Ja, det skal ikke være Mbare Mbare.......

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HoJ skrev:
    Rart, jeg har fått høre helt andre ting av folk hos meg, magnepanene låter meget bra (bedre hjemme hos mange som har hørt mg'n) på dårlig innspilling.
    Syns ikke det er noe rart.
    Tror du jeg ljuger ? ;)

Det er sånn jeg følte det og hørte det i rommet til Mbare på hans anlegg på hans Maggies, i Fredrikstad.
    Kanskje de låter anerledes i vest ?

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Anlegget mitt er også etter min oppfatning rimelig brutalt på å skille mellom innspillinger. Jeg syns forsåvidt ikke det gjør så mye, all den tid det også spiller musikk (tross alt?), men det er nå der. Skal bli spennende å høre hva du syns om anlegget mitt HoJ, du har jo Maggies sjøl. Men at det kan være ting ellers i kjeden som gjør at anlegget skiller mellom innspillinger, se det kan godt hende.

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.363
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Mbare skrev:
    Anlegget mitt er også etter min oppfatning rimelig brutalt på å skille mellom innspillinger. Jeg syns forsåvidt ikke det gjør så mye, all den tid det også spiller musikk (tross alt?), men det er nå der. Skal bli spennende å høre hva du syns om anlegget mitt HoJ, du har jo Maggies sjøl. Men at det kan være ting ellers i kjeden som gjør at anlegget skiller mellom innspillinger, se det kan godt hende.
    Gleder meg masse ja.. Har du prøvd å snu anlegget? Det gjorde underverker hos meg.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vet ikke om jeg tør spørre...hørt på WW kabelen noe mere ? :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HoJ skrev:
    Gleder meg masse ja.. Har du prøvd å snu anlegget? Det gjorde underverker hos meg.
    Ehhh, blir det ikke tungvint når alt står på hue ?
    Nuvel, deg om det :)

/jan

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.363
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    HoJ skrev:
    Ehhh, blir det ikke tungvint når alt står på hue ?
    Nuvel, deg om det :)

/jan
    Vanesak.. HA HA!

Slik var det før hos meg (kortveggen)

Slik er det nå (den ene enden av langveggen) - spiller på tvers

Slik som det står nå så er ikke anlegget sensetiv lenger, verken på inspillinger eller kabelbytte osv. Det spiller MYE mer engasjerende, mere fylde i mellomtone og bass.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Står vel iofs på langveggen til Mbare også.

Som sagt det var lærerikt i går. Fredagen ble litt stressende for meg :-\
    Det vi hørte på i går fungerte meget bra, sliter litt med den etterhvert så berømte sweetspot men... :)

/jan

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.363
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:

Det vi hørte på i går fungerte meget bra, sliter litt med den etterhvert så berømte sweetspot men... :)

/jan
    Sweetspot'n får en ikke gjort så mye med nei.. Vane sak, liker det godt jeg, men den kunne vært litt bredere...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HoJ skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Sweetspot'n får en ikke gjort så mye med nei.. Vane sak, liker det godt jeg, men den kunne vært litt bredere...
    Uvant for meg, mild sagt ;)
    Men igjen, man blir jo belønnet når man finner ut hvor man skal plassere ræva ;D

/jan

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    21.363
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    HoJ skrev:
    JanR skrev:

/jan
    Men igjen, man blir jo belønnet når man finner ut hvor man skal plassere ræva ;D

/jan
    Hos deg kan en jo sitte hvor en ønsker seg, og likevell er det go'lyd, uvant for meg det også...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    HoJ skrev:
    JanR skrev:
    HoJ skrev:
    JanR skrev:

/jan

/jan
    Hos deg kan en jo sitte hvor en ønsker seg, og likevell er det go'lyd, uvant for meg det også...
    Det går begge veier det :)
    Igjen...det er detsom gjør det her så spennende og morsomt. Masse folk med ulik smak og ulike anlegg.

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Jeg syns forøvrig også dette hadde vært interessant hvis noen av gutta med peil på målinger har lyst til å mene noe om de målingene RoDa gjorde hos meg... :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    Jeg syns forøvrig også dette hadde vært interessant hvis noen av gutta med peil på målinger har lyst til å mene noe om de målingene RoDa gjorde hos meg... :)
    Ja hvor er målemafien når man trenger dem ::)

/jan

S

Storebror

Gjest
    JanR skrev:
    Mbare skrev:
    Ja hvor er målemafien når man trenger dem ::)

/jan
    Skrål og skrik, og når man endelig forsøker så er det tyst....? :D

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    La ut en post på forumet under "Akustikk og rom", det ser ut til å hjelpe litt. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    La ut en post på forumet under "Akustikk og rom", det ser ut til å hjelpe litt. :)
    De tør ikke våge seg inn her nei.
    Nuvel, får ta en titt i den andre posten.

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Tøys. Vi er så hyggelige så. Tenkte at vi kunne begynne å dele ut sånne på laugs-treffene:

...bare for å understreke hvor hyggelige vi er.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.681
    Torget vurderinger
    2
    Det er en kabelgeit. Den er kjent fra Himmalayas sletter og Kilimanjaros dype skoger.
    Den er ganske aggressiv om den ikke får sin daglige porsjon med frisk brunost sammen med vafler. På latin Kablus Kablilala Hornia.

Den er forøvrig velkjent for sin eksepsjonelt gode hørsel, den kan sitte i dagesvis med hodet på skakke, og lytte, hvis den hører den minste antydning til en lyd som ikke var der i går.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Det er en kabelgeit. Den er kjent fra Himmalayas sletter og Kilimanjaros dype skoger.
    Den er ganske aggressiv om den ikke får sin daglige porsjon med frisk brunost sammen med vafler. På latin Kablus Kablilala Hornia.

Den er forøvrig velkjent for sin eksepsjonelt gode hørsel, den kan sitte i dagesvis med hodet på skakke, og lytte, hvis den hører den minste antydning til en lyd som ikke var der i går.
    Tror jeg ler meg skakk :D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    rolfozzy skrev:

Bingo! Det er en sånn jeg brukte når jeg lekte med Analysis Plus kablene, for å være sikker på at det faktisk var forskjell. Jeg slepte kabelgeita inn og ut av gjesterommet etterhvert som jeg satte inn nye kabler i anlegget og hvis den ikke var interessert i vafler med brunost tolket jeg det dithen at det var en hørbar forskjell i lyden - og diktet opp hva det i så fall måtte være.

I løpet av helga skal jeg igjen snurre i gang vaffelpressa og ta ut geita for å se om den reagerer positivt eller negativt på lyden fra Accustic Arts cd-spiller-riggen. Kan forøvrig ikke skjønne hvordan hi-fi anmeldere kan klare seg uten.

Lille_Adam

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2007
    Antall liker
    14
    rolfozzy skrev:

Ah, hva du vet! Jeg antar at ørene også kan brettes bakover da? I hørselens og nevrosenes tjeneste, mener jeg.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Lille_Adam skrev:
    rolfozzy skrev:

Ah, hva du vet! Jeg antar at ørene også kan brettes bakover da? I hørselens og nevrosenes tjeneste, mener jeg.
    Den hører i Q-Sound ja.

/jan

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Mnja, nå er du vel på ville veier, Jan....?

Q sound:

8)

Morten

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.681
    Torget vurderinger
    2

Ikke Q-Sound, Analogue Golden Stream.

Miles

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    365
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    3
    Jeg forsto på Mbare at han hadde prøvd en Wadia til ca 50 000 kr mot RAKK sin.
    RAKK spilte vist nok vesentlig brdre

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Det jeg har gjort er en cd-spiller shoot-out vi hadde i Tromsø for.... tja... 2 år siden? Ett år siden? Noe sånt? Der hadde vi en Naim (den billigste), en Wadia som hadde kostet rundt 40k ny (rett meg hvis jeg tar feil), en modda Copland-spiller og den Cayin-spilleren jeg brukte i lang tid. Vi var vel, med ett unntak som foretrakk Naim, enige om at Wadia var best og at Cayin ikke var så langt etter?

Litt senere moddet jeg den Cayin spilleren ganske kraftig og den ble vesentlig bedre - så jeg vil mene at den spiller helt opp mot Wadian og om ikke bedre slik den var i anlegget mitt. Og RAKK-dac'en er vesentlig bedre enn Cayin-spilleren, så... RAKK-Dac = bedre enn Wadia! :)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Gamle HFS, ja. Hadde nesten glemt hvordan det interfacet så ut. Lyst til å si noe om mine Maggies mot sånn du huske RoyErvin sine? :)

S

Storebror

Gjest
    Tja, egentlig ikke. ;)
    Begynner å bli lenge siden, tøft å trekke paralleller da. :)

R

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn