsyning på denne på sikt- ;D

mvh Espen

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Velkommen tilbake Espen :)

Så utrolig mange mulige høytalere du kanskje skal prøve ut da ;D

Men den BP'en synes jeg du kan selge til meg, for var jo jeg som skulle teste det der ;) Vel, er greit at du tester først så jeg kan være sikker på at det gir mersmak!

J-V

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Den er da solgt for lenge siden den jeg hadde , men jeg skal ha meg en ny en , men ikke før jeg finner ut om jeg liker oto... :D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Hørte den beauhorn skulpturen for 3-4 år siden. Håper jeg slipper å gjøre det igjen ;)
    Living voice derimot, hell yeah.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    høyttalere er enda ikke på plass , men kan røpe at det blir noe av dette :

WLM
    KLIPSCH
    AUDIONOTE E Hemp
    Beauhorn
    Cain & cain Abbey

Espen

og der var'n på'n igjen. ;D
    en shortlist med høyttalere som låter totalt forskjellig fra hverandre...
    tror du må bestemme deg for hva du vil, ssm.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Ja det blir en utfordring å finne frem på den lista om du ikke er helt sikker på hvilken retning du vil gå ;)
    Jeg har jo helt klart et par favoritter, men de kjenner du jo allerede til.
    De er sågar tilgjengelige på bruktmarkedet om dagen.
    Du bør korte ned den korte listen littegranne, og gjerne finne noen som du absolutt kunne tenke deg, for deretter komme deg rundt og få hørt på de. Spennende blir det okke som! :)

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.132
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    thomand skrev:
    Hørte den beauhorn skulpturen for 3-4 år siden. Håper jeg slipper å gjøre det igjen ;)
    De fikk litt lunken kritikk i en britisk hifi-blekke, skal se om jeg kan finne den testen (så kan du få en pdf ;)) Matching var alfa og omega med den.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    thomand skrev:
    Living voice derimot, hell yeah.
    Hørte også Beauhorn på Horten for en del år siden, uten at det fenga noe særlig. Hør før du kjøper.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mteinum skrev:
    thomand skrev:
    De fikk litt lunken kritikk i en britisk hifi-blekke, skal se om jeg kan finne den testen (så kan du få en pdf ;)) Matching var alfa og omega med den.

og med perfekt matching, så spiller de bra kun på opptak med maks tre instrumenter og ingen av dem er tilsluttet strøm.

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bauhorn var en finte.....cain & cain utgår også , til onsdag kommer forsterker....torsdag kommer høyttalerne....

Hilsen Espen

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    ssm skrev:
    Den er da solgt for lenge siden den jeg hadde , men jeg skal ha meg en ny en , men ikke før jeg finner ut om jeg liker oto... :D
    Åja, det stemmer! Du har da hørt oto hos meg du, likte du ikke det? ;) Tror kanskje det er greit du ikke hørte oto'en på AN-E, for da hadde du nok blitt dårlig ;D Tro meg, det låter utrolig bra!

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    tviler jeg ikke på shaunv....

derfor er det spennede å kanskje prøve rf-82 igjen , deretter tråle børsen etter ett par an/e eller K kanskje , jeg kan kanskje komme innom ?

OTO har jeg kjøpt , og mottar denne uken . Jeg skal prøve en annen ht først , deretter står valget mellom rf eller an/e vil jeg kanskje tro...begge vil spille bra , men forskjellig. OTO er siste versjon , 09 modell... :D

Mvh Espen

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    ssm skrev:
    tviler jeg ikke på shaunv....

derfor er det spennede å kanskje prøve rf-82 igjen , deretter tråle børsen etter ett par an/e eller K kanskje , jeg kan kanskje komme innom ?

OTO har jeg kjøpt , og mottar denne uken . Jeg skal prøve en annen ht først , deretter står valget mellom rf eller an/e vil jeg kanskje tro...begge vil spille bra , men forskjellig. OTO er siste versjon , 09 modell... :D

Mvh Espen
    RF-82 vet du i alle fall at du får glede av! Men spørs om ikke referansene dine har forrandret seg litt siden den gang?
    Han jeg kjøpte stativer av skal etterhvert selge noen AN-E SP hemp 98db sånn for å nevne det. En lytt skal vel alltids gå an også;)

Hadde vært morro å sammenligne din nye OTO, mot min gamle men litt oppgraderte! :) Uansett, tror du får mye godlyd for lite penger med den forsterkeren du får nå! ;D

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei Jon V....nå er jeg veldig fristet til å svare nei på det med OTO , fordi jeg rett og slett ikke vil vite at din gamle blodtrimma spiller fletta av min nye,.,.,. ;D ;D ;D ;D

Neida , en shotout må vi få til.......vi har forresten kjøpt av samme eier , som forresten har havnet tilbake påd enne OTO ikke mindre enn 3 ganger.

Den står nå her , nå må jeg finne høyttalere , jeg lurer fælt på AN/E igjen , jeg likte disse godt , men i kampens hete solgte jeg de til shaunv....

på den 3watts forsterkern jeg hadde på da , og 94 db var det nok litt lite power , nå....med 12 pentodewatt derimot , vil det sikkert bli bedre...

JV: du har PM.......shotout -----blodtrimma gammel mot org.ny får vi til....

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Når vi kommer ti riaa har jeg jo nå to stykker , cary ph 302 og herron vtph1 plus...

Begge er rett og slett jævlig bra , førstnevnte har fått glitrende omtaler her i Norge også , ikke uten grunn...

Jeg spillte nå Tracy chapman " baby can i hold you"på vinyl....Først med Herron , flott lydbilde , ingenting stikker seg ut....så med Cary , dæven å den spiller bass...nesten for mye av det gode , men veldig engasjerende,.

Her må jeg bruke tid , hvem spiller best når oppsett av ht og amp nå er satt sammen får tiden vise...OTO ampen er en ohonoversjon , så med tre riaatrinn å ta av blir jeg ikke fri for det på en stund....

HVis noen kan komme med tips om rør til ph302 ra cary takker jeg for det.

Unektlig engasjerende etter bare ei låt rett og slett , ikke det at herron ikke engasjerer men her er det forskjeller.....det må bli en historie.....

" Når herron møtte cary"

Vi får se om det ikke blir en real skildring utover når de mørke kvelder melder innpass.

DEt er godt å være tilbake.....skal jeg spørre naboen hva han syntes...? :p

Mvh Espen

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.308
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Pausen var jaggu ikke lang...

Eller er det fordi sommern er full av vann?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn