JA/ Stereophile - Edge GCD - bevisførsel

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    Hvorfor skulle plutselig Peter D være så grei med akkurat deg at han sender deg denne spiller til lån?
    At Peter D er "så grei" at han låner bort produkter til demo er vel ikke akkurat noen verdensnyhet.
    Det gjør han ved andre anledinger også om man er interessert.

Skal man sette spørsmålstegn ved motivene hans hver gang dette skjer?

M

musicus

Gjest
    Karma skrev:
    musicus skrev:
    Karma skrev:
    Rotekroken skrev:
    Tølper skrev:
    Rotekroken skrev:
    nb skrev:
    Trane skrev:
    Gents ! Please !

Fokus !
    Jeg tror vi venter på at Edge eller noen i nærheten av Edge skal si noe. Jeg tror det blir en stund å vente.
    Tjah, hva er det du vil vi skal si da.?
    Har du lyst til å høre Edge vs BD vs DVD vs CD vs vinyl.?
    Har langt fra verdens beste anlegg, men jeg har da ører som hører at det er forskjeller der, det burde de aller fleste høre uansett hvor kverulante de er ;D
    Om du, det kan virke slik, har kjøpt en Edge snurrer etter disse tråden her på hfs så dagens lys skal du ha at du er dristig. I beste mening.
    Jeg har ikke kjøpt Edge GCD, men etter det jeg hører i dag så står den faktisk ganske høyt på topp-5 listen over spillere som klarer å frembringe musikken på en virkelig god måte..
    Og det på en måte som engasjerer og som får frem det aller meste av sølvskivene uten å være.......kunstig, falsk, over the top, sci/fi osv.. For meg pr i dag så spiller den musikk som gjør at det ikke er store hoppet fra CD til vinyl, litt smak og behag vil jeg si..

Fikk denne levert direkte fra Peter D og er en flunkende ny spiller..
    Har bare hørt på et par sanger, ikke satt meg i sweetspot og lyttet, det får jeg ta til uka..
    Men en av de tingene som jeg ble meget overrasket over, var evnen til å gjenskape trommer..
    Sto på kjøkkenet og holdt på med mitt, satte på noe blues som svinger, så fikk jeg høre trommer så ekte at jeg kun har hørt det fra meget gode vinyl rigger før..
    Men som sagt så har jeg ikke testet denne skikkelig ennå, det er bare hva jeg har hørt fra sidelinjen..

Syns det var topp service fra Peter D som ville låne meg denne spilleren, en stor takk til han.!
    Innser du at du med dette innlegget setter deg selv i et underlig lys? At du på denne måten kan fremstå som "kjøpt og betalt"?
    Hvorfor skulle plutselig Peter D være så grei med akkurat deg at han sender deg denne spiller til lån? Noen vil utvilsomt se det i sammenheng med de innlegg du har hatt i trådene om dette tema..For å si det på en annen måte: det er neppe helt tilfeldig hvem som i denne sammenheng får en slik service fra Peter D.
    At du samtidig er i stand til å fremsette en så positiv vurdering basert på overfladisk lytting, til og med fra et annet rom, gjør ikke saken bedre. Vi blir jo stadig forklart at å vurdere en komponent mot en annen krever lang tids lytting fra sweet spot for å få frem de små detaljer som betyr prikken over i-en..
    Jeg påstår intet om deg og din person. Kjenner deg jo ikke personlig. Ville bare minne deg på hvordan ditt innlegg lett kan tolkes.
    Givetvis om man tar på seg de "negative brillene" og leser det slik du her skisserer, må innrømme at tanken ikke var der før du fremsatte den, nu, men det gjelder vel det meste man prater varmt om, om man er "kjøpt og betalt" mener jeg, lett å kaste stein i glasshus her, imho....

mvh
    Ser du forskjell på negative briller og kritiske briller?
    Ellers er det riktig at mange sitter i glasshus. Det trenger imidlertid ikke bety noe negativt, om man bare er påpasselig med at stener ikke treffer glassveggene.. ;)
    Kritisk kan man også være med de "positive brillene" på, meg bekjent skulle jo dette være en tråd for "bevis" men har som sedvane sklidd ut til å bare etterfølge de andre Edge trådene den siste tiden, her har vi en mann som stikker frem hodet, og som jeg kjenner ham av forum sammenheng, vil teste de lydmessige egenskapene til denne etterhvert så mye omtalte spilleren, positivt synes jeg, uavhengig av byggekvalitet og annet, og det harseleres og slenges halv dårlige kommentarer rundt dette. Men det er kanskje "intelligent" humor man beskuer her :p .....

Som jeg har nevnt noen ganger nå er et synd at det hele mange ganger sklir ut til å virke mer som ren skadefryd for visse, enn sakelig påpeking hva enkelte merker og importører gjelder. Når det er sagt så har jeg ikke lagt en krone hos nevnte importør eller på nevnte produkt, så jeg er knapt kjøp eller betalt i denne sammenheng, så jeg reagerer vel mer på hvordan det hele skjer, enn at det skjer.

Ett godt prinsipp i mange sammenhenger synes å være at man skal passe mer på seg selv enn andre, leser man her tror jeg mange ganger dette er snudd på hodet, også når det gjelder å kaste den berømte steinen.

mvh

B

Back_Door

Gjest
    topline skrev:
    Karma skrev:
    Hvorfor skulle plutselig Peter D være så grei med akkurat deg at han sender deg denne spiller til lån?
    At Peter D er "så grei" at han låner bort produkter til demo er vel ikke akkurat noen verdensnyhet.
    Det gjør han ved andre anledinger også om man er interessert.

Skal man sette spørsmålstegn ved motivene hans hver gang dette skjer?
    Det er selvsagt hverken unormalt eller negativt at forhandlere låner ut sine produkter.
    Jeg ville bare minne om hvordan dette kunne tolkes sett i sammenheng med den pågående sak og de innlegg Rotekroken i sammenhengen har postet.
    Jeg leser i hans tråd om sitt eget anlegg:

"Peter D tok kontakt med meg i helgen og da spurte jeg om å få låne den.."

Her er det Peter D som har tatt kontakt. Hvorfor? Da kan utlånet lett sees i sammenhen med de senere tråder om Edge.
    Når man da er villig til å gi positiv omtale så raskt og på så overfladisk grunnlag som i dette tilfellet, må man forvente at man kommer i et kritisk lys. Igjen påpeker jeg at jeg ikke VET. Vil bare minne om en mulig og naturlig tolkning.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    Hvor overrasket bør vi egentlig være av en sak som denne? Om en kundegruppe som avviser objektiv testmetodikk og som gladelig bruker flere hundre tusen på noen kabler, i noen tilfeller får DOKUMENTERT at de blir lurt, så er det vel ikke annet å forvente.
    Vi liker å dele de audiofile inn i grupper, som objektivister og subjektivister.
    Men noen ganger lurer jeg på om det ikke finnes en enda viktigere forskjell på oss, og at vi kan deles inn i to andre grupper.

1. De som bare ønsker å ha et godt anlegg, med best mulig lyd for pengene.
    2. De som har hifi som en hobby.

For gruppe 1 er det mange gode råd fra objektivistene som er relevante, og som jeg er enig i........mens de samme rådene føles noe malplassert for de i gruppe 2, som vil ha en hobby å drive med.
    Sistnevnte betyr at foruten det lydmessige resultatet så er også prøving, feiling, tweaking...+++ en del av veien mot målet. Og alle "fasiter" som presenteres om hva som er viktig og hva som ikke utgjør noen forskjell oppfattes som rimelig dustete. Da vi liker å gjøre oss egne erfaringer gjennom hobbyen vår. Om det noen ganger fører til at vi blir "lurt" så....vel so what....en erfaring rikere.

Bare noen OT tanker litt utenfor sweet spot fra meg... ;)

B

Back_Door

Gjest
    topline:

Jeg tror faktisk de fleste befinner seg et eller annet sted mellom dine kategorier.
    Tror det er et annet skille som i denne sammenheng er mer relevant.

1 De som mener at egne ører er ufeilbarlige og som slik mener seg i stand til å dokumentere at det teknisk umulige likevel er mulig.

2: De som er ydmyke overfor psykologiske faktorer i sammenhenegen

At ikke begge grupper kan se på tweaking, prøving og testing av utstyr som en del av sin hobby, kan jeg ikke forstå.

N

nb

Gjest
    topline skrev:
    Vi liker å dele de audiofile inn i grupper, som objektivister og subjektivister.
    Men noen ganger lurer jeg på om det ikke finnes en enda viktigere forskjell på oss, og at vi kan deles inn i to andre grupper.

1. De som bare ønsker å ha et godt anlegg, med best mulig lyd for pengene.
    2. De som har hifi som en hobby.

For gruppe 1 er det mange gode råd fra objektivistene som er relevante, og som jeg er enig i........mens de samme rådene føles noe malplassert for de i gruppe 2, som vil ha en hobby å drive med.
    Sistnevnte betyr at foruten det lydmessige resultatet så er også prøving, feiling, tweaking...+++ en del av veien mot målet. Og alle "fasiter" som presenteres om hva som er viktig og hva som ikke utgjør noen forskjell oppfattes som rimelig dustete. Da vi liker å gjøre oss egne erfaringer gjennom hobbyen vår. Om det noen ganger fører til at vi blir "lurt" så....vel so what....en erfaring rikere.

Bare noen OT tanker litt utenfor sweet spot fra meg... ;)
    Hva med de da som tilhører gruppe 1) og som titt og ofte hevder at det ikke er måte på hvor mye penger det er nødvendig å bruke for å gå god lyd eller hvor mye man går glipp av eller hvor lite kvalifisert man er til å uttale seg om man ikke eier fjongt nok utstyr. Det er vel ikke fritt for at noen som bruker en spiller som Edge CDG som muligens faktisk ikke er annet enn en billig DVD-spiller har kommet med en del slike påstander. Jeg synest i alle fall det er lettere komisk.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    topline:

Jeg tror faktisk de fleste befinner seg et eller annet sted mellom dine kategorier.

1 De som mener at egne ører er ufeilbarlige og som slik mener seg i stand til å dokumentere at det teknisk umulige likevel er mulig.

At ikke begge grupper kan se på tweaking, prøving og testing av utstyr som en del av sin hobby, kan jeg ikke forstå.
    Ok, da legger jeg meg selv i en tredje gruppe.

3. De som er ydmyke ovenfor at psykologiske faktorer faktisk lurer oss innemellom, men at ikke alle forskjeller vi opplever kan "bortforklares" på den måten. ;)

K

knutinh

Gjest
    topline skrev:
    3. De som er ydmyke ovenfor at psykologiske faktorer faktisk lurer oss innemellom, men at ikke alle forskjeller vi opplever kan "bortforklares" på den måten. ;)
    Selvsagt kan ikke alle opplevelser forklares med psykologiske faktorer. En hel rekke opplevelser kan da forklares med fysikk og eksperimenter. Dessuten er det en tendens opp igjennom historien til at ting man ikke har forstått eller greid å gjenskape har blitt (feilaktig) stemplet som "psykologiske faktorer".

Det viktige er din (og min) erkjennelse av at man kan "la seg lure". Når man innrømmer dette ovenfor seg selv og andre, så kan man ta de tiltak som måtte være fornuftig.

-k

K

KindOfBlue

Gjest
    Jeg tror Rotekroken kan skille snørr og barter - vi får følge med på utstyrslisten hans fremover.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.037
    Torget vurderinger
    2
    Min første kommentar i denne og andre Edge tråder.

Jeg har tro på at kroken vet hva han gjør. Jeg syns han har påtatt seg en voksen oppgave nå. Det skal bli spennende og høre konklusjonen hans. Han får ihvertfall HØRT spillern. I motsetning til alle gråtekonene her.

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Synes kroken er den ENESTE ned ryggrad her inne som blir oppringt av peter d. Sier helt sikkert hva hans ståsted er så langt i denne debatten, og er kall det gjerne frekk og spørre om og få låne spilleren for en OBJEKTIV gjennomgang av både hva han ser og hører av den spilleren. Er det en her inne som klarer og være det her inne etter hva jeg har lest her inne så er det han!!!!!!!!!!!!!

P

Parelius

Gjest
    rolfozzy skrev:
    … får ihvertfall HØRT spillern. I motsetning til alle gråtekonene her.
    Jeg visste at jeg ikke hadde fått med meg problemstillingen. Nesten så jeg gråter en skvett.

M

musicus

Gjest
    Karma skrev:
    topline:

Jeg har faktisk ikke lest om så mange som tror de har ufeilbarlige ører, men jag har lest masse om de som sier det viktige er hva de hører med ørene fremfor leste grafer, specs etc, du setter jo det meste på ytterkant når du konkluderer dine "mot tenkende" slik, litt for lett å bås sette folk på den måten.

Selv stoler jeg mest på det mellom ørene, sammen med det du kaller det psygologiske, dvs det er vel det jeg vil kalle opplevelsen, det betyr jo ikke at man kaster all fornuft, fysikk, skjønn etc etc overbord, som noen liker å fremstille det.

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.037
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jeg visste at jeg ikke hadde fått med meg problemstillingen. Nesten så jeg gråter en skvett.
    Jo det tror jeg alle har. Men det er vel både form og funksjonalitet som teller.
    Uansett hva som er eller ikke er i den spillern. Jeg personlig hadde ikke ville hatt den.
    Men jeg syns kroken fortjener litt honnør for og stikke fram nakken og teste saken, istedet for og bli mistenkeliggjort slik det har vært tendenser til her.

P

Parelius

Gjest
    Mistenkeliggjøring er aldri bra! Ikke omtale av andre sine problemstillinger på en slik måte at de rubriseres som gråtekoner heller. Lenge leve The Song and Dance Man.

M

musicus

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Parelius skrev:
    rolfozzy skrev:
    Jo det tror jeg alle har. Men det er vel både form og funksjonalitet som teller.
    Uansett hva som er eller ikke er i den spillern. Jeg personlig hadde ikke ville hatt den.
    Men jeg syns kroken fortjener litt honnør for og stikke fram nakken og teste saken, istedet for og bli mistenkeliggjort slik det har vært tendenser til her.
    Vel talt Rolfozzy!

mvh

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    rolfozzy skrev:
    [Men det er vel både form og funksjonalitet som teller.
    Nå er det vel ikke høringen, men innholdet som diskuteres her da. Heldigvis får man tilføye, siden de fleste debattanter ikke har hørt den, og heller ikke har kommentert på akkurat det.

Selv har jeg hørt den for lite til å mene mye, men det skal bli interessant å høre hva Kroken kommer frem til. Og hva Edge sier om det tekniske designet.

Nå er det vel relativt vanlig at hifiprodusenter er åpne og informerende med hva som er valgt av tekniske løsninger, primære designmål, sentrale komponentvalg etc. Se f.eks tester i UK blader og forsåvidt ofte i US blader også, så ser man rett som det er at skribenten får detaljerte opplysninger fra produsent, eller fra importør assosiert med produsent.
    Ofte er det også intervjuer omhandlende spesifikke apparater gjort med assosierte personer, f.eks i HFC hvor det gjerne er en (sort) spalte med intervju av en eller annen teknisk kyndig person assosiert med produsenten.

Jeg har ikke fått med meg at noe apparat fra Edge har vært testet i UK presse, kanskje med unntak av HiFi+ (kan ikke huske)? Har det vært gjort tester hvor de (Edge altså) har beskrevet slike konkrete tekniske aspekter?

Det ville jo iallefall vært naturlig på dette tidspunktet at Edge kommenterte på dette spesifikke tekniske designet for G CD, og formidlet det f.eks via norsk importør. Dette etterlyses og ses frem til; det er som sagt temmelig vanlig, iallefall i UK hifibransje (som er den jeg kjenner best til).

Mvh Vidar P

K

knutinh

Gjest
    musicus skrev:
    Jeg har faktisk ikke lest om så mange som tror de har ufeilbarlige ører, men jag har lest masse om de som sier det viktige er hva de hører med ørene fremfor leste grafer, specs etc, du setter jo det meste på ytterkant når du konkluderer dine "mot tenkende" slik, litt for lett å bås sette folk på den måten.
    Det som er interessant er jo at begge "parter" hevder å være opptatt av hva man hører, men at noen på uærlig vis framstiller det som om den andre parten utelukkende "leser grafer, specs etc".

Jeg tror at mye ville ha vært greit om man tilstrebet seg å lese hva "motparten" faktisk sier.

-k

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.037
    Torget vurderinger
    2
    Parelius skrev:
    Mistenkeliggjøring er aldri bra! Ikke omtale av andre sine problemstillinger på en slik måte at de rubriseres som gråtekoner heller. Lenge leve The Song and Dance Man.
    Gråtekoner var kanskje ikke det rette ordet. Beklager hvis noen har følt seg truffet, og blitt såret av det. Og måtte selvfølgelig The Song and Dance Man leve lenge. Udødeliggjort er han allerede.

K

KindOfBlue

Gjest
    Litt synd at Rotekroken ikke har lagt ut innmatsbildene han lovet oss i går kveld. Kunne jo vært fint å sammenligne, og kanskje se på detaljer.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    slappa, bilder kommer nok, hvis jeg kjenner kroken rett.
    kroken liker bilder, og han vet at vi ELSKER bilder. ;D

med mindre han har fått beskjed av pd om å ikke poste bilder av innmaten, da...

J

Janpe

Gjest
    Jeg har noen sitar fra The Absolute Sound hvor HP i sin "workshop" har fått følgende uttalelser fra Edge vedr. noe av det tekniske i G CD. For ordens skyld, dette er direkte avskrift fra bladet og ikke mitt eget oppkok. Dette er tatt fra TAS nr. 163. For de som har bladet og gidder å lese vil her kunne se at G CD er den spilleren han ville ha valgt hvis han måtte.

"Steve Norber of Edge, says the player is designed to deal with the noise and digital distortions inherent in the medium, and moreover, the re-injection of noise back into the AC line, which creates, a feedback loop that is selfperpetuating.

The Zoran 24/192 upsampling chip is isolated in a fully shielded enclosure, its output leads are also fully shielded and EM/RFI filtered from 25 MHz down. The power supply is likewise treated.

The transformer is a LONO type (by Plitron) to stop any digital information from getting to the AC line. We furtermore apply DC filtering at the AC input (this to combat even small amount of DC in the AC line.

The chassis in lined with EM/FRI blocking materials, thus readressing our premise that digital needs protection from itself.

By sinking enough heat to keep operating temperatures as a comfortable 95 degrees F, we are able to reduce error correction by 30 %.

Så kan jo dere fanatikere sikkert finne noe å plukke på og debattere dere til døde, lykke til. Dette er ihvertfall en saksopplysning fra Steven Norber i Edge til Harry Pearson i TAS. Men han er vel en korrupt idiot han også?

K

knutinh

Gjest
    JP skrev:
    dere fanatikere...
    La meg få gjette:
    Alt JP skriver på et diskusjonsforum er saklig informasjon. Alle som er uenige med JP er fanatikere. Rett?

-k

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Fanatikere? Jøje meg..

Jeg går ut ifra at du bl.a sikter til meg pga innlegg # 216. FYI så var det både respektfullt, høflig og velment.

Det er ikke greit å stille spørsmål om det tekniske designet ved en cdp, men det er helt greit å slenge skit til medmennesker på samme forum? Jeg tror ikke mine egne øyne.

Men jeg har min egen mening om hvem som da vil fremstå mest fanatisk.. i den ene eller andre retningen.

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    KindOfBlue skrev:
    Litt synd at Rotekroken ikke har lagt ut innmatsbildene han lovet oss i går kveld. Kunne jo vært fint å sammenligne, og kanskje se på detaljer.
    Er det noe som savnes på bildene jeg la ut i den opprinnelige tråden?

J

Janpe

Gjest
    Vidar P skrev:
    Fanatikere? Jøje meg..

Det er ikke greit å stille spørsmål om det tekniske designet ved en cdp, men det er helt greit å slenge skit til medmennesker på samme forum? Jeg tror ikke mine egne øyne.

Men jeg har min egen mening om hvem som da vil fremstå mest fanatisk.. i den ene eller andre retningen.
    Jeg vet ikke hvem som har slengt mest dritt i denne tråden???? Jo, dette grenser sterkt mot fanatisme og en ussel heksejakt som tidligere nevnt. Hør nå hva denne "Rotekroken" har å si om lyden etterhvert, G CD vil "tale" for seg selv. Jeg aner ikke hva slags system han har, men det opplyser han sikkert om får vi håpe.

Mitt tidligere innlegg var ment som en saksopplysning fra TAS vedr. G CD. Så kan jo de lese og forstå som har lyst og kompetanse.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    JP skrev:
    Vidar P skrev:
    Fanatikere? Jøje meg..

Jeg vet ikke hvem som har slengt mest dritt i denne tråden????
    Jeg kan iallefall si deg såpass at det ikke er jeg. Jeg har ikke sagt et vondt ord her i tråden i det hele tatt.

K

KindOfBlue

Gjest
    JP skrev:
    Jeg har noen sitar fra The Absolute Sound hvor HP i sin "workshop" har fått følgende uttalelser fra Edge vedr. noe av det tekniske i G CD. For ordens skyld, dette er direkte avskrift fra bladet og ikke mitt eget oppkok. Dette er tatt fra TAS nr. 163. For de som har bladet og gidder å lese vil her kunne se at G CD er den spilleren han ville ha valgt hvis han måtte.

"Steve Norber of Edge, says the player is designed to deal with the noise and digital distortions inherent in the medium, and moreover, the re-injection of noise back into the AC line, which creates, a feedback loop that is selfperpetuating.

The Zoran 24/192 upsampling chip is isolated in a fully shielded enclosure, its output leads are also fully shielded and EM/RFI filtered from 25 MHz down. The power supply is likewise treated.

The transformer is a LONO type (by Plitron) to stop any digital information from getting to the AC line. We furtermore apply DC filtering at the AC input (this to combat even small amount of DC in the AC line.

The chassis in lined with EM/FRI blocking materials, thus readressing our premise that digital needs protection from itself.

By sinking enough heat to keep operating temperatures as a comfortable 95 degrees F, we are able to reduce error correction by 30 %.

Så kan jo dere fanatikere sikkert finne noe å plukke på og debattere dere til døde, lykke til. Dette er ihvertfall en saksopplysning fra Steven Norber i Edge til Harry Pearson i TAS. Men han er vel en korrupt idiot han også?
    Dette var underlig lesning, og de spec'ene var også merkelige.

Ved å holde driftstemperaturen på 35oC så REDUSERER man feilretting med 30%?
    Det forutsetter at feiltilfeller øker betydelig med økt temperatur -- men her mener vel Norber at man reduserer behovet for feilretting? Jeg ønsker mest mulig feilretting om det er behov for det. (Jeg tror dette er en serviett-spec, for å si det slik.)

Any digital information getting into the AC line??? Om noe er det vel snakk om omvendt, eller?

Såvidt jeg kan se er chassis blank aluminium på innsiden, og jeg kan ikke se disse "EM/FRI blocking materials" som Norber legger ut om.

Zoran chip? Er det en Denon DHT-700DV spiller vi ser innmaten på?
    (Zoran Chips new chip to offer low-cost MP3, DTS, and DVD-Audio functions for DVD players).

Kan jo være at det er liv i den chip'en, og at det gir god lyd.

Jeg har hørt fra Harry Pearson, men ikke fått en presisering. De var forholdsvis ulne i sitt første svar, og mente de ikke hadde fått alle bildene jeg sendte. Jeg har sendt bilder påny, og vært meget presis.

I forhold til tråden om vinbladet som knut har startet. Ta en kikk på alle bladene de utgir (under signaturen.)

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Fosse skrev:
    KindOfBlue skrev:

neida, tror vel heller folka har lyst til å se hva slags moddinger som er blitt gjort på den "nyeste" utgaven.

de var meget fine de bildene du la ut, fosse.
    og jeg håper du er like fornøyd med spilleren, og ikke blir forstyrret av all denne praten om innmat og prissetting.

K

KindOfBlue

Gjest
    joaquin skrev:
    Fosse skrev:
    KindOfBlue skrev:

neida, tror vel heller folka har lyst til å se hva slags moddinger som er blitt gjort på den "nyeste" utgaven.

og jeg håper du er like fornøyd med spilleren, og ikke blir forstyrret av all denne praten om innmat og prissetting.
    Strålende bilder, Fosse -- men jeg er blitt spurt om jeg har sendt ufullstendige bilder til Atkinson, og har vi samme innmat i flere spillere står det vel tydeligere og tydeligere hva vi står overfor?

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.535
    Torget vurderinger
    27
    joaquin skrev:
    Fosse skrev:
    KindOfBlue skrev:

Takker for det Joaquin.

Jeg er like godt fornøyd som tidligere, den spiller om mulig enda bedre nå enn før, mulig det har med justeringer rundt om i anlegget å gjøre.
    Har fått en hyggelig henvendelse fra Audiofreaks om modifisering/oppgradering/tweaking av spilleren, og det er mye mulig jeg kommer til å benytte meg av det, når jeg bare har lært spilleren å kjenne

Nei, nå må middagen inntas om kveldens konsert skal rekkes.

M

musicus

Gjest
    knutinh skrev:
    musicus skrev:
    Det som er interessant er jo at begge "parter" hevder å være opptatt av hva man hører, men at noen på uærlig vis framstiller det som om den andre parten utelukkende "leser grafer, specs etc".

Jeg tror at mye ville ha vært greit om man tilstrebet seg å lese hva "motparten" faktisk sier.

-k
    Forsåvidt enig, og, om man kunne besvare direkte spm man får istendfor med mot spm, ville man komme ytterligere litt på vei.... imo...

Edit: Ser forøvrig ikke det "uærlige du henviser til her, hva skal man tro når det f.eks etterlyses konkrete lytteerfaringer og svaret man får er en avhandling sakset fra Wikipedia?

mvh

B

Back_Door

Gjest
    Ser at noen reagerer mot mitt tidligere innlegg vedrørende Rotekroken/Peter D
    Tror at Rotekroken selv ser relevansen i det jeg skrev, og at det ikke var ment som et personangrep fra min side.

Hvor mange av dere tror at KOB ville fått samme tilbud om hjemlån i denne sammenheng? Det bør han jo få, om relevansen i mitt innlegg skal avvises.

Lydkvalitet er det viktigste parameter for en komponent. Her treffer Edge tydeligvis godt.
    Alt denne tråden dreier seg om, er om Edge egentlig beviser, via sin rimelige oppbygging, at man kan få fullgod lyd fra en spiller til noen få tusen. I så tilfelle dreier tråden seg også om at Edge har prissatt sin spiller så mye høyere enn hva den egentlig burde ha kostet, kun for å virke troverdig overfor et high-end marked.
    Er det umoralsk? Eller får vi bare som fortjent?

N

nb

Gjest
    Jeg lurer mest på hvorfor det er den absolutte tyssnad fra Edge. Hadde de hatt noesomhelst fornuftig å komme med, så burde de vel gjort det for ganske lenge siden, eller hur?

Angående JP's saksing fra TAS om hvilke chiper som brukes, så er det sjelden noe som er verdt å skryte av. Jeg tipper at unasett hva man vil bruke av DAC-chiper o.l. så har de det til felles at de koster nesten itteno og er fritt tilgjengelige for de som vil bruke de. Det var jo ikke måte på hvor fjongt det var med AKM sine DAC-chiper en stakket stund til noen påpekte at de også er i bruk i lydkort fra SoundBlaster.

Tempen på CPUen på PCen jeg bruker for å skirve dette ligger under maks load på ca 60 grader celcius på hver av de fire kjernene. Like vel regner den riktig med en hastighet som er hinsides noe av det som noensinne kommer til å skje i en CD-spiller - jeg sliter med å skjønne viktigheten av å holde temperaturen så lav som Edge skryter av, men kanskje noen som kan mer om slike chiper kan opplyse meg?

Jeg antar da at Edge GCD låter mye bedre i lav enn i høy romtemperatur. Neppe noe å koble til anlegget i Afrika midt på dagen.

topline

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Antall liker
    0
    Karma skrev:
    Lydkvalitet er det viktigste parameter for en komponent. Her treffer Edge tydeligvis godt.
    Alt denne tråden dreier seg om, er om Edge egentlig beviser, via sin rimelige oppbygging, at man kan få fullgod lyd fra en spiller til noen få tusen. I så tilfelle dreier tråden seg også om at Edge har prissatt sin spiller så mye høyere enn hva den egentlig burde ha kostet, kun for å virke troverdig overfor et high-end marked.
    Er det umoralsk? Eller får vi bare som fortjent?
    Her er jeg jo helt enig, når det gjelder hva dette handler om.
    Men umoralsk er det ikke, hvertfall ikke mer umoralsk enn prisene til Lewis, Coca Cola, kosmetikkindustrien eller en haug med andre bransjer som skal tjene mest mulig penger. Det er få i dag som driver på idealistisk grunnlag.

Når det gjelder hvilken lyd som er mulig å få for et par tusen kroner så gjenstår det å se. Altså at man disker opp med en rimelig spiller som faktisk matcher Edge på lyd. Så lenge ikke det skjer så blir alt bare spekulasjoner, blant annet hva et solid kabinett kan ha for påvirking for lyden.

Det er vel ikke noe problem for de som mener at en hvilken som helst dvd spiller til tusenlappen spiller like bra, og ta med en slik spiller hjem til en Edge eier for å kjøre en blindtest, (som er så populært nå). Hvem tar opp hansken?

N

nb

Gjest
    topline skrev:
    Det er vel ikke noe problem for de som mener at en hvilken som helst dvd spiller til tusenlappen spiller like bra, og ta med en slik spiller hjem til en Edge eier for å kjøre en blindtest, (som er så populært nå). Hvem tar opp hansken?
    Blindtester av CD-spillere jeg har sett konkluderer stort sett med at det ikke er så nøye hva man velger, og Edge neppe noe unntak i så måte, så jeg tror ikke det er veien å gå.

Spørmsålet er vel heller Hvorfor koster denne mer enn noe man får nesten hvorsomhelst? Jeg ser ingen grunn til at dette er en dyr DVD/CD-spiller, og det ser ikke ut som om importør eller produsent er nevneverdig interesserte i å opplyse om det heller.

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    Ventetiden blir lang. Jeg foreslår at vi spleiser på en Edge spiller, så kan vi samles og lodde ut komponentene i ro og mak, og undersøke hver eneste lille del. Det vil kunne bli et verdig 'sannhetssymposium'! For å få plass til alle medlemmene leier vi den store salen i Oslo Rådhus (der de deler ut nobelprisen). Alle må vise sine brukernavn og passord ved inngangen. Ta med nistepakke og loddebolt.
    Beløpet som er innbetalt vil gi rett til en lotteriseddel. Hvis vi finner en verdifull komponent inne i spilleren loddes den ut som førstepremie. Andre premie blir kabinettet og en pose med løse komponenter. Tredjepemie blir som vanlig ved slike anledninger tiloversbleven tinnsugelisse. No

N

nb

Gjest
    Dr.No skrev:
    Ventetiden blir lang. Jeg foreslår at vi spleiser på en Edge spiller, så kan vi samles og lodde ut komponentene i ro og mak, og undersøke hver eneste lille del. Det vil kunne bli et verdig 'sannhetssymposium'! For å få plass til alle medlemmene leier vi den store salen i Oslo Rådhus (der de deler ut nobelprisen). Alle må vise sine brukernavn og passord ved inngangen. Ta med nistepakke og loddebolt.
    Beløpet som er innbetalt vil gi rett til en lotteriseddel. Hvis vi finner en verdifull komponent inne i spilleren loddes den ut som førstepremie. Andre premie blir kabinettet og en pose med løse komponenter. Tredjepemie blir som vanlig ved slike anledninger tiloversbleven tinnsugelisse. No
    Det er en mulighet, men det blir dyr leie siden deltagerene må ha muligheten til å komme innom etter 100, 200, 500 og 1000 timer for å følge innspillingens innerste mysterier. Det tar da nesten 42 døgn før det hele er på plass om man skal tro autoritetene på dette.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn