JA/ Stereophile - Edge GCD - bevisførsel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    En liten ting jeg lurer på, kroken. Hvordan kan du påstå at denne Edgen er så jævla bra, samtidig som du får ubehag av at den går for fort ?

Og enda en liten ting,hvordan vet du at den er verdt 55000,- uten og ha sammenligna med spillere i samme prisklasse.

Har jeg forstått deg rett nå ? Det er sånn jeg tolker det du skriver.
    Jeg har ikke ABX testet dette og kan ikke komme med konkrete påstander uten å bli hugget hodet av..
    Min erfaring er basert på en god del drivverk og DAC'er i forskjellige prisklasser, noen har aldri vært nevnt noe sted pga produsent burde ha skammet seg over å sende slike spillere på markedet til de sinnsvake prisene..
    Jeg syns at Edge som CD spiller er verdt 55k i forhold til andre konkurrenter som jeg har prøvd..
    En annen side er at jeg ikke syns noen spillere er priset fornuftig, skulle man justert prisene på alle spillere i forhold til normale nivåer, så kan du dele alt av priser på 10 og komme på det nivået som jeg syns dette er verdt..
    Dette er en ekstremt dyr hobby som er overpriset, men hva innen hobby er det ikke som er overpriset.?
    Maler du så må du jo ut med mange hundrelapper for en liten tube med maling, pensler av kamelhår med stjernestøv som koster like mye som en tråsykkel..
    Men dette er en helt annen diskusjon..

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    ABX-testing trengs ikke; en enkel sammenlikning med priskonkurrentene du nevner er evig nok. Om du ikke har havna på legevakta ennå da:)

Mvh Vidar P

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.933
    Torget vurderinger
    2
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:
    En liten ting jeg lurer på, kroken. Hvordan kan du påstå at denne Edgen er så jævla bra, samtidig som du får ubehag av at den går for fort ?

Og enda en liten ting,hvordan vet du at den er verdt 55000,- uten og ha sammenligna med spillere i samme prisklasse.

Jeg har ikke ABX testet dette og kan ikke komme med konkrete påstander uten å bli hugget hodet av..
    Min erfaring er basert på en god del drivverk og DAC'er i forskjellige prisklasser, noen har aldri vært nevnt noe sted pga produsent burde ha skammet seg over å sende slike spillere på markedet til de sinnsvake prisene..
    Jeg syns at Edge som CD spiller er verdt 55k i forhold til andre konkurrenter som jeg har prøvd..
    En annen side er at jeg ikke syns noen spillere er priset fornuftig, skulle man justert prisene på alle spillere i forhold til normale nivåer, så kan du dele alt av priser på 10 og komme på det nivået som jeg syns dette er verdt..
    Dette er en ekstremt dyr hobby som er overpriset, men hva innen hobby er det ikke som er overpriset.?
    Maler du så må du jo ut med mange hundrelapper for en liten tube med maling, pensler av kamelhår med stjernestøv som koster like mye som en tråsykkel..
    Men når det gjelder dette produktet har produsenten ingenting og skamme seg over ?

Og du har gjort sammenligningen etter hukommelsen når det gjelder de utallige spillere du har hatt i hus de senere åra ?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Rotekroken skrev:

Nå har du nettopp bommet? angående hastighet ::)
    Er det ikke kanskje litt dumt å gå hardt ut å hevde ovenstående ??? At produsenter burde skamme seg over å sende slike drivverk og dacer på markedet.
    Har det slått deg at det kan være utmerkede produkter selv om det ikke treffer deg (i ditt anlegg) rett i hjertet eller langt der i fra.
    Mitt tips er å huske at det er så mange parametere/preferanser/smaksforskjeller ute og går at litt mindre bastanthet kan være greit, men.... for all del ;)
    Mvh.KW

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Karma skrev:
    Rotekroken skrev:
    Hvorfor er Edge med sin beskjedne innmat så esktremt god.?
    Hva slags oppskrift har de brukt for å få frem musikken på denne måten.?
    DET kunne jeg tenkt meg å fått svar på ;D

Pris på spiller står ikke i stil til innmat, den er grei..
    Men når innmat er "100 ganger bedre" og lyden er en katastrofe på andre spillere, hva skal vi konkludere med da.?
    Men hva om det lykkes å finne en spiller med like billig og "dårlig" innmat som lyder like godt, men til en brøkdel av prisen? Det er jo DET denne tråden handler om. Eller tror du innmaten i denne Edge spiller skjuler en hemmelighet som det ikke er mulig å se, men som samtidig gjør gråstein om til gull for ørene? Da må det være godt gjemt, for det er jo ikke så lett å skjule seg bak noe i denne boksen. ;)
    En naturlig konklusjon kan bli at man trenger ikke dyre spillere, men at Edge er så smarte at de vet hvordan de skal prissette sine produkter for å bli vurdert som high-end.
    Dine konklusjoner er uansett underlige, så lenge du samtidig skriver at du ikke har testet mot andre enda.. ref innlegget til Parelius.
    Om noen lykkes med dette så håper jeg det blir delt med alle ;D
    Vil ikke spekulere om det er noen hemmeligheter i den spilleren, eller andre for den saks skyld..
    Jeg har basert min erfaring på det jeg hører, dere kan selv spekulere om jeg har blitt utsatt for placebo eller andre merkelige faktorer, men jeg vet hva jeg hører og viker ikke vekk fra at Edge GCD er en meget god CD spiller..
    For å vri litt på dette, jeg vil gjerne høre en annen CD spiller til 55k som er bedre ;)

Som de fleste andre så er jeg på jakt etter å få mest mulig musikk for pengene mine, jeg kommer aldri til å legge 55k på bordet for en CD spiller eller noe annet for den saks skyld..
    Føler selv at jeg har beina godt plantet på landjorden og lar meg ikke påvirke av noe annet enn det jeg selv hører..
    Jeg håper virkelig at vi her på HFS finner en spiller under 10k som er minst like bra eller bedre enn Edge, da skal jeg bytte ut min gamle traver ;D
    Om det er DVD, BD, CD eller whatever spiller ingen rolle, bare den kan levere musikken minst like bra som Edge..

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    Vidar P skrev:
    ABX-testing trengs ikke; en enkel sammenlikning med priskonkurrentene du nevner er evig nok. Om du ikke har havna på legevakta ennå da:)

Mvh Vidar P
    Slettes ikke så dumt å prøve, men la noen andre ta seg av den biten mens jeg "går på behandling" ;D
    Syns det hadde vært kjempebra om noen tok på seg den jobben med å teste en del spillere i den prisklassen eller lavere, det er jo bare å ta noen telefoner å prøve seg..

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    rolfozzy skrev:
    Rotekroken skrev:
    rolfozzy skrev:

Men når det gjelder dette produktet har produsenten ingenting og skamme seg over ?

Og du har gjort sammenligningen etter hukommelsen når det gjelder de utallige spillere du har hatt i hus de senere åra ?
    Jo.. Edge har en god del å skamme seg over.!
    Som 90% av alle andre produsenter..

Nei..

KHH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Antall liker
    18
    KW skrev:
    Rotekroken skrev:

Er det ikke kanskje litt dumt å gå hardt ut å hevde ovenstående ??? At produsenter burde skamme seg over å sende slike drivverk og dacer på markedet.
    Har det slått deg at det kan være utmerkede produkter selv om det ikke treffer deg (i ditt anlegg) rett i hjertet eller langt der i fra.
    Mitt tips er å huske at det er så mange parametere/preferanser/smaksforskjeller ute og går at litt mindre bastanthet kan være greit, men.... for all del ;)
    Mvh.KW
    Jeg har ikke bommet ang hastighet..
    Men jeg kan heller ikke forklare hva som har skjedd..
    Edge spilleren har oppført seg eksemplarisk foruten den dagen som jeg skrev innlegget..
    Har brukt lang tid på å ikke lytte på spilleren, men spille den inn så den fikk en real sjanse, dette er forklart tidligere i denne tråden..

Jeg har ikke sagt hva det er snakk om, jeg må få lov til å ha mine egne meninger om priser på Hi-Fi utstyr for meg selv ;D
    Det er helt tydelig at det treffer andre, for det er minst 20% av HFS befolkning som har ett og annet som jeg sikter til :D
    At smaken er som baken, ja det ser vi jo veldig tydelig her på HFS 8)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.209
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ydmykhet om sin egen persepsjonsevne er en fin egenskap å ha.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    VidarP:
    Finnes noe slikt på resept?

Skulle ha delt ut på Blå til mange her på HFS......
    (ikke spes. myntet på deg Kroken ;))
    Kanskje en god klassisk skive hadde vært noe på resepten?

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Rotekroken skrev:
    KW skrev:
    Rotekroken skrev:

Mvh.KW
    Jeg har ikke bommet ang hastighet..
    Men jeg kan heller ikke forklare hva som har skjedd..[/quote]

Du kan ikke ha tatt feil?

[/quote]Edge spilleren har oppført seg eksemplarisk foruten den dagen som jeg skrev innlegget..
    Har brukt lang tid på å ikke lytte på spilleren, men spille den inn så den fikk en real sjanse, dette er forklart tidligere i denne tråden..[/quote]

Kanskje ustabilt drivverk? Ujevn spenning ;D På hvilket grunnlag kan du hevde at tildels ved andre dyre drivverk så burde produsenten skamme seg, og her (ved Edge) er det helt i orden bortsett fra den ene dagen?

[/quote]Jeg har ikke sagt hva det er snakk om, jeg må få lov til å ha mine egne meninger om priser på Hi-Fi utstyr for meg selv ;D[/quote]

Det kan du sikkert, men det kommer kanskje i litt underlig lys siden du mener at Edge er verdt55k, uten å ta med de som etter din mening ikke er det, synes nå jeg

[/quote]Det er helt tydelig at det treffer andre, for det er minst 20% av HFS befolkning som har ett og annet som jeg sikter til :D[/quote]

Så du mener at minst hver femte HFS medlem( eller kanskje vi skal si aktive deltagere ;)) har driverk/dac/cdspiller som er for dyre (mye mulig det) OG som de forskjellige produsentene burde gå i skammekroken for å forsyne markedet med p.g.a. for dårlig lyd?
    Selvfølgelig fritt å mene slikt, du er ikke aleine om det, og jeg vil legge til at enkelte ganger hadde det vært jævlig gøy å kunne plukke ut de etter min mening 10-20 mer bastante nickene her (inne) og testet de på diverse, uten at de visste hva de hørte /lyttet til, bare for å sjekke om de ville være like bastante da og med rett, jeg har en viss tro på at de fleste av dem ville dempet seg litt.
    Jeg kan ta feil og kanskje er jeg bare litt misunnelig på de som har gullører, i hvert fall på selvtillitten enkelte har.
    Når det da i tillegg sammenlignes med spillere en har hørt kanskje i andre settinger for uke/månedsvis siden, da skjønner jeg enda mindre siden jeg følte at jeg måtte konsentrere meg for å høre forskjell på Egde og Audionet der og da direkte og med kun en av de aleine ( et spor) til slutt (og trolig med litt lavere nivå) så tok jeg til og med feil ;D, ellers hadde jeg rett.

[/quote]
    At smaken er som baken, ja det ser vi jo veldig tydelig her på HFS 8)

[/quote]

Nettopp og siden det for en stund tilbake var forholdsvis stor enighet om at det kan være uenighet om hva som er tilnærmet mest nøytralt (på alle områder) så blir det vel noe drastisk å komme med påstanden om at enkelte produsenter burde gå i skammekroken p.g.a. dårliglydende cd/dac/drivverk produkt, dersom det da ikke er en allmen oppfatning om at produktet ikke tilfredstiller kravet til god lydgjengivelse, og gjerne (ikke nødvendigvis) sett opp mot hva prisforlangende er i forhold til kostnader.
    Dette siste ut i fra at alle produsenter burde stå evig i skammekroken i følge mange (de bastante) siden det nærmest alltid vil være noen som ikke liker div. produkter, er det virkelig SÅ store forskjeller ute og går på det de fleste tross alt mener er oppegående produkter det være seg rør/trans/kl.D/cd/vinyl/horn/dynamisk/dipoler.... osv. Jeg har hørt mye godlyd fra alt dette jeg, og har gjort mine valg og føler ikke behov for å si at de jeg har valgt bort bør gå i noen skammekrok.
    Mine valg er tatt ut fra lyd/brukervennlighet/stabilitet/følelser og tro, omtrent i den rekkefølgen trur eg ;D

Mvh.KW

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    27.722
    Torget vurderinger
    27
    Rotekroken skrev:
    Jeg kan ikke forklare om det var meg, klokka, spilleren eller om det var solformørkelse den dagen jeg sjekket hastighet på Edge, men jeg gjorde det to ganger på samma plata og fikk samma resultat..
    I dag så sjekket jeg med en annen plate, på 120 sekunder så klarte jeg ikke å skille tiden med 1/10 sekund, den spilleren gikk helt perfekt med andre ord..
    Jeg kan ikke forklare dette som noe annet enn et mysterium, men nå hadde jeg ingen ting å utsette på timingen på musikken som ble spilt heller..
    Orker ikke å spekulere i hva dette kan ha vært, det er jo veldig mye som kan spille inn her, men jeg har lært en ting av dette..
    Aldri forklar noe slikt før man har sjekket, dobbeltsjekket, trippelsjekket og så vente par dager, før man gjør samma prosess igjen.!

Beklager det som dette evt har bydd på av problemer for den ene eller den andre parten..
    Faktum pr i dag er hvertfall at spilleren er 100% nøyaktig i forhold til min stoppeklokke over 120 sekunder på flere plater..
    Sitter her å er fryktelig lei meg, har en skikkelig vond følelse i kroppen :-[
    Forsøker du fortelle oss at ikke alt er målbart? Eller er poenget her at tiden bare går fortere og fortere?

K

KindOfBlue

Gjest
    Rotekroken skrev:
    Jeg kan ikke forklare om det var meg, klokka, spilleren eller om det var solformørkelse den dagen jeg sjekket hastighet på Edge, men jeg gjorde det to ganger på samma plata og fikk samma resultat..
    I dag så sjekket jeg med en annen plate, på 120 sekunder så klarte jeg ikke å skille tiden med 1/10 sekund, den spilleren gikk helt perfekt med andre ord..
    Jeg kan ikke forklare dette som noe annet enn et mysterium, men nå hadde jeg ingen ting å utsette på timingen på musikken som ble spilt heller..
    Orker ikke å spekulere i hva dette kan ha vært, det er jo veldig mye som kan spille inn her, men jeg har lært en ting av dette..
    Aldri forklar noe slikt før man har sjekket, dobbeltsjekket, trippelsjekket og så vente par dager, før man gjør samma prosess igjen.!

Beklager det som dette evt har bydd på av problemer for den ene eller den andre parten..
    Faktum pr i dag er hvertfall at spilleren er 100% nøyaktig i forhold til min stoppeklokke over 120 sekunder på flere plater..
    Sitter her å er fryktelig lei meg, har en skikkelig vond følelse i kroppen :-[
    Om du husker, trodde jeg at du hadde sammenlignet mot platespilleren, siden det skal være umulig for cd-drivverk å gå med så store tidsvariasjoner. Da det ble påpekt at det var mot din cd-spiller du sammenlignet (dvs tiden du opplevde en gjennomspilling tok på denne), tok jeg det helt med ro og regnet med at dette ville bli oppklart fort.

Ingen grunn til å ha vond følelse over dette. Nothing's broken.

Livet kan være et tve-edget sverd!

L

lark

Gjest
    Rotekroken ;D Er du sikker på at du ikke beveget deg med en fart som var farlig nær lyshastigheten da du målte hastigheten på spilleren? Ifølge Einsteins relativitetsteori går tiden saktere jo fortere man beveger seg.

B

Back_Door

Gjest
    Valentino skrev:
    Men akk, slik en mangelvare hos en del på dette forum... :'(

Den selvtillit enkelte fremviser, undrer meg stort. Enkelte har jo en ganske fantastisk tro på egne erfaringer og vurderingsevne.
    Det regjererer en utrolig selvgodhet og da samtidig nedlatenhet overfor de som har kommet til andre konklusjoner enn en selv..

Noen kan sikkert huske hvordan det hørtes ut og i hvilket hjørne av steinknuseriet knappenåla falt den 13/6-1978.. Spesielt dersom det kan gavne deres egen troverdighet i en pågående setting.

De fleste er enig i at smaken er som baken. Problemet er bare at mange samtidig definerer de to sidene av baken som "en dårlig og en god"..

S

slowmotion4

Gjest
    Hvordan var det der med rusk i din brors øye og bjelken i ditt eget øye igjen? ;D

B

Back_Door

Gjest
    Karma skrev:
    Valentino skrev:
    Men akk, slik en mangelvare hos en del på dette forum... :'(

Den selvtillit enkelte fremviser, undrer meg stort. Enkelte har jo en ganske fantastisk tro på egne erfaringer og vurderingsevne.
    Det regjererer en utrolig selvgodhet og da samtidig nedlatenhet overfor de som har kommet til andre konklusjoner enn en selv..

Noen kan sikkert huske hvordan det hørtes ut og i hvilket hjørne av steinknuseriet knappenåla falt den 13/6-1978.. Spesielt dersom det kan gavne deres egen troverdighet i en pågående setting.

De fleste er enig i at smaken er som baken. Problemet er bare at mange samtidig definerer de to sidene av baken som "en dårlig og en god"..
    Henter denne frem på den nye siden.

For så å svare slowmotion4:

Å påpeke noe negativt, betyr ikke det samme som å se på seg selv som feilfri. Selvransakelse er aldri feil. :D

(uansett skal man lete lenge for å finne påstander om overmennskelig oppfatningsevne fra undertegnede. ;D)

S

slowmotion4

Gjest
    Det var ikke spesielt myntet på deg, Karma.
    Jeg er ikke særlig feilfri selv heller. ;D

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Dette begynner å bli en temmelig utflytende tråd. Kan håpe på en kommentar fra Edge eller importør på cd-spilleren, eller videre vurderinger av lydkvaliteten fra noen (utover Fosse, Parelius, Espen R osv) som har et sammenlikningsgrunnlag vs reelle konkurrenter?

Mvh

J

Janpe

Gjest
    Vidar P skrev:
    Dette begynner å bli en temmelig utflytende tråd. Kan håpe på en kommentar fra Edge eller importør på cd-spilleren, eller videre vurderinger av lydkvaliteten fra noen (utover Fosse, Parelius, Espen R osv) som har et sammenlikningsgrunnlag vs reelle konkurrenter?

Mvh
    Hvorfor? Det må da være rimelig klart at hverken importør eller Edge har noen kommentarer eller for den saks skyld noe behov for å "oppklare" noe i dette surret av tullete og udokumenterte påstander.

Så kan jo dere andre fortsette i all evighet.

God lørdag!

T

Tølper

Gjest
    Det er så mange så sterke indisier i denne tråden og det faktum at importør og produsent ikke ønsker å oppklare den eventuelle misforståelsen (noe som bør være såre enkelt om antagelsene er feil) gjør denne saken interessant for mange. Det er i mine øyne lite produktivt å lå seg "fornærme" av interessen rundt "verdens beste cd-spiller" som til å begynne med er en tilsynelatende dårlig konstruert dvd-spiller og ingen cd-spiller og så videre.

Vel, det er min mening.

Mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    JP skrev:
    Vidar P skrev:

Mvh
    Hvorfor? Det må da være rimelig klart at hverken importør eller Edge har noen kommentarer eller for den saks skyld noe behov for å "oppklare" noe i dette surret av tullete og udokumenterte påstander.

Så kan jo dere andre fortsette i all evighet.
    Nå vet ikke jeg hvordan du tenker, og hvor du har det fra at noen påstår tullete ting, eller at disse bildene ikke er å regne for dokumentasjon av innmaten.

Men hadde jeg vært Edge og vært oppmerksom på at mine kunder hadde havnet i en slik alvorlig problemstilling; så ville jeg tenkt at en god og saklig redegjørelse og beskrivelse av spillerens tekniske fortrinn hadde vært på sin plass. Ikke minst ift merkelojalitet og også for å hindre mer negativ PR.

Hadde jeg vært kunde hos Edge, hvilket er mindre sannsynlig enn noensinne, så hadde jeg forventet av min produsent/importør at de hadde gjort ditto; om ikke annet så for å beskytte meg for bruktpriser i fritt fall, og for å berolige meg i spørsmål om reservedeler.

Hadde derimot produsenten av min cdp holdt full stillhet i kor med importøren, så hadde jeg for alvor begynt å lure.

Derfor.

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.209
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dette har intet med bevisførsel å gjøre, men:

På HFS har vi i det siste blitt gjort oppmerksom på at:

1) Edge G CD høyst sannsynlig er billige deler i spesialdesignet kabinett.
    2) Edge NL-12 forsterkeren (nå utgått) måler (og yter) fryktelig, ref. Stereophile.
    3) Edges toppforsterker er en diiiger gammeldags Klasse AB-sak med optisk regulert bias for en slags pseudo klasse A. Og det går med endel aluminium til kabinettet.

Greit å styre unna Edge synes jeg da.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Ad pkt 3), du glemte å tilføye enda en ting man har blitt oppmerksom på; at denne 1.4-millioners (i Norge!) forsterkeren ikke har regulerte strømforsyninger.

Hva nå enn det betyr for lyden eller varigheten av komponentene skal jeg ikke ha sagt noe om, for det aner jeg ikke.

Mvh Vidar P

K

KindOfBlue

Gjest
    En liten oppdatering.

Harry Pearson, eller hans substitutt Steven Rochlin, har ikke latt høre fra seg etter at jeg sendte dem en ny billedbatch og presisering, som de etterlyste. Spesifikt: "So what's your point?"
    Det siste jeg hørte fra Pearson/TAS var at det så ut som om det var luftig inne i Edge GCD, men at lyden var meget god.

John Atkinson tar påstander om at hans uttalelser vil få konsekvenser for ham med knusende ro.

Og fra Edge? Ikke et knyst. Til tross for flere henvendelser.

Jeg vil få lov til å henvise til påstander, videreført av et HFS-medlem, når det gjelder hva som er gjort inne i denne spilleren.

Steve Norber of Edge, says the player is designed to deal with the noise and digital distortions inherent in the medium, and moreover, the re-injection of noise back into the AC line, which creates, a feedback loop that is selfperpetuating.

The Zoran 24/192 upsampling chip is isolated in a fully shielded enclosure, its output leads are also fully shielded and EM/RFI filtered from 25 MHz down. The power supply is likewise treated.

The transformer is a LONO type (by Plitron) to stop any digital information from getting to the AC line. We furtermore apply DC filtering at the AC input (this to combat even small amount of DC in the AC line.

The chassis in lined with EM/FRI blocking materials, thus readressing our premise that digital needs protection from itself.

By sinking enough heat to keep operating temperatures as a comfortable 95 degrees F, we are able to reduce error correction by 30 %.

Det siste går jeg ut ifra skal være "reduce the NEED FOR error correction" - skal det først være, er det greit å ikke få feilrettingen redusert med 30%.

Men ærlig talt -- disse punktene jeg har markert med rødt -- hvor er de? Ser dere noe EM/FRI blocking material som er lagt på innsiden av chassis?

Hva med disse påstandene om at man har gardert seg mot støysmitte og digital forurensing av AC strøm?

Og Zoran-chip i eget hus? (Forøvrig er Zoran en leverandør av knusbillige chips, fikk meg til å tro at det kunne være snakk om deres billige multiformat chip for nettopp DVD-spillere, hvilket betyr at man ikke har gjort noe tillegg her inne.)

Det er greit for Edge å klare opp i dette -- og kom ikke med sludder-argument om at man ikke vil avsløre for konkurrentene hva man har gjort (eller snarere ikke gjort).

L

lark

Gjest
    Kunne jo være interessant å se hva som er av komponenter på undersiden av det grønne printet i spilleren.

J

Janpe

Gjest
    Valentino skrev:

2) Edge NL-12 forsterkeren (nå utgått) måler (og yter) fryktelig, ref. Stereophile.
    3) Edges toppforsterker er en diiiger gammeldags Klasse AB-sak med optisk regulert bias for en slags pseudo klasse A. Og det går med endel aluminium til kabinettet.

For all del, styr unna Edge så slipper du bekymringer!

Det "vi på HFS har blitt gjort oppmerksomme på" er nemlig følgende:
    At svært få om noen deltagere i tråden konkret vet hvordan og av hvilke deler G CD er bygget av. Alt dere gjør er å komme med antakelser.

Det som nå mangler, som du antyder noe om i ditt (etter mitt skjønn lite konstruktive innlegg) er at vi skal få en ny tråd om Edge hvor alle skal "bevise" (igjen uten å ha hørt produktene ELLER å ha nok kunnskap om hvordan de er bygget) at deres forsterkere også er "svindel" og billig dritt pakket inn i en "smakløs og stygg" aluminiumsboks. Fyr løs!

B

Back_Door

Gjest
    JP:

Hvorfor dementerer og avklarer ikke de som VET, alle disse spekulasjoner og antagelser i denne og andre tråder? Det burde jo være enkelt?
    Dersom de som spekulerer, ikke klarer å bevise, er det kanskje lettere for de som vet, å motbevise?

Edge burde ha alt å vinne på å komme på banen. "Den som tier, samtykker".

For meg synes det mer og mer som om Edge har klart seg i en del av markedet bare ved å sette prisen så høyt at det i seg selv vekker beundring, respekt og en følelse av opphøyd kvalitet.
    Ikke vet jeg, men det er lov å undres over det som i senere tid er presentert.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    JP; det var da voldsomt til bitterhet da. Kan ikke dere edgianere bare komme opp med en saklig redegjørelse for designen for å opplyse oss uvitende, siden du tydeligvis vet så mye mer om det enn oss undrende? Uten alt dette uforståelige og evinnelige tåkepratet. Det er jo alt som blir etterspurt. Er det så feil å være undrende til en produsent da?

Dette er jo en glimrende anledning for Edge å vise hva de som produsent er bygd av, så å si, og hvordan de vil møte sine kunder og fremtidige kunder.... dessverre er det kanskje det de er i ferd med å gjøre? Ikke imponerende i så fall for oss fra sidelinjen; slett ikke betryggende for eksisterende kunder. Her er hele hifi-Norge lutter øre... ikke et ord.
    Man etterlyser bare en redegjørelse. Er det hemmelig hva som ligger inni boksene?

Du hever ikke akkurat troverdigheten til hverken Edge eller deg selv ved å innta en slik idioterklærende innfallsvinkel JP.

Mvh Vidar P

L

lark

Gjest
    JP skrev:
    At svært få om noen deltagere i tråden konkret vet hvordan og av hvilke deler G CD er bygget av. Alt dere gjør er å komme med antakelser.
    Det er nok å sammenligne innmatbildet av Edge G CD med majoriteten av bildene i "Innmat-tråden" her på HFS.
    Den sammenligningen sier igrunnen det meste.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.209
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    JP skrev:
    Valentino skrev:

For all del, styr unna Edge så slipper du bekymringer!

Det som nå mangler, som du antyder noe om i ditt (etter mitt skjønn lite konstruktive innlegg) er at vi skal få en ny tråd om Edge hvor alle skal "bevise" (igjen uten å ha hørt produktene ELLER å ha nok kunnskap om hvordan de er bygget) at deres forsterkere også er "svindel" og billig dritt pakket inn i en "smakløs og stygg" aluminiumsboks. Fyr løs!
    Det er nesten så jeg får lyst...
    Skal du sitere meg får du sitere korrekt.
    Hva synes du om Stereophiles test av NL-12? Farer Atkinson med juks og fanteri for å sverte Edge (han også)?

N

nb

Gjest
    JP sa at bildene som ble lagt ut "ikke stemte med det han vet om denne spilleren". Say no more.

J

Janpe

Gjest
    Vidar P skrev:
    JP; det var da voldsomt til bitterhet da. Kan ikke dere edgianere bare komme opp med en saklig redegjørelse for designen for å opplyse oss uvitende, siden du tydeligvis vet så mye mer om det enn oss undrende? Uten alt dette uforståelige og evinnelige tåkepratet. Det er jo alt som blir etterspurt. Er det så feil å være undrende til en produsent da?

Dette er jo en glimrende anledning for Edge å vise hva de som produsent er bygd av, så å si, og hvordan de vil møte sine kunder og fremtidige kunder.... dessverre er det kanskje det de er i ferd med å gjøre? Ikke imponerende i så fall for oss fra sidelinjen; slett ikke betryggende for eksisterende kunder. Her er hele hifi-Norge lutter øre... ikke et ord.
    Man etterlyser bare en redegjørelse. Er det hemmelig hva som ligger inni boksene?

Du hever ikke akkurat troverdigheten til hverken Edge eller deg selv ved å innta en slik idioterklærende innfallsvinkel JP.

Mvh Vidar P
    Ingen bitterhet her i gården, overhodet. Jeg dr.... i hva andre mener om Edge, lyd og ulyd. MEN, jeg dr..... ikke i at så mange sier så mye om noe de ikke har filla greia på, rett og slett.

Dette går ikke på merket "Edge Electronics" overhodet, men på en heksejakt og utsettelse av så inn i h.... mange påstander som IKKE er dokumentert eller erfart av debattantene. DET er ikke ryddig eller redelig, ikke noe får meg fra dette standpunktet. Jeg synes at det er merkelig at ikke flere skjønner hvor galt dette er. Eller kanskje ikke forresten.......

Er det ok å sette ut en haug med ikke dokumenterte rykter basert på ukvalifisert synsing? Hadde det blitt denne (vanvittige) debatten HVIS Edge hadde " fylt opp" chassiet" på G CD med ett eller to billige printkort eller andre billige deler? Jeg er ikke sikker på det. Det er jo litt tankevekkende ikke sant?

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    JP sa at bildene som ble lagt ut "ikke stemte med det han vet om denne spilleren". Say no more.
    Da må jeg nok engang spørre; hvorfor kommer ikke Edge-folk som f.eks JP ut med "det de vet" da, istedet for enten
    1) total tystnad, eller 2) idioterklære og slenge skjellsord etter folk som spør?

Unnskyld at jeg sier det; jeg pleier sjelden å ha noe imot hifiprodusenter, ei heller Edge i prinsipp; de fleste av de lar meg nyte min hobby ved å bringe produkter til markedet; men dette med Edge er virkelig enestående.

Kan dette være en oppsummering så langt?

1) selvoppnevnt talsrør (?) JP slenger ukvemheter etter folk som etterspør redegjørelse, og ber de "holde kjeft" fordi de vet ingenting og har følgelig ikke rett til å spørre
    2) importør er knyst stille i det åpne forum, men kontakter folk privat istedet
    3) Edge selv svarer ikke engang på mail
    4) mail besvares heller ikke av Edge-promotør HP i TAS til KoB
    5) bilder av innmaten som vi vet er reelle blir av alle 3 første punkter avvist som fake initialt, pkt 4) stiller seg uvitende
    6) de av lytterne som vi vet er uavhengige og upartiske er negative til lydkvaliteten

Om jeg ikke tar mye feil, så er dette nokså nær fakta så langt?

Mvh Vidar P

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    En ting skal audiofreaks og disiplene ha for, og det er underholdningsverdien som ihvertfall jeg finner i måten de håndterer negativ omtale på. Er nesten ikke til å tro :D

Keep ut the good work ;D

J

Janpe

Gjest
    thomand skrev:
    En ting skal audiofreaks og disiplene ha for, og det er underholdningsverdien som ihvertfall jeg finner i måten de håndterer negativ omtale på. Er nesten ikke til å tro :D

Keep ut the good work ;D
    Takk for de vennlige ord, herved avslutter jeg "debatten". Du vet, verden trenger noe å le av, det er nok alvor (les Hifi) som det er!

Mvh
    JP

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn